Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Product placement v české audiovizuální tvorbě

Product placement v české audiovizuální tvorbě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslava Kafková
Šetření:15. 03. 2011 - 23. 03. 2011
Počet respondentů:174
Počet otázek (max/průměr):28 / 26.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení,

tento dotazník slouží k získání důležitých dat pro mou diplomovou práci se stejným tématem. Jde mi o to zjistit, jak si Product Placement stojí v myslích diváků a zároveň spotřebitelů a pokusit se odhadnout, jaký má na ně vliv.

Pokud se rozhodnete dotazník vyplnit, učiňte tak prosím zodpovědně a hlavně pocitově. Většina otázek je koncipována tak, aby odhalila Váš nejbližší, nikoli konkrétní a přesný, postoj.

Děkuji za pomoc, Jaroslava Kafková

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 Definice Product Placementu: Jedná se o umísťování produktů či značek do audiovizuálního díla s reklamním účelem. Setkáváme se s ním ve filmech, seriálech apod. Značky a produkty jsou vyobrazovány jako součást děje.

Odpovědi respondentů

1. Věděli jste před začátkem vyplňování tohoto dotazníku, co je to product placement a dokázali jste ho definovat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14784,48 %84,48 %  
ne2715,52 %15,52 %  

Graf

2. Jak často máte pocit, že se s PP setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Často8247,13 %47,13 %  
Běžně (ani málo ani hodně)5833,33 %33,33 %  
Příliš často179,77 %9,77 %  
Sporadicky126,9 %6,9 %  
Téměř vůbec52,87 %2,87 %  

Graf

3. Kde se s PP v české tvorbě setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V TV seriálech (hraných)8247,13 %47,13 %  
Ve filmu7241,38 %41,38 %  
V TV pořadech (magazínech, naučných atd.)2011,49 %11,49 %  

Graf

4. Je podle Vás PP skrytá reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne tak docela, skrytá reklama je něco jiného6939,66 %39,66 %  
Ano, jednoznačně5632,18 %32,18 %  
Ne, není skrytá4224,14 %24,14 %  
Ne, není to reklama31,72 %1,72 %  
Je to odkrytá reklama :)10,57 %0,57 %  
záleží kdo jak to poníma.10,57 %0,57 %  
zalezi jestli je PP vypsan v titulcich10,57 %0,57 %  
v principu skrytá není, je povolena zákonem, ale z10,57 %0,57 %  

Graf

5. Působí podle Vás PP podprahově?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9554,6 %54,6 %  
ne7945,4 %45,4 %  

Graf

6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Můj postoj neutrální6563,73 %37,36 %  
Neetické2524,51 %14,37 %  
V pořádku1211,76 %6,9 %  

Graf

7. Vyplňte, pokud jste v ot. č 5 odpověděli NE. - Můj názor je:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Není tolik okatý, jako ostatní reklamy, ale o podprahovosti stále nemůže být řeč6582,28 %37,36 %  
Je vnímán stejně, jako každá jiná reklama, proto není podprahový.1316,46 %7,47 %  
nevnímam jej při sledování jako reklamu11,27 %0,57 %  

Graf

8. Všímáte si ve filmu či televizi značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všímám10359,2 %59,2 %  
Občas nějakou postřehnu3520,11 %20,11 %  
Všímám, ale jen těch známých3117,82 %17,82 %  
Nevšímám - nedokážu je v ději postřehnout52,87 %2,87 %  

Graf

9. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče potravin, nápojů a různých dalších pochutin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nijak mě to neovlivňuje8347,7 %47,7 %  
Někdy, záleží na situaci, jak jsou produkt či značka vyobrazeny7140,8 %40,8 %  
Ano, jednoznačně, když se jedná o něco, co mám rád/a či by mi mohlo chutnat, vždy na to dostanu chuť95,17 %5,17 %  
Absolutně ne, spíše mě to odradí84,6 %4,6 %  
nevím10,57 %0,57 %  
Je hloupé a konzumní řídit se dle reklamy10,57 %0,57 %  
zajímá mě to pouze z profesního hlediska10,57 %0,57 %  

