Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ochrana spotřebitele

Ochrana spotřebitele

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Linda Frauenterková
Šetření:16. 12. 2010 - 27. 12. 2010
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):30 / 28.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Následující dotazník se zabývá ochranou spotřebitele v České republice. Cílem tohoto průzkumu je zjistit, jaké má veřejnost zkušenosti s touto problematikou např. prostřednictvím reklamací, organizací působících v této oblasti nebo zaznamenáním některých nekalých či klamavých praktik obchodníků v obchodech. Důvodem tohoto šetření je zpracování diplomové práce. Dotazník je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Vzpomenete si na některé z organizací, které hájí zájmy spotřebitelů? Pokud ano, napište jejich názvy, prosím.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká obchodní inspekce916,67 %9,47 %  
ČOI712,96 %7,37 %  
ne35,56 %3,16 %  
SOS35,56 %3,16 %  
ČOI, SOS, TEST23,7 %2,11 %  
Sdružení obrany spotřebitelů23,7 %2,11 %  
Sdružení obrany spotřebitelů, ČOI11,85 %1,05 %  
Sdružení obrahy spotřebitelů11,85 %1,05 %  
ČOI, TEST, Sdružení ochrany spotřebitelů11,85 %1,05 %  
urad pro ochranu spotrebitele11,85 %1,05 %  
ostatní odpovědi ceska obchodni inspekce
Česká obchodní inspekce, SOS
SOS, ČOI
nevím
ČOI,sdružení pro ochranu spotřebitele
ČOI, SOS, TEST, Sdružení obrany spotřebitelů
ČOI, antimonopolní úřad
Sdružení ochrany spotřebitelů, Česká obchodní insp
sdruzeni obrany spotrebitelu
ČOI, SPZI, SOS
ČOI, TEST, SOS, SZPI
Česká obchodní inspekce, Sdružení ochrany spotřebi
svaz ochrany spotřebitelů
ČOI,SOS,TEST,MPO,SZPI
čoi,sos,szpi
ČOI, sdružení obrany spotřebitelů
ČOI a SOS
ČOI, SOS, MPO, TEST
ČOI,SOS,SZPI,TEST
ČOI,TEST,SOS,SZPI,MPO
čoi, test, sdružení obrany spotř.
TEST, ČOI, SOS, SZPI, MPO
ČOI, TEST, sdružení obrany spotřebitelů
ČOI, SOS, TEST, SZPI, MPO
2444,44 %25,26 % 

Graf

2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká obchodní inspekce (ČOI)8391,21 %87,37 %  
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)6470,33 %67,37 %  
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)6167,03 %64,21 %  
Občanské sdružení spotřebitelů TEST3942,86 %41,05 %  
Sdružení českých spotřebitelů (SČS)99,89 %9,47 %  
Spotrebitel.cz66,59 %6,32 %  
Sdružení pro bezpečnost potravin a ochranu spotřebitele55,49 %5,26 %  
Asociace občanských poraden55,49 %5,26 %  

Graf

3. Pokud jste již někdy osobně kontaktoval/a některou z následujících organizací, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)960 %9,47 %  
Česká obchodní inspekce (ČOI)426,67 %4,21 %  
Občanské sdružení spotřebitelů TEST320 %3,16 %  
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)213,33 %2,11 %  

Graf

4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet8084,21 %84,21 %  
Zákony4951,58 %51,58 %  
Call centra či diskuze organizací zabývajících se obranou spotřebitele2122,11 %22,11 %  
právník2021,05 %21,05 %  
Televize1010,53 %10,53 %  
Noviny, časopisy55,26 %5,26 %  
zavolala bych do některé ze zmíněných organizací11,05 %1,05 %  
ve svém okolí - rodina, přátelé11,05 %1,05 %  

Graf

5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, informací z této oblasti je v médiích málo.7073,68 %73,68 %  
Ano, informace v médiích jsou naprosto postačující.2021,05 %21,05 %  
Řešit tyto záležitosti v médiích je dle mého názoru zbytečné.55,26 %5,26 %  

Graf

6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pořady s touto tematikou nevyhledávám, ale když už na nějaký náhodou narazím, rád/a je sleduji.6568,42 %68,42 %  
Pořady s touto tematikou vyhledávám.1818,95 %18,95 %  
Pořady s touto tematikou nesleduji, nezajímají mě.1212,63 %12,63 %  

Graf

7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, opakovaně6770,53 %70,53 %  
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a1818,95 %18,95 %  
ano, pouze jednou1010,53 %10,53 %  

Graf

8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, opakovaně4143,16 %43,16 %  
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a2728,42 %28,42 %  
ne, zboží přes internet jsem nikdy nenakupoval/a1818,95 %18,95 %  
ano, pouze jednou99,47 %9,47 %  

Graf

9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, předváděcí akci jsem dosud nenavštívil/a4446,32 %46,32 %  
ano, opakovaně3334,74 %34,74 %  
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a1515,79 %15,79 %  
ano, pouze jednou33,16 %3,16 %  

