Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Distanční vzdělávání v době pandemie (pro žáky, učitele a rodiče)
Distanční vzdělávání v době pandemie (pro žáky, učitele a rodiče)
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | MgA. Mariana Ryšavá |
---|---|
Šetření: | 05. 02. 2021 - 22. 02. 2021 |
Počet respondentů: | 1215 |
Počet otázek (max/průměr): | 36 / 29.13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:55 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen pouze pro učitele, žáky, studenty a jejich rodiče z České republiky. Účelem dotazníku je zhodnocení kvalit distanční výuky, zkoumá šíření nákazy covid-19 ve školství (trasování, karanténu a testování), zabývá se i počtem rizikových skupin mezi pedagogy, žáky a jejich rodinami. S pomocí jeho výsledků bude možné najít kompromisní a zároveň bezpečné řešení vzdělávání v době pandemie koronaviru. Data budou zpracována a anonymizovaně poskytnuta médiím a politikům.
Dotazník vznikl ve spolupráci s několika pedagogy a dalšími odborníky a s pomocí týmu dobrovolníků z Iniciativy Sníh.
Autor dotazníku: MgA. Mariana Ryšavá, pedagog, dobrovolník Iniciativy Sníh.
(Iniciativa Sníh je apolitický, nezávislý tým expertů, spolupracující nejen na ochraně zdraví, ale i na zmírnění dopadů pandemie SARS-CoV-2. https://www.iniciativa-snih.cz/ )
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Dotazník je určen pouze pro pedagogy, rodiče a studující.
Odpovědi respondentů
1. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Žák / student → otázka č. 2, Pedagog → otázka č. 3, Rodič studujícího dítěte → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pedagog | 666 | 54,81 % | 54,81 % |
Rodič studujícího dítěte | 447 | 36,79 % | 36,79 % |
Žák / student | 102 | 8,4 % | 8,4 % |
2. Jsem student / žák:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysoké / vyšší odborné školy | 64 | 52,46 % | 5,27 % |
Střední školy s maturitou | 29 | 23,77 % | 2,39 % |
Základní školy na 2. stupni | 12 | 9,84 % | 0,99 % |
Základní školy na 1. stupni (1. a 2. třída) | 8 | 6,56 % | 0,66 % |
Základní školy na 1. stupni (3. - 5. třída) | 5 | 4,1 % | 0,41 % |
Střední odborné školy bez maturity | 2 | 1,64 % | 0,16 % |
Speciální školy (pro handicapované) | 1 | 0,82 % | 0,08 % |
Speciální školy (pro děti a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami) | 1 | 0,82 % | 0,08 % |
3. Jsem učitel/ka nebo pedagogický pracovník na:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Základní škole na 2. stupni | 185 | 27,82 % | 15,23 % |
Základní škole na 1. stupni (3. - 5. třída) | 133 | 20 % | 10,95 % |
Střední škole s maturitou | 93 | 13,98 % | 7,65 % |
Základní škole na 1. stupni (1. a 2. třída) | 91 | 13,68 % | 7,49 % |
Mateřské škole | 87 | 13,08 % | 7,16 % |
Speciální školy (pro děti a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami) | 29 | 4,36 % | 2,39 % |
Vysoké / vyšší odborné škole | 23 | 3,46 % | 1,89 % |
Střední odborné škole bez maturity | 7 | 1,05 % | 0,58 % |
v přípravné třídě ZŠ | 7 | 1,05 % | 0,58 % |
Speciální škole (pro handicapované) | 5 | 0,75 % | 0,41 % |
Jiném školském zařízení (výchovný ústav, dětský domov se základní školou apod.) | 5 | 0,75 % | 0,41 % |
4. Jsem rodič dítěte navštěvujícího:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Základní školu na 1. stupni (3. - 5. třída) | 133 | 28,91 % | 10,95 % |
Základní školu na 2. stupni | 99 | 21,52 % | 8,15 % |
Základní školu na 1. stupni (1. a 2. třída) | 68 | 14,78 % | 5,6 % |
Střední školu s maturitou | 46 | 10 % | 3,79 % |
Mám více dětí navštěvujících školu nebo školku | 45 | 9,78 % | 3,7 % |
Mateřskou školu | 35 | 7,61 % | 2,88 % |
Speciální školy (pro děti a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami) | 15 | 3,26 % | 1,23 % |
Vysokou / vyšší odbornou školu | 10 | 2,17 % | 0,82 % |
Střední odbornou školu bez maturity | 6 | 1,3 % | 0,49 % |
přípravnou třídu ZŠ | 2 | 0,43 % | 0,16 % |
Speciální školu (pro handicapované) | 1 | 0,22 % | 0,08 % |
5. Patřím do rizikové skupiny ohrožené nemocí covid-19.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 844 | 69,47 % | 69,47 % |
ano | 371 | 30,53 % | 30,53 % |
6. V mé rodině je někdo z rizikové skupiny ohrožené nemocí covid-19.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 921 | 75,8 % | 75,8 % |
ne | 248 | 20,41 % | 20,41 % |
nevím | 46 | 3,79 % | 3,79 % |
7. Prodělal/a jsi covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, byl mi diagnostikován. → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9, Myslím že ano, ale nebyl mi diagnostikován → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 521 | 58,47 % | 42,88 % |
Ano, byl mi diagnostikován. | 215 | 24,13 % | 17,7 % |
Myslím že ano, ale nebyl mi diagnostikován | 155 | 17,4 % | 12,76 % |
8. Jaký byl průběh onemocnění covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jako běžná chřipka | 133 | 35,85 % | 10,95 % |
Jako lehká viróza | 92 | 24,8 % | 7,57 % |
Jako těžká chřipka | 92 | 24,8 % | 7,57 % |
Bezpříznakový | 24 | 6,47 % | 1,98 % |
Byl/a jsem hospitalizován/a | 5 | 1,35 % | 0,41 % |
Byl/a jsem hospitalizován/a na JIP nebo ARO | 2 | 0,54 % | 0,16 % |
Ztráta chuti | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
ztráta čichu a chuti | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Teplota 37,2 a ztráta čichu...nic mi nebylo | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Ztráta čichu a lehké nachlazení | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
únava | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Ani jedna z nabízených možností. Co je to "běžná chřipka"? Tohle nebylo závažné, ale dlouhé to bylo velmi. | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Horečka, potíže s dechem | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Ztráta čichu, velké boleti hlavy a všech zubů, bolesti kloubů, zad, zhoršené dýchání, některé příznaky přetrvávají | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
dva měsíce dušnost | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
stredne tezka viroza s podivnymi symptomy, za 10 dni zcela be z problemu | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
2x a vždy jiný průběh, spíše střední viróza s jiným průběhem | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Únava, kašel, bolesti hlavy a obličejových dutin - trvá ve vlnách i měsíc po uzdravení | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Bez horeček,nesnesitelná bolest kloubů,potíže s dýcháním a bolest dutin | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Covidový zápal plic | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Vysoké teploty a velké bolestí hlavy | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
teplota | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Jako běžná chřipka plus velmi úporné bolesti hlavy, ztráta čichu | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Vyrážka | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
bolest hlavy, v krku, svalů, vysoká horečka, kašel, únava | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Asi jako chřipka, já chřipku v životě neměla, nebyvam nemocná. Nyní jsem nemocná s covid. | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Bolest v krku | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
Pouze ztráta čichu | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
ztráta chuti a čichu, rýma a chvíli kašel | 1 | 0,27 % | 0,08 % |
9. Znám někoho, kdo se nakazil covidem-19 ve škole či školce.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Nevím → otázka č. 15, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 845 | 69,55 % | 69,55 % |
Ne | 232 | 19,09 % | 19,09 % |
Nevím | 138 | 11,36 % | 11,36 % |
10. Kde se dotyčný/á nakazil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V mateřské škole / dětské skupině | 354 | 44,03 % | 29,14 % |
Na základní škole v 1. či 2. třídě | 264 | 32,84 % | 21,73 % |
Na základní škole na 2. stupni | 219 | 27,24 % | 18,02 % |
Na základní škole ve 2 až 5. třídě | 194 | 24,13 % | 15,97 % |
Na střední škole s maturitou | 124 | 15,42 % | 10,21 % |
Speciální školy (pro děti a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami) | 58 | 7,21 % | 4,77 % |
Na vysoké / vyšší odborné škole | 30 | 3,73 % | 2,47 % |
V jiném školském zařízení (výchovný ústav, dětský domov se základní školou apod.) | 20 | 2,49 % | 1,65 % |
Na střední odborné škole bez maturity | 19 | 2,36 % | 1,56 % |
v přípravné třídě ZŠ | 17 | 2,11 % | 1,4 % |