Graf

10. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče ostatního zboží (např. oblečení, obuv, auto atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nijak mě to neovlivňuje. To, že to vidím na obrazovce/plátně ve mně nevyvolává žádné pocity a ani to pro mě není rozhodující při nákupu6336,21 %36,21 %  
Někdy, záleží na situaci, jak je produkt/značka vyobrazen5531,61 %31,61 %  
Ano, když vidím něco, co se mi líbí, také bych to chtěl/a1810,34 %10,34 %  
Ano, je-li to značka, kterou znám a sympatizuji s ní, mám dobrý pocit a napadne mě, že bych to chtěl/a 179,77 %9,77 %  
Ano, sympatizuji-li s hrdinou, který je s produktem či značkou v kontaktu (např. je to můj oblíbený herec, moderátor atd.)158,62 %8,62 %  
Absolutně ne, spíš mě to odradí42,3 %2,3 %  
vyobrazená značka mi pak příjde důvěryhodnější10,57 %0,57 %  
zajímá mě to pouze z profesního hlediska10,57 %0,57 %  

Graf

11. Koupil/a jste někdy něco proto, že jste to viděla na obrazovce/plátně? (např. čokoládu, hodinky atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, není pro mě rozhodující, že vidím produkt či značku na obrazovce či v kině6436,78 %36,78 %  
nevím, nedokážu si vzpomenout4928,16 %28,16 %  
Ano, částečně, trochu mě to ovlivnilo při nákupu2413,79 %13,79 %  
Ano, určitě2413,79 %13,79 %  
V žádném případě137,47 %7,47 %  

Graf

12. Vzpomeňte si prosím na nějaký český film, seriál či TV pořad, ve kterém jste se setkal/a s PP, a přiřaďte k němu jednu značku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

Adéla ještě nevečeřela - čepovaná Plzeň

Apple - Transformers, Disturbia, 24, Office

Ať žijí duchové - Pribiňáček

Ať žijí duchové - pribináček

Avon - nějaký ženský seriál (Ordinace nebo Rodinná pouta nebo něco podobné)

Babicovy dobroty - klick klak hrnce

Básníci - mazda ulice - nábytek jamall ;)

Bobule - Baťa

Bobule - citroen, Baťa

Bobule, U mě dobrý, Nestyda - Baťa Samotáři - Renault

Bond - Aston Martin, Martini

bydlení je hra- tondach

byl jednou jeden polda- Ekoagrobanka HAHa so zabil, čo?

Cesky slavik-Mattoni

Comeback - Ikea

CT - Den D - UniCredit bank

české věci moc nesleduji

Československá superstar - zrovna včera se tam ládovali kfc

Den D - Unicredit bank

Děti noci - Evropa 2

Dnes jsem v kině viděla českou komedii Rodinka - product placement Penny Marketu jakožto hlavního sponzora natáčenítohoto filmu

doblba - renault

Doktor od jezera hrochů - Baťa

Film - Nejvetsi z Cechu od Sedlacka, bohuzel se nevzpomenu na znacku piva

film Kájínek, auto X5

film Rafťáci - Sprite

film Vratné lahve - pivo Kozel

film ženy v pokušení - značka Baťa

Jak básníci neztrácejí naději - Drogerie Teta

Jamal - Ordinace

Jamal nábytek už nevím kde to bylo

kamarad do deště (evropa2 a alkoholicke napoje) rodinna pouta VW james bond...

Knight Rider - Legenda se vrací

Kouř

kráska v nesnázích

Kráska v nesnázích - Student Agency

kutilský pořad: Rceptář prima nápadů- firma Fiskars, Mountfield. Či talk show Uvolněte se prosím-pan Kraus pije Mattoni..

Magazin Vertikal (CT4) - Hudy sport

Matrix - Nokia, James Bond - Aston Martin

Mattoni ve většině českých filmů

Mazaný Filip - Jack Daniels? - nejsem si jistá značkou

Medvídek - Volvo

Medvidek , BATA

moc české filmy nesleduji, ale řekla bych že v Účastnících zájezdu by se něco našlo

Muži v říji - Škoda Auto Prostřeno -Lidl S Italem v kuchyni - Makro

na tv prakticky nekoukám, z vyprávění přítelkyně vím, že PP je používám v seriálech

Nemám televizi již déle jak půl roku, nedokážu nyní na tuto otázku odpovědět

nepamatuju

nespominam si

NESTYDA, FREKVENCE 1

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevim

Nevím, moc to nesleduji.

