Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Expanzia podnikateľov na trh Bosny a Hercegoviny

Expanzia podnikateľov na trh Bosny a Hercegoviny

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Petríková
Šetření:21. 01. 2017 - 07. 02. 2017
Počet respondentů:9
Počet otázek (max/průměr):32 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondent,

som doktorandkou na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. V rámci mojej dizertačnej práce sa zaoberám expanziou slovenských podnikateľských subjektov do vybraných krajín regiónu západného Balkánu. Nasledujúci dotazník, zameraný na trh Bosny a Hercegoviny, je určený pre všetkých slovenských podnikateľov (právnické aj fyzické osoby), t.j. aj pre tých, ktorí v súčasnosti na tomto zahraničnom trhu nepôsobia. Za Váš čas a vyplnenie dotazníka vopred veľmi pekne ďakujem.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte veľkosť Vašej firmy na základe počtu zamestnancov:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mikro (do 9 zamestnancov)666,67 %66,67 %  
malá (10 – 49 zamestnancov)333,33 %33,33 %  

Graf

2. V akom kraji má registrované sídlo Vaša spoločnosť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bratislavský333,33 %33,33 %  
Trnavský222,22 %22,22 %  
Nitriansky111,11 %11,11 %  
Prešovský111,11 %11,11 %  
Žilinský111,11 %11,11 %  
Banskobystrický111,11 %11,11 %  

Graf

3. Uveďte Vašu hlavnú, prevažnú činnosť podľa štatistickej klasifikácie ekonomických činností SK NACE Rev. 2:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kaderníctvo111,11 %11,11 %  
dodávka, montaž, servis vzduchotechniky a klimatizacie111,11 %11,11 %  
drevospracujuci priemysel, obchod111,11 %11,11 %  
37 Čistenie a odvod odpadových vôd111,11 %11,11 %  
Vodoinštalačné práce111,11 %11,11 %  
reštauračné služby111,11 %11,11 %  
Finančné sprostredkovanie 111,11 %11,11 %  
Prekladateľstvo111,11 %11,11 %  
Stahovacie sluzby111,11 %11,11 %  

Graf

4. Čo sa týka majetkovej účasti, je Vaša firma:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čisto slovenská firma888,89 %88,89 %  
strategické partnerstvo so zahraničnou firmou/firmami111,11 %11,11 %  

Graf

5. V akej sfére ponúkate svoje produkty? Môžete uviesť viac možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
B2B (Business to Business) – svoje produkty ponúkam ďalším firmám (kupujúcim nie je jednotlivec, ale spoločnosť – právnická osoba, resp. fyzická osoba živnostník)888,89 %88,89 %  
B2C (Business to Consumer) – svoje produkty ponúkam koncovým spotrebiteľom – jednotlivcom777,78 %77,78 %  
B2G (Business to Government) – svoje produkty ponúkam štátnemu sektoru (napr. vláda, orgány štátnej správy, úrady,... )333,33 %33,33 %  

Graf

6. Pôsobíte aj na inom trhu okrem slovenského, resp. ponúkate svoje produkty v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie555,56 %55,56 %  
áno444,44 %44,44 %  

Graf

7. Pôsobíte v súčasnosti aj na trhu Bosny a Hercegoviny (BaH)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno, pôsobímotázka č. 8, nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokovotázka č. 12, nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/aotázka č. 9, nie, ani neplánujemotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie, ani neplánujem777,78 %77,78 %  
nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov111,11 %11,11 %  
nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/a111,11 %11,11 %  

Graf

8. Ako dlho pôsobíte na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

9. Aké boli dôvody Vášho odchodu z trhu BaH? Môžete uviesť viac možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
problémy preniknúť do distribučných reťazcov1100 %11,11 %  

