Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama
Reklama
→ Jak často a kde nakupujete nábytek? Co je pro Vás při nákupu důležité? A koupili jste si někdy retro nábytek? ←
(veřejné výsledky během března)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jitka Kuncova |
---|---|
Šetření: | 26. 11. 2010 - 02. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 62 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 13 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Pro náš sociologický průzkum jsme chtěly vybrat téma, které by pro nás bylo zajímavé a zároveň by se týkalo každého z nás. Po dlouhém přemýšlení jsme zvolily téma REKLAMA. Ta nás obklopuje ze všech stran. Doma, když zapneme televizi či rádio nebo si otevřeme svůj oblíbený časopis, venku, kde na nás útočí z billboardů, výloh a stále častěji se zejména ve Zlíně objevují reklamy na hromadných dopravních prostředcích.
Myslíme, že reklama ať už chceme či ne nás více méně ovlivňuje. O to více nás zajímá, jak moc jsou lidé schopni si to přiznat a jestli si to vůbec uvědomují. My jsme se nad touto otázkou zamýšlely a přišly jsme na mnoho situací, ve kterých jsme byly reklamou ovlivněny.
Odpovědi respondentů
1. Jak reklamu vnímáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevadí mi, beru ji jako každodenní součást života | 26 | 41,94 % | 41,94 % |
nevadí mi, ale poslední dobou je toho až příliš | 22 | 35,48 % | 35,48 % |
negativně, víceméně mě obtěžuje | 12 | 19,35 % | 19,35 % |
pozitivně, reklama je pro mě umělecké dílo | 2 | 3,23 % | 3,23 % |
2. Odkud by podle Vás měla reklama zmizet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z veřejných ploch neurčených k reklamě | 38 | 61,29 % | 61,29 % |
z rádií, kin a televizí | 16 | 25,81 % | 25,81 % |
z tisku | 6 | 9,68 % | 9,68 % |
z dopravních prostředků | 2 | 3,23 % | 3,23 % |
3. Jak reagujete na reklamu v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyhovuje mi, poskytnutou pauzu využiji | 26 | 41,94 % | 41,94 % |
přepnu na jiný kanál | 25 | 40,32 % | 40,32 % |
někdy mě reklama odradí natolik, že televizi vypnu | 7 | 11,29 % | 11,29 % |
sleduji reklamu | 4 | 6,45 % | 6,45 % |
4. Jak pohlížíte na sexismus v reklamě? (sexismus= zneužívání lidského těla k reklamě, zejména toho ženského)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevadí mi, pokud se taková reklama neobjevuje na nevhodných místech | 32 | 51,61 % | 51,61 % |
vadí mi, ale jsou i horší problémy v naší společnosti | 16 | 25,81 % | 25,81 % |
nevadí mi, mám k němu poměrně pozitivní postoj | 10 | 16,13 % | 16,13 % |
vadí mi a pohoršuje mne | 4 | 6,45 % | 6,45 % |
5. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 26 | 41,94 % | 41,94 % |
spíše ano | 21 | 33,87 % | 33,87 % |
rozhodně ano | 9 | 14,52 % | 14,52 % |
rozhodně ne | 6 | 9,68 % | 9,68 % |
6. V případě potřeby zakoupení zboží dáte na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastní uvážení | 29 | 46,77 % | 46,77 % |
radu známých | 20 | 32,26 % | 32,26 % |
radu odborníka | 12 | 19,35 % | 19,35 % |
reklamu | 1 | 1,61 % | 1,61 % |
7. Koupili jste si nějaké zboží po zhlédnutí reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale podrobnosti si teď nevybavuji | 37 | 59,68 % | 59,68 % |
ne, nikdy | 16 | 25,81 % | 25,81 % |
ano, několikrát | 7 | 11,29 % | 11,29 % |
ano, na reklamu dám často | 2 | 3,23 % | 3,23 % |
8. Byli jste se zbožím spokojeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
někdy ano, někdy ne | 40 | 64,52 % | 64,52 % |
nikdy jsem si propagované zboží nezakoupil/a | 17 | 27,42 % | 27,42 % |
ano, mám dobré zkušenosti | 5 | 8,06 % | 8,06 % |
9. Je klamavá reklama nezákonná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, o klamavé reklamě pojednává § 45 obchodní zákoníku ČR | 32 | 51,61 % | 51,61 % |
ne, v žádných právních předpisech ČR se o klamavé reklamě nepojednává | 19 | 30,65 % | 30,65 % |
ano, o klamavé reklamě pojednává hned několik článků ve IV. hlavě Ústavy ČR | 7 | 11,29 % | 11,29 % |
ano, o klamavé reklamě pojednávají § 331 – 334 trestního zákoníku ČR | 4 | 6,45 % | 6,45 % |
10. Byli byste ochotni za finanční odměnu podporovat reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím, záleželo by na nabídce | 35 | 56,45 % | 56,45 % |
ne, v žádném případě | 10 | 16,13 % | 16,13 % |
ano, byl/a bych ochoten/a účinkovat v reklamě | 9 | 14,52 % | 14,52 % |
ano, byl/a bych ochoten/a propůjčit plochu pro reklamu (auto, dům) | 8 | 12,9 % | 12,9 % |
11. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 44 | 70,97 % | 70,97 % |
muž | 18 | 29,03 % | 29,03 % |
12. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
17 - 25 let | 56 | 90,32 % | 90,32 % |
26 - 35 let | 4 | 6,45 % | 6,45 % |
36 - 45 let | 1 | 1,61 % | 1,61 % |
46 - 55 let | 1 | 1,61 % | 1,61 % |
13. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
základní | 31 | 50 % | 50 % |
SŠ s maturitou | 20 | 32,26 % | 32,26 % |
SŠ bez maturity | 6 | 9,68 % | 9,68 % |
VŠ | 5 | 8,06 % | 8,06 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- facebook.com (53,3 %)
- nezjištěno (36 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.