Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na alkohol

Reklama na alkohol

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikola Pražáková
Šetření:26. 02. 2011 - 07. 03. 2011
Počet respondentů:122
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamnou na alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize8267,21 %67,21 %  
Billboardy1411,48 %11,48 %  
Tisk129,84 %9,84 %  
Internet64,92 %4,92 %  
hospoda21,64 %1,64 %  
Rádio10,82 %0,82 %  
v restauracích10,82 %0,82 %  
bar10,82 %0,82 %  
indoor, POS10,82 %0,82 %  
Místo prodeje10,82 %0,82 %  
všude10,82 %0,82 %  

Graf

2. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9981,15 %81,15 %  
Nevzpomínám si1814,75 %14,75 %  
Ne54,1 %4,1 %  

Graf

3. Slyšeli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v rádiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7763,11 %63,11 %  
Nevzpomínám si3528,69 %28,69 %  
Ano108,2 %8,2 %  

Graf

4. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6351,64 %51,64 %  
Nevzpomínám si3831,15 %31,15 %  
Ne2117,21 %17,21 %  

Graf

5. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v tisku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6956,56 %56,56 %  
Ne2923,77 %23,77 %  
Nevzpomínám si2419,67 %19,67 %  

Graf

6. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na billboardu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6351,64 %51,64 %  
Nevzpomínám si3024,59 %24,59 %  
Ne2923,77 %23,77 %  

Graf

7. Jak často se setkáváte s reklamou na alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně5141,8 %41,8 %  
Každý den2520,49 %20,49 %  
Jednou týdně2218,03 %18,03 %  
Několikrát v měsíci1512,3 %12,3 %  
Méně často54,1 %4,1 %  
Jednou za měsíc21,64 %1,64 %  
Jednoou za měsíc10,82 %0,82 %  
Skoro vůbec10,82 %0,82 %  

Graf

8. Jak na vás lidé vystupující v reklamách na alkohol obecně působi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivně - jsou krásní, spokojení a baví se7561,48 %61,48 %  
Neutrálně4335,25 %35,25 %  
Negativně43,28 %3,28 %  

Graf

9. Vybavíte si reklamu, u které máte pocit, že alkohol vyřeší problémy nebo vám zlepší náladu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7460,66 %60,66 %  
Ano4839,34 %39,34 %  

Graf

10. Pokud jste u předchozí otázky odpověděli ano, uveďte, prosím, konkrétní reklamu

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Metaxa920,45 %7,38 %  
fernet715,91 %5,74 %  
Fernet Stock24,55 %1,64 %  
televizní reklama na gambrinus, Nemám rád ryby....12,27 %0,82 %  
Becherovka12,27 %0,82 %  
Capitan Morgan12,27 %0,82 %  
Fernet: I muži mají své dny..12,27 %0,82 %  
Captain Morgan Nikčo :)12,27 %0,82 %  
Pivo12,27 %0,82 %  
Tullamore Dew12,27 %0,82 %  
ostatní odpovědi jegemaister, bohemia sekt, captain morgan
pivo - plzeň
Zelená
budvar
Fernet, Budvar
amundsen
i muži mají své dny
Tulamórka (Tullemor Dew)
u většiny reklam na alkohol mám ten pocit
Fernet (se Sagvanem Tofim)
Reklama na Fernet Stock
martiny baby
gambrinus
Jägermeister-zlepsí náladu
reklama na fernet myslím - "i muzi maji sve dny"
všechny
Reklama na Captain Morgan
chlapi sobě
Například si vybavuji tv reklamu na Metaxu..
1943,18 %15,57 % 

Graf

11. Jak je podle vás reklama v ČR regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám tušení4738,52 %38,52 %  
Reklama se smí vysílat po celý den4738,52 %38,52 %  
Reklama se smí vysílat až po 20 hod129,84 %9,84 %  
Reklama se smí vysílat až po 22 hod86,56 %6,56 %  
Reklama se smí vysílat až po 18 hod86,56 %6,56 %  

Graf

12. Co si myslíte o právní regulaci reklamy v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Měla by být přísnější5242,62 %42,62 %  
Je naprosto dostatečná3427,87 %27,87 %  
Nezajímá mě to2722,13 %22,13 %  
Měla by být úplně zakázána64,92 %4,92 %  
Měla by být méně přísná než dosud32,46 %2,46 %  

Graf

13. Myslíte si, že reklama na alkohol může podpořit pití mladistvých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4436,07 %36,07 %  
Určitě ano3831,15 %31,15 %  
Spíše ne3125,41 %25,41 %  
Určitě ne54,1 %4,1 %  
Nevím43,28 %3,28 %  

