Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Následující dotazník se zabývá ochranou spotřebitele v České republice. Cílem tohoto průzkumu je zjistit, jaké má veřejnost zkušenosti s touto problematikou např. prostřednictvím reklamací, organizací působících v této oblasti nebo zaznamenáním některých nekalých či klamavých praktik obchodníků v obchodech. Důvodem tohoto šetření je zpracování diplomové práce. Dotazník je anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Vzpomenete si na některé z organizací, které hájí zájmy spotřebitelů? Pokud ano, napište jejich názvy, prosím.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Česká obchodní inspekce
9
16,67 %
9,47 %
ČOI
7
12,96 %
7,37 %
ne
3
5,56 %
3,16 %
SOS
3
5,56 %
3,16 %
ČOI, SOS, TEST
2
3,7 %
2,11 %
Sdružení obrany spotřebitelů
2
3,7 %
2,11 %
Sdružení obrany spotřebitelů, ČOI
1
1,85 %
1,05 %
Sdružení obrahy spotřebitelů
1
1,85 %
1,05 %
ČOI, TEST, Sdružení ochrany spotřebitelů
1
1,85 %
1,05 %
urad pro ochranu spotrebitele
1
1,85 %
1,05 %
ostatní odpovědi
ceska obchodni inspekce Česká obchodní inspekce, SOS SOS, ČOI nevím ČOI,sdružení pro ochranu spotřebitele ČOI, SOS, TEST, Sdružení obrany spotřebitelů ČOI, antimonopolní úřad Sdružení ochrany spotřebitelů, Česká obchodní insp sdruzeni obrany spotrebitelu ČOI, SPZI, SOS ČOI, TEST, SOS, SZPI Česká obchodní inspekce, Sdružení ochrany spotřebi svaz ochrany spotřebitelů ČOI,SOS,TEST,MPO,SZPI čoi,sos,szpi ČOI, sdružení obrany spotřebitelů ČOI a SOS ČOI, SOS, MPO, TEST ČOI,SOS,SZPI,TEST ČOI,TEST,SOS,SZPI,MPO čoi, test, sdružení obrany spotř. TEST, ČOI, SOS, SZPI, MPO ČOI, TEST, sdružení obrany spotřebitelů ČOI, SOS, TEST, SZPI, MPO
24
44,44 %
25,26 %
2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Česká obchodní inspekce (ČOI)
83
91,21 %
87,37 %
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
64
70,33 %
67,37 %
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)
61
67,03 %
64,21 %
Občanské sdružení spotřebitelů TEST
39
42,86 %
41,05 %
Sdružení českých spotřebitelů (SČS)
9
9,89 %
9,47 %
Spotrebitel.cz
6
6,59 %
6,32 %
Sdružení pro bezpečnost potravin a ochranu spotřebitele
5
5,49 %
5,26 %
Asociace občanských poraden
5
5,49 %
5,26 %
3. Pokud jste již někdy osobně kontaktoval/a některou z následujících organizací, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
9
60 %
9,47 %
Česká obchodní inspekce (ČOI)
4
26,67 %
4,21 %
Občanské sdružení spotřebitelů TEST
3
20 %
3,16 %
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)
2
13,33 %
2,11 %
4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
80
84,21 %
84,21 %
Zákony
49
51,58 %
51,58 %
Call centra či diskuze organizací zabývajících se obranou spotřebitele
21
22,11 %
22,11 %
právník
20
21,05 %
21,05 %
Televize
10
10,53 %
10,53 %
Noviny, časopisy
5
5,26 %
5,26 %
zavolala bych do některé ze zmíněných organizací
1
1,05 %
1,05 %
ve svém okolí - rodina, přátelé
1
1,05 %
1,05 %
5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, informací z této oblasti je v médiích málo.
70
73,68 %
73,68 %
Ano, informace v médiích jsou naprosto postačující.
20
21,05 %
21,05 %
Řešit tyto záležitosti v médiích je dle mého názoru zbytečné.
5
5,26 %
5,26 %
6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pořady s touto tematikou nevyhledávám, ale když už na nějaký náhodou narazím, rád/a je sleduji.
65
68,42 %
68,42 %
Pořady s touto tematikou vyhledávám.
18
18,95 %
18,95 %
Pořady s touto tematikou nesleduji, nezajímají mě.
