Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na internetu

Reklama na internetu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Švecová
Šetření:09. 03. 2011 - 14. 03. 2011
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,
jmenuji se Martin Kopecký a studuji 3. ročník České zemědělské univerzity v Praze. V současné době zpracovávám bakalářskou práci na téma "Analýza reklamy". Tímto Vás prosím o věnování 2 minut Vašeho času k vyplnění tohoto dotazníku. Za Vaši případnou spolupráci si dovoluji předem poděkovat.

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně12297,6 %97,6 %  
5krát týdně21,6 %1,6 %  
3krát týdně10,8 %0,8 %  

Graf

2. Máte zřízenou emailovou adresu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 5, Ano, mám jich víceotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9072 %72 %  
Ano, mám jich více3427,2 %27,2 %  
Ne10,8 %0,8 %  

Graf

3. Na kterém portálu máte zřízenou emailovou adresu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Seznam7258,06 %57,6 %  
Google2419,35 %19,2 %  
Centrum118,87 %8,8 %  
Volny32,42 %2,4 %  
Seznam, Google21,61 %1,6 %  
seznam, google, firemní email10,81 %0,8 %  
Google a seznam10,81 %0,8 %  
Seznam, Atlas, Google10,81 %0,8 %  
vlastni domena10,81 %0,8 %  
Google, Seznam10,81 %0,8 %  
firemní, google, seznam10,81 %0,8 %  
google, seznam, univerzitni email (ZCU)10,81 %0,8 %  
nic10,81 %0,8 %  
unicate.cz10,81 %0,8 %  
seznam,centrum,studentka,10,81 %0,8 %  
seznam, hotmail,10,81 %0,8 %  
několik na různých portálech10,81 %0,8 %  

Graf

4. Chodí Vám na vaši emailovou adresu reklamní emaily?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10786,29 %85,6 %  
ne1612,9 %12,8 %  
nevím10,81 %0,8 %  

Graf

5. Využíváte Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11894,4 %94,4 %  
Ne75,6 %5,6 %  

Graf

6. Všímáte si reklam na Facebook?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5246,02 %41,6 %  
Spíše ano2320,35 %18,4 %  
ne2118,58 %16,8 %  
Ano1614,16 %12,8 %  
Nevím10,88 %0,8 %  

Graf

7. Všímáte si reklam na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5342,4 %42,4 %  
Spíše ano3830,4 %30,4 %  
Ano1612,8 %12,8 %  
Ne1512 %12 %  
Nevím32,4 %2,4 %  

Graf

8. Dokážou Vás internetové reklamy oslovit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5443,2 %43,2 %  
ne5241,6 %41,6 %  
nevím1915,2 %15,2 %  

Graf

9. Jak byste hodnotil(a) zpracování a kvalitu internetových reklam?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý5241,6 %41,6 %  
chvalitebný3326,4 %26,4 %  
dostatečný2419,2 %19,2 %  
nedostatečný108 %8 %  
výborný64,8 %4,8 %  

Graf

10. Jak byste hodnotil(a) umístění internetových reklam?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý4838,4 %38,4 %  
dostatečný2822,4 %22,4 %  
chvalitebný2822,4 %22,4 %  
nedostatečný1713,6 %13,6 %  
výborný43,2 %3,2 %  

Graf

11. Jak by měla vypadat internetová reklama, aby Vás zaujala?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

barevná, veselá, nejlépe s nějakou akční nabídkou

BAREVNA, ZAJIMAVA, POUTAVA

chytlavá a zajímavá

chytrá, vtipná, výhodné slevy, pro studenty atd.

interaktivní, vtipna...

Jde-li o reklamu, nemůže mě pravděpodobně zaujmout ničím.

Konkrétní představu nemám, ale určitě by měla být originální.

Kreativně, barevně, zajímavě a neměla by se vnucovat formou popup oken.

mala by byt originalna

měl by tam být nějaký pěkný a zajímavý obrázek a stručný popis o co jde, hlavně ne nic blikajícího

měl by to být jednoduchý barevný obrázek. Když přijdu unavená z práce nebo nemám čas tak zásadně věty nečtu.

Měla by být kreativní a neměla by být agresivní

Mela by byt originalne zpracovana, muze byt vtipna, musi byt jednoznacne videt co relama propaguje, nemelo by se jednat o vtiravou reklamu

Měla by být vtipná

měla by být založena na vtipné podstatě

měla by na první pohled zobrazovat něco, co mě doopravdy zajímá, nebo co je mi blízké

měla by se týkat něčeho, co mě zajímá:)

měla bych už na první pohled zaujmout.. barevná, někde v popředí stránky ale zase ne velice vtíravá

musela by být na produkt, který mě zajímá, jinak mě neosloví

musí být na viditelném místě, ale neznemožňovat práci na dané stránce. Měla by být tématicky propojená s webovou stránkou, zaujmout, jelikož o daný produkt mám zájem.

nahejma zenskejma a drahyma autama :-D

Napadity slogan s poutavym obrazkem. Rozhodne me neoslovi fraze typu 'sleva, nejlevnejsi, zadarmo', v tom uz vidim nejaky zadrhel.