Graf

10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, opakovaně4850,53 %50,53 %  
ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a4143,16 %43,16 %  
ano, pouze jednou66,32 %6,32 %  

Graf

11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6568,42 %68,42 %  
zkoušeli to, ale nedal/a jsem se1515,79 %15,79 %  
nevím, účtenky nesleduji88,42 %8,42 %  
ne77,37 %7,37 %  

Graf

12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nabízené zboží ve slevě nebylo na skladě4147,13 %43,16 %  
při placení nebyla sleva zohledněna3944,83 %41,05 %  
poskytnutá sleva byla nižší než ta, co byla uvedena3135,63 %32,63 %  
z uvedené slevy nebylo zřejmé, kolik vlastně zboží stojí2832,18 %29,47 %  
reklamace zlevněného zboží byla zamítnuta, protože zboží ve slevě nebylo možno reklamovat1416,09 %14,74 %  
odmítl vydat paragon66,9 %6,32 %  
sám od sebe paragon nevydal,po požádání ano11,15 %1,05 %  
nesetkala jsem se s tímto problémem11,15 %1,05 %  

Graf

13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, někdy6366,32 %66,32 %  
ne, složení výrobků mě nezajímá1313,68 %13,68 %  
ne, protože písmo je moc malé1212,63 %12,63 %  
ano, vždy77,37 %7,37 %  

Graf

14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přihlížím k nim při nákupu zboží4749,47 %49,47 %  
neberu na ně ohled při nákupu zboží2627,37 %27,37 %  
značky kvality zboží neznám1717,89 %17,89 %  
zboží nakupuji podle nich55,26 %5,26 %  

Graf

15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více už bych tam nakupovat nešel/nešla, postěžoval/a bych si známým.7376,84 %76,84 %  
Dohadoval/a bych se s prodávajícím, zboží bych reklamoval/a.6770,53 %70,53 %  
Obrátil/a bych se pro pomoc k nějaké organizaci hájící zájmy spotřebitelů.99,47 %9,47 %  
Podal/a bych stížnost k dozorovému orgánu.66,32 %6,32 %  
Neřešil/a bych to.11,05 %1,05 %  

Graf

16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8690,53 %90,53 %  
ne99,47 %9,47 %  

Graf

17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obuv4754,65 %49,47 %  
elektronika4451,16 %46,32 %  
oděvy3945,35 %41,05 %  
domácí spotřebiče3237,21 %33,68 %  
potraviny1416,28 %14,74 %  
nábytek910,47 %9,47 %  
hračky78,14 %7,37 %  
drogistické zboží55,81 %5,26 %  
automobil44,65 %4,21 %  
naušnice11,16 %1,05 %  

Graf

18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výměna zboží4957,65 %51,58 %  
vrácení peněz2832,94 %29,47 %  
neuznání reklamace89,41 %8,42 %  

Graf

19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7688,37 %80 %  
ano1011,63 %10,53 %  

Graf

20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4754,65 %49,47 %  
ano3945,35 %41,05 %  

Graf

21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snažil/a bych se problém vyřešit mimosoudní cestou3637,89 %37,89 %  
od 5 000 Kč2223,16 %23,16 %  
od 10 000 Kč1616,84 %16,84 %  
nezáleží mi na hodnotě99,47 %9,47 %  
od 500 Kč77,37 %7,37 %  
od 100 000 Kč55,26 %5,26 %  

Graf

22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špatná5254,74 %54,74 %  
dobrá3637,89 %37,89 %  
velmi dobrá44,21 %4,21 %  
velmi špatná33,16 %3,16 %  

Graf

23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více kontrol obchodníků3435,79 %35,79 %  
vyšší pokuty pro obchodníky3031,58 %31,58 %  
větší součinnost orgánů1414,74 %14,74 %  
větší informovanost spotřebitelů1212,63 %12,63 %  
nic22,11 %2,11 %  
méně restrikcí a překážek konkurenci11,05 %1,05 %  
méně byrokracie, více konkurence11,05 %1,05 %  
více kontrol, vyšší pokuty, většé součinnost11,05 %1,05 %  

Graf

24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím, že se nic nezměnilo.4143,16 %43,16 %  
Práva spotřebitelů se změnila spíše k lepšímu.3233,68 %33,68 %  
Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu.1313,68 %13,68 %  
Nevím, nezajímám se o to.88,42 %8,42 %  
Práva spotřebitelů se výrazně zlepšila.11,05 %1,05 %  

Graf

25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ohlášené kontroly nemají žádný význam, jedině neohlášené kontroly by ho měly.5861,05 %61,05 %  
Měly by svůj význam jen tehdy, pokud by byly častější.1818,95 %18,95 %  
Ohlášené kontroly svůj význam mají.1515,79 %15,79 %  
Jakékoliv kontroly, ať už ohlášené či nikoliv, jsou zbytečné, obchodníci si stejně dělají, co chtějí.44,21 %4,21 %  

