Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti v segmentu vlasové kosme

Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti v segmentu vlasové kosme

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Španihelová
Šetření:25. 03. 2020 - 02. 04. 2020
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkuji, že jste se rozhodl/a věnovat svůj čas k vyplnění tohoto dotazníku. Tato práce byla vytvořena jako jedna z částí mé bakalářské práce na téma: Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti ve společnosti Procter & Gamble. 

Vyplnění dotazníku zabere přibližně 10 minut.

Dotazník je zaměřen na nákupní chování spojené s vlasovou kosmetikou, kterou se rozumí šampony, kondicionéry, oleje, masky apod. Dále je používán termín přírodní vlasová kosmetika, čímž je myšlena taková vlasová kosmetika, která neobsahuje látky jakou jsou sulfáty, parabeny, silikony apod. a nezatěžuje životní prostředí.

Ještě jednou děkuji za účast ve výzkumu.

Pavla Španihelová

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2388,46 %88,46 %  
Muž311,54 %11,54 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 30 let726,92 %26,92 %  
31 - 35 let519,23 %19,23 %  
41 - 50 let415,38 %15,38 %  
21 - 25 let415,38 %15,38 %  
15 - 20 let311,54 %11,54 %  
36 - 40 let311,54 %11,54 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Baklářské934,62 %34,62 %  
Středoškolské s maturitou726,92 %26,92 %  
Magisterské415,38 %15,38 %  
Vyšší vzdělání než magisterské311,54 %11,54 %  
Základní27,69 %7,69 %  
Středoškolské bez maturity13,85 %3,85 %  

Graf

4. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný1246,15 %46,15 %  
Student519,23 %19,23 %  
Na mateřské či rodičovské dovolené415,38 %15,38 %  
OSVČ či podnikatel415,38 %15,38 %  
Nezaměstnaný13,85 %3,85 %  

Graf

5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 - 20 000 Kč726,92 %26,92 %  
Nechci uvádět623,08 %23,08 %  
20 001 - 30 000 Kč519,23 %19,23 %  
Do 10 000 Kč415,38 %15,38 %  
30 001 - 40 000 Kč27,69 %7,69 %  
41 000 - 50 000 Kč27,69 %7,69 %  

Graf

6. Jak velké je město/obec, ve které/m bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 500 001 obyvatel830,77 %30,77 %  
25 001 - 50 000 obyvatel415,38 %15,38 %  
100 001 - 250 000 obyvatel415,38 %15,38 %  
50 001 - 100 000 obyvatel311,54 %11,54 %  
méně než 1 000 obyvatel27,69 %7,69 %  
250 001 - 500 000 obyvatel27,69 %7,69 %  
1 001 - 5 000 obyvatel27,69 %7,69 %  
5 001 - 25 000 obyvatel13,85 %3,85 %  

Graf

7. Jak často kupujete vlasovou kosmetiku?

V případě, že používáte sprchový gel také na vlasy, zvolte prosím možnost "Nepoužívám vlasovou kosmetiku".

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za 1 - 2 měsíce.1142,31 %42,31 %  
Jednou za čtvrt roku.1038,46 %38,46 %  
Jednou za půl roku.311,54 %11,54 %  
Více než jednou za rok.13,85 %3,85 %  
Nepoužívám vlasovou kosmetiku (šampony, kondicionéry, masky, oleje apod.).13,85 %3,85 %  

Graf

8. Jak věrný/á jste značce vlasové kosmetiky, kterou používáte?

1- Vůbec nejsem věrný/á jedné značce. 2

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Vůbec nejsem věrný/á jedné značce. vs. Jsem velice věrný/á jedné značce.1-2-3-4-53.3461.688

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. Zajímáte nebo jste se kdy zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku?

Vyjádřením zajímal/a je myšleno, že jste si vyhledal/a informace o přírodních produktech, popřípadě jejich výhody, nevýhody apod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nezajímám se a nikdy jsem se nezajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku.830,77 %30,77 %  
Ano, zajímám se o přírodní vlasovou kosmetiku.623,08 %23,08 %  
Ano, zajímám se a i v minulosti jsem se zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku.623,08 %23,08 %  
Ano, v minulosti jsem se zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku.519,23 %19,23 %  
ne, nezajímám se ale mám v plánu se v budoucnu zajímat13,85 %3,85 %  

Graf

10. Je pro Vás výběr přírodní kosmetiky dostatečně velký?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Ne, výběr je zcela nedostatečný. vs. Ano, výběr je dostatečně velký.1-2-3-4-53.4231.244

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

11. Proč byste si vlasovou kosmetiku koupil/a? (Co vnímáte jako největší benefit přírodní kosmetiky?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neobsahuje parabeny, sulfáty apod.1661,54 %61,54 %  
Jsou vyráběny z ekologicky pěstovaných ingrediencích a nezatěžují přírodu.1246,15 %46,15 %  
Díky jejím vlastnostem, nedráždí citlivou pokožku.1142,31 %42,31 %  
Není testována na zvířatech.934,62 %34,62 %  
Její vůně.311,54 %11,54 %  
Obal je recyklovatelný.311,54 %11,54 %  
Ani jedna z možností13,85 %3,85 %  

