Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití moderních technologií v hotelnictví

Využití moderních technologií v hotelnictví

Představte si, že právě teď máte chuť na nanuk
Jaký z nabízených nanuků si vyberete?

(průzkum Jana Diehela, cca 1 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Gottel
Šetření:26. 06. 2020 - 10. 07. 2020
Počet respondentů:21
Počet otázek (max/průměr):19 / 13.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:31,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

Chtěl bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku na téma "Využití moderních technologií v hotelnictví", který je součástí mé diplomové práce na VŠE. Otázky jsou zaměřeny na využívání OTAs, channel managerů, PMS, programů na podporu revenue apod. Dotazník je určen pro sales/revenue managery hotelů, případně ředitele či hlavní recepční.

 

Předem děkuji za Váš čas, dotazník zabere max 5minut.

Odpovědi respondentů

1. Které online distribuční kanály využíváte k prodeji Vašich pokojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com1780,95 %80,95 %  
přímé rezervace přes web1571,43 %71,43 %  
Expedia.com1257,14 %57,14 %  
Hotels.com942,86 %42,86 %  
HRS.com942,86 %42,86 %  
jiné523,81 %23,81 %  
Airbnb.com314,29 %14,29 %  
Amadeus.com314,29 %14,29 %  
Sabre.com314,29 %14,29 %  

Graf

2. Zvýhodňujete rezervace přes vlastní webové stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pomocí promo kódů838,1 %38,1 %  
Ne838,1 %38,1 %  
Ano, skrze benefity (vyšší kategorie pokoje, snídaně zdarma, apod.)733,33 %33,33 %  
Ano, nahráváme rovnou nižší ceny na web314,29 %14,29 %  
Ano, pomocí věrnostních programů29,52 %9,52 %  

Graf

3. Spolupracujete s metasearch vyhledávači (Trivago, Google hotel ads) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1257,14 %57,14 %  
Ne942,86 %42,86 %  

Graf

4. Skrze jaké metasearch vyhledávače prodáváte své pokoje napřímo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tripadvisor.com975 %42,86 %  
Google hotel ads650 %28,57 %  
Trivago.com541,67 %23,81 %  
Kayak.com18,33 %4,76 %  
pornhub.com18,33 %4,76 %  

Graf

5. Využíváte Channel managera pro správu dostupnosti a cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1152,38 %52,38 %  
Ano1047,62 %47,62 %  

Graf

6. Z jakého důvodu nevyužíváte Channel manager?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to drahé (měsíční platby)327,27 %14,29 %  
Nepotřebujeme to, protože prodáváme pokoje jen na pár kanálech327,27 %14,29 %  
Nerozumíme těmto technologiím218,18 %9,52 %  
Nechceme nic měnit19,09 %4,76 %  
nepotřebujeme19,09 %4,76 %  
Plánuje se zavést19,09 %4,76 %  

Graf

7. Který Channel manager využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
využívám jiný channel manager440 %19,05 %  
Previo.cz330 %14,29 %  
Siteminder.com220 %9,52 %  
Rezgain.com110 %4,76 %  

Graf

8. Ohodnoťte spokojenost s daným Channel managerem jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2660 %28,57 %  
1330 %14,29 %  
4110 %4,76 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:1.9
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.77
Směrodatná odchylka:0.88
Medián:2
Modus:2

Graf

9. Využíváte PMS? (PMS je recepční systém využívaný hotely pro správu rezervací, check-in, check-out, atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1676,19 %76,19 %  
Ne523,81 %23,81 %  

Graf

10. Z jakého důvodu nevyužíváte PMS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepotřebujeme to, máme jen pár pokojů240 %9,52 %  
Nechceme nic měnit240 %9,52 %  
Nerozumíme těmto technologiím120 %4,76 %  

Graf

11. Který PMS využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Previo425 %19,05 %  
Hores318,75 %14,29 %  
Amadeus212,5 %9,52 %  
Cloudbeds212,5 %9,52 %  
Protel212,5 %9,52 %  
Hoteltime212,5 %9,52 %  
Hotel Time16,25 %4,76 %  

Graf

12. Ohodnoťte spokojenost s daným PMS jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2956,25 %42,86 %  
3318,75 %14,29 %  
4212,5 %9,52 %  
5212,5 %9,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.71
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.99
Směrodatná odchylka:0.99
Medián:2
Modus:2

Graf

13. Využíváte některý program na podporu revenue? (sledování cen konkurence a monitoring tržní poptávky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne, informace vyhledávám sám/samaotázka č. 17, Ne, informace nevyhledávámotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, informace vyhledávám sám/sama942,86 %42,86 %  
Ano838,1 %38,1 %  
Ne, informace nevyhledávám419,05 %19,05 %  

Graf

14. Který program využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
RateInteligence (Booking.com)675 %28,57 %  
Rev+ (Expedia.com)225 %9,52 %  
Xotels112,5 %4,76 %  
SiteMinder Insights112,5 %4,76 %  
Využívám jiný program112,5 %4,76 %  
RateGain112,5 %4,76 %  

Graf

15. Jaký vliv měla implementace daného programu na RevPAR (Revenue per available room) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Růst o 1-5 %450 %19,05 %  
Žádný225 %9,52 %  
Růst o 6-10 %112,5 %4,76 %  
Růst o 11-15 %112,5 %4,76 %  

Graf

16. Ohodnoťte spokojenost s Vaším programem na podporu revenue jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2562,5 %23,81 %  
3337,5 %14,29 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:2.38
Minimum:2
Maximum:3
Variační rozpětí:1
Rozptyl:0.27
Směrodatná odchylka:0.52
Medián:2
Modus:2

Graf

17. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle počtu pokojů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50-75628,57 %28,57 %  
26-50523,81 %23,81 %  
76-100419,05 %19,05 %  
více než 200314,29 %14,29 %  
1-2529,52 %9,52 %  
101-15014,76 %4,76 %  

Graf

18. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotel ****1047,62 %47,62 %  
Hotel ***523,81 %23,81 %  
Penzion314,29 %14,29 %  
Hotel *****29,52 %9,52 %  
Hostel14,76 %4,76 %  

Graf

19. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle polohy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha733,33 %33,33 %  
Jihomoravský kraj314,29 %14,29 %  
Ústecký kraj314,29 %14,29 %  
Liberecký kraj29,52 %9,52 %  
Středočeský kraj29,52 %9,52 %  
Plzeňský kraj14,76 %4,76 %  
Olomoucký kraj14,76 %4,76 %  
Pardubický kraj14,76 %4,76 %  
Jihočeský kraj14,76 %4,76 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Gottel, A.Využití moderních technologií v hotelnictví (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://hotel-moderni-technologie.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.