Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení respondenti, jsme studenti Ekonomické fakulty VŠB v Ostravě. V rámci předmětu Statistické metody v marketingu provádíme výzkum na téma ,,Otravná“ reklama. Cílem výzkumu je zjištění, jak moc lidi reklama obtěžuje. Věnujte nám, prosím, několik minut svého času vyplněním následujícího dotazníku. (Dotazník obsahuje 10 povinných otázek).
Odpovědi respondentů
1. Kde nejčastěji zaznamenáváte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
130
42,9 %
43,05 %
Televize
126
41,58 %
41,72 %
Mobilní reklama
18
5,94 %
5,96 %
Billboardy a reklama na ulicích
18
5,94 %
5,96 %
Rádio
5
1,65 %
1,66 %
Tištěná reklama
5
1,65 %
1,66 %
Jiné
1
0,33 %
0,33 %
2. Kde Vás reklama nejvíce obtěžuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televize
133
43,89 %
44,04 %
Internet
104
34,32 %
34,44 %
Mobilní reklama
32
10,56 %
10,6 %
Billboardy a reklama na ulicích
15
4,95 %
4,97 %
Rádio
13
4,29 %
4,3 %
Jiné
3
0,99 %
0,99 %
Tištěná reklama
3
0,99 %
0,99 %
3. Která reklama Vás nejvíce obtěžuje? Reklama na..
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jiné
93
30,69 %
30,79 %
Telefonní operátory (T-mobile, O2, Vodafone)
70
23,1 %
23,18 %
Elektroniku
57
18,81 %
18,87 %
Drogerie
37
12,21 %
12,25 %
Potraviny
22
7,26 %
7,28 %
Nábytek
15
4,95 %
4,97 %
Oblečení
6
1,98 %
1,99 %
Nápoje
3
0,99 %
0,99 %
4. Sledujete reklamy v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, přepínám mezi programy
180
59,41 %
59,6 %
Ne, odcházím a přijdu, když reklama skončí
47
15,51 %
15,56 %
Jiné
41
13,53 %
13,58 %
Ano
35
11,55 %
11,59 %
5. Jste spokojeni s množstvím reklamy v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, chtěl/a bych méně reklam
260
85,81 %
86,09 %
Je mi to jedno
28
9,24 %
9,27 %
Ano, je to dostačující
13
4,29 %
4,3 %
Ne, chtěl/a bych více reklam
2
0,66 %
0,66 %
6. Ovlivňuje vaše spotřebitelské chování reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Někdy
138
45,54 %
45,7 %
Ne
137
45,21 %
45,36 %
Ano
28
9,24 %
9,27 %
7. Ohodnoťte, jak s jednotlivými výroky ohledně televizní reklamy souhlasíte na stupnici 1 – 5. (1 = rozhodně ano, 2 = spíše ano, 3 = nevím, 4 = spíše ne, 5 = rozhodně ne)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Telefonní hovory typu „Dobrý den, chtěl bych Vám představit produkt…“, ihned zavěsím.
1.822
1.275
Jsem ochotný/á si zaplatit, abych se zbavil/a reklamy během mých oblíbených filmů či seriálu.
3.528
1.695
Vyhledávám televizní program, kde nejsou reklamy, protože se na ně nechci dívat.
2.69
1.858
Kvůli neustálé reklamě jednoho produktu, mám k němu záporný vztah.
2.079
1.38
Nemám ráda reklamní letáky v poštovní schránce.
2.693
1.942
Kvůli reklamě, jsem přestal/a používat televizi.
3.785
1.951
Reklamní e-maily ihned smažu.
1.812
1.341
Televize bez reklam je můj sen.
2.017
1.383
Při sledování videí na internetu často klikám na „přeskočit reklamu“.
1.205
0.4
8. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
207
68,32 %
68,54 %
Muž
96
31,68 %
31,79 %
9. Vás věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Méně než 25
149
49,17 %
49,34 %
25-34
90
29,7 %
29,8 %
45-54
25
8,25 %
8,28 %
35-44
21
6,93 %
6,95 %
55-64
9
2,97 %
2,98 %
65 a více
9
2,97 %
2,98 %
10. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Student
128
42,24 %
42,38 %
Zaměstnaný
122
40,26 %
40,4 %
OSVČ
22
7,26 %
7,28 %
Důchodce
15
4,95 %
4,97 %
Nezaměstnaný
10
3,3 %
3,31 %
Jiné
6
1,98 %
1,99 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 10. Jsem
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kde nejčastěji zaznamenáváte reklamu?
2. Kde Vás reklama nejvíce obtěžuje?
3. Která reklama Vás nejvíce obtěžuje? Reklama na..
4. Sledujete reklamy v televizi?
5. Jste spokojeni s množstvím reklamy v televizi?
6. Ovlivňuje vaše spotřebitelské chování reklama?
7. Ohodnoťte, jak s jednotlivými výroky ohledně televizní reklamy souhlasíte na stupnici 1 – 5. (1 = rozhodně ano, 2 = spíše ano, 3 = nevím, 4 = spíše ne, 5 = rozhodně ne)
8. Vaše pohlaví
9. Vás věk
10. Jsem
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kde nejčastěji zaznamenáváte reklamu?
2. Kde Vás reklama nejvíce obtěžuje?
3. Která reklama Vás nejvíce obtěžuje? Reklama na..
4. Sledujete reklamy v televizi?
5. Jste spokojeni s množstvím reklamy v televizi?
6. Ovlivňuje vaše spotřebitelské chování reklama?
7. Ohodnoťte, jak s jednotlivými výroky ohledně televizní reklamy souhlasíte na stupnici 1 – 5. (1 = rozhodně ano, 2 = spíše ano, 3 = nevím, 4 = spíše ne, 5 = rozhodně ne)
8. Vaše pohlaví
9. Vás věk
10. Jsem
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Petr: Opět nechápu připomínku. Pokud nemáte ráda reklamní letáky zaškrtnete 1 pokud reklamní letáky máte ráda zaškrtnete 5 což znamená že s tvrzením naprosto nesouhlasíte. Hledáte chyby tam kde nejsou, ale doufám, že zadavatelka si z toho nebude dělat těžkou hlavu.