Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání luxusu v Česku

Vnímání luxusu v Česku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anastasiia Bashirova
Šetření:18. 06. 2022 - 01. 07. 2022
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):26 / 10.8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Jsem studentkou VŠE a provádím výzkum v rámci své diplomové práce na téma vnímání luxusu na území České republiky za účelem dalšího srovnání s jinými zeměmi.

Dotazník je určen pro kohokoliv, kdo nepracuje ve výzkumu či v oblasti luxusu kvůli ovlivnění výsledků výzkumu. Ráda bych Vás tímto poprosila o vyplnění mého dotazníku, který Vám zabere max. 5 minut a je samozřejmě zachována Vaše anonymita. Předem velice děkuji za Váš čas a energii věnovanou mému dotazníku :)

Odpovědi respondentů

1. Pracujete v oblasti marketingu či výzkumu nebo v luxusním odvětví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → konec dotazníku, NEotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE9494,95 %94,95 %  
ANO55,05 %5,05 %  

Graf

2. Žijete (dlouhodobě) na území ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 3, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO94100 %94,95 %  

Graf

3. Máte zájem o nákup luxusního zboží a luxusních služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6063,83 %60,61 %  
ANO3436,17 %34,34 %  

Graf

4. Luxusní výrobky jsou nevyhnutelně velmi drahé.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1647,06 %16,16 %  
souhlasím1029,41 %10,1 %  
spíše nesouhlasím617,65 %6,06 %  
nesouhlasím12,94 %1,01 %  
nevím12,94 %1,01 %  

Graf

5. Je důležité, aby ostatní měli vysoké mínění o tom, jak se oblékám a vypadám.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím1544,12 %15,15 %  
nesouhlasím926,47 %9,09 %  
spíše souhlasím720,59 %7,07 %  
souhlasím38,82 %3,03 %  

Graf

6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1544,12 %15,15 %  
souhlasím1338,24 %13,13 %  
nesouhlasím38,82 %3,03 %  
spíše nesouhlasím25,88 %2,02 %  
nevím12,94 %1,01 %  

Graf

7. Dostávám sebeuspokojení z nákupu luxusního zboží.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1338,24 %13,13 %  
souhlasím926,47 %9,09 %  
nesouhlasím514,71 %5,05 %  
spíše nesouhlasím514,71 %5,05 %  
nevím25,88 %2,02 %  

Graf

8. Zajímá mě, jaké luxusní značky bych si měl koupit, abych na ostatní udělal dobrý dojem.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1441,18 %14,14 %  
spíše nesouhlasím823,53 %8,08 %  
nevím411,76 %4,04 %  
spíše souhlasím411,76 %4,04 %  
souhlasím411,76 %4,04 %  

Graf

9. Jen málo lidí vlastní skutečný luxusní produkt.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1441,18 %14,14 %  
souhlasím1235,29 %12,12 %  
spíše nesouhlasím411,76 %4,04 %  
nesouhlasím25,88 %2,02 %  
nevím25,88 %2,02 %  

Graf

10. Při zvažování nákupu luxusní značky kladu důraz na zajištění kvality před prestiží.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1544,12 %15,15 %  
souhlasím1441,18 %14,14 %  
nevím25,88 %2,02 %  
nesouhlasím25,88 %2,02 %  
spíše nesouhlasím12,94 %1,01 %  

Graf

11. Nošení luxusního oblečení mi přináší spoustu potěšení.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1338,24 %13,13 %  
spíše nesouhlasím823,53 %8,08 %  
souhlasím720,59 %7,07 %  
nesouhlasím514,71 %5,05 %  
nevím12,94 %1,01 %  

Graf

12. Pro mě je důležité, jak moji přátelé vnímají různé luxusní značky nebo produkty.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1647,06 %16,16 %  
spíše nesouhlasím720,59 %7,07 %  
spíše souhlasím617,65 %6,06 %  
nevím38,82 %3,03 %  
souhlasím25,88 %2,02 %  

Graf

13. Skutečně luxusní výrobky nelze sériově vyrábět.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1338,24 %13,13 %  
spíše nesouhlasím823,53 %8,08 %  
souhlasím720,59 %7,07 %  
nesouhlasím411,76 %4,04 %  
nevím25,88 %2,02 %  

Graf

14. Přikláním se spíše k hodnocení podstatných atributů a výkonu luxusní značky než k naslouchání názorům ostatních.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1647,06 %16,16 %  
souhlasím1132,35 %11,11 %  
nevím38,82 %3,03 %  
spíše nesouhlasím38,82 %3,03 %  
nesouhlasím12,94 %1,01 %  

Graf

15. Nákup luxusních značek vnímám jako dárek pro sebe na oslavu příležitosti, o které se domnívám, že je pro mě významná.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1750 %17,17 %  
souhlasím823,53 %8,08 %  
spíše nesouhlasím411,76 %4,04 %  
nevím38,82 %3,03 %  
nesouhlasím25,88 %2,02 %  