Na speciální škole (pro handicapované) | 14 | 1,74 % | 1,15 % |
11. Nakaženou osobou byl:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Učitel / pedagogický pracovník | 654 | 78,14 % | 53,83 % |
Žák | 586 | 70,01 % | 48,23 % |
12. Nákaza ze školy se rozšířila mezi členy domácnosti a rodiny.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 545 | 65,04 % | 44,86 % |
nevím | 209 | 24,94 % | 17,2 % |
ne | 84 | 10,02 % | 6,91 % |
13. Trasovala podle vás hygiena v případě tohoto nakaženého dostatečně?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, hygiena kontaktovala, trasovala žáky a učitelé, kteří byli s dotyčným v kontaktu (více lidí než pouze spolužáka v lavici) | 236 | 28,89 % | 19,42 % |
Ne, do karantény nešel nikdo, hygiena argumentovala, že žáci měli přeci roušky. | 231 | 28,27 % | 19,01 % |
Nemám o tom informace | 146 | 17,87 % | 12,02 % |
Ne, hygiena nekontaktovala vůbec, dověděli se to odjinud. | 129 | 15,79 % | 10,62 % |
Ne, do karantény šel pouze spolusedící v lavici. | 73 | 8,94 % | 6,01 % |
Hygiena se o nákaze vůbec nedozvěděla, dotyčný nebyl na testech ze své vůle nebo vůle rodičů. | 35 | 4,28 % | 2,88 % |
Ne, hygiena nás nekontaktovala vůbec, dověděli jsme se to odjinud. | 23 | 2,82 % | 1,89 % |
Ano, hygiena nás kontaktovala, trasovala žáky a učitelé, kteří byli s dotyčným v kontaktu (více lidí než pouze spolužáka v lavici) | 17 | 2,08 % | 1,4 % |
Dotyčné osobě bylo doporučeno nejít na testy ze strany zaměstnavatele nebo vedení školy, takže se hygiena o nákaze nemohla dozvědět. | 10 | 1,22 % | 0,82 % |
více případů, různý přístup | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Děti ve škole, ač mají příznaky covidu, v pátek teploty, kašel, zimnice jsou přes víkend rodiči vyléčený a v pondělí jdou do školy. Opakovaně případy.. Není nutno děti karantenovat, když nebyly vyšetření. Do školy posílání i děti testovaných pozitivně rodičů v karanténě. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Do karanteny sla pouze MS, kde jsou deti bez rousek. Ostatni tridy zustaly, i kdyz onemocnely obe ucitelky (pripravna trida) | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ano, ale až 8. den, v karanténě tak byl syn pouze 3 dny. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Než hygiena zareagovala, stihlo se vše přenést, ačkoli už měl první nakažených příznaky | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena zavřela celý první stupeň a všichni jsme šli do karantény | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
První zkušenost během jara, k trasování došlo. Během zimy už nikoli. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ale to bylo v zari..ted netrasjii vubec | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Vyslo to na vanocni prazdiny, takze hygiena nic | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Nevím | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Do karantény nešla třída nakažené učitelky, nesměli to rodiče dětí vědět. Šla pouze kolegyně, která byla s nakaženou přes 1 hod. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Dítě lehký průběh, nenapadlo nás, že je to covid. Až když onemocněl zbytek rodiny, zjistili jsme zpětně původ. Dcera pak byla na testech už negativní. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena po zjištění, že jsem nakažená, začala další pedagogy a žáky kontaktovat až po týdnu, a to po připomenutí, že to neudělala | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Zatím to hygiena extrémně neřeší,v karanténě jsou jen nakažení. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Na podzim-cela trida v karantene | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena trasovala až po ukončené karanténě dotyčného. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
zavřeli celou školu na 14 dní | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
MŠ byla 14 dní v karanténě, nevím přesně proč. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena kontaktovala až po několika dnech | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena uzavřela školku, děti vůbec nekontaktoval nikdo | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Od žáka se nakazila asistentka. Do karantény šla třída s učitelkou, ale už ne dalších 6 kolegyň, které s pozitivní sdílí kabinet, kde o přestávku svačí bez roušek a nešly do karantény ani kolegyně a děti, se kterými pozitivní chodí se školní druzinou na oběd, v blízkosti bez roušek a na delší dobu než 20 minut. Argument hygieny: nedostatečný kontakt a přítomnost roušek :-) | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Pedagogičtí pracovníci byli trasováni, ale až po urgencích školy, žáci nebyli trasováni vůbec. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena sr ozvala, trasovani neproběhlo (nestíhají) | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Bylo to na podzim | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
šlo o pedagoga. Do karantény šel 9. den každý, kdo na inkriminované poradě seděl v perimetru 2m bez roušky. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena netrasovala dospělé, pouze třídu poslala do karantény | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Případů bylo několik v různých časech a strategie hygieny se lišila, nemohu vybrat 1 odpověď. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
karanténa pouze Mš, na základce do karantény nešel nikdo, mají roušky | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
hygiena prostě zavřela školu a nikoho netrasovala | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
hygienu jsme kontaktovali my | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Mezi prvotně nakažené patřila rodina a jejich dcera chodila s mojí dcerou do klubu. Dozvěděla jsem se to náhodně na nikdo! Mě nekontaktoval. Na hygieně to popřeli a odmítli se semnou bavit. Vše bylo dané ntim, že pozitivní maminka nenahlásila nekontakty a když už nahlásila klub, tak testovali pouze vychovatelky a děti ne. V dalším případě byla dcery kamarádka nakažená v MŠ od paní učitelky. Jsou pod dohledem hygieny. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Nedostatečné trasování a zkracene karantény vidíme běžně | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena kontaktovala, ale netrasovala. Do karanteny sla cela trida (1. Stupen). Na 2. Stupni sel do karanteny pouze nakazeny zak | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ano, hygiena kontaktovala, trasovala žáky a učitelé, kteří byli s dotyčným v kontaktu. NIcméně do karantény šla pouze třída mateřské školy, ačkoliv byly děti ráno a odpoledne spojovány a docházelo k dalším kontaktům. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ne, pouze třídu, kde se nákaza vyskytla. V MŠ se stále děti ráno a odpoledne schází . | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Nákaza byla tak masivní, že se zavřela celá škola. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Zdaleka se nehlásí kontakty z důvodu toho, aby se školka nemusela uzavřít | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
třída zůstala normálně ve škole, učitel byl nahrazen jiným, hygiena trasovala kontakty učitele | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena mi podsouvala odpovědi tak, aby mohla vyhodnotit co nejméně kontaktů. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
nemeli jsme zadne informace ze skoly ani hygieny, pouze dodatecne neofic. o vyskytu C+ zaka ve sdilene hodine anglictiny - bylo to tesne pred rijnovym uzavrenim skol | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Učitelka šla na testy, ale jelikož nebyla 3 dny před testy v práci, nešel do karantény nikdo z MŠ. Následně onemocněly všechny kuchařky, opět trasování 3 dny zpětně a opět žádná karanténa v MŠ. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ano, trasovala, ale ne dostatečně a ne všechny v kontaktu s pozitivní osobou | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Až po důsledné žádosti ředitelky. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
