Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kouření

Kouření

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Sommerová
Šetření:08. 04. 2011 - 17. 04. 2011
Počet respondentů:176
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.43
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Dotazník by měl zodpovědět, jak veřejnost ovlivňují výzkumy, které se týkají kouření a jestli veřejnost ovlivňují kuřácké zákony. Výsledek nepřímo odpoví na otázku, jestli lze ovlivnit kuřáckou veřejnost v jejím postoji.

Odpovědi respondentů

1. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12772,16 %72,16 %  
muž4927,84 %27,84 %  

Graf

2. Jste kuřák?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11364,2 %64,2 %  
ano6335,8 %35,8 %  

Graf

3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 22330,26 %13,07 %  
6 - 101823,68 %10,23 %  
10 - 151722,37 %9,66 %  
3 - 51013,16 %5,68 %  
15 - 2079,21 %3,98 %  
20 a více11,32 %0,57 %  

Graf

4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekouřím9956,25 %56,25 %  
Ano5028,41 %28,41 %  
Ne2715,34 %15,34 %  

Graf

5. Slyšeli jste o výzkumu zaměřeném na kouření?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10861,36 %61,36 %  
ano6838,64 %38,64 %  

Graf

6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám žádný výzkum8548,3 %48,3 %  
Internet6034,09 %34,09 %  
Televize2715,34 %15,34 %  
Časopis1810,23 %10,23 %  
O přátel, známých73,98 %3,98 %  
Rádio52,84 %2,84 %  
Kniha42,27 %2,27 %  
nevím21,14 %1,14 %  
vyplnto.cz10,57 %0,57 %  
m10,57 %0,57 %  
všobecně vím o výzkumu, ale o žádném konkretním10,57 %0,57 %  
od přítelkyně Zuzanky10,57 %0,57 %  
letáky, reklamy v metru, bilboardy apod.10,57 %0,57 %  
Nikde10,57 %0,57 %  
z vyplnto10,57 %0,57 %  
neviem presne10,57 %0,57 %  
billboardy10,57 %0,57 %  
zašla jsem na vyplnto.cz 10,57 %0,57 %  
leták10,57 %0,57 %  
Facebook10,57 %0,57 %  

Graf

7. Myslíte si, že jsou tyto výzkumy důležité?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12772,16 %72,16 %  
ne4927,84 %27,84 %  

Graf

8. Zajímáte se o výzkumy zaměřené na kouření?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14079,55 %79,55 %  
ano3620,45 %20,45 %  

Graf

9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem nekouřil/a9252,27 %52,27 %  
Kouřím stejně5128,98 %28,98 %  
Kouřím méně137,39 %7,39 %  
Kvůli zdražování nekouřím73,98 %3,98 %  
nic31,7 %1,7 %  
nekouřím10,57 %0,57 %  
neovlivnilo mě :-)10,57 %0,57 %  
nekourim,ale cena nemela vliv na rozhodnuti10,57 %0,57 %  
jsem rada10,57 %0,57 %  
když jsem kouřila, neovlivnilo mě to10,57 %0,57 %  
nijak10,57 %0,57 %  
už nekouřím tak nijak10,57 %0,57 %  
Zdražování=přestup na něco dostupnějšího-marihuana10,57 %0,57 %  
tak moc zase nekouřím, takže nijak10,57 %0,57 %  
Začal jsem si balit10,57 %0,57 %  

Graf

10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8447,73 %47,73 %  
Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu8447,73 %47,73 %  
Ano, kvůli reklamě si kupuji jinou značku42,27 %2,27 %  
nekouřím, ale tyhle reklamy se nedají přehlédnout 10,57 %0,57 %  
Když jsem kouřil, reklama na mne působila10,57 %0,57 %  
Ano, kvůli reklamě jsem začal/a kouřit10,57 %0,57 %  
reklamy na cigarety dávno nevysílají10,57 %0,57 %  

Graf

11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu8246,59 %46,59 %  
Ne, vůbec mě neovlivňuje6034,09 %34,09 %  
Ne, ale je mi nepříjemná2313,07 %13,07 %  
Ano, díky anti reklamě kouřím méně42,27 %2,27 %  
Ano, díky anti reklamě jsem přestal/a kouřit31,7 %1,7 %  
ano, myslím, že je to dobrá věc10,57 %0,57 %  
Ne, ale podporuji ji.10,57 %0,57 %  
Nekouřím, ale zajímám se o ni. 10,57 %0,57 %  
nekouřím ale souhlasím s ní10,57 %0,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jste kuřák?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 5 na otázku 3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6 - 10 na otázku 3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kouřím stejně na otázku 9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 - 15 na otázku 3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím na otázku 4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem nekouřil/a na otázku 9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky

4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?

  • odpověď Nekouřím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem nekouřil/a na otázku 9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky

5. Slyšeli jste o výzkumu zaměřeném na kouření?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Časopis na otázku 6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize na otázku 6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neznám žádný výzkum na otázku 6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?

9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret

  • odpověď Nikdy jsem nekouřil/a:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím - nezajímám se o tuto reklamu na otázku 10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekouřím na otázku 4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?

10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?

  • odpověď Ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 5 na otázku 3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kouřím méně na otázku 9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 2. Jste kuřák?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kouřím stejně na otázku 9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž nebo žena?

2. Jste kuřák?

3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?

4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?

5. Slyšeli jste o výzkumu zaměřeném na kouření?

6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?

7. Myslíte si, že jsou tyto výzkumy důležité?

8. Zajímáte se o výzkumy zaměřené na kouření?

9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret

10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?

11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž nebo žena?

2. Jste kuřák?

3. Pokud jste kuřák, kolik cigaret denně vykouříte?

4. Zkoušíte/zkoušeli jste přestat s kouřením?

5. Slyšeli jste o výzkumu zaměřeném na kouření?

6. Jakým způsobem jste se dozvěděli o tomto výzkumu?

7. Myslíte si, že jsou tyto výzkumy důležité?

8. Zajímáte se o výzkumy zaměřené na kouření?

9. Jak vás ovlivnilo zdražování cigaret

10. Ovlivňuje/ovlivnila vás reklama na tabákové výrobky?

11. Ovlivňuje/ovlivnila vás anti reklama na tabákové výrobky

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sommerová, B.Kouření (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://15126.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.