Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace a děti - skupina bez dětí

Marketingová komunikace a děti - skupina bez dětí

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alexandra Vysloužilová
Šetření:12. 04. 2011 - 14. 04. 2011
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
tento dotazník slouží k bakalářské práci na téma Děti jako cílová skupina mediální persvaze. Jeho vyplnění Vám zabere maximálně 10 minut.
Tento dotazník je určen lidem, kteří nemají děti/vnoučata ve věku do 15 let.
Děkuji Vám za Váš čas.
Alexandra Vysloužilová, studentka marketingových komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Odpovědi respondentů

1. Máte děti/vnoučata ve věku do 15-ti let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE125100 %100 %  

Graf

2. Jak vnímáte reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám jí jako běžnou součást života, nevadí mi5241,6 %41,6 %  
Reklama mě ovlivňuje2116,8 %16,8 %  
Reklama mi nevadí, ale neovlivňuje mě1713,6 %13,6 %  
Reklama mi vadí129,6 %9,6 %  
Nezajímá mě118,8 %8,8 %  
nic32,4 %2,4 %  
Reklama mě baví10,8 %0,8 %  
reklama mi občas nevadí,ovlivňuje mě částečně10,8 %0,8 %  
Reklama mne částečně živí10,8 %0,8 %  
reklama mě zajímá10,8 %0,8 %  
když je dobrá, tak může i pobavit10,8 %0,8 %  
zajímá mě, ale neovlivňuje mě10,8 %0,8 %  
REKLAMA MI VĚTŠINOU VADÍ10,8 %0,8 %  
Profesionálně10,8 %0,8 %  
NĚKTERÉ reklamy mi vadí10,8 %0,8 %  

Graf

3. Myslíte si, že je reklama (propagace) v dnešní době nezbytná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11188,8 %88,8 %  
ne1411,2 %11,2 %  

Graf

4. Ovlivňují Vás propagační prostředky (reklama, dárky ke zboží, vzorky) při koupi zboží ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7862,4 %62,4 %  
ne4737,6 %37,6 %  

Graf

5. Vadí Vám děti jako aktéři v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10584 %84 %  
ano2016 %16 %  

Graf

6. Byl by pro Vás jako budoucího rodiče etický problém propůjčit své dítě k reklamním účelům (vystupování v reklamě, focení – přes registrované agentury)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE4536 %36 %  
NEVÍM4435,2 %35,2 %  
ANO2520 %20 %  
pokud bych mohla ovlivnit výběr výrobku či služby10,8 %0,8 %  
nie, ak by splnovala urcite kriteria10,8 %0,8 %  
pravděpodobně ne10,8 %0,8 %  
Záleželo by na honoráři.10,8 %0,8 %  
jak na co, tj. záleželo by na výrobku či výrobci10,8 %0,8 %  
za penize v Praze dum! :-)10,8 %0,8 %  
záleží na propagovaném produktu10,8 %0,8 %  
Dle toho na co by reklama byla a zdaBYbylaPRAVDIVÁ10,8 %0,8 %  
záleží na okolnostech10,8 %0,8 %  
záleží na typu reklamy10,8 %0,8 %  
ano, pokud vubec nevím, v čemu bude vystupovat10,8 %0,8 %  

Graf

7. Pamatujete si nějakou reklamu, ve které vystupují děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10684,8 %84,8 %  
NE1915,2 %15,2 %  

Graf

8. Jaká reklama to byla? Napište, co si z ní nejvíce pamatujete.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

´...toto smrdííí, to to smrdííí...)´, deo spray pro použití na wc.

- Pribináček - moment, kdy si děti hrají u vody s lodičkami.

