Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na internetu
Reklama na internetu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eva Švecová |
---|---|
Šetření: | 09. 03. 2011 - 14. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 125 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 13.74 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 85,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:32 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Martin Kopecký a studuji 3. ročník České zemědělské univerzity v Praze. V současné době zpracovávám bakalářskou práci na téma "Analýza reklamy". Tímto Vás prosím o věnování 2 minut Vašeho času k vyplnění tohoto dotazníku. Za Vaši případnou spolupráci si dovoluji předem poděkovat.
Odpovědi respondentů
1. Jak často využíváte internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně | 122 | 97,6 % | 97,6 % |
5krát týdně | 2 | 1,6 % | 1,6 % |
3krát týdně | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
2. Máte zřízenou emailovou adresu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 5, Ano, mám jich více → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 90 | 72 % | 72 % |
Ano, mám jich více | 34 | 27,2 % | 27,2 % |
Ne | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
3. Na kterém portálu máte zřízenou emailovou adresu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Seznam | 72 | 58,06 % | 57,6 % |
24 | 19,35 % | 19,2 % | |
Centrum | 11 | 8,87 % | 8,8 % |
Volny | 3 | 2,42 % | 2,4 % |
Seznam, Google | 2 | 1,61 % | 1,6 % |
seznam, google, firemní email | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
Google a seznam | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
Seznam, Atlas, Google | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
vlastni domena | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
Google, Seznam | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
firemní, google, seznam | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
google, seznam, univerzitni email (ZCU) | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
nic | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
unicate.cz | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
seznam,centrum,studentka, | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
seznam, hotmail, | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
několik na různých portálech | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
4. Chodí Vám na vaši emailovou adresu reklamní emaily?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 86,29 % | 85,6 % |
ne | 16 | 12,9 % | 12,8 % |
nevím | 1 | 0,81 % | 0,8 % |
5. Využíváte Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 118 | 94,4 % | 94,4 % |
Ne | 7 | 5,6 % | 5,6 % |
6. Všímáte si reklam na Facebook?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 52 | 46,02 % | 41,6 % |
Spíše ano | 23 | 20,35 % | 18,4 % |
ne | 21 | 18,58 % | 16,8 % |
Ano | 16 | 14,16 % | 12,8 % |
Nevím | 1 | 0,88 % | 0,8 % |
7. Všímáte si reklam na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 53 | 42,4 % | 42,4 % |
Spíše ano | 38 | 30,4 % | 30,4 % |
Ano | 16 | 12,8 % | 12,8 % |
Ne | 15 | 12 % | 12 % |
Nevím | 3 | 2,4 % | 2,4 % |
8. Dokážou Vás internetové reklamy oslovit?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 43,2 % | 43,2 % |
ne | 52 | 41,6 % | 41,6 % |
nevím | 19 | 15,2 % | 15,2 % |
9. Jak byste hodnotil(a) zpracování a kvalitu internetových reklam?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 52 | 41,6 % | 41,6 % |
chvalitebný | 33 | 26,4 % | 26,4 % |
dostatečný | 24 | 19,2 % | 19,2 % |
nedostatečný | 10 | 8 % | 8 % |
výborný | 6 | 4,8 % | 4,8 % |
10. Jak byste hodnotil(a) umístění internetových reklam?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 48 | 38,4 % | 38,4 % |
dostatečný | 28 | 22,4 % | 22,4 % |
chvalitebný | 28 | 22,4 % | 22,4 % |
nedostatečný | 17 | 13,6 % | 13,6 % |
výborný | 4 | 3,2 % | 3,2 % |
11. Jak by měla vypadat internetová reklama, aby Vás zaujala?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
barevná, veselá, nejlépe s nějakou akční nabídkou
BAREVNA, ZAJIMAVA, POUTAVA
chytlavá a zajímavá
chytrá, vtipná, výhodné slevy, pro studenty atd.
interaktivní, vtipna...
Jde-li o reklamu, nemůže mě pravděpodobně zaujmout ničím.
Konkrétní představu nemám, ale určitě by měla být originální.
Kreativně, barevně, zajímavě a neměla by se vnucovat formou popup oken.
mala by byt originalna
měl by tam být nějaký pěkný a zajímavý obrázek a stručný popis o co jde, hlavně ne nic blikajícího
měl by to být jednoduchý barevný obrázek. Když přijdu unavená z práce nebo nemám čas tak zásadně věty nečtu.