12
12,63 %
12,63 %
7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, opakovaně
67
70,53 %
70,53 %
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a
18
18,95 %
18,95 %
ano, pouze jednou
10
10,53 %
10,53 %
8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, opakovaně
41
43,16 %
43,16 %
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a
27
28,42 %
28,42 %
ne, zboží přes internet jsem nikdy nenakupoval/a
18
18,95 %
18,95 %
ano, pouze jednou
9
9,47 %
9,47 %
9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne, předváděcí akci jsem dosud nenavštívil/a
44
46,32 %
46,32 %
ano, opakovaně
33
34,74 %
34,74 %
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a
15
15,79 %
15,79 %
ano, pouze jednou
3
3,16 %
3,16 %
10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, opakovaně
48
50,53 %
50,53 %
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a
41
43,16 %
43,16 %
ano, pouze jednou
6
6,32 %
6,32 %
11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
65
68,42 %
68,42 %
zkoušeli to, ale nedal/a jsem se
15
15,79 %
15,79 %
nevím, účtenky nesleduji
8
8,42 %
8,42 %
ne
7
7,37 %
7,37 %
12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nabízené zboží ve slevě nebylo na skladě
41
47,13 %
43,16 %
při placení nebyla sleva zohledněna
39
44,83 %
41,05 %
poskytnutá sleva byla nižší než ta, co byla uvedena
31
35,63 %
32,63 %
z uvedené slevy nebylo zřejmé, kolik vlastně zboží stojí
28
32,18 %
29,47 %
reklamace zlevněného zboží byla zamítnuta, protože zboží ve slevě nebylo možno reklamovat
14
16,09 %
14,74 %
odmítl vydat paragon
6
6,9 %
6,32 %
sám od sebe paragon nevydal,po požádání ano
1
1,15 %
1,05 %
nesetkala jsem se s tímto problémem
1
1,15 %
1,05 %
13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, někdy
63
66,32 %
66,32 %
ne, složení výrobků mě nezajímá
13
13,68 %
13,68 %
ne, protože písmo je moc malé
12
12,63 %
12,63 %
ano, vždy
7
7,37 %
7,37 %
14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přihlížím k nim při nákupu zboží
47
49,47 %
49,47 %
neberu na ně ohled při nákupu zboží
26
27,37 %
27,37 %
značky kvality zboží neznám
17
17,89 %
17,89 %
zboží nakupuji podle nich
5
5,26 %
5,26 %
15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více už bych tam nakupovat nešel/nešla, postěžoval/a bych si známým.
73
76,84 %
76,84 %
Dohadoval/a bych se s prodávajícím, zboží bych reklamoval/a.
67
70,53 %
70,53 %
Obrátil/a bych se pro pomoc k nějaké organizaci hájící zájmy spotřebitelů.
9
9,47 %
9,47 %
Podal/a bych stížnost k dozorovému orgánu.
6
6,32 %
6,32 %
Neřešil/a bych to.
1
1,05 %
1,05 %
16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
86
90,53 %
90,53 %
ne
9
9,47 %
9,47 %
17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
obuv
47
54,65 %
49,47 %
elektronika
44
51,16 %
46,32 %
oděvy
39
45,35 %
41,05 %
domácí spotřebiče
32
37,21 %
33,68 %
potraviny
14
16,28 %
14,74 %
nábytek
9
10,47 %
9,47 %
hračky
7
8,14 %
7,37 %
drogistické zboží
5
5,81 %
5,26 %
automobil
4
4,65 %
4,21 %
naušnice
1
1,16 %
1,05 %
18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
výměna zboží
49
57,65 %
51,58 %
vrácení peněz
28
32,94 %
29,47 %
neuznání reklamace
8
9,41 %
8,42 %
19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
76
88,37 %
80 %
ano
10
11,63 %
10,53 %
20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
47
54,65 %
49,47 %
ano
39
45,35 %
41,05 %
21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
snažil/a bych se problém vyřešit mimosoudní cestou
36
37,89 %
37,89 %
od 5 000 Kč
22
23,16 %
23,16 %
od 10 000 Kč
16
16,84 %
16,84 %
nezáleží mi na hodnotě
9
9,47 %
9,47 %
od 500 Kč
7
7,37 %
7,37 %
od 100 000 Kč
5
5,26 %
5,26 %
22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
špatná
52
54,74 %
54,74 %
dobrá
36
37,89 %
37,89 %
velmi dobrá
4
4,21 %
4,21 %
velmi špatná
3
3,16 %
3,16 %
23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
více kontrol obchodníků
34
35,79 %
35,79 %
vyšší pokuty pro obchodníky
30
31,58 %
31,58 %
větší součinnost orgánů
14
14,74 %
14,74 %
větší informovanost spotřebitelů
12
12,63 %
12,63 %
nic
2
2,11 %
2,11 %
méně restrikcí a překážek konkurenci
1
1,05 %
1,05 %
méně byrokracie, více konkurence
1
1,05 %
1,05 %
více kontrol, vyšší pokuty, většé součinnost
1
1,05 %
1,05 %
24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Myslím, že se nic nezměnilo.