1.Reklama na kojeneckou stravu, dite se stale v reklame smeje 2.Reklama na kinder, deti behaji po zahrade, maminka jim prinese Kinder 3.Pribinacek - konverzace dvou deti z posazavi

1) Džus Hello? - dítě - prales? 2) Polévky Vitana - dítě součást rodiny, které chutná polévka 3) nějaká značka aut, kde byly jen děti u aut - ta se mi líbila nejvíce

Bonbóny Nim2Soft - kluk dostane "zdravé" bonbóny, Tavené sýry - rodina u stolu, škádlení s dědečkem (apetito), kiri - deti na louce. Pro mě iritující pribiňáček - já poplavu tam a tam, já zůstanu tady protože tady je pribiňáček...

Brumík pro malé objebvitele. Děti závoodící na kolech v animovaném světě.

Brumík-dítě si hraje,začíná být unavené,potřebuje dobít energii a maminka mu dá Brumíka a zase má energii... :D

byla to reklama asi na maslo nebo jogurt a byla to rodinka a mama tomu klukovi chtela presit kalhoty a segra se na mamu divala jako co dela ze se to prece tak nosi.

citroen berlingo -> mimina a jejich "roztomilost"

Česká pojišťovna - dva chlapečci v autíčkách do sebe vrazí a začnou po sobě pokřikovat, kdo to zaplatí a první říká, že teď musí začít poskakovat a lomit rukama a pokřikovat po sobě, protože to tak dělá jeho tatínek... Prostě, pamatuju si ji celou, ale chlapeček napodobující svého tatínka je podle mně velmi vydařený a hlavně reflektuje chování většiny lidí v těchto situacích...

česká pojišťovna, jar, pribiňák

Česká spořitelna - důchodové pojištění,holčička vtipně vykládá, že její tatínek říkal, že důchod bude almužna. Česká pojišťovná - povinné ručení, kdy si děti hrají na automobilovou havárii - vzájemně se nabourají a řeší tuto situaci, tak jak by to udělali jejich rodiče.

dětské přesnídávky, léky apod.

dětské šampóny, plenky, jogurty, jako první mě napadly reklamy na nemyslíš, zaplatíš, holčička, co rozbije auto, ale nevím na co to bylo

Dětské vakcíny Rotarix - když dítě nenaočkují, dětská postýlka zústane prázdná, podle mne na hranici etiky...pak také děti v reklamě na cokoli, čehož cílová skupina jsou ženy 30 - 50 let, takže veškeré FMCG, briese, prací prášky, instatntní produkty Vitana, smetana Kunín atd...

Evian - bruslící batolata pijí známou značku vody

fidorka

Fidorka, dítě praští automobil panenkou.

Fidorka.... holčička s panenkou bouchá hračkou do kapoty automobilu.

Granko - puntíkatý hrníček

Já nemusím, já už ho vidím, asi Kofola

Já nemusím, já už ho vidím:)....ale nemůžu si vzpomenout, na co to je reklama

Je to reklama na psí žrádlo s nádhernou holčičkou a chlupatým pejskem Brunem.

Jednalo se o pojištění auta.

jelikoz ziji v recku, je to recka reklama na praci prostredek. v reklame se poukazuje ze vse nejenom v technice se minimalizuje. stava mensim. cili praci prostredek je mensi jelikoz staci pouzit mensi mnozstvi nez tomu byvalo kdysi.

jogurt "Dobrá máma" - huhňání učinkujících

Jogurt Dobrá máma, např. hláška typu "nemám ti dát gumu do těch kalhot" - "ale mami, to se tak nosí".

Jsou skoro všude - drogistické zboží, potraviny, auta

Kde se berouuuuu ?........... Dále reklama na okna, kde holčička mrskne po otci plyšovou hračku...........Reklama na Dobrou vodu.........

Kinder

Kinder, nějaký sýr, osvěžovač vzduchu - asi Brees

Kofola - vánoční reklama s holiččkou a tátou v lese :) -..bude mít i ty zahnutí zuby nahoru?.....ne ne ja nemusím ja už ho vidim....

Kofola - vtip, krásný dětský humor. Kinder Surprise, jídlo - bylo to dětské, hezké.

