Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obchodní řetězce německy mluvících zemí a jejich privátní značky

Obchodní řetězce německy mluvících zemí a jejich privátní značky

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iveta Majda Veselá
Šetření:07. 03. 2011 - 20. 03. 2011
Počet respondentů:140
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci své diplomové práce provádím výzkum týkající se obchodních řetězců z německy mluvících zemí a jejich privátních značek.
Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění následujícího dotazníku.

Dotazník je zcela anonymní.

Předem děkuji za Váš čas, který věnujete zodpovězení následujících otázek.
 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Dobrý den,

v rámci své diplomové práce provádím výzkum týkající se obchodních řetězců z německy mluvících zemí a jejich privátních značek.
Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění následujícího dotazníku.

Dotazník je zcela anonymní.

Předem děkuji za Váš čas, který věnujete zodpovězení následujících otázek.  

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v některém z následujících obchodních řetězců? (možno více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BILLA11582,14 %82,14 %  
GLOBUS6949,29 %49,29 %  
LIDL5841,43 %41,43 %  
KAUFLAND5740,71 %40,71 %  
INTERSPAR4935 %35 %  
PENNY MARKET4834,29 %34,29 %  
NORMA3021,43 %21,43 %  
SPAR96,43 %6,43 %  

Graf

2. Když jdete nakupovat do některého z těchto obchodů, koupíte spíše český nebo zahraniční výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno7654,29 %54,29 %  
spíše český4733,57 %33,57 %  
spíše zahraniční107,14 %7,14 %  
nevím75 %5 %  

Graf

3. Z jakého důvodu kupujete zahraniční výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chci ochutnat něco nového, neznámého4330,71 %30,71 %  
chci vyzkoušet, zda výrobek chutná jako výrobek, který již znám, ale od jiného výrobce, jiné značky2719,29 %19,29 %  
chutná mi2618,57 %18,57 %  
kvalita1812,86 %12,86 %  
výrobek znám ze zahraničí, z reklamy1510,71 %10,71 %  
láká mě cena117,86 %7,86 %  

Graf

4. O co především Vám jde při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita9870 %70 %  
cena3021,43 %21,43 %  
původ107,14 %7,14 %  
značka10,71 %0,71 %  
obal10,71 %0,71 %  

Graf

5. Víte o tom, že většina obchodních řetězců má svoji vlastní privátní značku (značky) výrobků?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12891,43 %91,43 %  
ne128,57 %8,57 %  

Graf

6. Znáte nějakou privátní značku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11884,29 %84,29 %  
ne2215,71 %15,71 %  

Graf

7. Kupujete výrobky privátních značek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11179,29 %79,29 %  
ne2920,71 %20,71 %  

Graf

8. Vzbuzují ve Vás privátní značky důvěru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8460 %60 %  
ne5640 %40 %  

Graf

9. Považujete privátní značky za stejně kvalitní jako jiné značkové zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7855,71 %55,71 %  
ne6244,29 %44,29 %  

Graf

10. Představte si svůj běžný nákup. Privátní značka se v něm obvykle objeví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas8359,29 %59,29 %  
pravidelně2618,57 %18,57 %  
výjimečně2215,71 %15,71 %  
téměř nikdy53,57 %3,57 %  
vůbec42,86 %2,86 %  

Graf

11. Pod privátní značkou nejčastěji nakupuji (možno více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mléčné výrobky6647,14 %47,14 %  
hygienické potřeby5035,71 %35,71 %  
potřeby pro domácnost4632,86 %32,86 %  
sladké, slané4129,29 %29,29 %  
nápoje4028,57 %28,57 %  
pečivo3323,57 %23,57 %  
lahůdky3222,86 %22,86 %  
maso a masné výrobky3021,43 %21,43 %  
kosmetika2517,86 %17,86 %  
ovoce, zelenina2115 %15 %  
chlazené a mražené výrobky1510,71 %10,71 %  
konzervy1410 %10 %  
bio produkty1410 %10 %  
vše85,71 %5,71 %  
nic85,71 %5,71 %  
oblečení64,29 %4,29 %  

