Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Základní škola a vzdělávání

Základní škola a vzdělávání

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karolína Kudrnová
Šetření:04. 12. 2014 - 02. 01. 2015
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):22 / 20.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:44,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dělám průzkum v oblasti školství (22 ot.), konkrétně základního vzdělávání - jak by měla vypadat ideální základní škola.

Děkuji za vyplnění :)

Odpovědi respondentů

1. Kolik máte dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0otázka č. 3, 1otázka č. 2, 2otázka č. 2, 3otázka č. 2, 4 a víceotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
06650,77 %50,77 %  
23123,85 %23,85 %  
12015,38 %15,38 %  
386,15 %6,15 %  
4 a více53,85 %3,85 %  

Graf

2. Kolik let je Vašemu nejmladšímu dítěti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [předškolní věk (0-5)otázka č. 3, školní věk (6-15)otázka č. 3, adolescent (15-19)otázka č. 3, vyšší věk (20 a více)otázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
školní věk (6-15)2335,94 %17,69 %  
předškolní věk (0-5)2031,25 %15,38 %  
vyšší věk (20 a více)1523,44 %11,54 %  
adolescent (15-19)69,38 %4,62 %  

Graf

3. Co očekáváte od učitelů? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komunikace s dětmi10177,69 %77,69 %  
vysvětlení učiva9976,15 %76,15 %  
motivace dětí9673,85 %73,85 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání8666,15 %66,15 %  
rozvíjet v dětech potenciál8565,38 %65,38 %  
individuální přístup k dětem8363,85 %63,85 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor8263,08 %63,08 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí8263,08 %63,08 %  
být pro děti vzorem7255,38 %55,38 %  
ptát se dětí na jejich názor6751,54 %51,54 %  
ocenění a hodnocení dětí6348,46 %48,46 %  
podporovat v dětech touhu uspět5743,85 %43,85 %  
ptát se dětí na jejich názor=953,85 %3,85 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor=843,08 %3,08 %  
komunikace s dětmi=243,08 %3,08 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=432,31 %2,31 %  
motivace dětí=232,31 %2,31 %  
být pro děti vzorem=1032,31 %2,31 %  
rozvíjet v dětech potenciál=832,31 %2,31 %  
motivace dětí=132,31 %2,31 %  
rozvíjet v dětech potenciál=332,31 %2,31 %  
ocenění a hodnocení dětí=532,31 %2,31 %  
podporovat v dětech touhu uspět=1232,31 %2,31 %  
individuální přístup k dětem=621,54 %1,54 %  
být pro děti vzorem=1221,54 %1,54 %  
vysvětlení učiva=1021,54 %1,54 %  
rozvíjet v dětech potenciál=721,54 %1,54 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=521,54 %1,54 %  
vysvětlení učiva=1121,54 %1,54 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor=621,54 %1,54 %  
ocenění a hodnocení dětí=1121,54 %1,54 %  
ptát se dětí na jejich názor=1221,54 %1,54 %  
podporovat v dětech touhu uspět=521,54 %1,54 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=721,54 %1,54 %  
být pro děti vzorem=121,54 %1,54 %  
ptát se dětí na jejich názor=721,54 %1,54 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor=921,54 %1,54 %  
podporovat v dětech touhu uspět=1121,54 %1,54 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=1121,54 %1,54 %  
individuální přístup k dětem=321,54 %1,54 %  
vysvětlení učiva=621,54 %1,54 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=1021,54 %1,54 %  
komunikace s dětmi=110,77 %0,77 %  
ocenění a hodnocení dětí=210,77 %0,77 %  
motivace dětí=1110,77 %0,77 %  
podporovat v dětech touhu uspět=310,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=1210,77 %0,77 %  
komunikace s dětmi=310,77 %0,77 %  
ocenění a hodnocení dětí=110,77 %0,77 %  
podporovat v dětech touhu uspět=710,77 %0,77 %  
komunikace s dětmi=1010,77 %0,77 %  
motivace dětí=710,77 %0,77 %  
být pro děti vzorem=910,77 %0,77 %  
vysvětlení učiva=210,77 %0,77 %  
rozvíjet v dětech potenciál=110,77 %0,77 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=310,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=410,77 %0,77 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=510,77 %0,77 %  
podporovat v dětech touhu uspět=610,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=1110,77 %0,77 %  
motivace dětí=610,77 %0,77 %  
vysvětlení učiva=410,77 %0,77 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=1010,77 %0,77 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=310,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=110,77 %0,77 %  
komunikace s dětmi=510,77 %0,77 %  
ocenění a hodnocení dětí=410,77 %0,77 %  
motivace dětí=310,77 %0,77 %  
rozvíjet v dětech potenciál=210,77 %0,77 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=810,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=710,77 %0,77 %  
ocenění a hodnocení dětí=1210,77 %0,77 %  
vysvětlení učiva=810,77 %0,77 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor=510,77 %0,77 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=410,77 %0,77 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=610,77 %0,77 %  
individuální přístup k dětem=810,77 %0,77 %  
komunikace s dětmi=610,77 %0,77 %  
ocenění a hodnocení dětí=910,77 %0,77 %  
být pro děti vzorem=710,77 %0,77 %  
vysvětlení učiva=110,77 %0,77 %  
ptát se dětí na jejich názor=410,77 %0,77 %  
umožnit dětem prostor na vlastní názor=1010,77 %0,77 %  
vybudovat v dětech zdravé sebevědomí=1210,77 %0,77 %  
komunikace s dětmi=410,77 %0,77 %  
podporovat v dětech tvořivost a nadání=910,77 %0,77 %  
být pro děti vzorem=410,77 %0,77 %  

