Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Regionální potraviny ( Podpora prodeje)

Regionální potraviny ( Podpora prodeje)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Jirásek
Šetření:19. 10. 2014 - 15. 11. 2014
Počet respondentů:309
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tímto bych vás rád poprosil o vyplnění dotazníku k diplomové práci Podpora maloobchodního prodeje regionálních potravin.

Odpovědi respondentů

1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchodní řetězce(Globus, Lidl, Interspar)23174,76 %74,76 %  
Malé prodejny potravin(obchody typu Zelenina Ovoce)3611,65 %11,65 %  
Specializované prodejny(Farmářské prodejny - Sklizeno, Náš Grunt apod.)196,15 %6,15 %  
Farmářské trhy165,18 %5,18 %  
Nakupování potravin pomocí internetu72,27 %2,27 %  

Graf

2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.5471.29
původ(regionální nebo české značení původu)3.5311.556
složení3.8671.319
značka2.8481.313
biokvalita2.5081.376
tradice a předchozí zkušenost3.9861.261
doporučení přátel3.0811.343

Graf

3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny z ČR19964,4 %64,4 %  
Původ nesleduji6621,36 %21,36 %  
Potraviny z mého regionu3711,97 %11,97 %  
Zahraniční potraviny72,27 %2,27 %  

Graf

4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zelenina/ovoce20265,37 %65,37 %  
Chléb/pečivo11436,89 %36,89 %  
Vejce9530,74 %30,74 %  
Nezajímám vše kupuji8226,54 %26,54 %  
Maso4514,56 %14,56 %  
Mléko a mléčné výrobky3912,62 %12,62 %  

Graf

5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23877,02 %77,02 %  
Ne, je mi to jedno7122,98 %22,98 %  

Graf

6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zelenina a ovoce17957,93 %57,93 %  
Mléko a mléčné výrobky16453,07 %53,07 %  
Maso a uzeniny15048,54 %48,54 %  
Pečivo11035,6 %35,6 %  
Nevyhledávám regionální potraviny7724,92 %24,92 %  
Nápoje268,41 %8,41 %  

Graf

7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Známka2.8231.846

Graf

8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Čerstvost potravin4.2891.576
Kvalita potravin4.2141.511
Podpora regionální ekonomiky3.1411.714

Graf

9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22372,17 %72,17 %  
Ne5618,12 %18,12 %  
Nezajímá mě to309,71 %9,71 %  

Graf

1.                                       2.                  3.                        4.                  5.            6.                 7.

       8.

10. znáte některé z těchto značek ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano29896,44 %96,44 %  
Ne113,56 %3,56 %  

Graf

1.                                       2.                  3.                        4.                  5.            6.                 7.

         8.

11. Jaké z těchto značek znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
znáte logo 5?27190,94 %87,7 %  
znáte logo 6?22073,83 %71,2 %  
znáte logo 7?20869,8 %67,31 %  
znáte logo 1?18562,08 %59,87 %  
znáte logo 4?5217,45 %16,83 %  
znáte logo 3?4214,09 %13,59 %  
znáte logo 2?3210,74 %10,36 %  
znáte logo 8?227,38 %7,12 %  

Graf

12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V hypermarketu/supermarketu23880,13 %77,02 %  
V maloobchodní prodejně16655,89 %53,72 %  
V letáku či novinách13746,13 %44,34 %  
Na internetu10836,36 %34,95 %  
Na trhu6020,2 %19,42 %  
Jinde(od přátel, v MHD apod.)4816,16 %15,53 %  

Graf

13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17055,02 %55,02 %  
Ne13944,98 %44,98 %  

