Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Expanzia podnikateľov na trh Bosny a Hercegoviny
Expanzia podnikateľov na trh Bosny a Hercegoviny
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Petríková |
---|---|
Šetření: | 21. 01. 2017 - 07. 02. 2017 |
Počet respondentů: | 9 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondent,
som doktorandkou na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. V rámci mojej dizertačnej práce sa zaoberám expanziou slovenských podnikateľských subjektov do vybraných krajín regiónu západného Balkánu. Nasledujúci dotazník, zameraný na trh Bosny a Hercegoviny, je určený pre všetkých slovenských podnikateľov (právnické aj fyzické osoby), t.j. aj pre tých, ktorí v súčasnosti na tomto zahraničnom trhu nepôsobia. Za Váš čas a vyplnenie dotazníka vopred veľmi pekne ďakujem.
Odpovědi respondentů
1. Uveďte veľkosť Vašej firmy na základe počtu zamestnancov:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mikro (do 9 zamestnancov) | 6 | 66,67 % | 66,67 % |
malá (10 – 49 zamestnancov) | 3 | 33,33 % | 33,33 % |
2. V akom kraji má registrované sídlo Vaša spoločnosť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bratislavský | 3 | 33,33 % | 33,33 % |
Trnavský | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
Nitriansky | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Prešovský | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Žilinský | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Banskobystrický | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
3. Uveďte Vašu hlavnú, prevažnú činnosť podľa štatistickej klasifikácie ekonomických činností SK NACE Rev. 2:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kaderníctvo | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
dodávka, montaž, servis vzduchotechniky a klimatizacie | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
drevospracujuci priemysel, obchod | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
37 Čistenie a odvod odpadových vôd | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Vodoinštalačné práce | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
reštauračné služby | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Finančné sprostredkovanie | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Prekladateľstvo | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Stahovacie sluzby | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
4. Čo sa týka majetkovej účasti, je Vaša firma:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
čisto slovenská firma | 8 | 88,89 % | 88,89 % |
strategické partnerstvo so zahraničnou firmou/firmami | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
5. V akej sfére ponúkate svoje produkty? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
B2B (Business to Business) – svoje produkty ponúkam ďalším firmám (kupujúcim nie je jednotlivec, ale spoločnosť – právnická osoba, resp. fyzická osoba živnostník) | 8 | 88,89 % | 88,89 % |
B2C (Business to Consumer) – svoje produkty ponúkam koncovým spotrebiteľom – jednotlivcom | 7 | 77,78 % | 77,78 % |
B2G (Business to Government) – svoje produkty ponúkam štátnemu sektoru (napr. vláda, orgány štátnej správy, úrady,... ) | 3 | 33,33 % | 33,33 % |
6. Pôsobíte aj na inom trhu okrem slovenského, resp. ponúkate svoje produkty v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 5 | 55,56 % | 55,56 % |
áno | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
7. Pôsobíte v súčasnosti aj na trhu Bosny a Hercegoviny (BaH)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno, pôsobím → otázka č. 8, nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov → otázka č. 12, nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/a → otázka č. 9, nie, ani neplánujem → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie, ani neplánujem | 7 | 77,78 % | 77,78 % |
nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/a | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
8. Ako dlho pôsobíte na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné odpovědi |
9. Aké boli dôvody Vášho odchodu z trhu BaH? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
problémy preniknúť do distribučných reťazcov | 1 | 100 % | 11,11 % |
