Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání internetového obchodu

Využívání internetového obchodu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Tučková
Šetření:28. 03. 2011 - 05. 04. 2011
Počet respondentů:258
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

chtěla bych vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku. Týká se využívání internetového obchodu a bude součástí mé diplomové práce.

Odpovědi respondentů

1. Jak často internetový obchod využíváte? (pouze jedna odpověď)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 2, minimálně jednou za měsícotázka č. 2, minimálně jednou za čtvrt rokuotázka č. 2, minimálně jednou do rokaotázka č. 2, jen výjimečněotázka č. 2, nevyužívám vůbecotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
minimálně jednou za čtvrt roku7629,46 %29,46 %  
minimálně jednou za měsíc6224,03 %24,03 %  
jen výjimečně5220,16 %20,16 %  
minimálně jednou do roka4316,67 %16,67 %  
nevyužívám vůbec186,98 %6,98 %  
denně72,71 %2,71 %  

Graf

2. Jaké zboží nakupujete nejčastěji? (výběr max. 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku13656,67 %52,71 %  
Oblečení7330,42 %28,29 %  
Sport a outdoor6527,08 %25,19 %  
Parfémy a kosmetika4920,42 %18,99 %  
Bílé zboží4619,17 %17,83 %  
Hobby a zahrada3514,58 %13,57 %  
Hračky a hry3514,58 %13,57 %  
Potraviny93,75 %3,49 %  
knihy83,33 %3,1 %  
bytové doplňky20,83 %0,78 %  
služby10,42 %0,39 %  
léčivé přípravky10,42 %0,39 %  
knihy, slevové poukazy (vouchery, bony,..)10,42 %0,39 %  
kabelky10,42 %0,39 %  
dárky drobného charakteru10,42 %0,39 %  
CD a DVD10,42 %0,39 %  
zboží pro zvířata10,42 %0,39 %  
Autodoplňky10,42 %0,39 %  
farmaceutické výrobky10,42 %0,39 %  
cokoliv10,42 %0,39 %  
DVD - hudba10,42 %0,39 %  
jak kdy jak co10,42 %0,39 %  
granule10,42 %0,39 %  
dioptrické čočky10,42 %0,39 %  
Alkohol10,42 %0,39 %  
chovatelské potřeby10,42 %0,39 %  
hobby10,42 %0,39 %  
kancelářské potřeby10,42 %0,39 %  
dvd10,42 %0,39 %  
e cigareta10,42 %0,39 %  
slevomaty10,42 %0,39 %  
knihy, CD10,42 %0,39 %  
díly na auto10,42 %0,39 %  
Potravinové doplňky10,42 %0,39 %  
pet předměty10,42 %0,39 %  
software10,42 %0,39 %  
Chemikálie10,42 %0,39 %  
knihy-antikvariát10,42 %0,39 %  
šperky na Fléru10,42 %0,39 %  
Letenky, jízdenky10,42 %0,39 %  
chovatelske potreby10,42 %0,39 %  
služby (poukazy)10,42 %0,39 %  
doplňky10,42 %0,39 %  

Graf

3. Co je pro vás při objednávce rozhodující? (seřaďte dle priorit - 1 nejvyšší)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena1.651.503
Recenze jiných uživatelů4.0834.843
Dostupnost3.7383.169
Rychlost dodání4.0792.39
Vzhled webové stránky6.1713.333
Věrnostní program, bonusy, slevy6.1252.309
Doprava zdarma4.7293.714
Značka5.4255.344

Graf

4. Z jakého důvodu využíváte internetový obchod? (max.2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úspora času13255 %51,16 %  
Nízká cena 12250,83 %47,29 %  
Možnost srovnání9037,5 %34,88 %  
Velký výběr5824,17 %22,48 %  
Přehlednost2711,25 %10,47 %  
Dostupnost229,17 %8,53 %  
Rychlost208,33 %7,75 %  
jinde nedostupné zboží10,42 %0,39 %  
Věci, které v běžném obchodě neseženu10,42 %0,39 %  
není jiná možnost než e-shop10,42 %0,39 %  
způsob doručení10,42 %0,39 %  
Větší výběr než v kamenných obchodech10,42 %0,39 %  
nedostupnost produktu10,42 %0,39 %  

