Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup přes internet

Nákup přes internet

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Bukovský
Šetření:22. 03. 2011 - 22. 03. 2011
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):14 / 10.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

jsem student VŠE a prosím o vyplnění tohoto dotazníku na zpracování seminární práce. Děkuji mnohokráte.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete někdy přes internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10990,08 %90,08 %  
NE129,92 %9,92 %  

Graf

2. Jak často nakupujete přes internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x - 3x měsíčně9990,83 %81,82 %  
4x - 7x měsíčně98,26 %7,44 %  
8x - 10x měsíčně10,92 %0,83 %  

Graf

3. Co nejčastěji nakupujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné4541,28 %37,19 %  
elektroniku3834,86 %31,4 %  
oblečení2018,35 %16,53 %  
knihy54,59 %4,13 %  
CD a DVD10,92 %0,83 %  

Graf

4. Jak nejčastěji platíte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platba předem4743,12 %38,84 %  
Dobírka3229,36 %26,45 %  
Osobně (při převzetí na provozovně)2321,1 %19,01 %  
Jiné76,42 %5,79 %  

Graf

5. Při nákupu upřednostňujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cenu před jménem obchodu8275,23 %67,77 %  
Jméno obchodu před cenou2724,77 %22,31 %  

Graf

6. Použili jste někdy 14ti denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 7, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE9082,57 %74,38 %  
ANO1917,43 %15,7 %  

Graf

7. Měli jste s tím někdy problém ze strany obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE1894,74 %14,88 %  
Ano15,26 %0,83 %  

Graf

8. Jaké?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Prodejce na Aukru odeslal nefunkční Handsfree a když jsem mu jej poslal na rekamaci, nechtěl s tím nic dělat. Za pomoci aukra se věc vyřešila.

9. Reklamovali jste někdy produkt nakoupený přes internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 10, NEotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE7972,48 %65,29 %  
ANO3027,52 %24,79 %  

Graf

10. Kdo platil náklady na dopravu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdo - produkt jsem reklamoval na provozovně1343,33 %10,74 %  
Já platil(a) cestu k prodejci a prodejce platil cestu ke mně1136,67 %9,09 %  
Já platil(a) obě cesty413,33 %3,31 %  
Prodejce platil obě cesty26,67 %1,65 %  

Graf

11. Stala se vám někdy nějaká nepříjemnost při nakupování na netu? Jaká?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, jednou jsem koupila zboží (10ks) za smluvenou cenu, ze kterého mi pak došla pouze půlka, ovšem za stejnou cenu (5ks). Dodavatel mi posléze sdělil, že udělal chybu a cena odpovídá skutečně 5ks. Měla jsem možnost vrácení peněz za zboží, ale nechala jsem to být.

Bylo mi zasláno jiné číslo, než jaké figurovalo v objednávce.

dodání nekompletní zásilky

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

nedodání zboží

nedošlo zboží

neměl objednáné zboží, poté poslal jiný produkt, musel jsem posílat zpátky, nakonec jsem si ze stejného obchodu ve stejné cenové kategorii vybral jiný produkt a po cca 3 týdnech kdy balík nepřícházel mi odpověděl na mail, že mu pošta vrátila zboží zpět a bylo poničené, nakonec po 2 měsících emailování a vracení zboží jsem to vzdal a nechal si vrátit předem zaplacené peníze

Nepotvrdila jsem svou objednávku, což bylo pro uskutečnění obchodu stěžejní, a přesto mi produkt odeslali.

nepřišlo mi zboží z Aukra, ale časem mi vrátili peníze:)

nestala

nestala

nestala, jen někde delší čekací doba

Nestala.

Neúplné uvedení velikosti oblečení. "délka rukávů 56-72" příliš široký pojem, který odrazuje od nákupu

nie

No narazil jsem na Jirkův obchod s erotickýma pomůckama a byl jsem nepříjemně překvapen, že tam prodává věci i pro heterosexuály (tvrdil, že ne).

opožděné vrácení peněz

placení cla

Pouze již zmíněná s aukrem.

pouze šlo o vrácení zboží

Pozdě doručený balík (asi za měsíc od nákupu)

Při nákupu v nejmenovaném internetovém obchodě situovaném v Honk Kongu nebyla dodržena dodací lhůta zboží, resp. byla značně překročena. Na můj dotaz, kdy bude zboží doručeno, přišla reakce až za cca 3 - 4 dny od odeslání dotazu.

Trošku větší velikost obuvy.

velké zpozdeni v dodavce zbozi

zatim ne

zatím ne

zpožděná dodávka zboží

žádná

12. Myslíte, že při nákupu přes internet jsou vaše osobní údaje dostatečně chráněny

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO6150,41 %50,41 %  
NE6049,59 %49,59 %  

Graf

13. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7663,33 %62,81 %  
Muž4436,67 %36,36 %  

Graf

14. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-226957,02 %57,02 %  
23-354940,5 %40,5 %  
35+32,48 %2,48 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Použili jste někdy 14ti denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu

  • odpověď ANO:
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 7. Měli jste s tím někdy problém ze strany obchodu?

7. Měli jste s tím někdy problém ze strany obchodu?

  • odpověď NE:
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 6. Použili jste někdy 14ti denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu

9. Reklamovali jste někdy produkt nakoupený přes internet

  • odpověď ANO:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Já platil(a) cestu k prodejci a prodejce platil cestu ke mně na otázku 10. Kdo platil náklady na dopravu
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdo - produkt jsem reklamoval na provozovně na otázku 10. Kdo platil náklady na dopravu

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete někdy přes internet

2. Jak často nakupujete přes internet

3. Co nejčastěji nakupujete

4. Jak nejčastěji platíte

5. Při nákupu upřednostňujete

6. Použili jste někdy 14ti denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu

7. Měli jste s tím někdy problém ze strany obchodu?

9. Reklamovali jste někdy produkt nakoupený přes internet

10. Kdo platil náklady na dopravu

11. Stala se vám někdy nějaká nepříjemnost při nakupování na netu? Jaká?

12. Myslíte, že při nákupu přes internet jsou vaše osobní údaje dostatečně chráněny

13. Pohlaví

14. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete někdy přes internet

2. Jak často nakupujete přes internet

3. Co nejčastěji nakupujete

4. Jak nejčastěji platíte

5. Při nákupu upřednostňujete

6. Použili jste někdy 14ti denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu

7. Měli jste s tím někdy problém ze strany obchodu?

9. Reklamovali jste někdy produkt nakoupený přes internet

10. Kdo platil náklady na dopravu

11. Stala se vám někdy nějaká nepříjemnost při nakupování na netu? Jaká?

12. Myslíte, že při nákupu přes internet jsou vaše osobní údaje dostatečně chráněny

13. Pohlaví

14. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bukovský, J.Nákup přes internet (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14389.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.