Graf

16. Věnuji pozornost tomu, jaké typy lidí kupují určité luxusní značky nebo výrobky.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1235,29 %12,12 %  
spíše souhlasím926,47 %9,09 %  
spíše nesouhlasím720,59 %7,07 %  
souhlasím514,71 %5,05 %  
nevím12,94 %1,01 %  

Graf

17. Luxusní výrobek nelze prodávat v supermarketech.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1441,18 %14,14 %  
spíše souhlasím823,53 %8,08 %  
spíše nesouhlasím514,71 %5,05 %  
nevím411,76 %4,04 %  
nesouhlasím38,82 %3,03 %  

Graf

18. Luxusní značka, která je preferována mnoha lidmi, ale která nesplňuje mé standardy kvality, nikdy nebude v mých úvahách o koupi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1338,24 %13,13 %  
spíše souhlasím926,47 %9,09 %  
spíše nesouhlasím514,71 %5,05 %  
nevím514,71 %5,05 %  
nesouhlasím25,88 %2,02 %  

Graf

19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1132,35 %11,11 %  
souhlasím1132,35 %11,11 %  
nevím1029,41 %10,1 %  
nesouhlasím12,94 %1,01 %  
spíše nesouhlasím12,94 %1,01 %  

Graf

20. Kdybych si koupil něco drahého, bál bych se, co si o mně ostatní pomyslí.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2470,59 %24,24 %  
spíše nesouhlasím926,47 %9,09 %  
nevím12,94 %1,01 %  

Graf

21. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1852,94 %18,18 %  
Muž1647,06 %16,16 %  

Graf

22. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-351544,12 %15,15 %  
18-25720,59 %7,07 %  
46-55411,76 %4,04 %  
36-4538,82 %3,03 %  
56-6525,88 %2,02 %  
Pod 1725,88 %2,02 %  
65 a více12,94 %1,01 %  

Graf

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou1647,06 %16,16 %  
vysokoškolské1235,29 %12,12 %  
základní514,71 %5,05 %  
střední bez maturity12,94 %1,01 %  

Graf

24. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný1750 %17,17 %  
OSVČ617,65 %6,06 %  
student411,76 %4,04 %  
jiné38,82 %3,03 %  
důchodce25,88 %2,02 %  
nezaměstnaný25,88 %2,02 %  

Graf

25. Do které příjmové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 70 000 Kč1132,35 %11,11 %  
20 001 – 30 000 Kč823,53 %8,08 %  
30 001 – 40 000 Kč514,71 %5,05 %  
Pod 20 000 Kč514,71 %5,05 %  
50 001 – 60 000 Kč25,88 %2,02 %  
40 001 – 50 000 Kč25,88 %2,02 %  
60 001 – 70 000 Kč12,94 %1,01 %  

Graf

26. Jak velké je místo Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 500 000 obyvatel1132,35 %11,11 %  
1 001 - 5 000 obyvatel514,71 %5,05 %  
Méně než 1 000 obyvatel514,71 %5,05 %  
100 000 – 500 000 obyvatel411,76 %4,04 %  
20 001 – 50 000 obyvatel411,76 %4,04 %  
5 001 - 20 000 obyvatel38,82 %3,03 %  
50 001 – 100 000 obyvatel25,88 %2,02 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Máte zájem o nákup luxusního zboží a luxusních služeb?

  • odpověď ANO:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 4. Luxusní výrobky jsou nevyhnutelně velmi drahé.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 4. Luxusní výrobky jsou nevyhnutelně velmi drahé.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 5. Je důležité, aby ostatní měli vysoké mínění o tom, jak se oblékám a vypadám.
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 7. Dostávám sebeuspokojení z nákupu luxusního zboží.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 8. Zajímá mě, jaké luxusní značky bych si měl koupit, abych na ostatní udělal dobrý dojem.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 9. Jen málo lidí vlastní skutečný luxusní produkt.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 9. Jen málo lidí vlastní skutečný luxusní produkt.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. Při zvažování nákupu luxusní značky kladu důraz na zajištění kvality před prestiží.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 10. Při zvažování nákupu luxusní značky kladu důraz na zajištění kvality před prestiží.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 11. Nošení luxusního oblečení mi přináší spoustu potěšení.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 12. Pro mě je důležité, jak moji přátelé vnímají různé luxusní značky nebo produkty.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 13. Skutečně luxusní výrobky nelze sériově vyrábět.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 14. Přikláním se spíše k hodnocení podstatných atributů a výkonu luxusní značky než k naslouchání názorům ostatních.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 14. Přikláním se spíše k hodnocení podstatných atributů a výkonu luxusní značky než k naslouchání názorům ostatních.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 15. Nákup luxusních značek vnímám jako dárek pro sebe na oslavu příležitosti, o které se domnívám, že je pro mě významná.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 16. Věnuji pozornost tomu, jaké typy lidí kupují určité luxusní značky nebo výrobky.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 17. Luxusní výrobek nelze prodávat v supermarketech.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 18. Luxusní značka, která je preferována mnoha lidmi, ale která nesplňuje mé standardy kvality, nikdy nebude v mých úvahách o koupi.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 20. Kdybych si koupil něco drahého, bál bych se, co si o mně ostatní pomyslí.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Muž na otázku 21. Pohlaví:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na otázku 21. Pohlaví:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26-35 na otázku 22. Věk:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi střední s maturitou na otázku 23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské na otázku 23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaměstnaný na otázku 24. Jste:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 70 000 Kč na otázku 25. Do které příjmové skupiny patříte?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 500 000 obyvatel na otázku 26. Jak velké je místo Vašeho bydliště?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.