Graf

4. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
znalosti10379,23 %79,23 %  
umět spolupracovat10177,69 %77,69 %  
sociální vazby8464,62 %64,62 %  
toleranci k ostatním8263,08 %63,08 %  
umět naslouchat ostatním6449,23 %49,23 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby6146,92 %46,92 %  
slušné chování5542,31 %42,31 %  
znalosti=175,38 %5,38 %  
slušné chování=775,38 %5,38 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby=543,08 %3,08 %  
umět naslouchat ostatním=432,31 %2,31 %  
umět spolupracovat=232,31 %2,31 %  
toleranci k ostatním=532,31 %2,31 %  
sociální vazby=232,31 %2,31 %  
sociální vazby=632,31 %2,31 %  
umět naslouchat ostatním=332,31 %2,31 %  
slušné chování=621,54 %1,54 %  
umět naslouchat ostatním=621,54 %1,54 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby=421,54 %1,54 %  
umět spolupracovat=521,54 %1,54 %  
toleranci k ostatním=421,54 %1,54 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby=321,54 %1,54 %  
umět naslouchat ostatním=121,54 %1,54 %  
toleranci k ostatním=621,54 %1,54 %  
umět spolupracovat=321,54 %1,54 %  
toleranci k ostatním=221,54 %1,54 %  
sociální vazby=421,54 %1,54 %  
umět spolupracovat=710,77 %0,77 %  
toleranci k ostatním=310,77 %0,77 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby=210,77 %0,77 %  
sociální vazby=510,77 %0,77 %  
sociální vazby=710,77 %0,77 %  
slušné chování=310,77 %0,77 %  
umět spolupracovat=410,77 %0,77 %  
znalosti=310,77 %0,77 %  
umět spolupracovat=110,77 %0,77 %  
znalosti=210,77 %0,77 %  
znalosti=710,77 %0,77 %  
umět vyjádřit svoje pocity a potřeby=610,77 %0,77 %  