Graf

10. Z akých dôvodov nepovažujete BaH za perspektívny trh pre Vašu expanziu? Môžete uviesť viac možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatok vlastných kapitálových zdrojov pre zahraničnú expanziu všeobecne342,86 %33,33 %  
BaH nie je členským štátom EÚ342,86 %33,33 %  
celkovo všetky štáty západného Balkánu považujem za ekonomicky zaostalé342,86 %33,33 %  
nízka kúpyschopnosť obyvateľstva BaH228,57 %22,22 %  
rizikova oblast podobne ako ukrajina a rumunsko114,29 %11,11 %  
Prekladám z jazyka anglickeho a francúzskeho.114,29 %11,11 %  

Graf

11. Koľko percent z Vášho celkového obratu predstavuje/predstavoval obrat na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101100 %11,11 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:10
Minimum:10
Maximum:10
Variační rozpětí:0
Rozptyl:0
Směrodatná odchylka:
Warning: sqrt() expects parameter 1 to be double, string given in /webroot/vyplnto.cz/web/www/functions.php on line 1520
0
Medián:10
Modus:10

Graf

12. Čo Vás motivovalo/motivuje pre vstup na trh BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - j) (1 – najmenej dôležitý, 5 – najdôležitejší):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zvyšovanie ziskovosti50
priaznivé daňové prostredie2.50.25
úspory z rozsahu50
malý domáci trh3.50.25
silná konkurencia na domácom trhu2.50.25
potreba byť bližšie k zákazníkom41
snaha o medzinárodnú expanziu firmy31
rastové ambície firmy4.50.25
reakcia na dopyt z BaH40
iné30

Graf

13. Vykonali ste pred vstupom na trh BaH určitý marketingový prieskum trhu, resp. plánujete ho vykonať?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 15, nieotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno150 %11,11 %  
nie150 %11,11 %  

Graf

14. Uveďte dôvody, prečo ste nerealizovali, resp. nemáte v pláne realizovať prieskum trhu BaH:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Nemám na prieskum dostatok financií.

15. Odkiaľ ste čerpali informácie o trhu BaH? Môžete uviesť viac možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet1100 %11,11 %  
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu1100 %11,11 %  
Slovenská obchodná a priemyselná komora1100 %11,11 %  

Graf

16. Nakoľko ste spokojný s prácou uvedených inštitúcií (viď otázka č. 15), čo sa týka dostupnosti a kvality poskytovaných informácií ohľadom podnikania v BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - e) (0 - nekomunikoval/a som, 1 - veľmi nespokojný/á, 5 - veľmi spokojný/á):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu30
Slovak Business Agency00
Slovenská obchodná a priemyselná komora20
zväzy, združenia00
konzultantské spoločnosti00

Graf

17. Nachádzate aj bariéry vstupu/pôsobenia Vašej firmy na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 18, nieotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie150 %11,11 %  
áno150 %11,11 %  

Graf

18. Uveďte konkrétne bariéry:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Domáca konkurencia.

19. Akú formu vstupu na tento trh ste využili, resp. akú formu plánujete využiť, keď budete expandovať na trh BaH? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vytvoril/a som spoločný podnik so partnerom z BaH, pričom výroba produkcie taktiež prebieha v BaH150 %11,11 %  
nadobudol/la som podiel v podniku v BaH150 %11,11 %  
produkty vyvážam na trh BaH prostredníctvom domáceho (slovenského) prostredníka150 %11,11 %  
spojil/a som sa s iným podnikateľským subjektom, ktorý už na trhu BaH pôsobí a vyvážam svoje produkty využitím jeho kapacít150 %11,11 %  

Graf

20. Akú distribučnú stratégiu ste využili na trhu BaH, resp. akú plánujete využiť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vybral/a som si obmedzený počet distribútorov150 %11,11 %  
Pracujem na zákazky. 150 %11,11 %  

Graf

21. Je/bola/bude Vami zvolená distribučná stratégia na trhu BaH rovnaká ako v prípade distribúcie produktov na Slovensku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie150 %11,11 %  
áno150 %11,11 %  

Graf

22. Aká je úroveň cien, za ktoré predávate/predávali ste/plánujete predávať svoje produkty na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ceny za produkty v BAM (konvertibilná marka) sú po prepočte na EUR na nižšej úrovni ako na Slovensku150 %11,11 %  
ceny za produkty v BAM (konvertibilná marka) sú po prepočte na EUR na vyššej úrovni ako na Slovensku150 %11,11 %  