Graf

5. V čem vidíte největší negativum internetového obchodu? (pouze 1 odpověď)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zboží si nelze tzv."osahat"13652,71 %52,71 %  
Riziko podvodné nabídky7127,52 %27,52 %  
Reklamace zboží228,53 %8,53 %  
Zneužití identifikačních údajů197,36 %7,36 %  
Zaslání nevyžádaných reklamních mailů72,71 %2,71 %  
nic10,39 %0,39 %  
Poštovné10,39 %0,39 %  
mnoho kategorií, ale jen některé obsahují zboží10,39 %0,39 %  

Graf

6. Myslíte si, že internetový obchod má minimální náklady (skladování, aj.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13351,55 %51,55 %  
nevím8733,72 %33,72 %  
ne3814,73 %14,73 %  

Graf

7. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena17669,29 %68,22 %  
Muž7830,71 %30,23 %  

Graf

8. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 27 - 35 let11644,96 %44,96 %  
Od 15 - 26 let7227,91 %27,91 %  
Od 36 - 45 let3714,34 %14,34 %  
Od 56 - 65 let155,81 %5,81 %  
Od 46 - 55 let155,81 %5,81 %  
66 let a více31,16 %1,16 %  

Graf

9. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské13753,1 %53,1 %  
Středoškolské (s maturitou)8733,72 %33,72 %  
Základní vzdělání135,04 %5,04 %  
Vyšší odborné vzdělání114,26 %4,26 %  
Středoškolské (bez maturity)83,1 %3,1 %  
Doktorské (Ph.D, ThD., aj.)20,78 %0,78 %  

Graf

10. Velikost místa bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 001 a více8031,01 %31,01 %  
1 000 - 5 000 obyvatel4918,99 %18,99 %  
10 001 - 50 000 obyvatel4316,67 %16,67 %  
Méně než 1000 obyvatel3513,57 %13,57 %  
50 001 - 100 000 obyvatel186,98 %6,98 %  
5 001 - 10 000 obyvatel166,2 %6,2 %  
100 001 - 500 000 obyvatel155,81 %5,81 %  
10 001 - 50 000              10 001 - 50 000      end_of_the_skype_highlighting obyvatel10,39 %0,39 %  
5 001 - 10 000              5 001 - 10 000      end_of_the_skype_highlighting obyvatel10,39 %0,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Co je pro vás při objednávce rozhodující? (seřaďte dle priorit - 1 nejvyšší)

  • odpověď Cena=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava zdarma=2 na otázku 3. Co je pro vás při objednávce rozhodující? (seřaďte dle priorit - 1 nejvyšší)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často internetový obchod využíváte? (pouze jedna odpověď)

2. Jaké zboží nakupujete nejčastěji? (výběr max. 3 odpovědi)

3. Co je pro vás při objednávce rozhodující? (seřaďte dle priorit - 1 nejvyšší)

4. Z jakého důvodu využíváte internetový obchod? (max.2 odpovědi)

5. V čem vidíte největší negativum internetového obchodu? (pouze 1 odpověď)

6. Myslíte si, že internetový obchod má minimální náklady (skladování, aj.)?

7. Pohlaví

8. Věk

9. Nejvyšší dosažené vzdělání

10. Velikost místa bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často internetový obchod využíváte? (pouze jedna odpověď)

2. Jaké zboží nakupujete nejčastěji? (výběr max. 3 odpovědi)

3. Co je pro vás při objednávce rozhodující? (seřaďte dle priorit - 1 nejvyšší)

4. Z jakého důvodu využíváte internetový obchod? (max.2 odpovědi)

5. V čem vidíte největší negativum internetového obchodu? (pouze 1 odpověď)

6. Myslíte si, že internetový obchod má minimální náklady (skladování, aj.)?

7. Pohlaví

8. Věk

9. Nejvyšší dosažené vzdělání

10. Velikost místa bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tučková, J.Využívání internetového obchodu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14632.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.