Graf

5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
učivo10379,23 %79,23 %  
sociální vazby7860 %60 %  
IT technologie2216,92 %16,92 %  
hry1310 %10 %  
učivo=196,92 %6,92 %  
sociální vazby=264,62 %4,62 %  
IT technologie=453,85 %3,85 %  
hry=453,85 %3,85 %  
IT technologie=353,85 %3,85 %  
sociální vazby=332,31 %2,31 %  
hry=232,31 %2,31 %  
hry=321,54 %1,54 %  
učivo=210,77 %0,77 %  
sociální vazby=110,77 %0,77 %  

Graf

6. Jaké máte priority pro výběr základní školy? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita učitelů11185,38 %85,38 %  
dostupnost školy7960,77 %60,77 %  
učební plán6650,77 %50,77 %  
vybavení školy4836,92 %36,92 %  
počet dětí ve třídě4131,54 %31,54 %  
mimoškolní aktivity3930 %30 %  
strava2317,69 %17,69 %  
školné2015,38 %15,38 %  
družina1511,54 %11,54 %  
kvalita učitelů=186,15 %6,15 %  
školné=843,08 %3,08 %  
vybavení školy=543,08 %3,08 %  
mimoškolní aktivity=943,08 %3,08 %  
vybavení školy=332,31 %2,31 %  
strava=732,31 %2,31 %  
počet dětí ve třídě=432,31 %2,31 %  
dostupnost školy=332,31 %2,31 %  
počet dětí ve třídě=232,31 %2,31 %  
učební plán=632,31 %2,31 %  
mimoškolní aktivity=621,54 %1,54 %  
družina=921,54 %1,54 %  
dostupnost školy=721,54 %1,54 %  
družina=621,54 %1,54 %  
učební plán=221,54 %1,54 %  
počet dětí ve třídě=321,54 %1,54 %  
dostupnost školy=421,54 %1,54 %  
strava=621,54 %1,54 %  
družina=821,54 %1,54 %  
mimoškolní aktivity=521,54 %1,54 %  
učební plán=821,54 %1,54 %  
školné=421,54 %1,54 %  
strava=921,54 %1,54 %  
družina=721,54 %1,54 %  
družina=521,54 %1,54 %  
strava=210,77 %0,77 %  
učební plán=410,77 %0,77 %  
počet dětí ve třídě=510,77 %0,77 %  
učební plán=710,77 %0,77 %  
školné=210,77 %0,77 %  
dostupnost školy=910,77 %0,77 %  
vybavení školy=610,77 %0,77 %  
vybavení školy=410,77 %0,77 %  
učební plán=510,77 %0,77 %  
školné=710,77 %0,77 %  
kvalita učitelů=310,77 %0,77 %  
strava=810,77 %0,77 %  
dostupnost školy=110,77 %0,77 %  
vybavení školy=710,77 %0,77 %  
mimoškolní aktivity=210,77 %0,77 %  
školné=910,77 %0,77 %  
mimoškolní aktivity=810,77 %0,77 %  
dostupnost školy=210,77 %0,77 %  
školné=310,77 %0,77 %  
kvalita učitelů=210,77 %0,77 %  
strava=410,77 %0,77 %  
počet dětí ve třídě=110,77 %0,77 %  

Graf

7. Co byste nejvíce ocenili, kdyby škola nabízela? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výlety a kroužky7356,15 %56,15 %  
doučování5643,08 %43,08 %  
nadstandartní vybavení školy5441,54 %41,54 %  
svoz/rozvoz do školy3627,69 %27,69 %  
svačiny2216,92 %16,92 %  
nadstandartní vybavení školy=164,62 %4,62 %  
svoz/rozvoz do školy=553,85 %3,85 %  
svačiny=453,85 %3,85 %  
doučování=343,08 %3,08 %  
výlety a kroužky=243,08 %3,08 %  
doučování=232,31 %2,31 %  
výlety a kroužky=321,54 %1,54 %  
svoz/rozvoz do školy=121,54 %1,54 %  
svačiny=321,54 %1,54 %  
nadstandartní vybavení školy=221,54 %1,54 %  
doučování=421,54 %1,54 %  
výlety a kroužky=521,54 %1,54 %  
svačiny=521,54 %1,54 %  
svoz/rozvoz do školy=421,54 %1,54 %  
výlety a kroužky=121,54 %1,54 %  
svoz/rozvoz do školy=310,77 %0,77 %  
doučování=510,77 %0,77 %  
nadstandartní vybavení školy=310,77 %0,77 %  
svačiny=210,77 %0,77 %  
nadstandartní vybavení školy=410,77 %0,77 %  