Graf

12. Z jakého důvodu kupujete výrobky privátních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
láká mě cena6647,14 %47,14 %  
chci vyzkoušet, zda výrobek chutná jako výrobek, který již znám, ale od jiného výrobce, jiné značky3122,14 %22,14 %  
chutná mi1913,57 %13,57 %  
chci vyzkoušet něco nového, neznámého139,29 %9,29 %  
výrobek znám z reklamy, z akčního letáku85,71 %5,71 %  
kvalita32,14 %2,14 %  

Graf

13. Nakupujete zboží podle reklam, akčních letáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas7755 %55 %  
ne3525 %25 %  
ano2417,14 %17,14 %  
nevím42,86 %2,86 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 35 let10172,14 %72,14 %  
36 - 55 let2014,29 %14,29 %  
56 let a více128,57 %8,57 %  
do 20 let75 %5 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9668,57 %68,57 %  
muž4431,43 %31,43 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6345 %45 %  
SŠ s maturitou4431,43 %31,43 %  
SŠ bez maturity1611,43 %11,43 %  
VOŠ96,43 %6,43 %  
64,29 %4,29 %  
žádné21,43 %1,43 %  

Graf

17. Kolik členů má domácnost, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26042,86 %42,86 %  
33323,57 %23,57 %  
42115 %15 %  
11913,57 %13,57 %  
více než 475 %5 %  

Graf

18. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 - 20 000,-Kč4431,43 %31,43 %  
20 001 - 30 000,-Kč4129,29 %29,29 %  
méně než 10 000,-Kč2820 %20 %  
30 001 - 45 000,-Kč1712,14 %12,14 %  
45 001,-Kč a více107,14 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Nakupujete v některém z následujících obchodních řetězců? (možno více odpovědí)

  • odpověď LIDL:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi láká mě cena na otázku 3. Z jakého důvodu kupujete zahraniční výrobky?

8. Vzbuzují ve Vás privátní značky důvěru?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Považujete privátní značky za stejně kvalitní jako jiné značkové zboží?

9. Považujete privátní značky za stejně kvalitní jako jiné značkové zboží?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NORMA na otázku 1. Nakupujete v některém z následujících obchodních řetězců? (možno více odpovědí)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v některém z následujících obchodních řetězců? (možno více odpovědí)

2. Když jdete nakupovat do některého z těchto obchodů, koupíte spíše český nebo zahraniční výrobek?

3. Z jakého důvodu kupujete zahraniční výrobky?

4. O co především Vám jde při nákupu potravin?

5. Víte o tom, že většina obchodních řetězců má svoji vlastní privátní značku (značky) výrobků?

6. Znáte nějakou privátní značku?

7. Kupujete výrobky privátních značek?

8. Vzbuzují ve Vás privátní značky důvěru?

9. Považujete privátní značky za stejně kvalitní jako jiné značkové zboží?

10. Představte si svůj běžný nákup. Privátní značka se v něm obvykle objeví:

11. Pod privátní značkou nejčastěji nakupuji (možno více odpovědí):

12. Z jakého důvodu kupujete výrobky privátních značek?

13. Nakupujete zboží podle reklam, akčních letáků?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

17. Kolik členů má domácnost, ve které žijete?

18. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v některém z následujících obchodních řetězců? (možno více odpovědí)

2. Když jdete nakupovat do některého z těchto obchodů, koupíte spíše český nebo zahraniční výrobek?

3. Z jakého důvodu kupujete zahraniční výrobky?

4. O co především Vám jde při nákupu potravin?

5. Víte o tom, že většina obchodních řetězců má svoji vlastní privátní značku (značky) výrobků?

6. Znáte nějakou privátní značku?

7. Kupujete výrobky privátních značek?

8. Vzbuzují ve Vás privátní značky důvěru?

9. Považujete privátní značky za stejně kvalitní jako jiné značkové zboží?

10. Představte si svůj běžný nákup. Privátní značka se v něm obvykle objeví:

11. Pod privátní značkou nejčastěji nakupuji (možno více odpovědí):

12. Z jakého důvodu kupujete výrobky privátních značek?

13. Nakupujete zboží podle reklam, akčních letáků?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

17. Kolik členů má domácnost, ve které žijete?

18. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Majda Veselá, I.Obchodní řetězce německy mluvících zemí a jejich privátní značky (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://13795.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.