10. Z akých dôvodov nepovažujete BaH za perspektívny trh pre Vašu expanziu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatok vlastných kapitálových zdrojov pre zahraničnú expanziu všeobecne | 3 | 42,86 % | 33,33 % |
BaH nie je členským štátom EÚ | 3 | 42,86 % | 33,33 % |
celkovo všetky štáty západného Balkánu považujem za ekonomicky zaostalé | 3 | 42,86 % | 33,33 % |
nízka kúpyschopnosť obyvateľstva BaH | 2 | 28,57 % | 22,22 % |
rizikova oblast podobne ako ukrajina a rumunsko | 1 | 14,29 % | 11,11 % |
Prekladám z jazyka anglickeho a francúzskeho. | 1 | 14,29 % | 11,11 % |
11. Koľko percent z Vášho celkového obratu predstavuje/predstavoval obrat na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 1 | 100 % | 11,11 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 10 |
Minimum: | 10 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 0 |
Rozptyl: | 0 |
Směrodatná odchylka: | Warning: sqrt() expects parameter 1 to be double, string given in /webroot/vyplnto.cz/web/www/functions.php on line 1520 0 |
Medián: | 10 |
Modus: | 10 |
12. Čo Vás motivovalo/motivuje pre vstup na trh BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - j) (1 – najmenej dôležitý, 5 – najdôležitejší):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
zvyšovanie ziskovosti | 5 | 0 |
priaznivé daňové prostredie | 2.5 | 0.25 |
úspory z rozsahu | 5 | 0 |
malý domáci trh | 3.5 | 0.25 |
silná konkurencia na domácom trhu | 2.5 | 0.25 |
potreba byť bližšie k zákazníkom | 4 | 1 |
snaha o medzinárodnú expanziu firmy | 3 | 1 |
rastové ambície firmy | 4.5 | 0.25 |
reakcia na dopyt z BaH | 4 | 0 |
iné | 3 | 0 |
13. Vykonali ste pred vstupom na trh BaH určitý marketingový prieskum trhu, resp. plánujete ho vykonať?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 15, nie → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 1 | 50 % | 11,11 % |
nie | 1 | 50 % | 11,11 % |
14. Uveďte dôvody, prečo ste nerealizovali, resp. nemáte v pláne realizovať prieskum trhu BaH:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Nemám na prieskum dostatok financií.
15. Odkiaľ ste čerpali informácie o trhu BaH? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 1 | 100 % | 11,11 % |
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu | 1 | 100 % | 11,11 % |
Slovenská obchodná a priemyselná komora | 1 | 100 % | 11,11 % |
16. Nakoľko ste spokojný s prácou uvedených inštitúcií (viď otázka č. 15), čo sa týka dostupnosti a kvality poskytovaných informácií ohľadom podnikania v BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - e) (0 - nekomunikoval/a som, 1 - veľmi nespokojný/á, 5 - veľmi spokojný/á):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu | 3 | 0 |
Slovak Business Agency | 0 | 0 |
Slovenská obchodná a priemyselná komora | 2 | 0 |
zväzy, združenia | 0 | 0 |
konzultantské spoločnosti | 0 | 0 |
17. Nachádzate aj bariéry vstupu/pôsobenia Vašej firmy na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 18, nie → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 1 | 50 % | 11,11 % |
áno | 1 | 50 % | 11,11 % |
18. Uveďte konkrétne bariéry:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Domáca konkurencia.
19. Akú formu vstupu na tento trh ste využili, resp. akú formu plánujete využiť, keď budete expandovať na trh BaH? Môžete uviesť viac možností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vytvoril/a som spoločný podnik so partnerom z BaH, pričom výroba produkcie taktiež prebieha v BaH | 1 | 50 % | 11,11 % |
nadobudol/la som podiel v podniku v BaH | 1 | 50 % | 11,11 % |
produkty vyvážam na trh BaH prostredníctvom domáceho (slovenského) prostredníka | 1 | 50 % | 11,11 % |
spojil/a som sa s iným podnikateľským subjektom, ktorý už na trhu BaH pôsobí a vyvážam svoje produkty využitím jeho kapacít | 1 | 50 % | 11,11 % |
20. Akú distribučnú stratégiu ste využili na trhu BaH, resp. akú plánujete využiť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vybral/a som si obmedzený počet distribútorov | 1 | 50 % | 11,11 % |
Pracujem na zákazky. | 1 | 50 % | 11,11 % |
21. Je/bola/bude Vami zvolená distribučná stratégia na trhu BaH rovnaká ako v prípade distribúcie produktov na Slovensku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 1 | 50 % | 11,11 % |