Nevím...

nevybavím si...

nevzpomenu

nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpominam si

Nevzpomínám si.

Nokia

obsluhoval jsem anglickeho krale pilsner

Obsluhoval jsem anglického krále, Jan básníci (poslední díl..), Vratné lahve

Odrinace v růžové zahradě - Jamal http://www.youtube.com/watch?v=jZk9aw8AU0Q

Omlovám se -nedívám se na seriály, ale pokud jsem něco zahlídla koutkem oka- tak to bylo především asi Tesco, Billa, Lidl - buď logo nebo igelitka. Ve filmu je to asi obdobné, ale většinou je to bylo oblečení- adidas, nike-ja ty značky neznám. Ja sama nemám ani jedno oblečení se značkou. Každý by měl vědět, kde a kdo se na výrobu oblečení podílí. Lidé by měli číst třeba Naomi Klein - No logo

Opravdu nevím.

opravdu si nevzpomenu

Ordinace v ruzove zahrade - nabytel Jamall, Tesco club card, nějaké medikamenty, myslím, že kapky podporující činnost mozku, očkování proti klíšťatům Ať zijé duchové - Pribináček

Ordinace v růžové zahradě SuperStar Volejte řediteli Víkend

Ordinace v Růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě - Jamal nábytek

Ordinace v růžové zahradě - jako dárek byla darována ŠKoda Fábia.

ordinace v růžové zahradě - jamall

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

Ordinace v Růžové zahradě - Jamall :-)

Ordinace v růžové zahradě - Jamall nábytek

ordinace v růžové zahradě - jamall nábytek

Ordinace v růžové zahradě - nábytek Jamall

Ordinace v růžové zahradě - nábytek Jamall

Ordinace v Růžové zahradě - nějaký nábytek (sedačka), Rafťáci - Seznam, Snowboarďáci - Evropa 2

Ordinace v růžové zahradě - značka nábytku

Ordinace v růžové zahradě - značku nevím, léky

ordinace v růžové zahradě, katalog nábytku... viděl jsem na youtube ze záznamu

ordinace v růžové zahradě?! nějaký český seriál se Zlatou Adamovskou; značka Jamal

Ordinace v růžové zahradě. Borka přišla s tesco taškama a ještě řekla něco ve smyslu "Tesco je nejlepší" :-D

Pánská jízda - pivo, tuším Starobrno....

Pečeme s láskou - Dr. Oetker

pelisky slivovice

Pelíšky - kávové lžičky z NDR

Poslední plavky - Karel Gott

Postřižiny

Přátelé

raftaci - bueno a asi dvacet dalsich

Rafťáci - Dominátor

Rafťáci - Evropa 2, Bueno

Rafťáci - Gumotex

Rafťáci - Kinder bueno

rafťáci - kinder bueno, dominator, sprite bestiář - mattoni

Raftaci - kofola

Rafťáci - Seznam, Kinder Bueno

Rafťáci - Sprite

Raftaci - Sprite, Kinder, Gumotex atd.

Rafťáci - Sprite, Ordinace v Růžové zahradě - nábytek Jamall (příšernost největší)

Rafťáci - sprite, škoda auto, Evropa2, seznam.cz, Kinder, Kamikatce,

Rafťáci - Tic Tac, seznam.cz Ordinace v Růžové zahradě - Jamal, Tesco Club Card Ulice - Korega House MD - Apple Gilmorova děvčata - Toyota Prius Milionář z chatrče - Mercedes James Bond - Rolex, Bentley, Aston Martin Cesty domů - Kinder čokoláda, Ariel tablety, Becherovka Kraus - Mattoni (už není)

raftaci: sprite, seznam.cz

Román pro muže - BMW

Román pro muže - Elan show Jana Krause - Korunní

Román pro muže - nevím co to bylo konkrétně za značku,ale bylo to sportovní oblečení a lyže

roman pro zeny

Román pro ženy

Román pro ženy - Avon Ulice-tesco

Román pro ženy - Avon Ženy v pokušení - jogurt Miller mix

Román pro ženy - Avon

Román pro ženy - Avon (Oriflame?)