Měla by být kreativní a neměla by být agresivní
Mela by byt originalne zpracovana, muze byt vtipna, musi byt jednoznacne videt co relama propaguje, nemelo by se jednat o vtiravou reklamu
Měla by být vtipná
měla by být založena na vtipné podstatě
měla by na první pohled zobrazovat něco, co mě doopravdy zajímá, nebo co je mi blízké
měla by se týkat něčeho, co mě zajímá:)
měla bych už na první pohled zaujmout.. barevná, někde v popředí stránky ale zase ne velice vtíravá
musela by být na produkt, který mě zajímá, jinak mě neosloví
musí být na viditelném místě, ale neznemožňovat práci na dané stránce. Měla by být tématicky propojená s webovou stránkou, zaujmout, jelikož o daný produkt mám zájem.
nahejma zenskejma a drahyma autama :-D
Napadity slogan s poutavym obrazkem. Rozhodne me neoslovi fraze typu 'sleva, nejlevnejsi, zadarmo', v tom uz vidim nejaky zadrhel.
Nejde o to, jak by měla vypadat, ale musí být na něco, co chci, co používám.
Neměla by být vtíravá, měla by seriozně nabídnout z boží. Pokud o některé zboží nemám zájem, měla by existovat i něco jako možnost vypnutí konkrétní reklamy. (Mám alergii na oříšky a čokoládu, např. na Spolužácích se stále vnucuje studentská pečeť.)
Neměla by být vtíravá, neměla by vyskakovat přes celé okno
neměla by být vyloženě vtíravá, protože to mě spíš odradí. Měla by být decentní a jasně profilovaná.
Neměla by mě otravovat. Měla by být přímo cílená na mě a tím pádem mě oslovovat.
Neměla by mě rušit v práci.. nacházet se na serveru, ke kterému má vztah, nikoliv kdekoliv kam se člověk šustne.. určitě na mne fungují kvalitní videonahrávky, které sdělují nějaká zajímavá, nebo vzdělávací data.
neměla by se příliš vnucovat, být graficky zajímavá
neotravovat, nabízet výhodné ceny a služby
Nepodbízivá, neblikající, neoznamující mi neplatnou výhru. Chytrý nápad, jednoduché provedení, ne pop-up okno. Musí mě oslovit především produktem, který je mi blízký.
nepřekážet + vyskakovací okna
nesmí být excentrická
neviditelna
nezajímám se o reklamy
nezaujme mne žádná, co potřebuji si najdu sama.
O co de a v čem je zajímavá. A hlavně, aby mi tam neskákala, když nechci!
pekne
praštit do očí, mohla by mít vtipný slogan nebo něco, co si člověk zapamatuje a má to celý den v hlavě a nemůže se toho zbavit :)
příjemně graficky zpracovaná se zajímavou nabídkou
Reklama by měla být vtipná.
spracovaná ve flashy s nějakym přiběhem na pobavení, když už. Hlavně nesmí být vlezlá (viz otázka níže). Nesmí otravovat uživatele, jinak si myslím že to má opačný efekt při častém navštěvování uživatele oblíbené stránky.
stručná a výstižná
Stručná, jasná, žánrově podobná prohlíženým www...
stručně
Vizuálně výrazná vytyčující zajimavé body....
Všechno zadarmo
Vtipná, malá, dobré místo
vtipná, zajímavá, částečně v pohybu
vtipný námět a animace
výstižná, zajímavá, nevtíravá
zajímavý design a zpracování
12. Co si myslíte o internetových reklamách?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
akorát zabírají místo, nevšímám si jich, když něco potřebuju, tak si to najdu, ale ne přes reklamu
Bývají obtěžující.
Casto me spis nastvou, jelikoz jsou nevhodne umisteny, i kdyz tohle spis pozoruji u zahranicnich webu. Napriklad prekryvaji text, ktery si chci precist nebo na me vyskakuji na nevhodnych mistech. Vylozene mi vadi ozvucene reklamy, ktere na me vybafnou a ja musim hledat, kde se vypina zvuk. Tyto reklamy take vice pozoruji u zahranicnich webu, u ceskych to jeste neni tak rozsirene, za coz jsem rada.