Nejde o to, jak by měla vypadat, ale musí být na něco, co chci, co používám.

Neměla by být vtíravá, měla by seriozně nabídnout z boží. Pokud o některé zboží nemám zájem, měla by existovat i něco jako možnost vypnutí konkrétní reklamy. (Mám alergii na oříšky a čokoládu, např. na Spolužácích se stále vnucuje studentská pečeť.)

Neměla by být vtíravá, neměla by vyskakovat přes celé okno

neměla by být vyloženě vtíravá, protože to mě spíš odradí. Měla by být decentní a jasně profilovaná.

Neměla by mě otravovat. Měla by být přímo cílená na mě a tím pádem mě oslovovat.

Neměla by mě rušit v práci.. nacházet se na serveru, ke kterému má vztah, nikoliv kdekoliv kam se člověk šustne.. určitě na mne fungují kvalitní videonahrávky, které sdělují nějaká zajímavá, nebo vzdělávací data.

neměla by se příliš vnucovat, být graficky zajímavá

neotravovat, nabízet výhodné ceny a služby

Nepodbízivá, neblikající, neoznamující mi neplatnou výhru. Chytrý nápad, jednoduché provedení, ne pop-up okno. Musí mě oslovit především produktem, který je mi blízký.

nepřekážet + vyskakovací okna

nesmí být excentrická

neviditelna

nezajímám se o reklamy

nezaujme mne žádná, co potřebuji si najdu sama.

O co de a v čem je zajímavá. A hlavně, aby mi tam neskákala, když nechci!

pekne

praštit do očí, mohla by mít vtipný slogan nebo něco, co si člověk zapamatuje a má to celý den v hlavě a nemůže se toho zbavit :)

příjemně graficky zpracovaná se zajímavou nabídkou

Reklama by měla být vtipná.

spracovaná ve flashy s nějakym přiběhem na pobavení, když už. Hlavně nesmí být vlezlá (viz otázka níže). Nesmí otravovat uživatele, jinak si myslím že to má opačný efekt při častém navštěvování uživatele oblíbené stránky.

stručná a výstižná

Stručná, jasná, žánrově podobná prohlíženým www...

stručně

Vizuálně výrazná vytyčující zajimavé body....

Všechno zadarmo

Vtipná, malá, dobré místo

vtipná, zajímavá, částečně v pohybu

vtipný námět a animace

výstižná, zajímavá, nevtíravá

zajímavý design a zpracování

12. Co si myslíte o internetových reklamách?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

akorát zabírají místo, nevšímám si jich, když něco potřebuju, tak si to najdu, ale ne přes reklamu

Bývají obtěžující.

Casto me spis nastvou, jelikoz jsou nevhodne umisteny, i kdyz tohle spis pozoruji u zahranicnich webu. Napriklad prekryvaji text, ktery si chci precist nebo na me vyskakuji na nevhodnych mistech. Vylozene mi vadi ozvucene reklamy, ktere na me vybafnou a ja musim hledat, kde se vypina zvuk. Tyto reklamy take vice pozoruji u zahranicnich webu, u ceskych to jeste neni tak rozsirene, za coz jsem rada.

Často nemají žádný nápad jak zaujmout. Pouze změť nahuštěných informací

jako spotřebitele mě obtěžují. z pohledu podnikového je to hodně dobrá věc, jak dostat to co chceme lidem do povědomí pomocí něčeho co hodně lidí používá denně. víte to je právě ta otázka "jak udělat reklamu aby si jí každý všiml a věděl její obsah, ale zároveň nevtíravou formou"

Jako všechny ostatní mě akorát otravují, už i na internetu to začíná být přehnané ještě zvlašť, když si otevřete nějaký portál a chcete jít do emailu a přes přihlašovací okno vám tam naskočí reklama (tzv. vlezlá reklama), fuj hnus, to mě pak dokáže namíchnout, a začnu firmu bojkotovat. zlatej google. Aspoň oni maj na svym webu rozum.

je jich moc

je jich moc

Jen mi zavazejí při vyhledávání potřebných údajů.

jsou budoucností, ale jejich začátek ji ubral na důvěryhodnosti

jsou hloupé

jsou otravné

jsou otravné

jsou otravné

když to nejsou protivné blikající bannery, tak mě dokážou i zaujmout

komerce musí být všude

Lezou mi na nervy, když mě omezují v práci, v rámci zábavnosti nebo vzdělání jsou fajn.

