Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování a Vy?

Nakupování a Vy?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Chrobáková
Šetření:07. 11. 2010 - 17. 11. 2010
Počet respondentů:127
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.91
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

 

rádi bychom Vás poprosili o vyplnění dotazníku, týkajícího se nakupování. Cílem je především získat odpovědi na otázky, týkající se různých preferencí při nakupování, např. kde nejraději lidé nakupují, za jaký typ zboží nejvíce utracejí apod. Dotazník bude sloužit jako podklad pro seminární práci.

 

Děkujeme za Váš čas,

studentky VŠB Ekonomické fakulty

Odpovědi respondentů

1. Jakou formu nakupování preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hypermarkety, obchodní centra9977,95 %77,95 %  
malé obchody, supermarkety4535,43 %35,43 %  
internetové nákupy4333,86 %33,86 %  
stánkový prodej, tržnice86,3 %6,3 %  
aukce64,72 %4,72 %  

Graf

2. Upřednostňujete nákup výrobků:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zahraničních6651,97 %51,97 %  
tuzemských6148,03 %48,03 %  

Graf

3. Za jaké zboží máte měsíčně největší výdaje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny6349,61 %49,61 %  
oblečení2418,9 %18,9 %  
restaurační zařízení, fastfoody, jídelny1411,02 %11,02 %  
služby97,09 %7,09 %  
jiné97,09 %7,09 %  
drogistické zboží86,3 %6,3 %  

Graf

4. Jakým způsobem se dopravujete za nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veřejná hromadná doprava7559,06 %59,06 %  
osobní automobil5543,31 %43,31 %  
pěšky4636,22 %36,22 %  
na kole10,79 %0,79 %  
jinak10,79 %0,79 %  

Graf

5. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje na potraviny a základní hygienické potřeby? (jako jednotlivec)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001 - 2000 kč3829,92 %29,92 %  
2001 - 5000 kč3023,62 %23,62 %  
501 - 1000 kč2822,05 %22,05 %  
0 - 500 kč2418,9 %18,9 %  
5001 kč a více75,51 %5,51 %  

Graf

6. Vyhovuje Vám nakupování přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24333,86 %33,86 %  
33426,77 %26,77 %  
13325,98 %25,98 %  
4129,45 %9,45 %  
553,94 %3,94 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.25
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.86
Směrodatná odchylka:0.93
Medián:2
Modus:2

Graf

7. Do jaké míry (jako ve škole) Vás následující aspekty ovlivňují k nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
levnější zboží1.7641.22
doplňkové služby ke zboží3.111.295
doprava až do domu2.4091.738
rychlost dodání2.5431.492
pohodlnost1.9371.429

Graf

8. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9675,59 %75,59 %  
muž3124,41 %24,41 %  

Graf

9. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 2610582,68 %82,68 %  
27 - 35107,87 %7,87 %  
36 - 5075,51 %5,51 %  
51 a více43,15 %3,15 %  
do 1510,79 %0,79 %  

Graf

10. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45140,16 %40,16 %  
32922,83 %22,83 %  
21914,96 %14,96 %  
5 a více1814,17 %14,17 %  
1107,87 %7,87 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pracovní zaměření?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student/ka9070,87 %70,87 %  
zaměstnanec/zaměstnankyně2922,83 %22,83 %  
nezaměstnaný/á32,36 %2,36 %  
podnikatel/ka32,36 %2,36 %  
důchodce21,57 %1,57 %  

Graf

12. Jaká je Vaše příjmová kategorie?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5000 kč7060,87 %55,12 %  
5001 - 15000 kč2420,87 %18,9 %  
15001 - 25000 kč97,83 %7,09 %  
25001 - 40000 kč76,09 %5,51 %  
40001 kč a více54,35 %3,94 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Jaká je Vaše příjmová kategorie?

  • odpověď do 5000 kč:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 500 kč na otázku 5. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje na potraviny a základní hygienické potřeby? (jako jednotlivec)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 6. Vyhovuje Vám nakupování přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou formu nakupování preferujete?

2. Upřednostňujete nákup výrobků:

3. Za jaké zboží máte měsíčně největší výdaje?

4. Jakým způsobem se dopravujete za nákupy?

5. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje na potraviny a základní hygienické potřeby? (jako jednotlivec)

6. Vyhovuje Vám nakupování přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

7. Do jaké míry (jako ve škole) Vás následující aspekty ovlivňují k nákupu přes internet?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Kolik je Vám let?

10. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti?

11. Jaké je Vaše pracovní zaměření?

12. Jaká je Vaše příjmová kategorie?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou formu nakupování preferujete?

2. Upřednostňujete nákup výrobků:

3. Za jaké zboží máte měsíčně největší výdaje?

4. Jakým způsobem se dopravujete za nákupy?

5. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje na potraviny a základní hygienické potřeby? (jako jednotlivec)

6. Vyhovuje Vám nakupování přes internet? (oznámkujte jako ve škole)

7. Do jaké míry (jako ve škole) Vás následující aspekty ovlivňují k nákupu přes internet?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Kolik je Vám let?

10. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti?

11. Jaké je Vaše pracovní zaměření?

12. Jaká je Vaše příjmová kategorie?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Chrobáková, M.Nakupování a Vy? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://10031.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.