Graf

8. Pokud byste se rozhodli pro soukromou ZŠ, kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 - 2000,-4941,18 %37,69 %  
méně jak 1000,-3630,25 %27,69 %  
3000 - 4000,-2621,85 %20 %  
7000 a více43,36 %3,08 %  
5000 - 6000,-43,36 %3,08 %  

Graf

9. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [slovní ohodnoceníotázka č. 10, známkováníotázka č. 10, kombinace slovního ohodnocení se známkami z větších projektůotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kombinace slovního ohodnocení se známkami z větších projektů7255,38 %55,38 %  
známkování4736,15 %36,15 %  
slovní ohodnocení118,46 %8,46 %  

Graf

10. Kolik dětí ve třídě je maximum?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11- 206852,31 %52,31 %  
21 - 305542,31 %42,31 %  
do 1053,85 %3,85 %  
31 a více21,54 %1,54 %  

Graf

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7658,46 %58,46 %  
nevím3930 %30 %  
ne1511,54 %11,54 %  

Graf

12. Co byste uvítali nejvíce, aby škola uveřejňovala na svém webu? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aktuality školy9774,62 %74,62 %  
probrané učivo7759,23 %59,23 %  
hodnocení a docházka dětí5643,08 %43,08 %  
online hodiny2720,77 %20,77 %  
aktuality školy=175,38 %5,38 %  
online hodiny=464,62 %4,62 %  
hodnocení a docházka dětí=443,08 %3,08 %  
probrané učivo=343,08 %3,08 %  
probrané učivo=243,08 %3,08 %  
hodnocení a docházka dětí=332,31 %2,31 %  
probrané učivo=121,54 %1,54 %  
aktuality školy=221,54 %1,54 %  
online hodiny=321,54 %1,54 %  
online hodiny=221,54 %1,54 %  
hodnocení a docházka dětí=221,54 %1,54 %  
hodnocení a docházka dětí=110,77 %0,77 %  
aktuality školy=310,77 %0,77 %  

Graf

13. Co dalšího byste rádi nalezli na školním webu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fotky25,41 %1,54 %  
fotografie25,41 %1,54 %  
známky25,41 %1,54 %  
doporučenou literaturu pro rozšíření učiva12,7 %0,77 %  
fotky z aktivit i výuky12,7 %0,77 %  
.12,7 %0,77 %  
informace12,7 %0,77 %  
Výroční zprávy, kontakty na všechny pedagogické pracovníky12,7 %0,77 %  
Fotografie ze školních aktivit, výletů, atd.12,7 %0,77 %  
vše, co je zveřejňováno plně postačuje v informovanosti všech, kteří požadují informace o dané škole. 12,7 %0,77 %  
ostatní odpovědi nic
správné informace
fotogalerie
Vysvětlení učiva
jídelníček
prezentaci školy podrobněji, záměry a plán směřování školy
Staci,když dítě je ve škole šťastné,není třeba vic na webu sledovat,učitele-průvodci životem-věnující se dětem,nemohou mit cas na deti:-)
fotky z běžného školního dne, své dítě při práci, výsldky práce
práce dětí - výtvarné, jazykové, přes pc..tvořivost, v čem vynikají, jsou zajímavější, než ostatní..
elektronické žákovské knížky
Fotogalerii
kontakty, učební plany
nevím
rozvrh tříd
Porno
informace ohledně výuky a skoly celkove
rozvrh hodin
aktuality
na jakou střední školu šli absolventi
kontakt na učitele
nev9m
seznam vyučujících s kontakty (a to i na družinu, jídelnu...)
Údaje o vzdělaní ucitelu
Osobní názor učitele na moje dítě
2464,86 %18,46 % 