Román pro ženy - Avon, Kvaska - Chládek a Tintěra

Román pro ženy - Nike (?) možná

Román pro ženy- Avon Prachy dělaj člověka - Evropa 2

Román pro ženy- AVON

Román pro ženy, Ordinace v růžové zahradě, Rafťáci, Superstar

samotari mattoni vratne lahve dobra voda

samotáři - matonka

Seriál Ulice - pizza, Rady Ptáka Luskutáka - ?, Ordinace v růžové zaharadě - léky

seriál Ulice - tisíce značek

seriál,název nevím

Show Jana Krause - Mattoni

show jana krause - mattoni

show jana krause - mattoni

Show Jana Krause - Mattoni

skoro ve všech českých filmech - Líbáš jako Bůh...

slovenský seriál Panelák (české nepozerám) - džús Toma

Sněženky a machři po 20 letech - Rossignol

Sněženky a machři po 25 letech - student agency, tesco, značky oblečení, lyží Ordinace v růžové zahradě - velmi špatný způsob používání PP - viděla jsem nějakou scénku s nábytkem, značku si nepamatuju

Sněženky a machři po xx letech a rossignol, Ulice a škoda auto??

snowboarďáci - evropa 2; raftaci - sprite; vratne lahve - kozel; samotari - renault, dr. hause - apple; pratele - nike, adidas; ...

Snowbordaci - evropa 2

sportovní přenosy - značka Škoda Auto

Sprite - Snowboarďáci

student agency ve filmu kráska v nesnázích jamall v ordinaci v růžové zahradě (to jen proto, že běžel sestřih Jamal v ordinačce na facebooku)

student agency- ucastnici zajezdu

svatba na bitevním poli - Černá hora

teď si zrovna nevzpomenu přesně, ale dost českých filmů třeba používá Mattoni

Účastníci zájezdu - Arginmax

Účastníci zájezdu - exim tours, vodafone, argimax

Ulice

Ulice - ČSOB

Ulice - všechny významnější české značky

Uvolněte se, prosím- mattoni

v českých filmech se hodně vyskytuje například AVON

v českých si nevzpomenu a v amerických např. seriál Přátelé

VKV penny market, Prostřeno-Lidl, Superstar-KFC, Ženy v pokušení-hobby books a Shrek, sice není český, ale jakým způsobem vrátil do hry perník, bylo obdivuhodné :-D

Vratné lahve - albert VKV

Vratné lahve - Albert

Vratné lahve - prodejna Albert

Vratne lahve - spousta PP, napr Messenger, znacka piva Československo ma talent - sklenicky LIDL

Vy nám taky šéfe! Tuším, že tam byla matonka.

ženy v nesnázích -baťa, snowboardaci - česká spořitelna

Ženy v pokušení - Baťa

Ženy v pokušení - Baťa

ženy v pokušení - baťa

Ženy v pokušení - HTC (konkrétně model komunikátoru HD2)

Ženy v pokušení - Miller mix, Baťa

ženy v pokušení -avon, james bond-martini, aston martin..

ženy v pokušení- baťa román pro ženy - avon ordinace v RH- nějaká firma na nábytek