Graf

26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8589,47 %89,47 %  
ne66,32 %6,32 %  
V současné době kvalita zboží v obchodech je postačující, není třeba ji vylepšovat.44,21 %4,21 %  

Graf

27. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž4850,53 %50,53 %  
žena4749,47 %49,47 %  

Graf

28. Jaký je Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 35 let5557,89 %57,89 %  
36 – 59 let2829,47 %29,47 %  
60 let a více1010,53 %10,53 %  
méně než 18 let22,11 %2,11 %  

Graf

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4244,21 %44,21 %  
středoškolské s maturitou2728,42 %28,42 %  
vyučen/a bez maturity1212,63 %12,63 %  
základní77,37 %7,37 %  
vyšší odborné33,16 %3,16 %  
středoškolské bez maturity33,16 %3,16 %  
vyučen/a s maturitou11,05 %1,05 %  

Graf

30. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3637,89 %37,89 %  
zaměstnanec2829,47 %29,47 %  
nezaměstnaný/á (ženy v domácnosti či na mateřské dovolené)1212,63 %12,63 %  
podnikatel1010,53 %10,53 %  
důchodce99,47 %9,47 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?

  • odpověď ano, opakovaně:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?

9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?

  • odpověď ano, opakovaně:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?

  • odpověď ano, opakovaně:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel na otázku 30. Jste
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?

  • odpověď špatná:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?

25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?

  • odpověď Ohlášené kontroly nemají žádný význam, jedině neohlášené kontroly by ho měly.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi větší součinnost orgánů na otázku 23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen/a bez maturity na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

27. Jste

  • odpověď muž:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 60 let a více na otázku 28. Jaký je Váš věk
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel na otázku 30. Jste
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, zboží přes internet jsem nikdy nenakupoval/a na otázku 8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práva spotřebitelů se změnila spíše k horšímu. na otázku 24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, protože písmo je moc malé na otázku 13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?

28. Jaký je Váš věk

  • odpověď 18 – 35 let:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, osobně jsem se s tím nesetkal/a na otázku 7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 30. Jste
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské na otázku 29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)

4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)

5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?

6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?

7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?

8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?

9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?

10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?

11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?

12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)

13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?

14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?

15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)

16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)

17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)

18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?

19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?

20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?

21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?

22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?

23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?

24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?

25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?

26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?

27. Jste

28. Jaký je Váš věk

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

30. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Pokud jste již někdy slyšel/a o některé z následujících organizací, prosím označte ji/je. (Zde je možné označit více odpovědí.)

4. Pokud byste potřeboval/a získat informace týkající se práv a povinností spotřebitele, kde byste je především hledal/a? (Zde je možné označit více odpovědí.)

5. Myslíte si, že média v současné době dostatečně informují o právech a povinnostech spotřebitele?

6. Zajímají Vás v médiích pořady související s ochranou spotřebitele?

7. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v obchodech?

8. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků nabízejících své zboží přes internet?

9. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků na předváděcích akcích?

10. Setkal/a jste se osobně s nekalými praktikami obchodníků v oblasti telemarketingu?

11. Ošidili Vás už někdy v restauraci?

12. Setkal/a jste se při nákupu zlevněného zboží s tím, že obchodník porušil Vaše práva, jelikož (Zde je možné označit více odpovědí.)

13. Čtete při nákupu zboží v obchodech složení výrobků?

14. Mají značky kvality vliv na výběr zboží, které nakupujete?

15. Jak byste se zachoval/a v případě, že byste nebyl/a spokojena se službou či se zbožím? (Zde je možné označit více odpovědí.)

16. Máte osobní zkušenost s reklamací zboží či služby? (Pokud u této otázky odpovíte "ne", přejděte prosím na otázku č. 21.)

17. Pokud jste někdy reklamoval/a nějakou z následujících možností, označte ji/je, prosím. (Zde je možné označit více odpovědí.)

18. Jaký bývá nejčastější průběh Vašich reklamací/reklamace?

19. Stalo se Vám někdy, že Vaše reklamace nebyla vyřízena podle zákona a Vy jste se díky tomu obrátil/a na nějakou ze spotřebitelských organizací nebo jinou instituci?

20. Stalo se Vám někdy, že obchodník Vaši reklamaci neoprávněně zamítl?

21. O jakou minimální hodnotu byste byl/a ochoten/ochotna se s prodávajícím či poskytovatelem služby soudit?

22. Jak byste zhodnotil/a úroveň ochrany spotřebitele v České republice?

23. Co by podle Vašeho názoru nejvíce pomohlo ke zvýšení úrovně ochrany spotřebitele v České republice?

24. Myslíte si, že se nějak změnila práva spotřebitelů po vstupu do Evropské Unie?

25. Myslíte si, že předem ohlášené kontroly v obchodech a restauracích mají nějaký význam?

26. Myslíte si, že po častějších kontrolách by se kvalita zboží v obchodech zlepšila?

27. Jste

28. Jaký je Váš věk

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

30. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Frauenterková, L.Ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://10265.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.