Lidé si na ně zvykli a většinou je ignorují

nejsou tak vlezlé

někdy je jich příliš moc, hlavně těch, které na uživatele vyskakují

Někdy jsou až příliš "vlezlé".

Někdy jsou jimi internetové stránky přehlceny, jinak ale chápu snahu obchodníků vlichotit se do přízně zákazníků na internetu, vledem k tomu, jak mocně je toto medium využívané.

Někdy jsou nepříjemně obtěžující, což mi hodně vadí

nekoukam na ne

nektere jsou obtezujici, kdyz vyskoci pres cele okno a chvili vam brani cokoliv delat-omezuji...ty mi vadi.

Nemám rád flashové a velké => blokuji je.

nemam rada pop-up reklamy...

nemám ráda ty, co na mě vyskočí a překazí mi prohlížení vyhledané stránky, klidné bannery, sponzorované odkazy, ani reklamy po stranách mi nevadí

nenávidím vyskakovací okna s reklamami

nepřekážet + vyskakovací okna

nesnáším je.

Nevadí mi, jen si myslím, že není zrovna vhodné, když si najedu na nějakou stránku a reklama mi naskočí přes celou obrazovku.

Nevadí mi, pokud nejde o otravné okna, která se vám otevřou přes celou obrazovku. Některé jsou udělané s citem, některé naopak naštvou.

Nezajimave, na prvni pohled nejasne

nic

Občas člověka vytočí a občas ho upozorní na zajímavý produkt nebo službu.

občas se dá narazit i na něco užitečného, takže nejsem proti

Obtěžují a jsou zpravidla velmi neestetické.

otravují mě především na youtube apod

patří k byznysu

podle mého názoru mají potenciál oslovit větší množství lidí

Podvědomě asi makaj

Pokud neobtěžují, tak je to dobrá věc. Ty, co vyskakují přes celou obrazovku, když si otevřu nějakou internetovou stránku mi jsou nepříjemné.

Pro někoho dobrá věc, ale pro mě je to jen zbytečný zadělání stránek navíc.

Především otravné a příliš časté, na druhou stranu pro inzerenta je internet nejmasovějším médiem pro úspěšné zviditelnění reklamy. Ačkoli je internetová reklama levnější, než například reklama televizní, dosah na konzumenty je větší.

překážejí mi

Sám jich využívám..

sou celkem k nicemu

stojí moc peněz a myslim si že jich je dnes tolik, že to lidi štve

už je jich hodně

V současnosti velmi dobrý marketingový tah.

vadí mi, blokuji jejich zobrazování

Vtírají se.

začíná jich být příliš

zbytecne

13. Na kterém médiu Vás reklamy nejvíce zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize7358,4 %58,4 %  
Venkovní reklama1512 %12 %  
Internet1411,2 %11,2 %  
Tisk118,8 %8,8 %  
Rozhlas54 %4 %  
NIkde32,4 %2,4 %  
Televize, tisk, billboard, internet, v/na mhd10,8 %0,8 %  
nic10,8 %0,8 %  
spíš se jim vyhýbám10,8 %0,8 %  
nesleduji reklamy10,8 %0,8 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7963,2 %63,2 %  
Muž4636,8 %36,8 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-259777,6 %77,6 %  
15-201310,4 %10,4 %  
26-30118,8 %8,8 %  
31-3521,6 %1,6 %  
41-4521,6 %1,6 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Dokážou Vás internetové reklamy oslovit?

  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 7. Všímáte si reklam na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte internet?

2. Máte zřízenou emailovou adresu?

3. Na kterém portálu máte zřízenou emailovou adresu?

4. Chodí Vám na vaši emailovou adresu reklamní emaily?

5. Využíváte Facebook?

6. Všímáte si reklam na Facebook?

7. Všímáte si reklam na internetu?

8. Dokážou Vás internetové reklamy oslovit?

9. Jak byste hodnotil(a) zpracování a kvalitu internetových reklam?

10. Jak byste hodnotil(a) umístění internetových reklam?

13. Na kterém médiu Vás reklamy nejvíce zaujmou?

14. Pohlaví:

15. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte internet?

2. Máte zřízenou emailovou adresu?

3. Na kterém portálu máte zřízenou emailovou adresu?

4. Chodí Vám na vaši emailovou adresu reklamní emaily?

5. Využíváte Facebook?

6. Všímáte si reklam na Facebook?

7. Všímáte si reklam na internetu?

8. Dokážou Vás internetové reklamy oslovit?

9. Jak byste hodnotil(a) zpracování a kvalitu internetových reklam?

10. Jak byste hodnotil(a) umístění internetových reklam?

13. Na kterém médiu Vás reklamy nejvíce zaujmou?

14. Pohlaví:

15. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švecová, E.Reklama na internetu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://13901.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.