Graf

14. Uvítali byste kdyby škola zajišťovala, v případě nemoci dítěte, hlídání doma a dovážení obědů ze školy domů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7759,23 %59,23 %  
pouze dovoz obědů2720,77 %20,77 %  
ano2317,69 %17,69 %  
pouze hlídání32,31 %2,31 %  

Graf

15. Využili byste možnost umístit dítě do školní družiny (den/noc)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, občasné odpolední hlídání4635,38 %35,38 %  
ano, každodenní odpolední hlídání2821,54 %21,54 %  
ne2519,23 %19,23 %  
nevím2418,46 %18,46 %  
ano, hlídání přes den pouze o školních prázdninách1713,08 %13,08 %  
ano, ale pouze noční hlídání v nepřítomnosti rodičů doma32,31 %2,31 %  

Graf

16. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6449,23 %49,23 %  
ne4131,54 %31,54 %  
nevím2519,23 %19,23 %  

Graf

17. Jaké máte zájmy ve Vaší rodině? (lze vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
literatura8666,15 %66,15 %  
hudba8263,08 %63,08 %  
filmy8162,31 %62,31 %  
sport8061,54 %61,54 %  
PC7759,23 %59,23 %  
zvířata7759,23 %59,23 %  
příroda a flóra6650,77 %50,77 %  
jazyky5240 %40 %  
výtvarnictví4131,54 %31,54 %  
věda4030,77 %30,77 %  
divadlo4030,77 %30,77 %  
zpěv3627,69 %27,69 %  
tanec3526,92 %26,92 %  