15. Nákup luxusních značek vnímám jako dárek pro sebe na oslavu příležitosti, o které se domnívám, že je pro mě významná.

  • odpověď spíše souhlasím:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.

20. Kdybych si koupil něco drahého, bál bych se, co si o mně ostatní pomyslí.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 11. Nošení luxusního oblečení mi přináší spoustu potěšení.
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete v oblasti marketingu či výzkumu nebo v luxusním odvětví?

2. Žijete (dlouhodobě) na území ČR?

3. Máte zájem o nákup luxusního zboží a luxusních služeb?

4. Luxusní výrobky jsou nevyhnutelně velmi drahé.

5. Je důležité, aby ostatní měli vysoké mínění o tom, jak se oblékám a vypadám.

6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.

7. Dostávám sebeuspokojení z nákupu luxusního zboží.

8. Zajímá mě, jaké luxusní značky bych si měl koupit, abych na ostatní udělal dobrý dojem.

9. Jen málo lidí vlastní skutečný luxusní produkt.

10. Při zvažování nákupu luxusní značky kladu důraz na zajištění kvality před prestiží.

11. Nošení luxusního oblečení mi přináší spoustu potěšení.

12. Pro mě je důležité, jak moji přátelé vnímají různé luxusní značky nebo produkty.

13. Skutečně luxusní výrobky nelze sériově vyrábět.

14. Přikláním se spíše k hodnocení podstatných atributů a výkonu luxusní značky než k naslouchání názorům ostatních.

15. Nákup luxusních značek vnímám jako dárek pro sebe na oslavu příležitosti, o které se domnívám, že je pro mě významná.

16. Věnuji pozornost tomu, jaké typy lidí kupují určité luxusní značky nebo výrobky.

17. Luxusní výrobek nelze prodávat v supermarketech.

18. Luxusní značka, která je preferována mnoha lidmi, ale která nesplňuje mé standardy kvality, nikdy nebude v mých úvahách o koupi.

19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.

20. Kdybych si koupil něco drahého, bál bych se, co si o mně ostatní pomyslí.

21. Pohlaví:

22. Věk:

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

24. Jste:

25. Do které příjmové skupiny patříte?

26. Jak velké je místo Vašeho bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete v oblasti marketingu či výzkumu nebo v luxusním odvětví?

2. Žijete (dlouhodobě) na území ČR?

3. Máte zájem o nákup luxusního zboží a luxusních služeb?

4. Luxusní výrobky jsou nevyhnutelně velmi drahé.

5. Je důležité, aby ostatní měli vysoké mínění o tom, jak se oblékám a vypadám.

6. Vynikající kvalita výrobků je mým hlavním důvodem pro nákup luxusní značky.

7. Dostávám sebeuspokojení z nákupu luxusního zboží.

8. Zajímá mě, jaké luxusní značky bych si měl koupit, abych na ostatní udělal dobrý dojem.

9. Jen málo lidí vlastní skutečný luxusní produkt.

10. Při zvažování nákupu luxusní značky kladu důraz na zajištění kvality před prestiží.

11. Nošení luxusního oblečení mi přináší spoustu potěšení.

12. Pro mě je důležité, jak moji přátelé vnímají různé luxusní značky nebo produkty.

13. Skutečně luxusní výrobky nelze sériově vyrábět.

14. Přikláním se spíše k hodnocení podstatných atributů a výkonu luxusní značky než k naslouchání názorům ostatních.

15. Nákup luxusních značek vnímám jako dárek pro sebe na oslavu příležitosti, o které se domnívám, že je pro mě významná.

16. Věnuji pozornost tomu, jaké typy lidí kupují určité luxusní značky nebo výrobky.

17. Luxusní výrobek nelze prodávat v supermarketech.

18. Luxusní značka, která je preferována mnoha lidmi, ale která nesplňuje mé standardy kvality, nikdy nebude v mých úvahách o koupi.

19. Jako celek mohu luxusní značky považovat za dárky, které si kupuji, abych si je dopřál.

20. Kdybych si koupil něco drahého, bál bych se, co si o mně ostatní pomyslí.

21. Pohlaví:

22. Věk:

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

24. Jste:

25. Do které příjmové skupiny patříte?

26. Jak velké je místo Vašeho bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bashirova, A.Vnímání luxusu v Česku (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://vnimani-luxusu-v-cesku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.