Graf

23. Akú cenovú stratégiu ste využili/plánujete využiť pri predaji vašich produktov na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pri zavádzaní výrobku na trh BaH sú ceny na vyššej úrovni, s príchodom ďalšej konkurencie sa pristupuje k zníženiu cien150 %11,11 %  
udržiavanie vysokej cenovej hladiny počas celej doby predaja v záujme podporiť výnimočnosť/prestíž výrobku150 %11,11 %  

Graf

24. Je/bola/bude Vami zvolená cenová stratégia (viď otázka č.23) na trhu BaH rovnaká ako v prípade cenotvorby produktov na Slovensku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie150 %11,11 %  
áno150 %11,11 %  

Graf

25. Akým spôsobom propagujete/propagovali ste/plánujete propagovať svoj výrobok/výrobky na trhu BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - t) (1 - najmenej využívaný spôsob, 5 - najviac):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
reklama v BaH TV10
reklama v BaH tlači10
reklama v BaH rádiu10
letáky, prospekty1.50.25
billboardy1.50.25
kupóny na zľavu10
vzorky zdarma10
súťaže10
množstevné rabaty20
vzťahy s verejnosťou (PR)21
organizácia eventov21
účasť na veľtrhoch, výstavách31
osobný predaj30
vlastná webová stránka v úradnom jazyku (bosnianskom, srbskom a chorvátskom)40
bannery20
newsletters2.50.25
sociálne siete (FB, Twitter, LinkedIn,,...)3.50.25
zasielanie SMS10
iné2.52.25

Graf

26. Využívate/využívali ste/plánujete využívať rovnaké kanály pre propagáciu svojich produktov v BaH ako aj na slovenskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno2100 %22,22 %  

Graf

27. Akú produktovú stratégiu využívate/využívali ste/plánujete využívať pri predaji produktov na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [produkt sa na trhu BaH ponúka v nezmenenej formeotázka č. 29, produkt je v porovnaní s verziou predávanou na slovenskom trhu určitým spôsobom pozmenený (napr. zloženie, obal, hmotnosť,...)otázka č. 28, na trhu BaH sa predáva produkt, ktorý na Slovensku nie je v ponukeotázka č. 29, inéotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
iné150 %11,11 %  
produkt sa na trhu BaH ponúka v nezmenenej forme150 %11,11 %  

Graf

28. V čom spočíva adaptácia Vášho produktu na trhu BaH v porovnaní s verziou rovnakého produktu predávaného na Slovensku? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

29. Naplnilo pôsobenie na trhu BaH Vaše očakávania, resp. predpokladáte ich naplnenie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skôr áno2100 %22,22 %  

Graf

30. Aké sú podľa Vášho názoru pozitíva pôsobenia na trhu BaH? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kultúrna blízkosť2100 %22,22 %  
malá jazyková bariéra2100 %22,22 %  
málo saturovaný trh150 %11,11 %  
existencia zón voľného obchodu na území BaH150 %11,11 %  
výhodná geografická poloha150 %11,11 %  

Graf

31. Aké sú podľa Vášho názoru negatíva pôsobenia na trhu BaH? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BaH nie je členským štátom EÚ2100 %22,22 %  
pretrvávajúce štátne vlastníctvo vo viacerých odvetviach150 %11,11 %  
vysoká úroveň byrokracie150 %11,11 %  
ekonomická zaostalosť BaH150 %11,11 %  
nízka kúpyschopnosť obyvateľstva v BaH150 %11,11 %  

Graf

32. Aké základné podmienky by mal podľa Vášho názoru spĺňať slovenský podnikateľský subjekt, ktorý chce úspešne pôsobiť na trhu BaH?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Mať vstupný kapitál.

vyjednať obchodné podmienky výhodné pre obe strany

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Petríková, H.Expanzia podnikateľov na trh Bosny a Hercegoviny (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://expanzia-podnikatelov-bah.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.