Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení tabákových reklam na spotřebitele

Působení tabákových reklam na spotřebitele

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Lužná
Šetření:30. 03. 2011 - 05. 04. 2011
Počet respondentů:50
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento stručný dotazník slouží k ověření hypotézy, zda dřívější televizní a tiskové reklamy na tabákové výrobky zapůsobily na diváky, posluchače či čtenáře nakolik, že dodnes ovlivňují jejich spotřební chování. Výsledky dotazníku budou užity zejména pro bakalářskou práci na téma „Produkce tabákových výrobků na území České republiky (Philip Morris, a. s. a Tabák, a. s. Kutná Hora)“. Předem děkuji za Váš čas. Pojďme tedy zavzpomínat na "staré dobré časy tabákové reklamy" :)))

Odpovědi respondentů

1. Pamatujete si na nějakou reklamu (televizní či rádiovou) na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2550 %50 %  
ne1428 %28 %  
matně1122 %22 %  

Graf

2. Vzpomínáte si na reklamy na tabákové výrobky z kovbojského prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2958 %58 %  
ne1530 %30 %  
nejsem si jist(a)612 %12 %  

Graf

3. Jestliže ano, o jakou značku tabákových výrobků se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marlboro1428 %28 %  
malboro714 %14 %  
Nevím510 %10 %  
camel36 %6 %  
žádnou24 %4 %  
ne24 %4 %  
Konkrétně si bohužel nepamatuji.12 %2 %  
Philip Moris12 %2 %  
sparty12 %2 %  
11112 %2 %  
ostatní odpovědi marllboro
Malboro, Camel
už nevím
___
malrboro
Camell
Netuším
žádná
petra
.
marlboro nebo camel
Marlbollo
myslím,že Petry a Mallbora
1326 %26 % 

Graf

4. Pamatujete si obsah těchto reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
matně2448 %48 %  
ne2142 %42 %  
ano510 %10 %  

Graf

5. Jaký pocit ve Vás výše zmíněná reklama vyvolávala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic ve mne nevyvolávaly3672 %72 %  
pocit svobody a dobrodružství1122 %22 %  
Vyzkoušet danou značku.12 %2 %  
žádný, protože si je nepamatuju12 %2 %  
divoký západ, dobrodružství12 %2 %  

Graf

6. Ovlivnily Vás tyto reklamy ve výběru značky cigaret?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4590 %90 %  
jen na určité období48 %8 %  
ano12 %2 %  

Graf

7. Kouříte cigarety této značky dodnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3468 %68 %  
nikdy jsem tuto značku nekupoval(a)1428 %28 %  
ano24 %4 %  

Graf

8. Vnímáte ještě nyní nějakou reklamu, byť ne v televizi a v rádiu, na tuto značku cigaret?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2958 %58 %  
nesleduji to1632 %32 %  
ano510 %10 %  

Graf

9. Začal(a) jste někdy kouřit, byť přechodně, na základě reklamy na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4590 %90 %  
nepamatuji se36 %6 %  
ano24 %4 %  

Graf

10. Jakou značku cigaret kouříte a proč tuto značku preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádnou2754 %54 %  
Camel36 %6 %  
nekouřím24 %4 %  
LM24 %4 %  
LM, jsem ne ní zvyklá12 %2 %  
Davidoff (jemné, už jsem na ně zvyklá)12 %2 %  
Davidoff-chutná mi12 %2 %  
LM, chutnají a nejsou moc drah=12 %2 %  
LM,chutnají mi12 %2 %  
Karelia Slims, vyhovují mi chutí i cenou12 %2 %  
Petra,chutná mi12 %2 %  
LM - jsou lehké12 %2 %  
LM, chuť a cena12 %2 %  
Marlboro, Lucky Strike12 %2 %  
l&m chuť12 %2 %  
LM zvyk ze školy "školní značka"12 %2 %  
Pall mall12 %2 %  
Lucky Strike, Camel, Marlboro - kvalita 12 %2 %  
Start, levná, dobrá, zvyk12 %2 %  
elektronickou cigaretu a red white (cena)12 %2 %  

Graf

11. Pakliže v dnešní době reklamy na jakékoli tabákové výrobky vnímáte, působí na Vás natolik, že propagovanou značku cigaret alespoň vyzkoušíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4590 %90 %  
ano36 %6 %  
pouze, když je v rámci kampaně cenově zvýhodněna24 %4 %  

Graf

12. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4386 %86 %  
muž714 %14 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 284284 %84 %  
29 - 38510 %10 %  
39 a více36 %6 %  

Graf

14. Jste kuřák?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2550 %50 %  
ano1938 %38 %  
nepovažuji se612 %12 %  

Graf

15. Kolik cigaret denně vykouříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 -53978 %78 %  
6 - 10816 %16 %  
11 a více36 %6 %  

Graf

16. Jak dlouho se považujete za kuřáka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepovažuji se2958 %58 %  
více než 5 let1734 %34 %  
méně než 5 let48 %8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Vzpomínáte si na reklamy na tabákové výrobky z kovbojského prostředí?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Marlboro na otázku 3. Jestliže ano, o jakou značku tabákových výrobků se jednalo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pamatujete si na nějakou reklamu (televizní či rádiovou) na tabákové výrobky?

2. Vzpomínáte si na reklamy na tabákové výrobky z kovbojského prostředí?

3. Jestliže ano, o jakou značku tabákových výrobků se jednalo?

4. Pamatujete si obsah těchto reklam?

5. Jaký pocit ve Vás výše zmíněná reklama vyvolávala?

6. Ovlivnily Vás tyto reklamy ve výběru značky cigaret?

7. Kouříte cigarety této značky dodnes?

8. Vnímáte ještě nyní nějakou reklamu, byť ne v televizi a v rádiu, na tuto značku cigaret?

9. Začal(a) jste někdy kouřit, byť přechodně, na základě reklamy na tabákové výrobky?

10. Jakou značku cigaret kouříte a proč tuto značku preferujete?

11. Pakliže v dnešní době reklamy na jakékoli tabákové výrobky vnímáte, působí na Vás natolik, že propagovanou značku cigaret alespoň vyzkoušíte?

12. Jste muž či žena?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jste kuřák?

15. Kolik cigaret denně vykouříte?

16. Jak dlouho se považujete za kuřáka?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pamatujete si na nějakou reklamu (televizní či rádiovou) na tabákové výrobky?

2. Vzpomínáte si na reklamy na tabákové výrobky z kovbojského prostředí?

3. Jestliže ano, o jakou značku tabákových výrobků se jednalo?

4. Pamatujete si obsah těchto reklam?

5. Jaký pocit ve Vás výše zmíněná reklama vyvolávala?

6. Ovlivnily Vás tyto reklamy ve výběru značky cigaret?

7. Kouříte cigarety této značky dodnes?

8. Vnímáte ještě nyní nějakou reklamu, byť ne v televizi a v rádiu, na tuto značku cigaret?

9. Začal(a) jste někdy kouřit, byť přechodně, na základě reklamy na tabákové výrobky?

10. Jakou značku cigaret kouříte a proč tuto značku preferujete?

11. Pakliže v dnešní době reklamy na jakékoli tabákové výrobky vnímáte, působí na Vás natolik, že propagovanou značku cigaret alespoň vyzkoušíte?

12. Jste muž či žena?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jste kuřák?

15. Kolik cigaret denně vykouříte?

16. Jak dlouho se považujete za kuřáka?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lužná, L.Působení tabákových reklam na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://14744.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.