ředitel nás o tom, kdo z kolegů je nakažený, neinformuje, dozvídáme se to náhodou a ne vždy | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena kontaktovala,ale do karantény nedala všechny lidy,které se nahlásili | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Vzhledem k počtu možných nakažených hygiena vyhlásila všem karanténu 14 dní a na testy šli pouze pedagogové a vychovatelky | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Děti MŠ byly v karanténě, ale neměly nařízené testy. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Na podzim trasování, karanténa pro třídu, před Vánoci už jen spolusedící, hygienu kontaktovala škola a škola kontaktovala i spolusedící | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Jednou vporadku, několikrát než se dostal pozitivní na těsta. Dostal výsledky bylo o karantene. Někdy hygiena ano neobvolala cely seznam děti. Děti většinou na testy nebyly poslány. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
různý přístup hygieny, mnohdy pozdní reakce | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygienu kontaktovala ředitelka školy a dala jí seznam kontaktů, děti bohužel ve většině případů na testech nebyly, po 14 dnech přišly zpět do MŠ | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ne, hygiena neoslovila všechny nahlášené. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Do karantény šli pouze členové domácnosti | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena se nám ozvala 14 dni po nemoci pedagoga, sami jsme udělali opatření | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena kontaktovala vedoucí učitelku a ta pak rodiče dětí. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Na hygienu jsem se nedovolala,psala jsem mail | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena trasovala s časovým zpožděním. V našem případě paní ředitelka sama kontaktovala hygienu. Až po našich testech, se hygiena ozvala a sdělila, že jsme byli v kontaktu s osobou pozitivně testovanou na Covid 19. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena naridila karantenu pouze osobe , ktera prisla na testy a nasledne tuto osobu nemela ve svem systemu vedenou vubec.Skola ta nebyla kontaktovana vubec a rosina chtela jit na testy, ktere jim nebyli umozneny, protoze potvrzeny pripad nemeli v systemu. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
dokonce ani nás jako zaměstnance nikdo neupozornil (ani vedení školy), že jsme byli v kontaktu s pozitivním | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
U nás v ms hygiena prohlásila, ze když je dítě pozitivní, ale bezpriznakove, tak není nakažlivé! Proto třída i personál nesli do karantény. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Netýkalo se nás | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Hygiena netrasujedite, které bylo ve školce a ten den mělo ještě odpoledne příznaky covidu nechali poté rodiče doma, dítě nakazili rodiče i prarodiče a hygiena neřešila ani jeho pobyt ve školce a na testy šlo dítě až pátý den. Tudíž netraslvali jeho pobyt ve školce. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Poprvé ano, tradovalo však vedení školy. Při opakovaných pozitivitách vůbec. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
nakažení kolegové -1/5 sboru, škola byla uzavřená | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Zemřel doma | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ne, hygiena neřešila | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
V MŠ byli v karanténě, ve škole se jelo dál bez omezení. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Celá školka a jídelna v karanténě, nakažených bylo více | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
děti i učitelé nemají žádnou ochranu | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
14. Máte vy sami zkušenost s nákazou covid-19 ve škole? (vlastní onemocnění nebo karanténa třídy)
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 444 | 59,92 % | 36,54 % |
ne | 287 | 38,73 % | 23,62 % |
nevím | 10 | 1,35 % | 0,82 % |
15. Distanční výuka je bezpečná a vhodná forma výuky v době pandemie.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 535 | 44,03 % | 44,03 % |
spíše souhlasím | 375 | 30,86 % | 30,86 % |
spíše nesouhlasím | 158 | 13 % | 13 % |
nesouhlasím | 79 | 6,5 % | 6,5 % |
nevím | 68 | 5,6 % | 5,6 % |
16. Myslím, že dětem v době distanční výuky chybí sociální kontakt.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 749 | 61,65 % | 61,65 % |
spíše souhlasím | 256 | 21,07 % | 21,07 % |
spíše nesouhlasím | 131 | 10,78 % | 10,78 % |
nevím | 42 | 3,46 % | 3,46 % |
nesouhlasím | 37 | 3,05 % | 3,05 % |
17. Preferoval/a bych distanční výuku, ale bojím se dopadu izolace na duševní zdraví mého dítetě
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 163 | 22,96 % | 13,42 % |
spíše souhlasím | 160 | 22,54 % | 13,17 % |
souhlasím | 153 | 21,55 % | 12,59 % |
nesouhlasím | 147 | 20,7 % | 12,1 % |
nevím | 87 | 12,25 % | 7,16 % |
18. Preferoval/a bych distanční výuku, ale mé zaměstnání neumožňuje zůstat s dětmi doma a věnovat se jim.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 220 | 36,12 % | 18,11 % |
spíše nesouhlasím | 124 | 20,36 % | 10,21 % |
souhlasím | 114 | 18,72 % | 9,38 % |
nevím | 78 | 12,81 % | 6,42 % |
spíše souhlasím | 73 | 11,99 % | 6,01 % |
19. Myslím, že distanční výuka znevýhodňuje žáky z rizikového sociálního prostředí
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 534 | 43,95 % | 43,95 % |
spíše souhlasím | 359 | 29,55 % | 29,55 % |
spíše nesouhlasím | 146 | 12,02 % | 12,02 % |
nevím | 121 | 9,96 % | 9,96 % |
nesouhlasím | 55 | 4,53 % | 4,53 % |
20. Myslím, že hygienická stanice nedostatečně trasuje žáky tříd, proto prezenční forma výuky představuje velké riziko.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 536 | 44,12 % | 44,12 % |
spíše souhlasím | 245 | 20,16 % | 20,16 % |
nevím | 219 | 18,02 % | 18,02 % |
spíše nesouhlasím | 128 | 10,53 % | 10,53 % |
nesouhlasím | 87 | 7,16 % | 7,16 % |
21. Myslím, že učitelé by se měli při distanční výuce více věnovat žákům a online výuce.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 305 | 25,1 % | 25,1 % |
souhlasím | 251 | 20,66 % | 20,66 % |
nesouhlasím | 250 | 20,58 % | 20,58 % |
spíše souhlasím | 249 | 20,49 % | 20,49 % |
nevím | 160 | 13,17 % | 13,17 % |
22. Myslím, že žáci by se měli při distanční výuce více věnovat učení, reagovat na výzvy učitele a plnit úkoly.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 494 | 40,66 % | 40,66 % |
spíše souhlasím | 382 | 31,44 % | 31,44 % |
spíše nesouhlasím | 158 | 13 % | 13 % |
nevím | 111 | 9,14 % | 9,14 % |
nesouhlasím | 70 | 5,76 % | 5,76 % |
23. Naše škola se snaží zlepšovat distanční výuku dle podnětů žáků, učitelů i rodičů.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 565 | 46,5 % | 46,5 % |
spíše souhlasím | 323 | 26,58 % | 26,58 % |
nevím | 164 | 13,5 % | 13,5 % |
spíše nesouhlasím | 86 | 7,08 % | 7,08 % |
nesouhlasím | 77 | 6,34 % | 6,34 % |
24. Prezenční výuka může být ohrožující v ohledu na nákazu covid-19 pro účastníky výuky (učitele, žáky a jejich rodiny) z rizikových skupin.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 644 | 53 % | 53 % |
spíše souhlasím | 287 | 23,62 % | 23,62 % |
nevím | 119 | 9,79 % | 9,79 % |
spíše nesouhlasím | 102 | 8,4 % | 8,4 % |
nesouhlasím | 63 | 5,19 % | 5,19 % |
25. Přál/a bych si, aby byla povinná distanční výuka pro všechny do doby, než se dostane situace dostane pod kontrolu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 479 | 39,42 % | 39,42 % |
spíše souhlasím | 241 | 19,84 % | 19,84 % |
nesouhlasím | 211 | 17,37 % | 17,37 % |
spíše nesouhlasím | 196 | 16,13 % | 16,13 % |
nevím | 88 | 7,24 % | 7,24 % |
26. Myslím si, že prezenční výuka by měla být povinná pro všechny, včetně rizikových skupin učitelů a žáků v době pandemie.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 511 | 42,06 % | 42,06 % |
spíše nesouhlasím | 300 | 24,69 % | 24,69 % |
spíše souhlasím | 171 | 14,07 % | 14,07 % |
souhlasím | 120 | 9,88 % | 9,88 % |
nevím | 113 | 9,3 % | 9,3 % |
27. Přál/a bych si, aby byla prezenční forma výuky dobrovolná pro rizikové skupiny (žáků i učitelů) a v případě obav o zdraví mohla tato skupina pokračovat v distanční výuce i při případném návratu k prezenční výuce.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 483 | 39,75 % | 39,75 % |
spíše souhlasím | 329 | 27,08 % | 27,08 % |
spíše nesouhlasím | 154 | 12,67 % | 12,67 % |
nevím | 153 | 12,59 % | 12,59 % |
nesouhlasím | 96 | 7,9 % | 7,9 % |
28. Souhlasil/a bych při prezenční výuce s pravidelným týdenním testováním žáků a učitelů nedráždivými testy (kloktacími testy, odběrem ze slin nebo nehluboký samoodběr z nosu), aby mohla výuka fungovat opět bezpečně.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 580 | 47,74 % | 47,74 % |
spíše souhlasím | 257 | 21,15 % | 21,15 % |
nesouhlasím | 147 | 12,1 % | 12,1 % |
spíše nesouhlasím | 119 | 9,79 % | 9,79 % |