Často nemají žádný nápad jak zaujmout. Pouze změť nahuštěných informací
jako spotřebitele mě obtěžují. z pohledu podnikového je to hodně dobrá věc, jak dostat to co chceme lidem do povědomí pomocí něčeho co hodně lidí používá denně. víte to je právě ta otázka "jak udělat reklamu aby si jí každý všiml a věděl její obsah, ale zároveň nevtíravou formou"
Jako všechny ostatní mě akorát otravují, už i na internetu to začíná být přehnané ještě zvlašť, když si otevřete nějaký portál a chcete jít do emailu a přes přihlašovací okno vám tam naskočí reklama (tzv. vlezlá reklama), fuj hnus, to mě pak dokáže namíchnout, a začnu firmu bojkotovat. zlatej google. Aspoň oni maj na svym webu rozum.
je jich moc
je jich moc
Jen mi zavazejí při vyhledávání potřebných údajů.
jsou budoucností, ale jejich začátek ji ubral na důvěryhodnosti
jsou hloupé
jsou otravné
jsou otravné
jsou otravné
když to nejsou protivné blikající bannery, tak mě dokážou i zaujmout
komerce musí být všude
Lezou mi na nervy, když mě omezují v práci, v rámci zábavnosti nebo vzdělání jsou fajn.
Lidé si na ně zvykli a většinou je ignorují
nejsou tak vlezlé
někdy je jich příliš moc, hlavně těch, které na uživatele vyskakují
Někdy jsou až příliš "vlezlé".
Někdy jsou jimi internetové stránky přehlceny, jinak ale chápu snahu obchodníků vlichotit se do přízně zákazníků na internetu, vledem k tomu, jak mocně je toto medium využívané.
Někdy jsou nepříjemně obtěžující, což mi hodně vadí
nekoukam na ne
nektere jsou obtezujici, kdyz vyskoci pres cele okno a chvili vam brani cokoliv delat-omezuji...ty mi vadi.
Nemám rád flashové a velké => blokuji je.
nemam rada pop-up reklamy...
nemám ráda ty, co na mě vyskočí a překazí mi prohlížení vyhledané stránky, klidné bannery, sponzorované odkazy, ani reklamy po stranách mi nevadí
nenávidím vyskakovací okna s reklamami
nepřekážet + vyskakovací okna
nesnáším je.
Nevadí mi, jen si myslím, že není zrovna vhodné, když si najedu na nějakou stránku a reklama mi naskočí přes celou obrazovku.
Nevadí mi, pokud nejde o otravné okna, která se vám otevřou přes celou obrazovku. Některé jsou udělané s citem, některé naopak naštvou.
Nezajimave, na prvni pohled nejasne
nic
Občas člověka vytočí a občas ho upozorní na zajímavý produkt nebo službu.
občas se dá narazit i na něco užitečného, takže nejsem proti
Obtěžují a jsou zpravidla velmi neestetické.
otravují mě především na youtube apod
patří k byznysu
podle mého názoru mají potenciál oslovit větší množství lidí
Podvědomě asi makaj
Pokud neobtěžují, tak je to dobrá věc. Ty, co vyskakují přes celou obrazovku, když si otevřu nějakou internetovou stránku mi jsou nepříjemné.
Pro někoho dobrá věc, ale pro mě je to jen zbytečný zadělání stránek navíc.
Především otravné a příliš časté, na druhou stranu pro inzerenta je internet nejmasovějším médiem pro úspěšné zviditelnění reklamy. Ačkoli je internetová reklama levnější, než například reklama televizní, dosah na konzumenty je větší.
překážejí mi
Sám jich využívám..
sou celkem k nicemu
stojí moc peněz a myslim si že jich je dnes tolik, že to lidi štve
už je jich hodně
V současnosti velmi dobrý marketingový tah.
vadí mi, blokuji jejich zobrazování
Vtírají se.
začíná jich být příliš
zbytecne
13. Na kterém médiu Vás reklamy nejvíce zaujmou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 73 | 58,4 % | 58,4 % |
Venkovní reklama | 15 | 12 % | 12 % |
Internet | 14 | 11,2 % | 11,2 % |
Tisk | 11 | 8,8 % | 8,8 % |
Rozhlas | 5 | 4 % | 4 % |
NIkde | 3 | 2,4 % | 2,4 % |
Televize, tisk, billboard, internet, v/na mhd | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
nic | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
spíš se jim vyhýbám | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
nesleduji reklamy | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
14. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 79 | 63,2 % | 63,2 % |
Muž | 46 | 36,8 % | 36,8 % |
15. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-25 | 97 | 77,6 % | 77,6 % |
15-20 | 13 | 10,4 % | 10,4 % |
26-30 | 11 | 8,8 % | 8,8 % |
31-35 | 2 | 1,6 % | 1,6 % |
41-45 | 2 | 1,6 % | 1,6 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.