Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prodej pojištění

Prodej pojištění

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Zelenka
Šetření:26. 04. 2008 - 10. 05. 2008
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):7 / 3.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:nelze zjistit
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Prodej pojištění". Průzkum se zabývá:
- zjištěním využití distribučních kanálů (telefon, internet atd.)při prodeji pojistných produktů

Předem všem děkuji za spolupráci.

Jan Zelenka

Odpovědi respondentů

1. Sjednali jste si někdy pojistnou smlouvu? (cestovní pojištění, povinné ručení, majetkové poj. atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10684,8 %84,8 %  
Ne1915,2 %15,2 %  

Graf

2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na pobočce pojišťovny a jsem žena4542,45 %36 %  
Na pobočce pojišťovny a jsem muž3028,3 %24 %  
Pomocí pojišťovacího zprostředkovatele a jsem žena1312,26 %10,4 %  
Pomocí pojisťovacího zprostředkovatele a jsem muž1312,26 %10,4 %  
Přes internet a jsem žena1110,38 %8,8 %  
Bankopojištění a jsem žena109,43 %8 %  
Přes internet a jsem muž109,43 %8 %  
Bankopojištění a jsem muž 76,6 %5,6 %  
Jinak43,77 %3,2 %  
Přes telefon a jsem muž10,94 %0,8 %  

Graf

3. Jak jinak? a jsem muž/žena

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dal mi ho zaměstnavatel

I na pobočce a jsem žena

kombinace nabízených způsobů

Proč se proboha v otázkách kombinují dvě najednou????????????????????

Sama mam zprostredkovatelsy kurz

Telefonicky kontaktuji pojišťovnu a dohodnu si schůzku s odborníkem - jsem žena

Zavolal jsem na HR naší firmy a tam mi všechno zařídili. Jsem muž. :-))

žena

4. Napište prosím Váš věk a ještě jednou jakým/i způsobem/y jste si pojištění sjednali:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2343,77 %3,2 %  
20, přes internet21,89 %1,6 %  
2221,89 %1,6 %  
22, na pobočce pojišťovny21,89 %1,6 %  
2521,89 %1,6 %  
56 na pobočce21,89 %1,6 %  
28 na pobočce21,89 %1,6 %  
22 let, na pobočce pojišťovny21,89 %1,6 %  
20; bankopojištění10,94 %0,8 %  
18, osobně10,94 %0,8 %  
ostatní odpovědi 21, internet
21 na pobočce
20 pobocka
43
23 pobocka a bankopoj
20, na pobočce pojišťovny
30
29 let, na pobočce pojištťovny
22 na pobočce
19 internet nebo pobočka
21
39, na pobočce, pomocí zprostředkovatele
21 pře internet
25 přes pobočku a přes zprostředkovatele
37
45 na pobočce
30let na pobocce pojistovny
23 let. Na pobočce pojišťovny
48 let. Na pobočce pojišťovny.
23,internet
29, osobně na pobočce
23, v bance, pojištění ke kartě
24 let na pobocce
23, na pobočce pojišťovny
26, na pobočce i přes poj. zprostředkovatele
27, přes pojišťovacího zprostředkovatele
25, na pobočce pojišťovny
57 Na pobočce
57 let, na pobočce
57 let, přes obchodního zástupce, nebo na pobočce
57, pomocí pojisťovacího zprostředkovatele
48 na pobočce cestovní, ostatní přes agenta
54 let, osobně na pobočce
53 Na pobočce pojišťovny a jsem muž
57, na pobočce pojišťovny
57 let, jako zaměstnanec pojišťovny
28, sjednala jsem to několikrát, dříve na pobočce,
23; zavolal jsem na HR oddělení naší firmy a bylo.
21 na pobočce pojišťovny
24, bankopojištění
22 bankopojištění
20 Na pobočce pojišťovny
22,na pobočce
22, přes internet
Telefonicky kontaktuji pojišťovnu a dohodnu si sch
22, přes pojištovnu
27m pobočka, internet, zprostředkovatel
26, na pobočce pojišťovny
35, různě
43 po internetu
22 Banka
56 let, na pobočce pojišťovny
44, na pobočce pojišťovny
26
23, pobočka
33, pobočka i agent
23 přes internet
23, pres internet, bankopojisteni
23 agent
22 Na pobočce pojišťovny a jsem žena
23, pres net a v bance
23 pres cestovku
26, osobně na pobočce
57 let - přes zprostředkovatele
co je tohle za šílenej dotazník???,
24 let, se zaměstnancem pojišťovny
28 let, na pobocce nebo pres yprostredkovatele
48, přes poj. zprostředkovatele
24 let, na pobočce
23let, na pobocce pojistovny
36 Na pobočce pojišťovny a pomocí poradce
19, přes školu na pobočce pojišťovny se sjednalo c
56 let. sjednáno přes agenta
31 přes pojišťovnu
21, POJ, PZ, NET, BANKO
22 let, v pobočce
33 -dal mi ho zaměstnavatel
22 pomocí pojištovacího zprostředkovatele
24, na pobočce pojišťovny, bankopojištění
24 jinak
dvacet tři
23, na pobočce
22 let na pobočce
22 a různě
25 Sama mam zprostredkovatelsy kurz
23, na pobocce
8681,13 %68,8 % 