nevím | 112 | 9,22 % | 9,22 % |
29. Souhlasil/a bych s prezenční formou výuky, pokud by učitelé již byli očkováni a žáci pravidelně testováni.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 545 | 44,86 % | 44,86 % |
spíše souhlasím | 267 | 21,98 % | 21,98 % |
nesouhlasím | 153 | 12,59 % | 12,59 % |
spíše nesouhlasím | 128 | 10,53 % | 10,53 % |
nevím | 122 | 10,04 % | 10,04 % |
30. V době prezenční výuky v průběhu pandemie jsem dítě nebo blízkou rodinu chtěl/a chránit před nákazou covid-19 a zvolit distanční formu výuky.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neřešil/a jsem to. | 332 | 39,2 % | 27,33 % |
Ne, prezenční výuka mi vyhovuje i v době pandemie. | 231 | 27,27 % | 19,01 % |
Ano, chtěl/a jsem pokračovat v distanční / domácí výuce a škola mi vyšla plně vstříc. | 161 | 19,01 % | 13,25 % |
Ano, chtěl/a jsem pokračovat v distanční / domácí výuce, škola mi tuto možnost neumožnila nebo dělala s mým rozhodnutím velké potíže. | 60 | 7,08 % | 4,94 % |
Ano, chtěl/a jsem pokračovat v distanční / domácí výuce, škola souhlasila s výhradami. | 32 | 3,78 % | 2,63 % |
Nákazu máme za sebou, nebojím se. Raději bych opakované testování než dítě celý den v roušce. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Rodinu jsme chránili tím, že jsme se méně stýkali, což není ideální, ale krátkodobě funguje. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Bylo by nekolegialni zustat doma soucasne jsem se velmi obavala nakazy a zavleceni nemoci do nasi domacnosti, kde spolecne zijeme i s prarodici... | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
jsem ucitelka i matka,chtela jsem ucit doma a deti si doma nechala taky | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Dobrovolně pravidelně celá rodina chodíme při prezenční výuce dětí na antigenní testy. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Umoznili mi nechat zaka doma, ale ucivo si musel dohanet, jako kdyz je nemocny | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
nenastala tato možnost kromě jednoho měsíce v červnu | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Dcera chodila do školy, ale poctivě nosila respirátor FFP2. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Jako učitel nemám možnost volby | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Malotřídka a rozdělení do skupin bylo na tu chvíli dostačující | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Resila jsem to jen par dni pred zavrenim skol omluvenkou z rodinnych duvodu. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Asi 2 týdny jsme dítě za školy omluvili, učili jsme se s ním sami dle zadání vyučující. Jednalo se např o situaci, kdy byl ve třídě výskyt covidu a čekalo se na reakci hygieny... | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Netýká se | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Dítě jsem omlouvala z hodin, se školou jsem to neřešila. Dítě chodilo pak na výuku až se situace zlepšila. Nemyslím si,že je teď vhodná doba školy otvírat pokud nebude povinné testování žáků i učitelů min.co třetí den. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Odešli jsme z neschopné školy(nová ředitelka od září) do domácího vzdělávání. Kontaktovala jsem zřizovatele školy, jak je možné, že po 6 týdnu nebyla jediná online hodina, pouze po týdnu zasílané pokyny k vypracování úkolů pouze u učebnic, žádný zajímavý odkaz třeba do prvouky, nic.... | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
V MŠ nemáme na výběr | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
bez roušek a bez podminek, kdo je rizikový mel by mit specialni program - odpoledni vyuka nebo distancni třeba z více skol dohromady, zdrave deti neni duvod zavirat a omezovat | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Musel jsem vzít neplacené volno | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Pracuji ve tride dle parag.16, distancni výuka nebyla moznosti | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Ne, deti patri do skol. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Chtěla bych raději pokračovat v distanční výuce, ale nakonec jsem to neřešila. Přesto bych i nyní uvítala raději distanční výuku. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Starší syn (14) je doma a školu velmi fláká, což mě štve. Menší děti (4 a 6) chodí do školky a jsem za to nesmírně rád! | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Je v Mš | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Na jaře mi prezenční výuka přišla bezpečná, teď už ne. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Jako rodič volim raději distancni formu vyuky, mym detem vyhovuje. | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
kvůli psychické pohodě rozhodně rozhodně ne | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
jsem na distanční výuce | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Upřednostnili jsme kvůli soc. Kontaktu dítěte prezenční formu | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
Už dost této hry! DĚTI DO ŠKOL! | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
ano, chtěla jsem pokračovat v DV, ale moje dítě nechtělo, mělo obavy z neúčasti ve škole | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
nevím, nesetkal jsem se s tím | 1 | 0,12 % | 0,08 % |
31. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
36 – 50 let | 672 | 55,31 % | 55,31 % |
51 – 70 let | 229 | 18,85 % | 18,85 % |
27 – 35 let | 192 | 15,8 % | 15,8 % |
20 – 26 let | 75 | 6,17 % | 6,17 % |
15 – 19 let | 32 | 2,63 % | 2,63 % |
do 15 let | 11 | 0,91 % | 0,91 % |
71 let a více | 4 | 0,33 % | 0,33 % |
32. Narodil(a) jste se (oficiálně) jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 1070 | 88,07 % | 88,07 % |
Muž | 145 | 11,93 % | 11,93 % |
33. Kraj:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středočeský kraj | 188 | 15,47 % | 15,47 % |
Moravskoslezský kraj | 158 | 13 % | 13 % |
Hlavní město Praha | 153 | 12,59 % | 12,59 % |
Jihomoravský kraj | 141 | 11,6 % | 11,6 % |
Ústecký kraj | 97 | 7,98 % | 7,98 % |
Pardubický kraj | 70 | 5,76 % | 5,76 % |
Olomoucký kraj | 61 | 5,02 % | 5,02 % |
Plzeňský kraj | 56 | 4,61 % | 4,61 % |
Královéhradecký kraj | 55 | 4,53 % | 4,53 % |
Zlínský kraj | 51 | 4,2 % | 4,2 % |
Jihočeský kraj | 51 | 4,2 % | 4,2 % |
Liberecký kraj | 49 | 4,03 % | 4,03 % |
Vysočina | 47 | 3,87 % | 3,87 % |
Karlovarský kraj | 38 | 3,13 % | 3,13 % |
34. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 836 | 68,81 % | 68,81 % |
Středoškolské s maturitou | 270 | 22,22 % | 22,22 % |
Doktorandské | 41 | 3,37 % | 3,37 % |
Základní | 29 | 2,39 % | 2,39 % |
Středoškolské bez maturity | 28 | 2,3 % | 2,3 % |
Zatím žádné, chodím na základní školu) | 11 | 0,91 % | 0,91 % |
35. Čisté příjmy naší domácnosti nyní (v době pandemie):
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 - 50 tisíc | 461 | 44,16 % | 37,94 % |
50 - 80 tisíc | 316 | 30,27 % | 26,01 % |
15 až 30 tisíc / měsíc | 173 | 16,57 % | 14,24 % |
80 tisíc a více | 67 | 6,42 % | 5,51 % |
do 15 tisíc / měsíc | 22 | 2,11 % | 1,81 % |
žijeme pouze ze sociální podpory | 5 | 0,48 % | 0,41 % |
36. Zde nám můžete nechat vzkaz:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:)
5 kolegyň z naší školy se nakazilo covidem při prezenční výuce v 1. a 2. Třídě. 3 jsme skončily v nemocnici
Aby výsledky dotazníku nezůstaly v šuplíku a dostaly se v co nejbližší době všude - do médií, na KHS, do vlády k ministrům i poslancům
Ad 28) Dala bych rozhodně přednost testování mimo školu, např. by se mohli žáci a učitelé dvakrát týdně prokázat antigenním testem, na který teď můžeme po třech dnech a provádí se na odběrových místech. (Lepší antigenní než nic. A při znalosti provozu škol se mi testování v nyní navrhované podobě jeví jako... řekněme jako naplánované lidmi, kteří už ve škole dlouho nebyli.)
at už to proboha skončí
Bude líp
budu letos maturovat a vůbec nevím, jak
Bylo by dobrá zohlednit možnost, kdy má rodina více dětí s různým "režimem".
Bylo by potřeba řešit i situaci v MŠ na které se zapomíná, zveřejnit v médiích čísla kolik MŠ se potýká s Covidem. A dále zajistit nějaké nástroje, které by učitelům pomohly řešit situaci s nezodpovednymi rodiči
Celá tato situace je akce šup s tim do peněženky. Tím že budeme doma to stejně nezmizí, bude to tu stále a všichni to stejně jednou chytneme. Chce to zase žít normálně a nedělat z toho haló, to je jako kdyby nás zavírali kvůli chřipce. Na tu také ročně umírá mraky lidí a nikdo to neřeší.