13. Který film, seriál či TV pořad Vás napadne jako první, když se řekne PP? (i zahraniční)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
James Bond3117,92 %17,82 %  
Ordinace v Růžové zahradě179,83 %9,77 %  
nevím84,62 %4,6 %  
román pro ženy63,47 %3,45 %  
ulice63,47 %3,45 %  
Rafťáci42,31 %2,3 %  
Kobra 1131,73 %1,72 %  
-21,16 %1,15 %  
Sex ve meste21,16 %1,15 %  
How I Met Your Mother21,16 %1,15 %  
ostatní odpovědi matrix
Kouř
Salt
Glee
rady ptáka loskutáka
Dr. Dre - I need a doctor, videoklip - HP, Ferrari
Rodinná pouta
Panelák
How i met you mother (jiné moc nesleduji)
Ordinace v Růžové zahradě. Zahraniční - J. Bond
české seriály
Prostřeno
I Robot
napadají mě spíš videoklipy (Lady Gaga-Bad Romance
dexter
Ženy v pokušení (aktuálně)
the big bang theory
Dr. House
Já robot
House
space jam
telenovely
Bobule
byl jednou jeden polda- Ekoagrobanka
kick ass
žádný-nevzpomínám si na nějakou převahu PP
Děti noci, James Bond
Román pro ženy - Avon
nějaká reality show - i když nesleduji
Ordinace v růž.zahradě
Ženy v pokušení - Baťa
Bond
Gossip Girl
James Bond? Jeden svět nestačí
Ostrov
2 Bobule
VKV a penny market, ty demonstrativní igelitky
Beverly Hills
SImpsnovi
Babicovy dobroty - klick klak hrnce
Trosečník
seriály TV prima/nova konkrétně nevím
spider-man
Snowbord´áci
Yes Man
Samotáři
obsluhoval jsem anglickeho krale
logorama
bondovky obecne
filmy s Bondem
Bobule 2
doblba
Vratne lahve, Trosecnik, James Bond
nic mne nenapadá
raftaci - mala jsem na to rocnikovku
James Bond - všechny díly
krok za krokem
nic mě nenapadá
Ostrov - Nike
Sněřenky a machři po 20 letech.
nevím přesně, ale často se objevují věci Matonka
Misfits
svatba na bitevním poli
Loskuták
The Social Network
Babicovy dobroty
oprah
nelze jednoznačně říci
nevzpomínám si
Vratné lahve
Entourage
"Vaříme" (a podobné nesmysly) - Tescoma
žádný mě nenapadne automaticky
Ordinace v růžové zahradš
teleshoping
filmy s agentem 007
Sexy 40
nevzpomenu si
Ať žijí duchové
Top GUN - letadlo značky F15
žádný
Lost
Tisíc a jedna noc
E.T. mimozemšťan Reeses
Přátelé
Kájínek
sex ve meste, james bond, gossip girl
Titanic
volejte řediteli
Nevím, moc to nesleduji.
KObra11
9253,18 %52,87 % 

Graf

14. Který z níže uvedených tvrzení je Vám názorově nejbližší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PP mi nevadí, napomáhá k navození přirozeného prostředí a do díla patří5330,46 %30,46 %  
PP mi nevadí, ale rád bych se bez něj obešel/la 3721,26 %21,26 %  
PP mi vadí, ale snesu ho, v zásadě se s ním vyrovnám3017,24 %17,24 %  
Nemám na PP žádný názor, nemohu jednoznačně říci, zda mi vadí či nevadí2715,52 %15,52 %  
PP mám rád/a, baví mě dívat se na značky179,77 %9,77 %  
PP mi vadí a vadí mi, že se musím dívat na reklamu, mimo reklamní blok95,17 %5,17 %  
PP nesnáším, měl by být zakázán10,57 %0,57 %  

Graf

15. PP je nyní legální reklamní praktikou s možnostmi, ale i omezeními. Souhlasíte s jeho legalizací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6637,93 %37,93 %  
souhlasím5732,76 %32,76 %  
nevím2413,79 %13,79 %  
spíše nesouhlasím2313,22 %13,22 %  
nesouhlasím42,3 %2,3 %  

Graf

16. Je podle Vás PP v české tvorbě přiměřený? (obecně)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, přijde mi to přijatelné5732,76 %32,76 %  
Nevím, nedokážu určit4827,59 %27,59 %  
Spíše ne, myslím, že je ho nepřiměřeně mnoho a/či je poměrně špatně zapracován do děje4123,56 %23,56 %  
Ne, je ho přespříliš a/či je v zásadě nemožně zapracovaný a trapný2011,49 %11,49 %  
Ano, je užíván citlivě a v rozumné míře84,6 %4,6 %  

Graf

17. Srovnejte prosím PP v ČR a v zahraničí z hlediska zapracování do děje

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
U nás je PP mnohem horší6436,78 %36,78 %  
U nás je PP trochu horší6336,21 %36,21 %  
Je to stejné4324,71 %24,71 %  
U nás je PP lepší42,3 %2,3 %  

Graf

18. Máte pocit, že se PP na obrazovkách/v kinech objevuje čím dál tím častěji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6939,66 %39,66 %  
souhlasím6336,21 %36,21 %  
nevím3821,84 %21,84 %  
spíše nesouhlasím42,3 %2,3 %  

