Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážená paní/pane, rád bych Vás touto formou požádal o vyplnění dotazníku, který bude použit jako podpůrný materiál k řešení mé diplomové práce. Práce je zaměřena na vytvoření strategie budování značky mléčných výrobků. Zodpovězení všech otázek Vám nezabere více než 10 minut. Předem děkuji za Váš čas, který strávíte vyplněním dotazníku, Bc. Lukáš Straka.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete mléčné výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
120
97,56 %
97,56 %
Ne
3
2,44 %
2,44 %
2. Vyberte, kde nejčastěji nakupujete mléčné výrobky.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hypermarkety (Tesco, Kaufland)
63
52,5 %
51,22 %
Supermarkety (Albert, Billa)
39
32,5 %
31,71 %
Diskontní prodejny (Lídl, Penny market)
9
7,5 %
7,32 %
Maloobchodní síť (Flop, Coop, Brněnka)
8
6,67 %
6,5 %
Specializované prodejny (obchody se zdravou výživou)
1
0,83 %
0,81 %
3. Jaké mléčné výrobky nakupujete nejčastěji? Stupnice od 1 - nejčastěji do 7 - zřídka)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Mléko
2.633
3.382
Máslo
4.025
2.974
Smetana
5.433
2.329
Zakysané nápoje
5.208
2.548
Tvaroh
5.183
1.983
Jogurty
2.817
2.716
Sýr
2.7
2.193
4. Jak často nakupujete mléčné výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x za týden
49
40,83 %
39,84 %
3x za týden
41
34,17 %
33,33 %
Denně
24
20 %
19,51 %
2x do měsíce
5
4,17 %
4,07 %
méně často
1
0,83 %
0,81 %
5. Seřaďtě následující kategorie zboží dle výše výdajů, které zaujímají ve Vašem nákupním koši. Na stupnici od 1 - nejnákladnější do 7 - nejméně nákladný.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Mléčné výrobky
2.633
2.282
Uzeniny
3.983
3.7
Pečivo
3.4
3.607
Nealkoholické nápoje
4.95
3.348
Laskominy
5.017
2.766
Ovoce a zelenina
2.775
2.441
Mražené výrobky
5.242
2.65
6. Máte svou oblíbenou zančku mléčných výrobku? Pokud ano, uveďte jakou.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
61
50,83 %
49,59 %
Ano
59
49,17 %
47,97 %
7. Jaká je Vaše oblíbená značka mléčných výrobků?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Madeta
13
22,03 %
10,57 %
Danone
5
8,47 %
4,07 %
Milkin
4
6,78 %
3,25 %
Olma
3
5,08 %
2,44 %
Hollandia
3
5,08 %
2,44 %
activia
3
5,08 %
2,44 %
pribina
2
3,39 %
1,63 %
Florian
2
3,39 %
1,63 %
kunín
2
3,39 %
1,63 %
Muller
2
3,39 %
1,63 %
ostatní odpovědi
Agrola :) mlékárna Kunín Madeta, Hollandia Meggle Holandia želetava mlékárna Valašské Meziříč, Kunín dr.halíř Danone Activia Mlékárna Valašské Meziříčí hollandia, activia valmez, olma, cokoli BIO Tatra choceňský jogurt Jogobella Yoplait madeta, kunin Naše BIO Mléko z farmy - selské mléko a sýry Němcova farma AGROLA
20
33,9 %
16,26 %
8. Znáte značku mléčných výrobků Milkin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
77
64,17 %
62,6 %
Ano
43
35,83 %
34,96 %
9. Líbí se Vám grafické pojetí značky Milkin?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bílá
94
78,33 %
76,42 %
Modrá
86
71,67 %
69,92 %
Zelená
43
35,83 %
34,96 %
Červená
39
32,5 %
31,71 %
Žlutá
33
27,5 %
26,83 %
Fialová
26
21,67 %
21,14 %
Černá
16
13,33 %
13,01 %
Šedá
10
8,33 %
8,13 %
blankytně modrá
1
0,83 %
0,81 %
tmavě modrá
1
0,83 %
0,81 %
oranžová
1
0,83 %
0,81 %
nevím
1
0,83 %
0,81 %
je mi to jedno
1
0,83 %
0,81 %
11. Kolik litrů mléka přibližně vypijete ve Vaší domácnosti za týden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2 litry
36
30 %
29,27 %
3 litry
34
28,33 %
27,64 %
1 litr
20
16,67 %
16,26 %
5
6
5 %
4,88 %
5 litrů
3
2,5 %
2,44 %
6
3
2,5 %
2,44 %
více
2
1,67 %
1,63 %
4
2
1,67 %
1,63 %
0
2
1,67 %
1,63 %
cca 8-9 litrů (2 osoby)
1
0,83 %
0,81 %
4-5 litru
1
0,83 %
0,81 %
více než 6 litrů
1
0,83 %
0,81 %
4 l
1
0,83 %
0,81 %
7 litrů
1
0,83 %
0,81 %
9l
1
0,83 %
0,81 %
5L
1
0,83 %
0,81 %
nic
1
0,83 %
0,81 %
5-6 litrů ve dvou lidech
1
0,83 %
0,81 %
0.5
1
0,83 %
0,81 %
8
1
0,83 %
0,81 %
1,5
1
0,83 %
0,81 %
12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Věrnost značce
4.475
5.416
Cena výrobku
3.033
3.416
Obal výrobku
5.083
3.726
Reklama
5.942
2.472
Doporučení známého
4.325
2.453
Testy v časopisech
6.117
3.153
Země původu
4.875
4.476
Osobní zkušenost
2.15
4.011
13. Seřaďte, která forma propagace Vás nejvíce ovlivní pro koupi výrobku? Seřadtě na stupnici od 1 - nejvíce po 6 - nejméně.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Televizní reklama
3.081
4.319
Rozhlasová reklama
5.268
3.302
Billboard
4.634
2.557
Plakáty na veřejných místech (zastávky MHD, vozy MHD, trafiky...)