Děkuji za Vaši iniciativu.
Děti potřebují do školy, distanční výuka je devastační, deprimujicí a ač se děti i učitelé snaží není efektivní. Prostě děti neumí, co mají umět, nebaví je to, začínají online nesnášet a být k výuce apatičtí.
Děti potřebuji chodit do školy! A pokud se vše uvolňuje a školy stále zavřené, tak je to rozhodne špatně! Distancni vyuka už je moc dlouhá a děti ztrácí roky získané školní návyky!
Děti, které teď musí chodit do školy za velmi nebezpečné situace při šíření britské mutace / přípravná třída, 1.a 2.třída a hlavně Speciální školy a třídy zřízené podle§16/9, které to odnesly ze všeho nejvíc by se měly vrátit do bezpečí na distanční výuku. Covid se začíná raketově ve školách šířit, jak mezi pedagogy, tak žáky a co je nejhorší i do jejich rodin. Ten kdo se učí z domova, to asi nemůže pochopit, ale ve školách začíná být nepříjemně a všichni se bojíme.
distanční výuka je k ničemu, pokud žák nemá aktivní rodiče, akorát hloupnou
Distanční výuka je po tak dlouhé době už strašná, jak pro učitele, tak pro moji dceru ve 4.tridě, je pro ni spíše psychicky náročná a nemá už vůbec žádnou motivaci.a nevidí v tom žádný smysl. Stále je doma sama. Ke všemu máme prvňáčka, ten je naštvaný že segra je doma a ta je zas naštvaná ze on muže chodit do školy. S testama nesouhlasím, školy jsou zavřené a čísla nakažených se nemění. Takze školami to asi nebude.
Distanční výuka je vhodná pouze jako dočasný nástroj cca v řádu několika týdnů, ne řešení na několik měsíců nebo na téměř celý školní rok. Tato situace bude mít nedozírné následky. Vláda jedná příliš pozdě a pokud tvrdí, že žáci a školství je priorita, tak už dávno by děti chodily do školy a byly také testovány. Ať se hlavně už nevymlouvají na epidemiologicku situaci. COVID tady bude ještě hodně dlouho a není možné jet distanční výuku téměř celý rok. Je na čase vymyslet jiné řešení. Nechat děti a to hlavně 1. stupeň takto dlouho doma, je čin hodný na ústavní žalobu. Nikdo nesmí omezovat právo na vzdělání, distanční vzdělávání nikdy plně nenahradí prezenční výuku. Na 1. stupni jsou to hlavně rodiče, kteří teď nesou na svých bedrech celý vzdělávací proces. Pokud ještě k tomu chodí do práce, tak už jsou vyčerpaní a frustrovaní a na konci svých sil. A děti? Zajímá se také někdo o ně? Jak snášejí tuto izolaci? COVID bude mít na svědomí nejen spoustu mrtvých lidí, ale hodně dětí to odnese psychickými problémy. Některé děti vzhledem k jejich sociální situaci jsou nyní úplně bezprizorní a bez vzdělání. Doufám, že za toto bude někdo náležitě potrestán!!!!! Proč vláda už dávno nezajistila učitelům ochranné pomůcky - respirátory. Proč už dávno nejsou nakoupené testy, v Rakousku už je mají. Proč už neočkují učitele, když na Slovensku očkování probíhá. Vše jde, když je vůle. Naše vláda je jak medvěd v zimním spánku, než se k něčemu rozhoupe, tak bude léto a prázdniny a celý školní rok v háji.
distanční výuka nás stojí nemalé finanční náklady
Distanční výuka neznevýhodňuje jen děti ze sociálně znevýhodněných skupin,ale všechny děti, které i z důvodu poruch učení a ADHD nejsou ve škole úspěšní a tím, že nemohou věnovat činnostem,kde úspěšní jsou, zažívají jen pocit neúspěchu a marnosti. Zanechává to na nich výrazné stopy a jen rodiče to nejsou schopní kompenzovat.
Do škol by se mělo vracet od těch nejmladších a ne od nejstarších dětí.
Dotaznik se vubec nezabyva prezencni vyukou praktickych predmetu SŠ ktere nelze realizovat distancne, studenti jsou tak kraceni na pravu na vzdelani, je nicena generace mladych lidi, pritom prakticka vyuka je realizovatelna v malych skupinach, reste i tuto oblast co nejrychleji.
Dotazník, jsem vyplňovala jako pedagog a matka dvou kluků základní školy
Doufám,že budou testováni i žáci ZŠ Speciální a že tyto školy nebudou jako dosud tě všech opatření vynechávány.
Doufám,že dotazník bude něčemu prospěšný.
Druhe dite je skolkove- od prvi "uzavirky" skol je doma.
Důležitá je bezpečnost všech sttran.
Hlavně používat "selský rozum". Prezenční výuku nic nenahradí (zcela) distanční výuka je jen nouzové řešení v krizi. Pak by měla skončit.
Hygiena vůbec netrasuje a stát úplně Zapoměl na MATEŘSKÉ ŠKOLY, které jedou bez jakýchkoliv omezení a obrovským rizikem nákazy. Děti jsou bezklinicti přenašeči a takto se neustále nákaza šíří do rodin. Očkování odmítám, protože mu nevěřím.
Chci, aby šly děti do školy, ale teď zrovna asi není dobrá doba. Vydržme ještě chvilku.
Chybí Vám tam možnost víceletých gymnázií. U některých výroků je těžké si vybrat, pokud máte jiný úhel pohledu než autor dotazníku.
Jako student vás žádám, aby pan ministr Plaga ODSTOUPIL. Bohužel místo, aby pomáhal studentům či učitelům, nedělá pro zlepšení vzdělávání nic a jen pobírá plat. Kdyby alespoň jednou udělal nějaký vstřícný krok, celá ČR by mu byla vděčná. Děkuji
Jako učitelka i jako matka dvou synů nesouhlasím s testováním a očkováním nerizikových jedinců. Pokud se někdo cítí ohrožen, může se očkovat a nechat testovat co týden například. Já ale odmítám do práce nastoupit, nechat se testovat bez příznaků, nutit do toho své studenty. Očkování nepodstoupím, to raději změním profesi. A to učitelství miluji! Studenty a žáky bude stresovat, zda budou moci do třídy, zda jim nevyjde pozitovní test, ačkoliv jim jin není. Ne povinnému očkování, ne povinnému testování kohokoliv!!!
Je potřeba změnit způsob vyhlašování karantén v MŠ. Aby šla do karantény jen daná třída, když pedagogičtí i nepedagogičtí zaměstnanci cestují po celé budově a stejně tak se spojují děti z různých tříd je nesmysl a není divu, že epidemie neustupuje.
Jsem asistent pedagoga v přípravné třídě, covid pozitivní je učitel a z 11dětí jsou ve třídě 3. Hygiena třídu nezavřela, prý mají roušky.
Jsem asistent pedagoga v přípravné třídě. Starám se o chlapce - autistu, který nemusí mít roušku a přitom je v kolektivu dětí přípravné třídy. Momentálně má ve třídě covid učitel, druhá asistentka a chybí 5 dětí z 12. Jestli jsou pozitivní nevíme, rodiče si je nechají doma a na testy nejdou. Hygiena třídu nezavřela, prý mají roušky.
Jsem na distanční výuce, ale bratr přinesl covid ze školy - 2.třída a nakazili se tak rodiče.
Jsem pro vrácení děti do škol. Následné neuzavření škol kvůli výskytu covidu by si měl řídit reditel ZŠ s hygienou. Máme menší školu, kde je okolo 200 dětí. Určitě je lehčí koordinovat návrat školáků než ve velkých školách. Nevidím důvod, aby byly otevřené MŠ a menším skolakum se bránilo v kvalitní!!! výuce. Ne každý ucitel to přes PC umí a ne každé dítě tento styl vyučování zvládá. Moji dceru to jen stresuje. Nestíhá a učitelka nemá přehled, kdo má hotové zadání.npouzebtam vykřikujíbdeti, které to už mají na ještě prozrazují zadané cvičení. Z on-line hodiny se stala džungle.
Jsem pro zavedení prezenční výuky, školy jsou to poslední co se mělo zavírat.