Kofola "Nemusim Ja uz ho vidim"

Kofola! "já nemusím, já už ho vidím" Toffeefe? spokojená rodina s čokoládou Pribiňáček

Kofola. Uspesna reklama kolem Vanoc. "Ja uz nemusim, ja uz ho vidim". Holcicka je uzasna:)

kojenecka vyziva.spokojena,usmevava miminka:-)

Korejská reklama na vodu, plné město dětí na kolečkových bruslích

Mléko Lactel - tati co je to za novou láhev Lactel? tati co je to za novou láhev trvanlivého mléka lactel? Tati jak se dělají děti? česká pojišťovna - ty jsi mě naboural, ne ty jsi mě naboural............................... Pedigreee- pejsek dělá pěkná hovínka :)

Na Brumíka, oplatky, pak různé sušenky. Dle mého názoru by zubní lékaři měli jiný názor. Toleruji reklamu na dětské jogurty.

Na Citroen Berlingo, jak ty mimča do toho lezou a říkaj "Citroen Berlingo, konečně pořádný kočár"

na cokolady kinder, plienky pampers, a asi by som vymenovala aj ine... spokojne deti a usmiate to sa mi vrilo do spomienok

na kofolu - zlaté prasátko

na krmivo pro psi - pozitivní vstah dítěte a jeho psa :-)

na plenky

na plenky

na plenky, rozesmáté a spokojené děti

na psi krmivo

na žrádlo pro psy. malá holčička popisuje jak je její pes zdravý a že má PEVNÉ hovínka....asi pro to si to pamatuju

Např. granko - holčička s puntíkovaným hrnečkem + kamarád pod oknem; samozřejmě kofola a vánoce se zlatým prasátkem

nějaká polívka kterou vařil otec když matka nebyla doma

Nějaké sáčkové blafy tedy" polévky jako od maminky" jo a pak na smetanu taky pěkná b.......

Nějaký Monte nebo tak, smradlavý dětský jogurtíky...

nějaký nový obal na mléko, syn s tatínkem, přiblblé

nepamatuji si

osvěžovač na hajzl

Osvěžovaž vzduchu. Chlapeček na hajzlíku. "Toto smldi, toto smldi, toto smldi..."

pamatuji si na jaký produkt reklama byla, eventuálně jak ty děti vypadaly, ale nepamatuj si doslova co tam žvatlaly...

pamatuji si nekolik reklam, kde deti pouzivaji jako prostredek pro ovlivnovani a to mi vadi. Pamatuji si jak se rozciluji, vetsinou u reklamy na ockovani (nechte sve dite vcas ockovat) Dalsi na povinne ruceni. Nevadi mi reklamy na detske pleny atd. ale kdyz se deti pouzivaji ve spojeni s produkty pro dospele, popr. potravinove produkty (jogurty a snacky pro deti)

Pampers. Spokojené dítě v suchu :)

pedigree, dítě, žaludek psa, chlupatej pes, roztomilej hlas, zahrada

Plenky Dětská kosmetika Česká spořitelna

Plenky Huggies, děti, kteří se smějí, miminka, kteří dělají všechno jako dospělí lidé. Chodí po městě a jsou spokojeni, protože mají na sobě zrovna plenky od značky Huggies...

plenky, reklama v rámci teleshopingu - hračky, panenky atd, reklama na polévky, sladkosti aj.

plenky...jakekoliv

POVINNÉ RUČENÍ, DĚTI PARODIJÍCÍ PRÁVĚ NABOURANÉ RODIČE

Pribiňáček

pribináček - "kalcium", jar - "obláčky"

Pribináček. Děti si hrajou a mluví tam a potom si jdou pro Pribináčka. Potom reklamy na děckou výživu.