Graf

5. Co si myslíte o moderních metodách prodeje pojištění? (internet, telefon, bankopojištění)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nikdy jsem se s nimi nesetkal → konec dotazníku, Pohodlné, šetří čas a usnadňují práci → konec dotazníku, Nevěřím jim, raději sjednávám klasickým způsobemotázka č. 6, Jinéotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlné, šetří čas a usnadňují práci7671,7 %60,8 %  
Nevěřím jim, raději sjednávám klasickým způsobem1917,92 %15,2 %  
Nikdy jsem se s nimi nesetkal87,55 %6,4 %  
Jiné32,83 %2,4 %  

Graf

6. Proč jim nevěříte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

1) Nevím, co to je bankopojištění. Jestli je to to, co nabízí banka jako vedlejší produkt vedení účtu, tak většinou nevím, co v tom všechno je zahrnuto, soustředím se na jiné věci než pojištění. 2) Telefon mě obtěžuje. 3) Internet mi vyhovuje.

Dávám přednost osobnímu kontaktu, na vše se mohu zeptat.

jde o tu první zkušenost, že to dobře dopadne (že ty přiblblé kolonky vyplním všechny správně), tu jsem zatím neučinila

Na internetu najdu plno informací týkajících se pojištění (vč. parametrů), porovnám si je, ale přesto raději smlouvu uzavírám na pobočce.

na pobočce je všechno jistější, mám od toho papír apod.

nejistota

nejsem si jista co se deje s osobnimi udaji a kde vsude se vyskytnou

neumím se v nich spolehlivě orientovat

nevěřím "zprostředkovatelům"

nevím

nízká bezpečnost, neprůhlednost sítě adresáta, legislativní problémy při komplikacích

osobní kontakt je důvěryhodnější

Pojištění nelze algoritmizovat, každé má svoje specifika, která se dají konkretizovat jen při ústním jednání. Pokud pojišťovna opravdu chce pojistit, to znamená uhradit i případně vzniklou škodu, musí se osobně zajímat o to, co, a za jakých podmínek pojišťuje. Pokud jde o pojišťovnu typu Česká, která jenom inkasuje za pojistné, a z plnění se vždycky vylže, i kdyby to mělo být díky promlčení (kdo bude chodit k soudu několik let kvůli pár tisícům), může sjednat cokoli za jakýchkoliv podmínek.

protože to ve vetsine pripadu nabizi lidi mladsi nez ja (resp. stejne stari), kteri to maji sjednane jako brigadu a o produktu toho ve skutečnosti prilis nevi. Vim, ze to tak neni vzdycky, je to jen moje osobni zkusenost

Připomíná mi to jiné "výhodné" nabídky po telefonu, kde něco naslibují, ale realita je pak jiná.

Raději se vyptám na vše, co potřebuji osobně. Není tak anonymní.

upřednostňuji osobní kontakt

Zatím jsem si je neověřila, rychlejší byla pobočka. Vrozená nedůvěra. Při nejbližší příležitosti vyzkouším (snad :-) )

7. Co jiného si myslíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Není často čas si prostudovat materiály a v klidu se rozmyslet a rozhodnout

raději jednám osobně

radsi mluvim s konkretní osobou na kterou se pozdej muzu obratit a stale i v dnesni dobe nemam doma internet


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Co si myslíte o moderních metodách prodeje pojištění? (internet, telefon, bankopojištění)

  • odpověď Pohodlné, šetří čas a usnadňují práci:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bankopojištění a jsem žena na otázku 2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes internet a jsem muž na otázku 2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes internet a jsem žena na otázku 2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sjednali jste si někdy pojistnou smlouvu? (cestovní pojištění, povinné ručení, majetkové poj. atd.)

2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?

5. Co si myslíte o moderních metodách prodeje pojištění? (internet, telefon, bankopojištění)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sjednali jste si někdy pojistnou smlouvu? (cestovní pojištění, povinné ručení, majetkové poj. atd.)

2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?

5. Co si myslíte o moderních metodách prodeje pojištění? (internet, telefon, bankopojištění)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (90 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zelenka, J.Prodej pojištění (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://121.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.