Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prodej pojištění
Prodej pojištění
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Zelenka |
---|---|
Šetření: | 26. 04. 2008 - 10. 05. 2008 |
Počet respondentů: | 125 |
Počet otázek (max/průměr): | 7 / 3.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | nelze zjistit |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj všichni!Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Prodej pojištění". Průzkum se zabývá:
- zjištěním využití distribučních kanálů (telefon, internet atd.)při prodeji pojistných produktů
Předem všem děkuji za spolupráci.
Jan Zelenka
Odpovědi respondentů
1. Sjednali jste si někdy pojistnou smlouvu? (cestovní pojištění, povinné ručení, majetkové poj. atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 106 | 84,8 % | 84,8 % |
Ne | 19 | 15,2 % | 15,2 % |
2. Jak jste si pojistnou smlouvu sjednali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na pobočce pojišťovny a jsem žena | 45 | 42,45 % | 36 % |
Na pobočce pojišťovny a jsem muž | 30 | 28,3 % | 24 % |
Pomocí pojišťovacího zprostředkovatele a jsem žena | 13 | 12,26 % | 10,4 % |
Pomocí pojisťovacího zprostředkovatele a jsem muž | 13 | 12,26 % | 10,4 % |
Přes internet a jsem žena | 11 | 10,38 % | 8,8 % |
Bankopojištění a jsem žena | 10 | 9,43 % | 8 % |
Přes internet a jsem muž | 10 | 9,43 % | 8 % |
Bankopojištění a jsem muž | 7 | 6,6 % | 5,6 % |
Jinak | 4 | 3,77 % | 3,2 % |
Přes telefon a jsem muž | 1 | 0,94 % | 0,8 % |
3. Jak jinak? a jsem muž/žena
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dal mi ho zaměstnavatel
I na pobočce a jsem žena
kombinace nabízených způsobů
Proč se proboha v otázkách kombinují dvě najednou????????????????????
Sama mam zprostredkovatelsy kurz
Telefonicky kontaktuji pojišťovnu a dohodnu si schůzku s odborníkem - jsem žena
Zavolal jsem na HR naší firmy a tam mi všechno zařídili. Jsem muž. :-))
žena
4. Napište prosím Váš věk a ještě jednou jakým/i způsobem/y jste si pojištění sjednali:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 4 | 3,77 % | 3,2 % |
20, přes internet | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
22 | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
22, na pobočce pojišťovny | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
25 | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
56 na pobočce | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
28 na pobočce | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
22 let, na pobočce pojišťovny | 2 | 1,89 % | 1,6 % |
20; bankopojištění | 1 | 0,94 % | 0,8 % |
18, osobně | 1 | 0,94 % | 0,8 % |
ostatní odpovědi | 86 | 81,13 % | 68,8 % |
5. Co si myslíte o moderních metodách prodeje pojištění? (internet, telefon, bankopojištění)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nikdy jsem se s nimi nesetkal → konec dotazníku, Pohodlné, šetří čas a usnadňují práci → konec dotazníku, Nevěřím jim, raději sjednávám klasickým způsobem → otázka č. 6, Jiné → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohodlné, šetří čas a usnadňují práci | 76 | 71,7 % | 60,8 % |
Nevěřím jim, raději sjednávám klasickým způsobem | 19 | 17,92 % | 15,2 % |
Nikdy jsem se s nimi nesetkal | 8 | 7,55 % | 6,4 % |
Jiné | 3 | 2,83 % | 2,4 % |
6. Proč jim nevěříte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
1) Nevím, co to je bankopojištění. Jestli je to to, co nabízí banka jako vedlejší produkt vedení účtu, tak většinou nevím, co v tom všechno je zahrnuto, soustředím se na jiné věci než pojištění. 2) Telefon mě obtěžuje. 3) Internet mi vyhovuje.
Dávám přednost osobnímu kontaktu, na vše se mohu zeptat.
jde o tu první zkušenost, že to dobře dopadne (že ty přiblblé kolonky vyplním všechny správně), tu jsem zatím neučinila
Na internetu najdu plno informací týkajících se pojištění (vč. parametrů), porovnám si je, ale přesto raději smlouvu uzavírám na pobočce.
na pobočce je všechno jistější, mám od toho papír apod.
nejistota
nejsem si jista co se deje s osobnimi udaji a kde vsude se vyskytnou
neumím se v nich spolehlivě orientovat
nevěřím "zprostředkovatelům"
nevím
nízká bezpečnost, neprůhlednost sítě adresáta, legislativní problémy při komplikacích
osobní kontakt je důvěryhodnější
Pojištění nelze algoritmizovat, každé má svoje specifika, která se dají konkretizovat jen při ústním jednání. Pokud pojišťovna opravdu chce pojistit, to znamená uhradit i případně vzniklou škodu, musí se osobně zajímat o to, co, a za jakých podmínek pojišťuje. Pokud jde o pojišťovnu typu Česká, která jenom inkasuje za pojistné, a z plnění se vždycky vylže, i kdyby to mělo být díky promlčení (kdo bude chodit k soudu několik let kvůli pár tisícům), může sjednat cokoli za jakýchkoliv podmínek.
protože to ve vetsine pripadu nabizi lidi mladsi nez ja (resp. stejne stari), kteri to maji sjednane jako brigadu a o produktu toho ve skutečnosti prilis nevi. Vim, ze to tak neni vzdycky, je to jen moje osobni zkusenost
Připomíná mi to jiné "výhodné" nabídky po telefonu, kde něco naslibují, ale realita je pak jiná.
Raději se vyptám na vše, co potřebuji osobně. Není tak anonymní.
upřednostňuji osobní kontakt
Zatím jsem si je neověřila, rychlejší byla pobočka. Vrozená nedůvěra. Při nejbližší příležitosti vyzkouším (snad :-) )
7. Co jiného si myslíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Není často čas si prostudovat materiály a v klidu se rozmyslet a rozhodnout
raději jednám osobně
radsi mluvim s konkretní osobou na kterou se pozdej muzu obratit a stale i v dnesni dobe nemam doma internet
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.