Graf

14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozšíření sortimentu regionálích potravin v místě mého nákupu16754,05 %54,05 %  
Lepší dostupnost14245,95 %45,95 %  
Výraznější značení regionálních potravin v obchodech13343,04 %43,04 %  
Lepší a důraznější propagace11637,54 %37,54 %  
cena41,29 %1,29 %  
Nižší cena30,97 %0,97 %  
Nevidím důvod preferovat regionální potraviny10,32 %0,32 %  
Hlavně nasazení rozumné ceny.10,32 %0,32 %  
žádná10,32 %0,32 %  
výrazné označení, že se jedná o čský produk, abych nemusel zdlouhavě hledat, odkud že ta potravina vlastně je10,32 %0,32 %  
lepší poměr kvalita a cena10,32 %0,32 %  
lepší kvalita10,32 %0,32 %  
kvalita10,32 %0,32 %  
Existence takto specializovaného obchodu v místě mého bydliště10,32 %0,32 %  
kdyby výrobky s logem odpovídaly tomu, o čem to má být, minimálně zemi původu a kvalitu. To se často neděje...10,32 %0,32 %  
Vyšší kvalita za přijatelnou cenu10,32 %0,32 %  
kdybych dostal vaginální prohlídku zdarma od vetché stařeny10,32 %0,32 %  
dostupnost špecializovanych potravin10,32 %0,32 %  
rozhodně kdyby byly levnější10,32 %0,32 %  
lepší cena10,32 %0,32 %  
cenově dostupnější10,32 %0,32 %  
kdyby to bylo cenově přijatelnější10,32 %0,32 %  
určitě cena10,32 %0,32 %  
nic10,32 %0,32 %  

Graf

15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Za kvalitní zboží si rád připlatím16553,4 %53,4 %  
Nevěřím, že vyšší cena je zárukou kvality11135,92 %35,92 %  
Nemám dostatek finančních prostředků3310,68 %10,68 %  

Graf

16. Váše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16653,72 %53,72 %  
Muž14346,28 %46,28 %  

Graf

17. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 29 let včetně14446,6 %46,6 %  
30-50 let11938,51 %38,51 %  
51-60 let3611,65 %11,65 %  
61 a více let103,24 %3,24 %  

Graf

18. Vaše bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velké město16553,4 %53,4 %  
Malé město9129,45 %29,45 %  
Venkov5317,15 %17,15 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské / Vyšší odborná škola18559,87 %59,87 %  
Středoškolské vzdělání s maturitou9229,77 %29,77 %  
Středoškolské vzdělání bez maturity/Vyučení v oboru237,44 %7,44 %  
Základní vzdělání92,91 %2,91 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.

  • odpověď Zelenina a ovoce:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Specializované prodejny(Farmářské prodejny - Sklizeno, Náš Grunt apod.) na otázku 1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.

  • odpověď Čerstvost potravin=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita potravin=5 na otázku 8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.

11. Jaké z těchto značek znáte?

  • odpověď znáte logo 1?:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi znáte logo 2? na otázku 11. Jaké z těchto značek znáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na trhu na otázku 12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.

13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)

  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezajímá mě to na otázku 9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.

3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?

4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.

5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?

6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.

7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?

8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.

9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?

10. znáte některé z těchto značek ?

11. Jaké z těchto značek znáte?

12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.

13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)

14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.

15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?

16. Váše pohlaví

17. Váš věk

18. Vaše bydliště

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

2. V jaké míře ovlivňují následující faktory Váš výběr potravin? Označte prosím číslo na stupnici dle rozvržení 1 - žádný vliv, 5 - významný vliv.

3. Jaké potraviny upřednostňujete z hlediska původu?

4. Zajímáte se o produkci vlastních potravin v domácnosti? Můžete označit více odpovědí.

5. Dáváte velký důraz na mediální aféry, které se týkaly potravin? Například závadné potraviny z Polska, je to pro vás zásadní kritérium pro nezakoupení produktu?

6. Vyhledáváte potraviny s regionálním původem, jaké? Můžete označit více odpovědí.

7. Pokud jste takto označené potraviny vyzkoušel/a, jaká byla Vaše spokojenost?

8. Jakou měrou Vás motivují následující faktory k nákupu regionálních potravin? Označte číslo na stupnici dle rozvržení 1 - bez vlivu, 5 - významný vliv.

9. Víte, kde ve svém okolí můžete regionální potraviny zakoupit?

10. znáte některé z těchto značek ?

11. Jaké z těchto značek znáte?

12. Kde jste se s těmito logy setkal/a? Můžete označit více odpovědí.

13. Registrujete ve svém okolí nějaké snahy o propagaci regionálních potravin?(různé akce a ochutnávky, setkání s farmáři)

14. Které z následujících možností by Vás motivovaly k nákupu regionálních potravin? Můžete označit více odpovědí.

15. Jakou roli u vás hraje cena regionálních potravin?

16. Váše pohlaví

17. Váš věk

18. Vaše bydliště

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jirásek, P.Regionální potraviny ( Podpora prodeje) (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://42595.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.