Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
20.69
Minimum:
7
Maximum:
50
Variační rozpětí:
43
Rozptyl:
107.38
Směrodatná odchylka:
10.36
Medián:
20
Modus:
20
2. Používáte při cestování GPS zařízení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
60
55,05 %
55,05 %
ne
49
44,95 %
44,95 %
3. Jaké z těchto GPS zařízení vlastníte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žádné
43
39,45 %
39,45 %
autonavigace
41
37,61 %
37,61 %
mobilní telefon s GPS modulem
34
31,19 %
31,19 %
outdoorová navigace
4
3,67 %
3,67 %
jiný typ navigace
1
0,92 %
0,92 %
4. Plánujete v horizontu dvou let pořízení (nebo znovupořízení) mobilního telefonu s GPS modulem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
37
33,94 %
33,94 %
ne
37
33,94 %
33,94 %
nevím
35
32,11 %
32,11 %
5. Slyšel/a jste již pojem Augmented reality, neboli rozšířená realita?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
82
75,23 %
75,23 %
ano
27
24,77 %
24,77 %
6. Jaký průvodcovský materiál jste již někdy využil při cestování, vzdělávacích akcích, kulturních akcích nebo při veletrzích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tištěný průvodce
95
87,16 %
87,16 %
multimediální průvodce (v PC, v mobilu atd.)
41
37,61 %
37,61 %
audio průvodce (audio guide)
18
16,51 %
16,51 %
jiný typ průvodcovského materiálu
11
10,09 %
10,09 %
žádný
6
5,5 %
5,5 %
7. Cestujete do zahraničí za účely cestovního ruchu většinou individuálně nebo většinou s cestovní kanceláří?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
většinou cestuji individuálně
47
43,12 %
43,12 %
je to cca 50:50 (půl na půl)
40
36,7 %
36,7 %
většinou cestuji s cestovní kanceláří
22
20,18 %
20,18 %
8. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=h2OfQdYrHRs naleznete ukázku možnosti využití Augmented reality jako interaktivního slovníku. Líbí se Vám tento způsob využití?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
99
90,83 %
90,83 %
ne
10
9,17 %
9,17 %
9. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného slovníku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
93
85,32 %
85,32 %
ne
16
14,68 %
14,68 %
10. Kolik byste za podobnou slovníkovou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
840.1
Minimum:
1
Maximum:
4000
Variační rozpětí:
3999
Rozptyl:
959234.92
Směrodatná odchylka:
979.41
Medián:
500
Modus:
500
11. Myslíte si, že je v podobných slovníkových aplikacích budoucnost?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
95
92,23 %
87,16 %
ne
8
7,77 %
7,34 %
12. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=qSfATEZiUYo naleznete video ukázku možnosti využití Augmented reality jako cestovního průvodce. Konkrétně se jedná o zobrazení historických fotografií na místě jejich pořízení v současném kontextu. Líbí se Vám tento způsob využití?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
95
87,16 %
87,16 %
ne
14
12,84 %
12,84 %
13. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného průvodce?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
84
77,06 %
77,06 %
ne
25
22,94 %
22,94 %
14. Kolik byste za podobnou průvodcovskou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
695.77
Minimum:
0
Maximum:
3000
Variační rozpětí:
3000
Rozptyl:
595162.48
Směrodatná odchylka:
771.47
Medián:
500
Modus:
1000
15. Dokážete si představit nákup poznávacího zájezdu u cestovní kanceláře, u které by byly informace o atraktivitách destinace zprostředkovány obdobným průvodcovským zařízením?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, ale pouze pokud by byl takový zájezd levnější, než zájezd s živým výkladem
57
53,77 %
52,29 %
ano, koupil/a bych si jej i za stejnou cenu jako zájezd s živým výkladem
29
27,36 %
26,61 %
ne
20
18,87 %
18,35 %
16. Myslíte si, že je v obdobných průvodcovských technologiích budoucnost?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, u některých zájezdů si to umím představit
66
62,86 %
60,55 %
ano, do budoucna budou převažovat multimediální průvodci nad živým výkladem
25
23,81 %
22,94 %
ne, živého průvodce nic nenahradí
14
13,33 %
12,84 %
17. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout dopravní prostředky (auta, lodě, letadla, autobusy..) obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=HTYeuo6pIjY
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
90
82,57 %
82,57 %
ne
19
17,43 %
17,43 %
18. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout krajinu v destinaci obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=yFwzFby2eNo