Jsem student 3. ročníku SŠ
Jsem učitel na 2.stupni ZŠ, třídy podle§16/9 učím prezenčně, ostatní distančně
Jsem učitelka na ZŠ a učím od 1.-5. třídy. Momentálně učím pouze jazyky, protože mám zkrácený úvazek, jsem ještě na MD. Očkovaná nebudu, protože jsem těhotná, takže nástup do školy by byl pro mě opravdu riziko, proto souhlasím s testováním žáků i učitelů a to pravidelným (minimálně 2x do týdne), bojím se ale, že testy by se mohly nějakým stylem falšovat, protože mnoho rodičů už je natolik zoufalých a chce se dětí "zbavit" a poslat je do školy. Na jednu stranu to chápu, na druhou ne. Vidím ale také to, že děti i rodiče na distanční výuku kašlou, vymlouvají se a neplní úkoly tak, jak mají. Ve městech možná dětem sociální kontakty chybí, nicméně na vesnicích se děti scházejí venku a lítají od rána do večera. Výmluvy na absenci sportu neberu, protože kdo chce, jde ven a nějakou aktivitu dělá. Nejlepší možnost při návratu do škol, by bylo třídy rozdělit na poloviny, zrušit VV, PČ, HV, TV a hned máte minimálně 5 hodin navíc (rovno jednomu dni)... děti by se střídaly po dvou hodinách, kde se probere to nejdůležitější třeba v blocích, ale tím, že bude počet dětí snížen, je větší šance toho více stihnout a věnovat se dítěti i individuálně. (jde o to, že jsou školy, kde je ve třídě opravdu velké množství žáků a prostory jsou nedostačující). Další fascinující věc je ta, že když je člověk nakažen, netrasuje se na 100%, ve škole se nakazila učitelka 1. třídy a trasovaní byli pouze lidé z rodiny a kolegové. Nicméně třída zůstala ve škole a byl tam dosazen jiný pedagog. Po pár dnech ale nakonec škola zavřela. Manžel se sice nenakazil ve škole, ale od kolegy v práci, nicméně hygiena ho netrasovala vůbec a dodnes jemu ani mně nikdo nevolal. Takže s trasováním to asi taky nebude tak jednoduché. Sázím tedy pouze na selský rozum jednotlivců a doufám v ohleduplnost, úctu a respekt. Tato situace už je opravdu vážná a ve školství je to dost šílené.
Jsem zaroven ucitel a zaroven rodic, bohuzel to neslo zakliknout.
Jsem zásadně pro prezenční výuku v době pandemie, samozřejmě s ohledem na lidi pro které může být koronavirus nebezpečný, těm musí být umožněna distanční forma vzdělávání.
Kdo se chce vzdělávat, zvládne to i distančně
Lepší přístup KHS, přednostní očkování učitelů, lepší přístup k učitelkám mateřských škol.
Mam 3 deti a oba pracujeme na smeny. Neni v nasi sile dodat detem chybějící vedomosti, ktere jim distanční vyuka nepojme.
Mam 3 děti školou povinne 1,4 a 7 třída a myslím že když mají rodiče zájem da se distanční vyuka zvládnout učit se musíme i když chodí do školy jenže by se někteří rodiče museli dětem věnovat
Mám obě děti v MŠ, v době nejhorších čísel zůstaly doma a dcera - předškolák dostávala materiály emailem. Nejsem si jist, že mé odpovědi ohledně distanční výuky jsou relevantní, když děti ještě nechodí do ZŠ. Každopádně je to můj pohled na věc, pokud by již do ZŠ chodily. Celý podzim kritizuji to, že nefunguje žádná oznamovací povinnost školky, že je doma nemocné dítě nebo učitel a čeká na testy s podezřením na covid (nebo je již v karanténě kvůli pozitivnímu rodiči). To stejné ve škole, kdy se rodiče vůbec nedozvědí o pozitivních případech ve třídě, protože děti nosí roušky. Tohle jsou dle mého názoru zásadní problémy, které k šíření dál napomáhají.
Měli by prioritně být vráceny třídy 1.st. a studenti majici praktickou výuku. Maturanty teoretických oborů bych ponechala na dist. výuce
Moje dítě chodí do Speciální školy, kde nejsou žádná hygienická opatření ani roušky. Děti ani učitelé je mít nemusí, o to větší je tam riziko nákazy. Je to velmi nebezpečné prostředí. Tyto děti tam jsou po celou dobu pandemie, nikdo to neřeší.
MŠ by ulevilo omezeny výuky pro děti rodičů na mateřské a rodičovské dovolené, kteří jsou doma s mladším sourozencem. Alespoň v některých stupních PES. Vyjma predskolaku.
Myslím si, že je tento dotazník moc dlouhý.
Myslim,ze (na nasi skole) kazda ucitelka dela maximum,tudiz "vice" delat nemohou.Tez maji rodiny... Stejne tak otazka prezencni a zaroven distancni vyuky se mi zda nerealna.Ucitel je jen clovek,situace,kdy by delal oboje se mi zda dost nerealna.Tedy,pokud by to melo byt on-line a v interakci s ucitelem.
Na nektere otazky nelze jasne odpovedet. Napriklad distancni vyuku povazuji za bezpecnou, ale ne vhodnou formu vyuky. Jak mam tedy odpovedet?
na té VŠ už to tak neřešíme, ale dcera má přítele, co teď bude maturovat a na ty žáky učitelé doslova kašlou
Nechápu z jakého důvodu jsou školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v provozu - i přesto, že žáci i pedagogové mají výjimku z povinnosti nosit ochranu úst a nosu / zrovna žáci, kteří nejsou schopni dodržovat hygienická pravidla a tím pádem ohrožují pedagogické pracovníky/
Nejvíc lituji učitelky v MŠ, speciálních školách a v 1. a 2. třídě, ty vláda vyloženě obětovala, aby nemusela platit OČR.
Některé otázky (variatny) nejsou podle mě zvoleny dobře: např.otázka 27 narazí na kapacity u učitelů kvůli souběhu prezenční a distanční výuky ot. 28 neouhlasím s prezenční výukou dokud není šíření viru pod kontrolou, ale když už se otevřou školy, tak JEDINĚ S TESTY. Otázka 29 - riziko přece není jen o učitelích a žácích, ale i o rodinách žáků a na to očkování učitelů nemá až takový vliv
Některé otázky jsou nesmyslné - je distanční forma výuka bezpečná a vhodná? Bezpečná ano, vhodná ne. Asi nemáme vhodnější. Ale sama otázka v tomto znění nedává smysl, protože má dvě podstatně rozdílné části. Bojím se izolace žáka? Ano. Ale preferoval bych kvůli tomu distanční výuku? Ne, resp. záleží na provedení ne-distanční výuky, nahnat 30 dětí do třídy s učitelkou s cukrovkou, vysokým tlakem a věkem před důchodem? Fakt ne...
Některé otázky jsou nesprávně položené, protože nabídka možných odpovědí nedává možnost jednoznačně odpovědět. Působí to tak,že otázky směřují k tomu,aby odpovídající odpověděl tak,jak by si tazajici přál. ;)
Nektere otazky jsou spatne polozeny...26 mela by byt, ale za dodrzovani nejakych opatreni, testovani... Otazka na pohlavi pri narozeni je hodne tendencni...
Některé otázky jsou zcestné, nikde se nehovoří o lidech, žácích po prodělaném C19 a možnosti netestovat je, ale raději udělat test na protilátky. Otázky na tyto možnosti chybí. Nechápu, proč testovat po prodělání nemoci.
Některé otázky mi přijdou trochu podbízivé tak,aby jakákoliv odpověď vyšla ve prospěch distanční výuky např. 24,25,26....i ve školách po nás MŠMT vyžaduje individualizovaný přístup, tak proč paušalizovat? Očkování pedagogů vnímám jako osobní věc každého...i očkovaný pedagog může covid chytit a nákazu přenášet. 8 měsíců distanční výuky bez reálných statistik ukazujících vliv na počty nakažených....co dodat! MŠ bez jakýchkoliv opatření....ani zde nejsou děti ani učitelé imunní.