Graf

12. Používáte soustavně přírodní vlasovou kosmetiku?

To je taková vlasová kosmetika, která neobsahuje látky jakou jsou sulfáty, parabeny, silikony apod. a nezatěžuje životní prostředí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, používám.otázka č. 17, Ne, nepoužívám.otázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nepoužívám.1765,38 %65,38 %  
Ano, používám.934,62 %34,62 %  

Graf

13. Byl/a byste ochotný/á si za přírodní vlasovou kosmetiku připlatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, připlatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku.otázka č. 18, Ne, nepřiplatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku.otázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, připlatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku.952,94 %34,62 %  
Ne, nepřiplatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku.847,06 %30,77 %  

Graf

14. Koupil/a byste si přírodní vlasovou kosmetiku, kdyby byla za stejnou či nižší cenu, jako Vaše stávající kosmetika?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, koupil/a.otázka č. 18, Ne, nekoupil/a.otázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, koupil/a.675 %23,08 %  
Ne, nekoupil/a.225 %7,69 %  

Graf

15. Z jakého důvodu byste si nekoupil/a přírodní vlasovou kosmetiku ani v případě, že by byla za stejnou či nižší cenu jako Vaše stávající?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Jsem věrná své značce

Nemá ty stejné vlastnosti jako ta přírodní, neumyje tak dobře vlasy.

16. Myslíte si, že je Vaše rozhodnutí konečné a nikdy přírodní vlasovou kosmetiku používat nebudete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, myslím si, že nikdy nebudu používat přírodní vlasovou kosmetiku.otázka č. 18, Ne, je možné, že se můj názor změní.otázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, myslím si, že nikdy nebudu používat přírodní vlasovou kosmetiku.2100 %7,69 %  

Graf

17. Jak dlouho přírodní vlasovou kosmetiku používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 roky a více555,56 %19,23 %  
3 - 6 měsíců222,22 %7,69 %  
6 - 12 měsíců222,22 %7,69 %  

Graf

18. Myslíte si, že v dnešní době lidé používají více přírodních a ekologických produktů než před 5-ti lety?

1 - Rozhodně ano, 2 - Spíše ano, 3 - Téměř stejně jako před 5-ti lety, 4 - Spíše ne, 5 - Rozhodně ne

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Rozhodně ano. vs. Rozhodně ne.1-2-3-4-51.8850.333

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

19. Na stupnici od 1 do 5 určete, jak velký nátlak ze svého okolí vnímáte k užívání udržitelných výrobků.

Jako nátlak je v tomto kontextu míněn pocit, který Vám vyvolává okolí a který způsobuje, že cítíte potřebu kupovat ekologičtější produkty. Udržitelný produkt je takový produkt, který je vyroben z materiálu, který neškodí životnímu prostředí ani člověku, stejně tak jako proces, jakým je vyráběn.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Téměř žádný. vs. Velice silný.1-2-3-4-52.0771.071

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

20. Určete, jak se nátlak k užívání udržitelných výrobků změnil za posledních 5 let.

1 - Rozhodně se snížil, 2 - Spíše se snížil, 3 - Je stále stejný, 4 - Spíše se zvýšil, 5 - Rozhodně se zvýšil Jako nátlak je v tomto kontextu míněn pocit, který Vám vyvolává okolí a který způsobuje, že cítíte potřebu kupovat ekologičtější produkty.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Rozhodně se snížil. vs. Rozhodně se zvýšil.1-2-3-4-53.6540.534

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

21. Myslíte si, že lidé budou ekologické/přírodní produkty kupovat v nadcházejících letech více?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2596,15 %96,15 %  
ne13,85 %3,85 %  

Graf

22. Znáte značku Herbal Essences?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 23, Neotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1661,54 %61,54 %  
Ne1038,46 %38,46 %  

Graf

23. Víte, že výrobky Herbal Essences obsahují 90% přírodních složek a celý proces výroby klade důraz na udržitelnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1168,75 %42,31 %  
ano531,25 %19,23 %  

Graf

24. Jakou značku vlasové kosmetiky používáte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Head & Shoulders623,08 %23,08 %  
Schauma519,23 %19,23 %  
Pantene311,54 %11,54 %  
Garnier Fructis311,54 %11,54 %  
Syoss27,69 %7,69 %  
Schwarzkopf27,69 %7,69 %  
Wella27,69 %7,69 %  
Davine13,85 %3,85 %  
Khadí13,85 %3,85 %  
Manufaktura 13,85 %3,85 %  
Herbal Essences13,85 %3,85 %  
Botanic Therapy13,85 %3,85 %  
Naturinka, Ponio13,85 %3,85 %  
Dixi13,85 %3,85 %  
Balea13,85 %3,85 %  
Myji prirodnimi surovinami13,85 %3,85 %  
Tuhý šampon, weleda13,85 %3,85 %  
Prirodni kosmetika od malych podnikatelu Ceskych a Slovenskych...13,85 %3,85 %  
Natura Siberica, Alverde.13,85 %3,85 %  
L'Oréal Elseve13,85 %3,85 %  
Alverde13,85 %3,85 %  
alfaparf13,85 %3,85 %  
Cien13,85 %3,85 %  
Davines13,85 %3,85 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Španihelová, P.Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti v segmentu vlasové kosme (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://ekologicky-aspekt-vlasova-ko.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.