Graf

18. Uveďte 3 příklady toho, co Vám na škole vadí nebo chybí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic65,13 %4,62 %  
nic mi nechybí 21,71 %1,54 %  
-21,71 %1,54 %  
nevím21,71 %1,54 %  
....10,85 %0,77 %  
nedostatečné vysvětlení/probráni učiva, nesmyslné/nedostatečné učební plány, důraz na osnovy místo praktické využitelnosti10,85 %0,77 %  
---10,85 %0,77 %  
kulturní akce, přístup některých učitelů k jednání s rodiči a děti10,85 %0,77 %  
Absence testového srovnání znalostí a dovedností žáků (tříd, škol), přetěžování žáků, přebujelé známkování 10,85 %0,77 %  
vybavenost školy, propojení s rodičovskou veřejností, zájem nás rodičů o děti10,85 %0,77 %  
ostatní odpovědi odbornost ucit.sboru,tolerance,vice krouzku
chybí školní psycholog, chybí žákovský parlament, vadí nám někteří neprofesionální učitelé
Nic.
rozvoj samostatného myšlení, vyjádření vlastního názoru, akceptování individuality
Špatný systém vzdělávání založený na zbytečném memorování učiva, potlačování samostatnosti, neklasifikovanost pedagogů v oblasti jazykové a umělecké výchovy.
Ucitele co neumi vysvetlit ucivo. Zbytecne agresivni ucitele.
projekty, individualni pristup, dobre jidlo
nemám nic, co bych škole z hlediska vzdělání a výchovy vytkl.
cikáni
.
memorování, důraz na znalosti ne schopnost
šikana, nezájem, otrávenost učitelů
normální přístup, komunikativnost, řád
moderní přístup učitelů, moderní vybavení, reakce na rychlý vývoj technologií
___
škola nemá peníze
nekvalitní učitelé
nic mne nenapadá
Menší počet dětí na skupinu, zphlednění ondividuálních možností v hodnocení, soutěživost a srovnávání
známkování (pětky v první třídě!!!), velké množství žáků na jednoho pedagoga, neindividuální přístup
systém školství ČR
Mnoho dětí, malý individuální přístup, nízká úroveň vyučování
bufet se zdravou stravou
Mnohdy děti učí zbyteční věci, které v životě nevyužijí; děti nemají dostatek prostoru na vlastní názor; učitelé mají svázané ruce v tom, jak si u žáků sjednat respekt a autoritu
nezájem učitelů, šikana, kvalitní výuka jazyků
neochota některých učitelů, přílišné nároky, testy neopovídající probrané látce
nevím, neochota učitelů pomoci
Svoz dětí do školy ze vzdálenějších míst UL. Za tuto službu bych neváhala platit (kolikrát je obtížné zkloubit děti a odvézt každé na druhý konec UL a do toho stíhat být včas na pracovišti.
nekvalitní učitelé, nízké nároky, neprobrané učivo
Uprimna láska k dětem,učení se životem,byt otevření a plní lasky ,pochopeni deti,brát je jako nejen rovnocen.partnery,ale jako naše ucitele
Neosobnost, nuda, zláštní požadavky
nízký počet hodin v prioritních předmětech, chování žáků, malá podpora individuality
nezdravé "spřátelení" učitelů s žáky (učitelé by měli mít respekt), přehnané tlačení do IT technoligií, nesmyslné výukové plány
kantyna,
Malý přístup učitelů, šikana,
učitelé s egem, kteří ponižují děti, šikana, rozlišování dětí ze soc.stránky
strava v jídelně, Stare prostory, starý učitelský sbor
Drahé skolne
nevyhovující prostory školní družiny, nepříliš zdravá strava školních obědů, byrokracie v nařízeních ředitele
osobní přístup, vše se žene na čas, moc dětí ve třídě
velká kapacita, horší přístup učitelů, více informovanosti o akcích
toaletní papír, barevné fixy na tabuli, některé kroužky
Neprijemni zaměstnanci skoly, neřešení šikany
Více aktivity učitelů
On line omluvenky
ucitele, vybavenost, pocet vyucovacich hodin
omezení volby vzdělání, indoktrinace děti nacionalistickými ideologiemi,
kreativnost vyučujících
vadí mi sprosté vyjadřování jednoho učitele
Neučí se němčina.
neobjektivnost některých učitelů
malá spolupráce s rodiči,
malé možnosti ovlivnit vyrušující žáky, příliš domácích úkolů, krátké přestávky
chybí: vybavení odborných učeben, možnost zapojovat žáky při tvorbě prostředí, chybí - odbornost učitelů
Slušné chování učitelů
do školy ještě nechodí
jsme spokojeni
netolerance, chybí práce s dětmi se sociální fóbií, individualita dětí
nespravedliví učitelé, absence nasazení
schpnost učitele, umění se vcítit do dítěte, lepší kolektiv dětí
neosobní přístup, staré vybavení, špatná izolace (vedro/zima/hluk z jiných tříd)
špatna informovanost,nekazen děti,učitele křičí mnohdy zbytečně
máme štěstí na ZŠ, zatím nepostrádám vůbec nic, ani mi na škole nic nevadí, max. že nemají ve venkovních prostorách u jednoho vchodu nájezd pro kočárky, ale toto mě třeba za rok už trápit nebude
svačiny
Dobrá matikářka
nic mi nevadí
kvalitní učitelé
Učitelé, kteří mají vždy jen svou pravdu a názor jiných neuznávají. Učitelé, kteří se chovají povýšeně. Učitelé, kteří jsou neochotni pomoct i když je o to samo dítě požádá.
Nic :-)
přehnané nároky, demotivace žáků na 2. stupni, nekompetence učitelů
toho je moc
budování sebevědomí, naučit samostatně myslet, kreativita
chybí individuální přístup, chybí respekt k osobnosti žáka, chybí důraz na hodnoty
upřednostňování zábavy před učením, malá možnost pro rodiče ovlivnit výuku a hlavní důrazy ve škole, nízká profesionalita učitelů
Domácí úkoly, hodnocení žáků, ,,předujatost" učitelů
smysluplnost, upřímnost, kreativita
vadí mi šikana. chtěla bych aby bylo vice prednasek nebo psychologický test
Už nevím
nic mi nevadí ani nechybí
,
zabíjení kreativního myšlení, škola nikoliv hrou ale mučením, demotivace
individuální přístup, kázeň, širší možnost učení se jazykům, sportovní hry
více učitelů, více hodin AJ
vadí -málo motorických cvičeni , strava , testy
zaběhlé koleje
někteří učitelé mi vadí
vadí - biflování, nekompetentní učitelé kteří ubíjejí sebevědomí a zájmy dětí (sama jsem učitelka), běžné způsoby zkoušení a testování dětí
u nekterych skol nadsazene ceny skolneho, osnovy, mala pravomoc ucitelu v pripade sikany kdy je ucitel sikanovan nebo jinak terorigovan svymi zaky
x,x,x
1. vadí tlak na konformitu a paušalizace, 2. vadí neschopnost zaujmout a látku správně vysvětlit, 3. chybí mezioborové vztahy (matematika ve fyzice a chemii apod.)
nezájem učitelů o žáky mimo vyučování, udělování důtek a napomenutí za zapomínání, přenášení učení na rodiče
přizpůsobení se "hloupějším" dětem - znevýhodňuje ty chytřejší, vadí mi rozvíjející se nutnost tabletů a podbných IT technologií, na ZŠ by neměly být nulté hodiny
Kvalitní osobnosti, mnoho žáků ve třídách, chybí výchova k samostatnosti
Někteří učitelé jsou jako roboti...nezájem, jen si "odučí to svoje" a jak zazvoní nic je nezajímá...naprostá neochota vysvětlit slabšímu jedinci nějakým banálním způsobem řešení
...
nedostatečně kvalifikovaní učitelé, nedostatek zájmových kroužků
povýšenost učitele či vychovatele nad dítětem, nucení např. dojíst oběd nebo ve družině hrát hry, co nechce
kázeň, respekt,
šikana, staří neflexibilní učitelé, neadekvátní vybavení
9984,62 %76,15 % 