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
101
92,66 %
92,66 %
ne
8
7,34 %
7,34 %
19. Líbily se Vám způsoby prezentace v otázce č. 17 a č. 18?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
101
92,66 %
92,66 %
ne
8
7,34 %
7,34 %
20. Je pro Vás způsob prezentace z otázek č. 17 a č. 18 zajímavý a zapamatovatelný?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
97
88,99 %
88,99 %
ne
12
11,01 %
11,01 %
21. Upřednostnil/a byste nabídku CK, která by Vám umožnila obdobnou formu prohlídky destinace, ubytování nebo dopravních prostředků před jinou CK, která by nabízela srovnatelný zájezd za srovnatelnou cenu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
52
47,71 %
47,71 %
nevím
47
43,12 %
43,12 %
ne
10
9,17 %
9,17 %
22. Uvítal/a byste masovější rozšíření technologií z otázek č. 17 a č. 18?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
89
81,65 %
81,65 %
ne
20
18,35 %
18,35 %
23. Jak moc byste ocenil/a nasazení technologií z otázek č. 17 a č. 18 u cestovních kanceláří?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše bych to ocenil/a
64
58,72 %
58,72 %
rozhodně bych to ocenil/a
24
22,02 %
22,02 %
spíše bych to neocenil/a
19
17,43 %
17,43 %
vůbec bych to neocenil/a
2
1,83 %
1,83 %
24. Která z možností využití Vás zaujala nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
interaktivní překladač
turistický průvodce zobrazující informace a historické fotografie na místech jejich pořízení
prohlídka dopravních prostředků před zakoupením zájezdu (auta, lodě, letadla...)
prohlídka krajinného reliéfu destinace před zakoupením zájezdu
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
interaktivní překladač
63
57,8 %
57,8 %
turistický průvodce zobrazující informace a historické fotografie na místech jejich pořízení
24
22,02 %
22,02 %
prohlídka krajinného reliéfu destinace před zakoupením zájezdu
18
16,51 %
16,51 %
prohlídka dopravních prostředků před zakoupením zájezdu (auta, lodě, letadla...)
4
3,67 %
3,67 %
25. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
67
61,47 %
61,47 %
muž
42
38,53 %
38,53 %
26. Vaše zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
72
66,06 %
66,06 %
pracující
31
28,44 %
28,44 %
nezaměstnaný
5
4,59 %
4,59 %
důchodce
1
0,92 %
0,92 %
27. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
22.48
Minimum:
18
Maximum:
27
Variační rozpětí:
9
Rozptyl:
4.15
Směrodatná odchylka:
2.04
Medián:
22
Modus:
23
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi autonavigace na otázku 3. Jaké z těchto GPS zařízení vlastníte?
odpověď ne:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 3. Jaké z těchto GPS zařízení vlastníte?
13. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného průvodce?
odpověď ne:
4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=qSfATEZiUYo naleznete video ukázku možnosti využití Augmented reality jako cestovního průvodce. Konkrétně se jedná o zobrazení historických fotografií na místě jejich pořízení v současném kontextu. Líbí se Vám tento způsob využití?
25. Vaše pohlaví?
odpověď žena:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 1500 - 6500 > na otázku 14. Kolik byste za podobnou průvodcovskou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kolik dní ročně strávíte na dovolené? (u moře, na chatě, na horách, výlety...)
2. Používáte při cestování GPS zařízení?
3. Jaké z těchto GPS zařízení vlastníte?
4. Plánujete v horizontu dvou let pořízení (nebo znovupořízení) mobilního telefonu s GPS modulem?
5. Slyšel/a jste již pojem Augmented reality, neboli rozšířená realita?
6. Jaký průvodcovský materiál jste již někdy využil při cestování, vzdělávacích akcích, kulturních akcích nebo při veletrzích?
7. Cestujete do zahraničí za účely cestovního ruchu většinou individuálně nebo většinou s cestovní kanceláří?
8. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=h2OfQdYrHRs naleznete ukázku možnosti využití Augmented reality jako interaktivního slovníku. Líbí se Vám tento způsob využití?
9. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného slovníku?
10. Kolik byste za podobnou slovníkovou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
11. Myslíte si, že je v podobných slovníkových aplikacích budoucnost?
12. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=qSfATEZiUYo naleznete video ukázku možnosti využití Augmented reality jako cestovního průvodce. Konkrétně se jedná o zobrazení historických fotografií na místě jejich pořízení v současném kontextu. Líbí se Vám tento způsob využití?
13. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného průvodce?
14. Kolik byste za podobnou průvodcovskou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
15. Dokážete si představit nákup poznávacího zájezdu u cestovní kanceláře, u které by byly informace o atraktivitách destinace zprostředkovány obdobným průvodcovským zařízením?
16. Myslíte si, že je v obdobných průvodcovských technologiích budoucnost?
17. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout dopravní prostředky (auta, lodě, letadla, autobusy..) obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=HTYeuo6pIjY
18. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout krajinu v destinaci obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=yFwzFby2eNo
19. Líbily se Vám způsoby prezentace v otázce č. 17 a č. 18?
20. Je pro Vás způsob prezentace z otázek č. 17 a č. 18 zajímavý a zapamatovatelný?
21. Upřednostnil/a byste nabídku CK, která by Vám umožnila obdobnou formu prohlídky destinace, ubytování nebo dopravních prostředků před jinou CK, která by nabízela srovnatelný zájezd za srovnatelnou cenu?
22. Uvítal/a byste masovější rozšíření technologií z otázek č. 17 a č. 18?
23. Jak moc byste ocenil/a nasazení technologií z otázek č. 17 a č. 18 u cestovních kanceláří?
24. Která z možností využití Vás zaujala nejvíce?
25. Vaše pohlaví?
26. Vaše zaměstnání?
27. Váš věk?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kolik dní ročně strávíte na dovolené? (u moře, na chatě, na horách, výlety...)
2. Používáte při cestování GPS zařízení?
3. Jaké z těchto GPS zařízení vlastníte?
4. Plánujete v horizontu dvou let pořízení (nebo znovupořízení) mobilního telefonu s GPS modulem?
5. Slyšel/a jste již pojem Augmented reality, neboli rozšířená realita?
6. Jaký průvodcovský materiál jste již někdy využil při cestování, vzdělávacích akcích, kulturních akcích nebo při veletrzích?
7. Cestujete do zahraničí za účely cestovního ruchu většinou individuálně nebo většinou s cestovní kanceláří?
8. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=h2OfQdYrHRs naleznete ukázku možnosti využití Augmented reality jako interaktivního slovníku. Líbí se Vám tento způsob využití?
9. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného slovníku?
10. Kolik byste za podobnou slovníkovou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
11. Myslíte si, že je v podobných slovníkových aplikacích budoucnost?
12. Na následujícím odkazu http://www.youtube.com/watch?v=qSfATEZiUYo naleznete video ukázku možnosti využití Augmented reality jako cestovního průvodce. Konkrétně se jedná o zobrazení historických fotografií na místě jejich pořízení v současném kontextu. Líbí se Vám tento způsob využití?
13. Dokážete si představit, že byste využil/a podobného průvodce?
14. Kolik byste za podobnou průvodcovskou aplikaci do mobilního telefonu maximálně zaplatil/a? (částku uveďte v Kč)
15. Dokážete si představit nákup poznávacího zájezdu u cestovní kanceláře, u které by byly informace o atraktivitách destinace zprostředkovány obdobným průvodcovským zařízením?
16. Myslíte si, že je v obdobných průvodcovských technologiích budoucnost?
17. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout dopravní prostředky (auta, lodě, letadla, autobusy..) obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=HTYeuo6pIjY
18. Líbilo by se Vám, kdybyste měl/a možnost si před nákupem zájezdu u CK prohlédnout krajinu v destinaci obdobným způsobem, jako v této ukázce? http://www.youtube.com/watch?v=yFwzFby2eNo
19. Líbily se Vám způsoby prezentace v otázce č. 17 a č. 18?
20. Je pro Vás způsob prezentace z otázek č. 17 a č. 18 zajímavý a zapamatovatelný?
21. Upřednostnil/a byste nabídku CK, která by Vám umožnila obdobnou formu prohlídky destinace, ubytování nebo dopravních prostředků před jinou CK, která by nabízela srovnatelný zájezd za srovnatelnou cenu?
22. Uvítal/a byste masovější rozšíření technologií z otázek č. 17 a č. 18?
23. Jak moc byste ocenil/a nasazení technologií z otázek č. 17 a č. 18 u cestovních kanceláří?
24. Která z možností využití Vás zaujala nejvíce?
25. Vaše pohlaví?
26. Vaše zaměstnání?
27. Váš věk?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Šinogl, L. – Využití GPS a Augmented reality v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14228.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.