Graf

14. Jakým způsobem by měla být reklama na alkohol v televizi regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysílání až po 22 hod4335,25 %35,25 %  
Vysílání až po 20 hod2016,39 %16,39 %  
Úplný zákaz vysílání v televizi2016,39 %16,39 %  
Je mi to jedno1915,57 %15,57 %  
Neměla by být regulována vůbec1411,48 %11,48 %  
Vysílání až po 18 hod64,92 %4,92 %  

Graf

15. Co vás ovlivní při nákupu alkoholického nápoje ? Označte max. 3 odpovědi

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Známá značka8972,95 %72,95 %  
Akční cena 6150 %50 %  
Pijí ho moji kamarádi5242,62 %42,62 %  
Znalost produktu z reklamy2923,77 %23,77 %  
Obal / tvar láhve2419,67 %19,67 %  
Dárek k produktu1411,48 %11,48 %  
Soutež pro spotřebitele86,56 %6,56 %  

Graf

16. Koupili jste si někdy alkoholický nápoj na základě toho, že jste na něj viděli reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6049,18 %49,18 %  
Ano, jednou3427,87 %27,87 %  
Ano, několikrát2822,95 %22,95 %  

Graf

17. Jak často konzumujete alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně (oslavy, svatby)4335,25 %35,25 %  
Několikrát v měsíci2923,77 %23,77 %  
Několikrát týdně2520,49 %20,49 %  
Jednou týdně1512,3 %12,3 %  
Jednou za měsíc64,92 %4,92 %  
Alkohol vůbec nekonzumuji43,28 %3,28 %  

Graf

18. Označte své pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8065,57 %65,57 %  
Muž4234,43 %34,43 %  

Graf

19. Váš věk je...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let8468,85 %68,85 %  
26 - 30 let1814,75 %14,75 %  
31 - 40 let108,2 %8,2 %  
41 - 50 let75,74 %5,74 %  
Více než 51 let32,46 %2,46 %  

Graf

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou 7359,84 %59,84 %  
Vysokoškolské 3831,15 %31,15 %  
Základní 97,38 %7,38 %  
Střední bez maturity21,64 %1,64 %  

Graf

21. Jaké je vaše zaměstnáni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student vysoké školy7662,3 %62,3 %  
Pracující 3024,59 %24,59 %  
Student střední školy108,2 %8,2 %  
Bez zaměstnání32,46 %2,46 %  
Žena v domácnosti21,64 %1,64 %  
Důchodce10,82 %0,82 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v tisku?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Slyšeli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v rádiu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tisk na otázku 1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamnou na alkohol?

6. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na billboardu?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy na otázku 1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamnou na alkohol?

18. Označte své pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student střední školy na otázku 21. Jaké je vaše zaměstnáni?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamnou na alkohol?

2. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v televizi?

3. Slyšeli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v rádiu?

4. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na internetu?

5. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v tisku?

6. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na billboardu?

7. Jak často se setkáváte s reklamou na alkohol?

8. Jak na vás lidé vystupující v reklamách na alkohol obecně působi?

9. Vybavíte si reklamu, u které máte pocit, že alkohol vyřeší problémy nebo vám zlepší náladu?

11. Jak je podle vás reklama v ČR regulována?

12. Co si myslíte o právní regulaci reklamy v ČR?

13. Myslíte si, že reklama na alkohol může podpořit pití mladistvých?

14. Jakým způsobem by měla být reklama na alkohol v televizi regulována?

15. Co vás ovlivní při nákupu alkoholického nápoje ? Označte max. 3 odpovědi

16. Koupili jste si někdy alkoholický nápoj na základě toho, že jste na něj viděli reklamu?

17. Jak často konzumujete alkohol?

18. Označte své pohlaví

19. Váš věk je...

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

21. Jaké je vaše zaměstnáni?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamnou na alkohol?

2. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v televizi?

3. Slyšeli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v rádiu?

4. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na internetu?

5. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol v tisku?

6. Viděli jste během posledního měsíce reklamu na alkohol na billboardu?

7. Jak často se setkáváte s reklamou na alkohol?

8. Jak na vás lidé vystupující v reklamách na alkohol obecně působi?

9. Vybavíte si reklamu, u které máte pocit, že alkohol vyřeší problémy nebo vám zlepší náladu?

11. Jak je podle vás reklama v ČR regulována?

12. Co si myslíte o právní regulaci reklamy v ČR?

13. Myslíte si, že reklama na alkohol může podpořit pití mladistvých?

14. Jakým způsobem by měla být reklama na alkohol v televizi regulována?

15. Co vás ovlivní při nákupu alkoholického nápoje ? Označte max. 3 odpovědi

16. Koupili jste si někdy alkoholický nápoj na základě toho, že jste na něj viděli reklamu?

17. Jak často konzumujete alkohol?

18. Označte své pohlaví

19. Váš věk je...

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

21. Jaké je vaše zaměstnáni?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pražáková, N.Reklama na alkohol (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://13452.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.