Produkty neznám, ale vždy si pamatuju "vtipné vystoupení dítěte". Jedná se o bankovní produkty, spoření, mléko, kofola.

reklam je víc, ale vyberu tu, která se mi líbí a to na Nutrilon... dětský smích veselost příjemná barevnost

Reklama České pojišťovny, případně reklama na penzijní pojištění či důchodové pojištění.

reklama na českou pojišťovnu

Reklama na Českou pojišťovnu. Děti představují rodiče.

reklama na dětské léky v oblečcích zvířátek, reklama na škodovku i na jiná auta

Reklama na jogurty Paula nebo něco takového

reklama na kečup s malým zrzavým klukem, reklama na kofolu - holčička v lese s tatínkem kradou stromek a zdrhají před prasetem reklama na jakési duchodové zabezpečení tuším že česká spořitelna

Reklama na Kofolu

reklama na Kofolu - zlaté prasátko, táta krade stromeček v lese, živé prase, utíkají reklama na Dobrou vodu - "Dobra voda taky renegeruje"

Reklama na kofolu. Dívka vidí divočáka.

reklama na Kofolu..."nie,nie ja nemusím,ja už ho vidím"..:)

Reklama na mléko Lactel. Malý chlapeček se ptá na novou láhev mléka Lactel, následně přejde k tématu rození dětí

reklama na ockovani proti klistove encefalitide - deti karaji rodice, upozornuji je na rizika a nabadaji k ockovani...zaujala mne vymena roli mezi detmi a rodici a prisla mi tim tato reklama zajimava a take trochu usmevna

Reklama na Pedigree potravu pro psy (pevná hovínka), reklama na různá auta (škoda, citroen), jogurty, atd, pamatuji si jich spousty...

Reklama na Pedigree, jak holčička popisuje, že jejich pejsek papá granule Pedigree a má z toho hezký hovínko :) + reklama na nějaký pojištění myslím, jak se tam děti nabourají v autíčkách a předvádějí svý rodiče, jak rozhazujou rukama, když řeší nějakou nehodu :)

reklama na pleny

reklama na pleny, vsechny jsou stejne :)

Reklama na povinne ruceni. 2 chlapci ve skolce si hraji na autonehodu a kopiruji reakce svych rodicu. jeden zuri a druhy vklidu zavola pojistovne

Reklama na povinné ručení, reklama na mléko Lactel, reklama na Pribináček..

Reklama na pribináček

Reklama na Pribiňáček - roztomilý rozhovor Reklama na pojištění vozidel ČP - napodobování dospělých

Reklama na psí granule, toaletní papír, auto Renault, škoda auto,

Reklama na psí jídlo... dítě tam tuším sděluje, že jeho pejsek po tom jídle má správná hovínka....

Reklama na toaletní papír, dítě a pes, moc roztomilé :o)

Reklamy k potravinovým produktům... rodinky s dětmi a tak...

reklamy na dětské pleny, spokojený pánek dětí se suchým zadkem, reklamy na dětské hračky, dětská kosmetika

reklamy na dětskou vyživu a plínky

Reklamy na výrobky pro děti (zejména sladkosti), reklamy na prací prostředky a auta, čistící prostředky.....vlastně děti se dnes objevují v každé druhé reklamě primárně určené pro ženy (matky)....

samozřejmě vánoční KOFOLA a Dobrá voda, která regerenuje :-)

spousta reklam

Stara reklama na myci prostredek Jar, chlapecka hladi maminka po tvari a on rika: Maminko, ty mas tak hebke ruce...

škoda, šišlající děti

Trvanlivé mléko Laktel - dotaz dítěte k tématům ohledně mléka .... nezájem rodiče a následná aktivace rodiče dotazem "Tati a jak se dělaj děti"

vtipna reklama na mlieko

výrobky VITANA nebo nějaké polévky

zneužití dětí na výšku budoucího důchodu

9. Pokud ano, ovlivnila Vás natolik, že jste si dané zboží zakoupili?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9993,4 %79,2 %  
ano76,6 %5,6 %  

Graf

10. Myslíte si, že v reklamě, která je určená rodičům dětí, by měly účinkovat děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
JE MI TO JEDNO4334,4 %34,4 %  
ANO 3729,6 %29,6 %  
NEVÍM2520 %20 %  
NE2116,8 %16,8 %  

