Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Romana Černovská
Šetření:22. 03. 2011 - 01. 04. 2011
Počet respondentů:442
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

prosím o pomoc při vyplnění krátkého dotazníku, který mi pomůže při psaní mé diplomové práce na téma "Možnosti internetového marketingu na sociálních sítích".

 

dík moc Romana Černovská

Odpovědi respondentů

1. Máte účet na facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO41393,44 %93,44 %  
NE296,56 %6,56 %  

Graf

2. Facebook navštěvujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně28468,77 %64,25 %  
několikrát týdně10324,94 %23,3 %  
několikrát měsičně215,08 %4,75 %  
jednou za měsíc30,73 %0,68 %  
méně než jednou za měsíc20,48 %0,45 %  

Graf

3. Na facebooku průměrně strávíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pár minut15938,5 %35,97 %  
hodinu13031,48 %29,41 %  
pár hodin10826,15 %24,43 %  
skoro celý den163,87 %3,62 %  

Graf

4. Na facebooku máte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 až 200 přátel15637,77 %35,29 %  
1 až 100 přátel9823,73 %22,17 %  
200 až 300 přátel9222,28 %20,81 %  
300 až 400 přátel378,96 %8,37 %  
více než 400 přátel307,26 %6,79 %  

Graf

5. Reklamu na facebooku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vyhledávámotázka č. 6, pokud mě zaujme tak na ni kliknuotázka č. 6, prohlédnu si jí, ale neklikámotázka č. 6, ignorujiotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ignoruji18845,52 %42,53 %  
pokud mě zaujme tak na ni kliknu17241,65 %38,91 %  
prohlédnu si jí, ale neklikám5312,83 %11,99 %  

Graf

6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
nadpis inzerátu1.6980.451
text inzerátu2.6220.386
obrázek inzerátu1.680.582

Graf

7. Odpovídají zobrazované reklamy vašim zálibám, věku nebo pohlaví?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10044,44 %22,62 %  
nevím8035,56 %18,1 %  
ne4520 %10,18 %  

Graf

8. Koupil/a jste již někdy nějaký produkt na základě reklamy na facebooku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18080 %40,72 %  
ano3113,78 %7,01 %  
nevím146,22 %3,17 %  

Graf

9. Klikáte na "To se mi líbí" u stránek na facebooku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28468,77 %64,25 %  
ne12931,23 %29,19 %  

Graf

10. Jste členem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 stránek19547,22 %44,12 %  
10 - 30 stránek12029,06 %27,15 %  
30 - 50 stránek4210,17 %9,5 %  
50 - 100 stránek307,26 %6,79 %  
více než 100 stránek266,3 %5,88 %  

Graf

11. Stránky, kterých jste členem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen pokud vidím nějakou zajímavou aktualizaci20248,91 %45,7 %  
nenavštěvuji10926,39 %24,66 %  
navštěvuji občas9222,28 %20,81 %  
navštěvuji pravidelně102,42 %2,26 %  

Graf

12. O stránce na facebooku se dozvídáte z:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení přátel22754,96 %51,36 %  
hlavní stránky (tzv. News feed)19547,22 %44,12 %  
výsledku vyhledávání ve vyhledávači4210,17 %9,5 %  
z jiného webu409,69 %9,05 %  
odjinud327,75 %7,24 %  
reklamy na facebooku317,51 %7,01 %  
hlavní stránky (tzv. News feed)10,24 %0,23 %  

Graf

13. Doporučujete některé facebookové stránky svým přátelům?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne29571,43 %66,74 %  
ano11828,57 %26,7 %  

Graf

14. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena29566,74 %66,74 %  
muž14733,26 %33,26 %  

Graf

15. věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 3031471,04 %71,04 %  
16 - 206113,8 %13,8 %  
31 - 40 5111,54 %11,54 %  
41 - 5081,81 %1,81 %  
51 a více51,13 %1,13 %  
15 a méně30,68 %0,68 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Facebook navštěvujete:

  • odpověď denně:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi skoro celý den na otázku 3. Na facebooku průměrně strávíte:

3. Na facebooku průměrně strávíte:

  • odpověď pár minut:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi několikrát měsičně na otázku 2. Facebook navštěvujete:

5. Reklamu na facebooku:

  • odpověď pokud mě zaujme tak na ni kliknu:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi obrázek inzerátu=3 na otázku 6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

  • odpověď nadpis inzerátu=1:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi obrázek inzerátu=2 na otázku 6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:
  • odpověď obrázek inzerátu=1:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nadpis inzerátu=2 na otázku 6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:
  • odpověď text inzerátu=3:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nadpis inzerátu=2 na otázku 6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi obrázek inzerátu=2 na otázku 6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

8. Koupil/a jste již někdy nějaký produkt na základě reklamy na facebooku?

  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Odpovídají zobrazované reklamy vašim zálibám, věku nebo pohlaví?

10. Jste členem:

  • odpověď 0 - 10 stránek:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi několikrát měsičně na otázku 2. Facebook navštěvujete:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte účet na facebooku?

2. Facebook navštěvujete:

3. Na facebooku průměrně strávíte:

4. Na facebooku máte:

5. Reklamu na facebooku:

6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

7. Odpovídají zobrazované reklamy vašim zálibám, věku nebo pohlaví?

8. Koupil/a jste již někdy nějaký produkt na základě reklamy na facebooku?

9. Klikáte na "To se mi líbí" u stránek na facebooku?

10. Jste členem:

11. Stránky, kterých jste členem:

12. O stránce na facebooku se dozvídáte z:

13. Doporučujete některé facebookové stránky svým přátelům?

14. Vaše pohlaví:

15. věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte účet na facebooku?

2. Facebook navštěvujete:

3. Na facebooku průměrně strávíte:

4. Na facebooku máte:

5. Reklamu na facebooku:

6. Na reklamě vás nějčastěji na první pohled zaujme:

7. Odpovídají zobrazované reklamy vašim zálibám, věku nebo pohlaví?

8. Koupil/a jste již někdy nějaký produkt na základě reklamy na facebooku?

9. Klikáte na "To se mi líbí" u stránek na facebooku?

10. Jste členem:

11. Stránky, kterých jste členem:

12. O stránce na facebooku se dozvídáte z:

13. Doporučujete některé facebookové stránky svým přátelům?

14. Vaše pohlaví:

15. věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černovská, R.Reklama na Facebooku (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14412.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.