Graf

19. Jaká je Vaše životní situace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [úplná rodina (alespoň jedno dítě)otázka č. 20, samoživitel/kaotázka č. 20, bezdětný/áotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úplná rodina (alespoň jedno dítě)6146,92 %46,92 %  
bezdětný/á6046,15 %46,15 %  
samoživitel/ka96,92 %6,92 %  

Graf

20. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 000 - 40 000,-3426,15 %26,15 %  
21 000 - 30 000,-2418,46 %18,46 %  
16 000 - 20 000,-1813,85 %13,85 %  
do 10 000,-129,23 %9,23 %  
41 000 - 50 000,-129,23 %9,23 %  
70 000,- a více107,69 %7,69 %  
51 000 - 60 000,-96,92 %6,92 %  
11 000 - 15 000,-96,92 %6,92 %  
61 000 - 70 000,-21,54 %1,54 %  

Graf

21. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let2821,54 %21,54 %  
26 - 30 let2116,15 %16,15 %  
41 - 45 let1713,08 %13,08 %  
36 - 40 let1612,31 %12,31 %  
do 20 let1612,31 %12,31 %  
46 - 50 let1310 %10 %  
31 - 35 let129,23 %9,23 %  
51 - 55 let43,08 %3,08 %  
56 - 60 let21,54 %1,54 %  
61 - 65 let10,77 %0,77 %  

Graf

22. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1914,62 %14,62 %  
Středočeský kraj1612,31 %12,31 %  
Ústecký kraj1511,54 %11,54 %  
Pardubický kraj1410,77 %10,77 %  
Jihomoravský kraj1310 %10 %  
Moravskoslezský kraj118,46 %8,46 %  
Zlínksý kraj96,92 %6,92 %  
Kraj Vysočina75,38 %5,38 %  
Královehradecký kraj64,62 %4,62 %  
Plzeňský kraj53,85 %3,85 %  
Olomoucký kraj53,85 %3,85 %  
Jihočeský kraj43,08 %3,08 %  
Karlovarský kraj32,31 %2,31 %  
Liberecký kraj32,31 %2,31 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kolik máte dětí?