áno | 1 | 50 % | 11,11 % |
22. Aká je úroveň cien, za ktoré predávate/predávali ste/plánujete predávať svoje produkty na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ceny za produkty v BAM (konvertibilná marka) sú po prepočte na EUR na nižšej úrovni ako na Slovensku | 1 | 50 % | 11,11 % |
ceny za produkty v BAM (konvertibilná marka) sú po prepočte na EUR na vyššej úrovni ako na Slovensku | 1 | 50 % | 11,11 % |
23. Akú cenovú stratégiu ste využili/plánujete využiť pri predaji vašich produktov na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pri zavádzaní výrobku na trh BaH sú ceny na vyššej úrovni, s príchodom ďalšej konkurencie sa pristupuje k zníženiu cien | 1 | 50 % | 11,11 % |
udržiavanie vysokej cenovej hladiny počas celej doby predaja v záujme podporiť výnimočnosť/prestíž výrobku | 1 | 50 % | 11,11 % |
24. Je/bola/bude Vami zvolená cenová stratégia (viď otázka č.23) na trhu BaH rovnaká ako v prípade cenotvorby produktov na Slovensku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 1 | 50 % | 11,11 % |
áno | 1 | 50 % | 11,11 % |
25. Akým spôsobom propagujete/propagovali ste/plánujete propagovať svoj výrobok/výrobky na trhu BaH? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - t) (1 - najmenej využívaný spôsob, 5 - najviac):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
reklama v BaH TV | 1 | 0 |
reklama v BaH tlači | 1 | 0 |
reklama v BaH rádiu | 1 | 0 |
letáky, prospekty | 1.5 | 0.25 |
billboardy | 1.5 | 0.25 |
kupóny na zľavu | 1 | 0 |
vzorky zdarma | 1 | 0 |
súťaže | 1 | 0 |
množstevné rabaty | 2 | 0 |
vzťahy s verejnosťou (PR) | 2 | 1 |
organizácia eventov | 2 | 1 |
účasť na veľtrhoch, výstavách | 3 | 1 |
osobný predaj | 3 | 0 |
vlastná webová stránka v úradnom jazyku (bosnianskom, srbskom a chorvátskom) | 4 | 0 |
bannery | 2 | 0 |
newsletters | 2.5 | 0.25 |
sociálne siete (FB, Twitter, LinkedIn,,...) | 3.5 | 0.25 |
zasielanie SMS | 1 | 0 |
iné | 2.5 | 2.25 |
26. Využívate/využívali ste/plánujete využívať rovnaké kanály pre propagáciu svojich produktov v BaH ako aj na slovenskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 2 | 100 % | 22,22 % |
27. Akú produktovú stratégiu využívate/využívali ste/plánujete využívať pri predaji produktov na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [produkt sa na trhu BaH ponúka v nezmenenej forme → otázka č. 29, produkt je v porovnaní s verziou predávanou na slovenskom trhu určitým spôsobom pozmenený (napr. zloženie, obal, hmotnosť,...) → otázka č. 28, na trhu BaH sa predáva produkt, ktorý na Slovensku nie je v ponuke → otázka č. 29, iné → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
iné | 1 | 50 % | 11,11 % |
produkt sa na trhu BaH ponúka v nezmenenej forme | 1 | 50 % | 11,11 % |
28. V čom spočíva adaptácia Vášho produktu na trhu BaH v porovnaní s verziou rovnakého produktu predávaného na Slovensku? Môžete uviesť viac možností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné odpovědi |
29. Naplnilo pôsobenie na trhu BaH Vaše očakávania, resp. predpokladáte ich naplnenie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr áno | 2 | 100 % | 22,22 % |
30. Aké sú podľa Vášho názoru pozitíva pôsobenia na trhu BaH? Môžete uviesť viac možností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kultúrna blízkosť | 2 | 100 % | 22,22 % |
malá jazyková bariéra | 2 | 100 % | 22,22 % |
málo saturovaný trh | 1 | 50 % | 11,11 % |
existencia zón voľného obchodu na území BaH | 1 | 50 % | 11,11 % |
výhodná geografická poloha | 1 | 50 % | 11,11 % |
31. Aké sú podľa Vášho názoru negatíva pôsobenia na trhu BaH? Môžete uviesť viac možností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
BaH nie je členským štátom EÚ | 2 | 100 % | 22,22 % |
pretrvávajúce štátne vlastníctvo vo viacerých odvetviach | 1 | 50 % | 11,11 % |
vysoká úroveň byrokracie | 1 | 50 % | 11,11 % |
ekonomická zaostalosť BaH | 1 | 50 % | 11,11 % |
nízka kúpyschopnosť obyvateľstva v BaH | 1 | 50 % | 11,11 % |
32. Aké základné podmienky by mal podľa Vášho názoru spĺňať slovenský podnikateľský subjekt, ktorý chce úspešne pôsobiť na trhu BaH?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Mať vstupný kapitál.
vyjednať obchodné podmienky výhodné pre obe strany
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.