4.919
1.928
Články v tisku
3.854
2.678
Letáky obchodníků
3.301
3.674
Reklama v místě prodeje (reklamní stojany v obchodě, ochutnávky, převáděcí akce)
2.943
4.216
14. Při nákupu potravin preferujete české nebo zahraniční výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
České
78
63,41 %
63,41 %
Je mi to jedno
45
36,59 %
36,59 %
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
85
69,11 %
69,11 %
Muž
38
30,89 %
30,89 %
16. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 30
88
71,54 %
71,54 %
31 - 50
26
21,14 %
21,14 %
méně než 18
5
4,07 %
4,07 %
66 a více
3
2,44 %
2,44 %
51 - 65
1
0,81 %
0,81 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské
70
56,91 %
56,91 %
Vysokoškolské
36
29,27 %
29,27 %
Základní
6
4,88 %
4,88 %
Vyučen (bez maturity)
4
3,25 %
3,25 %
Vyšší odborné
4
3,25 %
3,25 %
Vyučen (s maturitou)
3
2,44 %
2,44 %
18. V jakém rozmezí se pohybuje hrubý měsíční příjem Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 001Kč - 30 000Kč
29
23,58 %
23,58 %
10 000Kč - 20 000Kč
27
21,95 %
21,95 %
více než 40 000Kč
24
19,51 %
19,51 %
30 001Kč - 40 000Kč
22
17,89 %
17,89 %
méně než 10 000Kč
21
17,07 %
17,07 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Máte svou oblíbenou zančku mléčných výrobku? Pokud ano, uveďte jakou.
odpověď Ano:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Madeta na otázku 7. Jaká je Vaše oblíbená značka mléčných výrobků?
8. Znáte značku mléčných výrobků Milkin?
odpověď Ano:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Líbí se Vám grafické pojetí značky Milkin?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jogurty=4 na otázku 3. Jaké mléčné výrobky nakupujete nejčastěji? Stupnice od 1 - nejčastěji do 7 - zřídka)
12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
odpověď Osobní zkušenost=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známého=2 na otázku 12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena výrobku=4 na otázku 12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
14. Při nákupu potravin preferujete české nebo zahraniční výrobky?
odpověď České:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Madeta na otázku 7. Jaká je Vaše oblíbená značka mléčných výrobků?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Země původu=3 na otázku 12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakupujete mléčné výrobky?
2. Vyberte, kde nejčastěji nakupujete mléčné výrobky.
3. Jaké mléčné výrobky nakupujete nejčastěji? Stupnice od 1 - nejčastěji do 7 - zřídka)
4. Jak často nakupujete mléčné výrobky?
5. Seřaďtě následující kategorie zboží dle výše výdajů, které zaujímají ve Vašem nákupním koši. Na stupnici od 1 - nejnákladnější do 7 - nejméně nákladný.
6. Máte svou oblíbenou zančku mléčných výrobku? Pokud ano, uveďte jakou.
11. Kolik litrů mléka přibližně vypijete ve Vaší domácnosti za týden?
12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
13. Seřaďte, která forma propagace Vás nejvíce ovlivní pro koupi výrobku? Seřadtě na stupnici od 1 - nejvíce po 6 - nejméně.
14. Při nákupu potravin preferujete české nebo zahraniční výrobky?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Kolik je Vám let?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. V jakém rozmezí se pohybuje hrubý měsíční příjem Vaší domácnosti?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakupujete mléčné výrobky?
2. Vyberte, kde nejčastěji nakupujete mléčné výrobky.
3. Jaké mléčné výrobky nakupujete nejčastěji? Stupnice od 1 - nejčastěji do 7 - zřídka)
4. Jak často nakupujete mléčné výrobky?
5. Seřaďtě následující kategorie zboží dle výše výdajů, které zaujímají ve Vašem nákupním koši. Na stupnici od 1 - nejnákladnější do 7 - nejméně nákladný.
6. Máte svou oblíbenou zančku mléčných výrobku? Pokud ano, uveďte jakou.
11. Kolik litrů mléka přibližně vypijete ve Vaší domácnosti za týden?
12. Seřaďte dle intenzity faktory, které Vás nejvíce ovlivňují při koupi mléčných výrobků. Vyberte na stupnici od 1 - nejvíce mě ovlivňují do 8 - nejméně mě ovlivňují.
13. Seřaďte, která forma propagace Vás nejvíce ovlivní pro koupi výrobku? Seřadtě na stupnici od 1 - nejvíce po 6 - nejméně.
14. Při nákupu potravin preferujete české nebo zahraniční výrobky?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Kolik je Vám let?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. V jakém rozmezí se pohybuje hrubý měsíční příjem Vaší domácnosti?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Straka, L. – Budování značky mléčných výrobků (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14726.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
petra: Dotazník jsem vyplnila, ale je nevyhovující, že nelze u různých odpovědí zadat stejné body. To si myslím, že je špatné a dotazovaný pak musí odpovědi více rozmýšlet, aby mu to vyšlo, jak psal už David.