Graf

19. Co si myslíte o PP v závislosti na financování filmů, pořadů či seriálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je nezbytný, s penězi to jde v audiovizi z kopce a PP je vhodným příjmem, některá díla by bez něj nemohla vůbec vzniknout8045,98 %45,98 %  
je nezbytný, ale ne nepostradatelný, dobré dílo si na sebe peníze vždy najde samo5531,61 %31,61 %  
Je to jen o penězích, producenti a televize ze všeho chtějí vytřískat co nejvíce peněz2614,94 %14,94 %  
nic42,3 %2,3 %  
ideál je pro mě film bez PP10,57 %0,57 %  
vůbec nevím, jak to v této oblasti funguje10,57 %0,57 %  
nevím10,57 %0,57 %  
jde o peníze.Výroba,nebo podpora-nevím10,57 %0,57 %  
zajímavý příjem10,57 %0,57 %  
je to jeden z legitimních nástrojů financování10,57 %0,57 %  
nedokážu posoudit, nemám potřebné informace10,57 %0,57 %  
tomuhle já nerozumím, takže se k tomu nemohu vyjád10,57 %0,57 %  
při PŘIMĚŘENÉM užití možný jako zdroj příjmu10,57 %0,57 %  

Graf

20. Myslíte si, že je PP účinný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9454,02 %54,02 %  
nevím6537,36 %37,36 %  
ne158,62 %8,62 %  

Graf

21. Srovnejte prosím PP s klasickou televizní reklamou.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PP je méně účinný než TV reklama7241,38 %41,38 %  
PP je stejně účinný jako TV reklama5229,89 %29,89 %  
PP je účinnější než TV reklama5028,74 %28,74 %  

Graf

22. Jak často chodíte do kina, či sledujete film v soukromí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Asi 1x týdně5833,33 %33,33 %  
2x až 7x týdně4525,86 %25,86 %  
Max. 3x měsíčně4224,14 %24,14 %  
Méně než 1x měsíčně1910,92 %10,92 %  
Každý den84,6 %4,6 %  
Vůbec filmy nesleduji21,15 %1,15 %  

Graf

23. Jak často aktivně sledujete televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát týdně7744,25 %44,25 %  
Méně než x týdně3419,54 %19,54 %  
Každý den2816,09 %16,09 %  
Televizi vůbec nesleduji/nemám televizi2313,22 %13,22 %  
Každý den více než 2 hodiny95,17 %5,17 %  
Každý den, více než 5 hodin31,72 %1,72 %  

Graf

24. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11063,22 %63,22 %  
Muž6436,78 %36,78 %  

Graf

25. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3513477,01 %77,01 %  
36-501910,92 %10,92 %  
15-20158,62 %8,62 %  
51-6552,87 %2,87 %  
65 a více10,57 %0,57 %  

Graf

26. Vaše ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyučen/a s maturitou/Gymnázium atd.6839,08 %39,08 %  
Vyšší odborné a Bc.6235,63 %35,63 %  
Vysoká škola4224,14 %24,14 %  
Základní10,57 %0,57 %  
Vyučen/a10,57 %0,57 %  

Graf

27. Jaká je Vaše práce:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student10258,62 %58,62 %  
Zaměstnaný/á4224,14 %24,14 %  
Podnikatel1810,34 %10,34 %  
Nezaměstnaný/á95,17 %5,17 %  
Pozice ve vyšším managementu31,72 %1,72 %  

Graf

28. Jaký je Vás čistý měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 0008554,49 %48,85 %  
10 000-20 0004025,64 %22,99 %  
20 000-30 0002314,74 %13,22 %  
Více než 30 00074,49 %4,02 %  
Více než 50 00010,64 %0,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Působí podle Vás PP podprahově?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neetické na otázku 6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi V pořádku na otázku 6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 15. PP je nyní legální reklamní praktikou s možnostmi, ale i omezeními. Souhlasíte s jeho legalizací?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Můj postoj neutrální na otázku 6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:
  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je vnímán stejně, jako každá jiná reklama, proto není podprahový. na otázku 7. Vyplňte, pokud jste v ot. č 5 odpověděli NE. - Můj názor je:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Není tolik okatý, jako ostatní reklamy, ale o podprahovosti stále nemůže být řeč na otázku 7. Vyplňte, pokud jste v ot. č 5 odpověděli NE. - Můj názor je:

17. Srovnejte prosím PP v ČR a v zahraničí z hlediska zapracování do děje

  • odpověď U nás je PP mnohem horší:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, je ho přespříliš a/či je v zásadě nemožně zapracovaný a trapný na otázku 16. Je podle Vás PP v české tvorbě přiměřený? (obecně)

27. Jaká je Vaše práce:

  • odpověď Student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 000 na otázku 28. Jaký je Vás čistý měsíční příjem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-20 na otázku 25. Váš věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věděli jste před začátkem vyplňování tohoto dotazníku, co je to product placement a dokázali jste ho definovat?

