Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena
3.547
1.29
původ(regionální nebo české značení původu)
3.531
1.556
složení
3.867
1.319
značka
2.848
1.313
biokvalita
2.508
1.376
tradice a předchozí zkušenost
3.986
1.261
doporučení přátel
3.081
1.343
3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Potraviny z ČR
199
64,4 %
64,4 %
Původ nesleduji
66
21,36 %
21,36 %
Potraviny z mého regionu
37
11,97 %
11,97 %
Zahraniční potraviny
7
2,27 %
2,27 %
4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zelenina/ovoce
202
65,37 %
65,37 %
Chléb/pečivo
114
36,89 %
36,89 %
Vejce
95
30,74 %
30,74 %
Nezajímám vše kupuji
82
26,54 %
26,54 %
Maso
45
14,56 %
14,56 %
Mléko a mléčné výrobky
39
12,62 %
12,62 %
5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
238
77,02 %
77,02 %
Ne, je mi to jedno
71
22,98 %
22,98 %
6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zelenina a ovoce
179
57,93 %
57,93 %
Mléko a mléčné výrobky
164
53,07 %
53,07 %
Maso a uzeniny
150
48,54 %
48,54 %
Pečivo
110
35,6 %
35,6 %
Nevyhledávám regionální potraviny
77
24,92 %
24,92 %
Nápoje
26
8,41 %
8,41 %
7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Známka
2.823
1.846
8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Čerstvost potravin
4.289
1.576
Kvalita potravin
4.214
1.511
Podpora regionální ekonomiky
3.141
1.714
9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
223
72,17 %
72,17 %
Ne
56
18,12 %
18,12 %
Nezajímá mě to
30
9,71 %
9,71 %
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
8.
10. znáte některé z těchto značek ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
298
96,44 %
96,44 %
Ne
11
3,56 %
3,56 %
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
8.
11. Jaké z těchto značek znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
znáte logo 5?
271
90,94 %
87,7 %
znáte logo 6?
220
73,83 %
71,2 %
znáte logo 7?
208
69,8 %
67,31 %
znáte logo 1?
185
62,08 %
59,87 %
znáte logo 4?
52
17,45 %
16,83 %
znáte logo 3?
42
14,09 %
13,59 %
znáte logo 2?
32
10,74 %
10,36 %
znáte logo 8?
22
7,38 %
7,12 %
12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V hypermarketu/supermarketu
238
80,13 %
77,02 %
V maloobchodní prodejně
166
55,89 %
53,72 %
V letáku či novinách
137
46,13 %
44,34 %
Na internetu
108
36,36 %
34,95 %
Na trhu
60
20,2 %
19,42 %
Jinde(od přátel, v MHD apod.)
48
16,16 %
15,53 %
13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
170
55,02 %
55,02 %
Ne
139
44,98 %
44,98 %
14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozšíření sortimentu regionálích potravin v místě mého nákupu
167
54,05 %
54,05 %
Lepší dostupnost
142
45,95 %
45,95 %
Výraznější značení regionálních potravin v obchodech
133
43,04 %
43,04 %
Lepší a důraznější propagace
116
37,54 %
37,54 %
cena
4
1,29 %
1,29 %
Nižší cena
3
0,97 %
0,97 %
Nevidím důvod preferovat regionální potraviny
1
0,32 %
0,32 %
Hlavně nasazení rozumné ceny.
1
0,32 %
0,32 %
žádná
1
0,32 %
0,32 %
výrazné označení, že se jedná o čský produk, abych nemusel zdlouhavě hledat, odkud že ta potravina vlastně je
1
0,32 %
0,32 %
lepší poměr kvalita a cena
1
0,32 %
0,32 %
lepší kvalita
1
0,32 %
0,32 %
kvalita
1
0,32 %
0,32 %
Existence takto specializovaného obchodu v místě mého bydliště
1
0,32 %
0,32 %
kdyby výrobky s logem odpovídaly tomu, o čem to má být, minimálně zemi původu a kvalitu. To se často neděje...
1
0,32 %
0,32 %
Vyšší kvalita za přijatelnou cenu
1
0,32 %
0,32 %
kdybych dostal vaginální prohlídku zdarma od vetché stařeny
1
0,32 %
0,32 %
dostupnost špecializovanych potravin
1
0,32 %
0,32 %
rozhodně kdyby byly levnější
1
0,32 %
0,32 %
lepší cena
1
0,32 %
0,32 %
cenově dostupnější
1
0,32 %
0,32 %
kdyby to bylo cenově přijatelnější
1
0,32 %
0,32 %
určitě cena
1
0,32 %
0,32 %
nic
1
0,32 %
0,32 %
15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Za kvalitní zboží si rád připlatím
165
53,4 %
53,4 %
Nevěřím, že vyšší cena je zárukou kvality
111
35,92 %
35,92 %
Nemám dostatek finančních prostředků
33
10,68 %
10,68 %
16. Váše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
166
53,72 %
53,72 %
Muž
143
46,28 %
46,28 %
17. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 29 let včetně
144
46,6 %
46,6 %
30-50 let
119
38,51 %
38,51 %
51-60 let
36
11,65 %
11,65 %
61 a více let
10
3,24 %
3,24 %
18. Vaše bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velké město
165
53,4 %
53,4 %
Malé město
91
29,45 %
29,45 %
Venkov
53
17,15 %
17,15 %
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské / Vyšší odborná škola
185
59,87 %
59,87 %
Středoškolské vzdělání s maturitou
92
29,77 %
29,77 %
Středoškolské vzdělání bez maturity/Vyučení v oboru
23
7,44 %
7,44 %
Základní vzdělání
9
2,91 %
2,91 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.
odpověď Zelenina a ovoce:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Specializované prodejny(Farmářské prodejny - Sklizeno, Náš Grunt apod.) na otázku 1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?
8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.
odpověď Čerstvost potravin=5:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita potravin=5 na otázku 8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.
11. Jaké z těchto značek znáte?
odpověď znáte logo 1?:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi znáte logo 2? na otázku 11. Jaké z těchto značek znáte?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na trhu na otázku 12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.
13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)
odpověď Ne:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezajímá mě to na otázku 9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?
2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.
3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?
4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.
5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?
6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.
7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?
8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.
9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?
10. znáte některé z těchto značek ?
11. Jaké z těchto značek znáte?
12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.
13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)
14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.
15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?
16. Váše pohlaví
17. Váš věk
18. Vaše bydliště
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?
2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.
3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?
4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.
5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?
6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.
7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?
8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.
9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?
10. znáte některé z těchto značek ?
11. Jaké z těchto značek znáte?
12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.
13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)
14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.
15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?
16. Váše pohlaví
17. Váš věk
18. Vaše bydliště
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Jirásek, P. – Regionální potraviny ( Podpora prodeje) (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://42595.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.