Některé otázky mi připadají zavádějící. Třeba otázky č. 17 a 18 - kterou část odpovědí rozporuji? Když někdo nepreferuje dist. výuku bez ohledu na izolaci dítěte, odpoví úplně stejně jako člověk, který preferuje dist. výuku, ale soc. izolace dítěte mu v ní brání. To jsou dost odlišné skupiny. U 22 absolutně netuším, k čemu se váže to "více", na to se nedá odpovědět bez znalosti výchozích podmínek, leda by se předpokládalo, že znám situaci ohledně pozornosti dětí všeobecně. Podle mě se děti prostě chovají jako děti a budiž jim to přáno, je úkolem pedagoga je zaujmout. Nám online výuka vyhovuje víc než jiné formy (prezenční X čistá domškola), měla by být k dispozici jako standardní volba i mimo období moru.
některé otázky vyprecizovat
nemám příjem, studuju v Českých Budějovicích, ale teď jsem doma. Kovid jsem prodělala ve Španělsku, měla jsem všechny příznaky, ale výsledek testu mi nedali. když onemocněli rodiče, covid jsem nedostala- 3x testy a příznaky jsem neměla
Nemohli by, prosím, místo rizikových skupin učitelů v prezenční výuce vypomoci třeba mladí nerizikoví učitelé výchov? Testování antigenními testy 1x týdně se mi zdá nespolehlivé. Náš ředitel nás neinformuje o tom, kdo z kolegů je nakažený. Žiji s matkou 80 let a sama mám syna na distanční výuce v 5.třídě.
Nemohu si odpustit poznámku, jak mě překvapilo, že ministr školství ani neví co ve svém resortu spravuje. Mám na mysli jeho nedostatek o velké škále děti navstěvující školy dle paragrafu 16/9 a je mi líto, že jeho názor je, že se jedná o malé skupinky dětí s těžkým mentálním postižením a práci speciálních pedagogů dává v dobé pandemie na srovnatelnou úroveň hlídacích sociálních pracovníků jako úlevovou službu pro rodiče těchto dětí. . . . .Dále si neodpustím poznamenat, že práce hygieny v trasování úplně selhává a se životy pedagogů se prostě hazarduje
nemuže te trestat 95procent kvuli 5procentum, je zapotřebí najit řešení pro pět procent a nechat ostatni být.
Nesouhlasím s tím, aby testování žáků probíhalo ve školách. Pedagog není zdravotník!
Nutno řešit situaci na speciálních a praktických školách, máme úmrtí na pracovišti, velkou promořenost personálu i žáků, učí se zde bez roušek (žáci).
Očkování a testování musí být dobrovolné! Děti se musí co nejdříve vrátit do školy.
Od začátku se vůbec neřeší výuka na speciálních a praktických školách ani ve školkách, které jedou podle rozvrhu v plném provozu, všechny ročníky a bez roušek!
Otázka 32 mě tak vytočila, že jsem chtěla okamžitě skončit :-( Hrůza!
Otázka č. 21 - těžko odpovídat. Škola, kde pracuji a kterou zároveň navštěvují moje vlastní děti, má online výuku naprosto ukázkovou. V okolí ale pozoruji naprosto tristní přístup škol (ZŠ i gymnázia), kde se učitelé skutečně výuce/žákům věnují minimálně.
Otázky mi přijdou dost zavádějící. Všude jen uvítala bych testování... uvítala bych očkování...uvítala bych více trasovaní... a pokud nesouhlasím, tak z toho vyjde, že chci pokračovat v distanční výuce. Ale to nechci! Já bych pro své děti i sebe uvítala svobodu pohybu, dýchání, kontaktů a vyučování. Děkuji❤
Pandemie neovlivnila lesní dělníky, proto tak velký příjem.
Pevné zdraví a ať zvítězí zdravý rozum
Po návratu žáků do škol budou umírat učitelé, nebude za ně kvalitní náhrada. Učitelské sbory jsou věkově staré. Budou učit rodiče na střídačku? Rozumně řešení vidím v dotazníku, kdo do školy bude děti posílat? Pár jedinců rodičů křičí hesla DĚTI DO ŠKOL, ale ne všechni rodiče jsou stejného názoru. Pokud návrat do školy, zjistit předem zájem rodičů. Popřípadě otevřít pouze jednu třídu v ročníku prezenční výuky a druhou nechat distanční. Rodiče by měli mít šanci si vybrat. Mnoho rodin má strach z nové mutace viru.
Pracuji i na vyšší škole, nelze vyplnit obojí. Rada bych znala vyhodnocení dotazníku. Moc děkuji: andreamackova@email.cz
Pracuji jako ucitelka SS a i v dobe distancni vyuky musi byt na pracovisti pritomni vsichni ucitele bez vyjimky kazdy den
Prezencni vyuku zavedte az bude prirustek pozitivnich mensi nez 1000 alespon 2 tydny
Prezenční by měla být pro 1. - 3. ročník ZŠ. 3. třída je náročná a děti závislé na technice a času rodičů
Pro učitele je vhodné nechat u ot. typ školy zaškrtnout více možností. Učím na HPP na VŠ, ale k tomu i na SŠ. Celá řada kolegů působí na vícero škol odlišného typu, stupně.
Problém vidím zejména v kvalitě distančního vzdělávání. Je obrovský rozdíl mezi jednotlivými učiteli. U některých není ve výsledku rozdíl mezi prezenční a distanční výukou, je stejně dobrá, učitel našel vhodné prostředky, jak děti zaujmout. Jiní učitelé si s distanční výukou prostě neporadili, nepochopili, že musí změnit přístup ke vzdělávání svých žáků.
Prosím chraňte děti a neohrožujte své zdraví neověřeného vakcínou,ktera je teprve v klinické studii a mnoho lidí,již stačila poškodit.
Přejeme si aby už se VŠICHNI děti vrátili do škol,,,,, děkujeme
Přeji si jako pedagog i rodič, aby všechny děti mohly nastoupit do školy co nejdříve.
Přeji vám hodně zdraví. :-)
Ráda bych ještě dodala co v dotazníku nebylo a je to dle mého obrovský problém a to je doba, kterou musí děti trávit před počítačovými obrazovkami. Celý život dětem vštěpujii jak je pro ně důležitý _ pohyb(ktery je ted, aby toho nebylo málo zakázaný. Deti zadne sporty delat nemohou) a jsem ráda, že vyhledávají jinou zábavu než počítač. Teď děti MUSÍ trávit před počítačem celé dopoledne, což mě znepokojuje mnohem více než všechny ostatní věci na které se ptáte v dotazníku.
Riziko nákazy hrozí i při testování žáků - jsou bez roušky, dále při svačení.
Rozhodně je stále zarážející, že mateřské školy oproti jiným stupňům škol jedou v běžných režimech a to i když je v těchto kolektivech prokázaná nákaza.Přitom děti se běžně slučují, jsou v kontaktu všichni se všemi a nákaza se šíří a šíří ! Ptám se, kdo je zodpovědný za tento rozdílný přístup a ohrožování zdraví i životů pedagogů v mateřských školách , potažmo roznos nákazy po všech zúčastněných rodinách.Otázka rozdílného přístupu vlády ani zde není obsažena...
Rozhodně nesouhlasím s povinnym ockovanim učitelů a žáků. Take s testováním dětí by měli rodiče souhlasir, pokud nebudou chtit testivat mely by mit deti možnost pokračovat v distancnim vzdělávání např. On line se svou třídou.
Souhlasila bych s prezenční výukou kdyby byla bezpečná,tzn. testovani žáků,min.1 tydne,lepe častěji a v případě pozitivního testu,protestovat celou třídu pcr testem.Ale po zkušenostech s hygienou,která netrasuje a to ani spolužáka pozitivního v lavici,protoze roušky:-( uz neverim ,ze jsme schopni neco takoveho tady zavést.Razovou vyhodit!Mimochodem ve Francii ted po pozitivnim testu na jihoafrickou mutaci,musi jit cela třída do karanteny,roušky nerousky!A to dokonce i po pozitivnim testu na tuto mutaci u jednoho rodičů,cela třída jeho dítěte karantena.Asi vi co se blíží.U nas to zas bude se zpožděním....a pozde.
Soustřeďte se prosím víc na situaci kolem školek a speciálních/praktických škol, kde se žáci učí bez roušek a jedou v nezkráceném plném provozu, včetně školní družiny, ve všech ročnících (i 8 a víc hodin denně, žáci mají až 19 let věku, patří mezi bezpříznakové přenašeče). Potřebují fyzický kontakt a pomoc. Je to extrémně rizikové prostředí. I v nemocnicích musejí mít pacienti roušky. Přitom velká část rodin by byla nakloněna nechat děti doma na distanční výuce nebo vyučování krátit či točit po skupinách.