2. Jak často máte pocit, že se s PP setkáváte?

3. Kde se s PP v české tvorbě setkáváte nejčastěji?

4. Je podle Vás PP skrytá reklama?

5. Působí podle Vás PP podprahově?

6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:

7. Vyplňte, pokud jste v ot. č 5 odpověděli NE. - Můj názor je:

8. Všímáte si ve filmu či televizi značek?

9. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče potravin, nápojů a různých dalších pochutin?

10. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče ostatního zboží (např. oblečení, obuv, auto atd.)

11. Koupil/a jste někdy něco proto, že jste to viděla na obrazovce/plátně? (např. čokoládu, hodinky atd.)

13. Který film, seriál či TV pořad Vás napadne jako první, když se řekne PP? (i zahraniční)

14. Který z níže uvedených tvrzení je Vám názorově nejbližší?

15. PP je nyní legální reklamní praktikou s možnostmi, ale i omezeními. Souhlasíte s jeho legalizací?

16. Je podle Vás PP v české tvorbě přiměřený? (obecně)

17. Srovnejte prosím PP v ČR a v zahraničí z hlediska zapracování do děje

18. Máte pocit, že se PP na obrazovkách/v kinech objevuje čím dál tím častěji?

19. Co si myslíte o PP v závislosti na financování filmů, pořadů či seriálů?

20. Myslíte si, že je PP účinný?

21. Srovnejte prosím PP s klasickou televizní reklamou.

22. Jak často chodíte do kina, či sledujete film v soukromí?

23. Jak často aktivně sledujete televizi?

24. Jste:

25. Váš věk:

26. Vaše ukončené vzdělání:

27. Jaká je Vaše práce:

28. Jaký je Vás čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věděli jste před začátkem vyplňování tohoto dotazníku, co je to product placement a dokázali jste ho definovat?

2. Jak často máte pocit, že se s PP setkáváte?

3. Kde se s PP v české tvorbě setkáváte nejčastěji?

4. Je podle Vás PP skrytá reklama?

5. Působí podle Vás PP podprahově?

6. Vyplňte, pokud jste odpověděli v předchozí otázce ANO. - To, že PP působí podprahově je dle mého názoru:

7. Vyplňte, pokud jste v ot. č 5 odpověděli NE. - Můj názor je:

8. Všímáte si ve filmu či televizi značek?

9. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče potravin, nápojů a různých dalších pochutin?

10. Cítíte se být PP ovlivněni co se týče ostatního zboží (např. oblečení, obuv, auto atd.)

11. Koupil/a jste někdy něco proto, že jste to viděla na obrazovce/plátně? (např. čokoládu, hodinky atd.)

13. Který film, seriál či TV pořad Vás napadne jako první, když se řekne PP? (i zahraniční)

14. Který z níže uvedených tvrzení je Vám názorově nejbližší?

15. PP je nyní legální reklamní praktikou s možnostmi, ale i omezeními. Souhlasíte s jeho legalizací?

16. Je podle Vás PP v české tvorbě přiměřený? (obecně)

17. Srovnejte prosím PP v ČR a v zahraničí z hlediska zapracování do děje

18. Máte pocit, že se PP na obrazovkách/v kinech objevuje čím dál tím častěji?

19. Co si myslíte o PP v závislosti na financování filmů, pořadů či seriálů?

20. Myslíte si, že je PP účinný?

21. Srovnejte prosím PP s klasickou televizní reklamou.

22. Jak často chodíte do kina, či sledujete film v soukromí?

23. Jak často aktivně sledujete televizi?

24. Jste:

25. Váš věk:

26. Vaše ukončené vzdělání:

27. Jaká je Vaše práce:

28. Jaký je Vás čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kafková, J.Product placement v české audiovizuální tvorbě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14094.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.