41
43,16 %
43,16 %
Práva spotřebitelů se změnila spíše k lepšímu.
32
33,68 %
33,68 %
Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu.
13
13,68 %
13,68 %
Nevím, nezajímám se o to.
8
8,42 %
8,42 %
Práva spotřebitelů se výrazně zlepšila.
1
1,05 %
1,05 %
25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ohlášené kontroly nemají žádný význam, jedině neohlášené kontroly by ho měly.
58
61,05 %
61,05 %
Měly by svůj význam jen tehdy, pokud by byly častější.
18
18,95 %
18,95 %
Ohlášené kontroly svůj význam mají.
15
15,79 %
15,79 %
Jakékoliv kontroly, ať už ohlášené či nikoliv, jsou zbytečné, obchodníci si stejně dělají, co chtějí.
4
4,21 %
4,21 %
26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
85
89,47 %
89,47 %
ne
6
6,32 %
6,32 %
V současné době kvalita zboží v obchodech je postačující, není třeba ji vylepšovat.
4
4,21 %
4,21 %
27. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
48
50,53 %
50,53 %
žena
47
49,47 %
49,47 %
28. Jaký je Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 – 35 let
55
57,89 %
57,89 %
36 – 59 let
28
29,47 %
29,47 %
60 let a více
10
10,53 %
10,53 %
méně než 18 let
2
2,11 %
2,11 %
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
42
44,21 %
44,21 %
středoškolské s maturitou
27
28,42 %
28,42 %
vyučen/a bez maturity
12
12,63 %
12,63 %
základní
7
7,37 %
7,37 %
vyšší odborné
3
3,16 %
3,16 %
středoškolské bez maturity
3
3,16 %
3,16 %
vyučen/a s maturitou
1
1,05 %
1,05 %
30. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
36
37,89 %
37,89 %
zaměstnanec
28
29,47 %
29,47 %
nezaměstnaný/á (ženy v domácnosti či na mateřské dovolené)
12
12,63 %
12,63 %
podnikatel
10
10,53 %
10,53 %
důchodce
9
9,47 %
9,47 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
odpověď ano, opakovaně:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?
odpověď ano, opakovaně:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?
odpověď ano, opakovaně:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel na otázku 30. Jste
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?
odpověď špatná:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?
odpověď Ohlášené kontroly nemají žádný význam, jedině neohlášené kontroly by ho měly.:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi větší součinnost orgánů na otázku 23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
27. Jste
odpověď muž:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 60 let a více na otázku 28. Jaký je Váš věk
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel na otázku 30. Jste
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, zboží přes internet jsem nikdy nenakupoval/a na otázku 8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, protože písmo je moc malé na otázku 13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?
28. Jaký je Váš věk
odpověď 18 – 35 let:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a na otázku 7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 30. Jste
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)
4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)
5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?
6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?
7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?
8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?
10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?
11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?
12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)
13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?
14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?
15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)
16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)
17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)
18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?
19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?
21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?
22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?
23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?
24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?
26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?
27. Jste
28. Jaký je Váš věk
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
30. Jste
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)
4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)
5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?
6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?
7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?
8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?
10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?
11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?
12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)
13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?
14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?
15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)
16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)
17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)
18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?
19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?
21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?
22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?
23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?
24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?
26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?
27. Jste
28. Jaký je Váš věk
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
30. Jste
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Frauenterková, L. – Ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://10265.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.