Spousta rodičů si přeje pokračování distanční výuky, ale bohužel nejsou dostatečně slyšet. Řvou jen blbci, jimž vláda naslouchá.
Správně by to mělo být takto: 1) testy by každá rodina měla mít pro dítě zdarma (např. na měsíc dopředu) 2) dítě by si mělo udělat test na Covid 19 už doma, aby nikoho nemohlo ve škole, nebo školce nakazit 3) pokud by dle testu bylo Covid pozitivní, rodič by poslal do školy (školky) omluvenku (elektronicky) a dítě by následně povinně šlo na klasický PCR test k lékaři (škola by očekávala potvrzení od lékaře např. do 5 dnů). Do školy by dítě vůbec nešlo a fungovalo by na distanční výuce, tím by se zabránilo dalšímu šíření ve třídě, nebo přenosu na pedagogy. Po potvrzení, ze strany lékaře, by pokračovalo v karanténě... Škola by tím pádem fungovala na základě kombinace prezenční a distanční výuky (do doby než by došlo ke zlepšení celkové situace).
strčte si distanční výuku do prdele <3
Super dotazník!
Školy otevřít co nejdrive
Ten dotazník je špatně. Řada otázek se ptá na dvě různé věci (např. "Distanční výuka je bezpečná a vhodná forma výuky v době pandemie" - 1) bezpečná, 2) vhodná, to jsou dvě různé věci) Také v otázce uvádíte diskutabilní tvrzení jako fakt (např. "Souhlasil/a bych při prezenční výuce s pravidelným týdenním testováním žáků a učitelů nedráždivými testy (kloktacími testy, odběrem ze slin nebo nehluboký samoodběr z nosu), aby mohla výuka fungovat opět bezpečně." ; týdenní testování bezpečné fungování nezajistí)
Toto je velmi těžké téma (natož pro lajka, který o tom noc neví nebo si myslí, že ví, ale realita je jinde). Jakožto zdravý jedinec si nemyslím, že bych měla právo hlasovat pro povinnou prezenční výuku za např. Staré a tím pádem rizikové učitele. A co se týče otázky s nedostatečným trasováním hygieny... Dokud lidi nebudou přiznávat kontakty a vlastní možné onemocnění, tak to daleko nedotáhneme :/
U otázky s výukou nelze zvolit více možností-jako jazykar učím všechny děti,tedy 1.,2.,3.-5. a 2.stupeň.
učím na 2, stupni ZŠ děti, které se díky vládě dostali do §16/9, žádná homogenní skupinka s jedním učitelem
Učím na běžné ZŠ na 2.stupni, kde žáci bohužel spadli do §16/9, žádné homogenní skupinky s jedním učitele, ale střídání učitelů každou hodinu na jiný předmět. Jsou to děti s normálním intelektem, pouze mají specifické poruchy učení typu Dys. Na jaře zvládaly distanční výuku v pohodě.
Učím na Speciální škole bez hygienických opatření, bez roušek. Je to velmi nebezpečné prostředí. Nákaza se zde šíří velmi jednoduše. Učitelé zde nejsou chráněni.
Učím na ZŠ na 2. stupni ve třídách zřízených podle §16/9, třídy po patnácti žácích, rotace učitelů ve třídách. Úplně nesmyslně tyto děcka spadly do tohoto paragrafu. Mají specifické poruchy učení, jinak normálně vzdělavatelní. Rodiče jsou z toho nešťastní.
Učím na ZŠ. kde jsou na 2.stupmi třídy podle §16/9. Do toho je ve škole ještě přípravka, 1.a2. třída, takže tak cca 160 osob. Ve škole je covid - žáci, učitelé, asistenti, hospodářka, uklízečka. Hygiena nezavřela, prý máme roušky.
Učím prezenčně 2.třídu. Stále čekám, kdy covid chytim a za odměnu dostanu 60 procent svého platu, i když ostatní kolegyně mohou učit dal za celý plat, protože jsou distančně. Uvítala bych aspoň to očkování. Roušky si ve velkém musím nakoupit sama.
V dotazniku chybi pripravne tridy na ZS, kde ucim napr. i ja. Ty se take uci prezencne.
V ot.34 postrádám vzdělání VOŠ, v celém dotazníku mi chybí možnost odpovídat jako rodič pedagog
Ve Speciálních školách nejsou učitelé ani děti nijak chráněni.
Ve Speciálních školách nejsou žáci ani učitelé nijak chránění, proto šíření epidemie je zde velké.
Vláda neskutečně nezvládá distribuci vakcín, a množství mých starších kolegů bude opět učit bez možnosti se chránit očkováním. Neskutečně nezvládnutý přístup ke školkám - v domě nejhoršího stavu měli chodit pouze děti zdravotníků a infrastruktury - tedy děti mamin, co jsou na mateřské mohly zůstat doma...
Vlastní děti na distanční výuce jsou naprosto demotivované, bez spolužáků, bez volnočasových aktivit a sportu, víc a víc závislé na digitální "zábavě". Dopoledne v rodině dvou učitelů, dvou dětí základní školou povinných a jednoho předškoláka bylo příšerně stresující. Online výuku není možné vést pro třídu 30 dětí v odpovídající kvalitě a při zachování radosti z práce a duševního zdraví. MŠMT a Plagu bohužel nic z toho nezajímá.
Vnímám školu jako velké riziko, prostředí těžko kontrolovatelne. Zároveň sama u svého syna v 1. třídě vidim, z dlouhodobého hlediska, nutnost každodenního sociálního kontaktu s vrstevníky. Starší syn, 10 let, zvládá online skvele a sociální kontakt s vrstevníky je dostatečný v rámci podobne smiýslejicich rodin 1x do týdne. Vnímám vsak ve svém okoli, ze rodiny, kde rodiče nemohou s detmi zůstat doma, přicházejí domu kolem 4 hodiny odpoledne a deti jsou do té doby doma samy, berou celou situaci uplne jinak. Jejich deti jsou apaticke, smutne, a ohledem na dlouho dobu trvání tohoto stavu, bez zájmu pro cokoliv. Při online vyuce vypinaji kamery, hraji hry, sleduji televizi, učitel i rodic ma při online minimalni moznost jejich přístup nějak změnit. Rodič, který přijde pozdě odpoledne domu z prace, unaveny, dite uz v tuto dobu také unavene, ma těžkou situaci dávat s dítětem dohromady skolni povinnosti daného dne a zároveň obstarat běžný chod domacnosti. Nemam na distanční vyuku jednotný názor, jsou deti, kterým to nevadí a zvládají to skvele, a jsou deti (rodiny), které tento stav ničí a cim déle trvá, zasouva je hloub a hloub do jejich pasti.
Zamestnanci mateřske školy onemocnění covid 19 téměř všichni prodělali i s rofinami. Do onemocnění zaměstnance se karantena deti ani zaměstnanců netýká, protože v případě onemocnění v rodině dítěte a "nasledne" nemocného dítěte je dítě již v karanténě a nedosáhne na trasování, třebaže bezpriznakove deti nemoc často roznaseji již před vlastním odchodem do karantény. Trida se v tomto případě také testuje se až po onemocnění ucitele. 2/ velké množství kontaktů ( chůvy, tety, prarodiče, sourozenci) se v MS neřešíi vůbec. Mš stále bez ochranných prostředků a velmi kontaktní (pomoc s hygienou, cizi lidé v budově, rozhodně velmi kontaktní deti, možnost zpěvu, křik v místnosti). O ockovani se uvažuje tam, kde jsou kontakty minimální (SŠ a vš, druhé stupně zš) .A navic- není pravda, ze roušky dětem vadi. Jakmile začne zima, rodiče žádají ve své většině vázat šály přes ústa deti, a to i v době bez covidu. Myslím, že MŠ utekly z hledáčku. Myslím, že do MŠ by měly docházet pouze deti pracujících rodičů (nikoli materske dovolene).
Žáci 9. tříd se na přijímací zkoušky mohou připravovat on line výukou, ale třeťáci jsou ještě malí, aby zvládli znovupřipojení a opravu problému s PC, popř. byli sami doma. Jsem pro to, aby se při zklidnění covid situace uvažovalo o puštění žáků 1. stupně prioritně.
Žáci jsou již rok zavření doma (vyplňuji dotazník jako rodič, ale jsem I učitelka) a spoustě z nich to vyloženě nesvědčí, nehledě na to, že při online hodině se stihne mnohem méně než v běžné hodině. Děti již spoustu věcí nedozenou.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.