  • odpověď 0:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 21. Jaký je Váš věk?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi bezdětný/á na otázku 19. Jaká je Vaše životní situace?

3. Co očekáváte od učitelů? (lze vybrat více možností)

  • odpověď podporovat v dětech tvořivost a nadání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ústecký kraj na otázku 22. Z jakého kraje pocházíte?

4. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete? (lze vybrat více možností)

  • odpověď sociální vazby:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi hry na otázku 5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)
  • odpověď toleranci k ostatním:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi IT technologie na otázku 5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)

7. Co byste nejvíce ocenili, kdyby škola nabízela? (lze vybrat více možností)

  • odpověď výlety a kroužky:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hry na otázku 5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)

12. Co byste uvítali nejvíce, aby škola uveřejňovala na svém webu? (lze vybrat více možností)

  • odpověď probrané učivo:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi svačiny na otázku 7. Co byste nejvíce ocenili, kdyby škola nabízela? (lze vybrat více možností)

19. Jaká je Vaše životní situace?

  • odpověď úplná rodina (alespoň jedno dítě):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi školní věk (6-15) na otázku 2. Kolik let je Vašemu nejmladšímu dítěti?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 1. Kolik máte dětí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik máte dětí?

2. Kolik let je Vašemu nejmladšímu dítěti?

3. Co očekáváte od učitelů? (lze vybrat více možností)

4. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete? (lze vybrat více možností)

5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)

6. Jaké máte priority pro výběr základní školy? (lze vybrat více možností)

7. Co byste nejvíce ocenili, kdyby škola nabízela? (lze vybrat více možností)

8. Pokud byste se rozhodli pro soukromou ZŠ, kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

9. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

10. Kolik dětí ve třídě je maximum?

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

12. Co byste uvítali nejvíce, aby škola uveřejňovala na svém webu? (lze vybrat více možností)

14. Uvítali byste kdyby škola zajišťovala, v případě nemoci dítěte, hlídání doma a dovážení obědů ze školy domů?

15. Využili byste možnost umístit dítě do školní družiny (den/noc)?

16. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

17. Jaké máte zájmy ve Vaší rodině? (lze vybrat více možností)

19. Jaká je Vaše životní situace?

20. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

21. Jaký je Váš věk?

22. Z jakého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik máte dětí?

2. Kolik let je Vašemu nejmladšímu dítěti?

3. Co očekáváte od učitelů? (lze vybrat více možností)

4. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete? (lze vybrat více možností)

5. Na co nejvíce by měl být ve výuce kladen důraz? (lze vybrat více možností)

6. Jaké máte priority pro výběr základní školy? (lze vybrat více možností)

7. Co byste nejvíce ocenili, kdyby škola nabízela? (lze vybrat více možností)

8. Pokud byste se rozhodli pro soukromou ZŠ, kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

9. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

10. Kolik dětí ve třídě je maximum?

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

12. Co byste uvítali nejvíce, aby škola uveřejňovala na svém webu? (lze vybrat více možností)

14. Uvítali byste kdyby škola zajišťovala, v případě nemoci dítěte, hlídání doma a dovážení obědů ze školy domů?

15. Využili byste možnost umístit dítě do školní družiny (den/noc)?

16. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

17. Jaké máte zájmy ve Vaší rodině? (lze vybrat více možností)

19. Jaká je Vaše životní situace?

20. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

21. Jaký je Váš věk?

22. Z jakého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kudrnová, K.Základní škola a vzdělávání (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://zakladni-skola-a-vzdelavani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.