Graf

11. Myslíte si, že v reklamě, která je určená dětem, by měyi účinkovat děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO 8064 %64 %  
JE MI TO JEDNO1814,4 %14,4 %  
NE1512 %12 %  
NEVÍM1310,4 %10,4 %  

Graf

12. Myslíte si, že tato reklama je agresivní? http://www.youtube.com/watch?v=XntTGhsRwnk

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3729,6 %29,6 %  
nesouhlasím3225,6 %25,6 %  
spíše souhlasím2822,4 %22,4 %  
souhlasím2116,8 %16,8 %  
nevím75,6 %5,6 %  

Graf

13. Myslíte si, že aktéři této reklamy působí starší 25-ti let? http://www.youtube.com/watch?v=ld99BTFTO7Q

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10684,8 %84,8 %  
ano1915,2 %15,2 %  

Graf

14. Víte o možnosti podání stížnosti na jakýkoliv reklamní nosič v případě, že jej shledáte nevhodným/neetickým?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4759,49 %37,6 %  
ano3240,51 %25,6 %  

Graf

15. Víte o existenci etického kodexu reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8064 %64 %  
ne4536 %36 %  

Graf

16. Setkali jste se již někde se samoregulačním orgánem zvaným: Rada pro reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7761,6 %61,6 %  
ano4838,4 %38,4 %  

Graf

17. Myslíte si, že reklama určená dětem by měla být regulována zákonem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10584 %84 %  
ne2016 %16 %  

Graf

18. Uveďte důvod Vaší odpovědi na předchozí otázku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

mam pocit, ze v CR by melo byt vsechno regulovano zakonem...

---

.

...

"Spíše ano." Děti určitého věku nemusí mít dost zkušeností na to, aby rozlišily, co je skutečnost a co nadsázka.

Aby došlo k omezení podnětů nevhodných pro děti.

Aby neměla špatný vliv na děti

Aby nemohlo docházet kreklamám, které působí jako ,,nátlak" na děti a jejich rodiče jsou pak nuceni k častému kupování zboží, což pro ně může být finančně náročné.

Aby to bylo čisté, morální a aby se s dětí nedělo něco co nejsou.

Aby tvůrci reklam neporušili práva dětí

aby v nj zbytočne neboli násilnosti,ktore by deti mohli odpozerat...

Aby v reklame nebyly deti zneuzivany, ale naopka chraneny i v souvislosti s mezinarodni umluvou na ochranu prav ditete.

alespon obsah a formu nejak vymezit...

alespoň reklamy propagující sladkosti a "zdravé" pití v plastových obalech.

Ano - děti jsou velice snadno ovlivnitelné, v dnešní době se v honbě za ziskem tvůrci reklamy nestydí propagovat a prodat i cokoli pro děti nevhodného.

ano, ale rozumě

Ano, měla by být regulována zákonem, protože děti v reklamách jsou v podstatě zneužívány k businessu a propagaci jednotlivých výrobků.

Ať v tom není chaos

Bez zakonu muze vest k velmi svobodomyslnemu uplatnovani reklamy a mit vliv na naivni deti v sirsi mire. Predevsim mohou byt ovlivneny jejich hodnoty a chovani k ostatnim.

děti by neměly být vystaveny ničemu nevhodnému příliš agresivnímu, eroticky laděnému nebo vulgárnímu....

Děti by neměly být zneužívány k propagaci na určité výrobky, reklamy by měly působit pouze pozitivně a být v kontextu s produkty, které k dětem jednoznačně patří. Nelíbí se mi použití dětí do reklam na produkty, které nejsou určeny dětem, ale současně se vím, že dítě bude působit na city diváka.

Děti by se v reklamě neměly chovat jako dospělé osoby.

děti je třeba chránit

děti jsou intenzivněji ovlivňovány okolím, než dospělí, tj reklamu nemusí brát jako reklamu, ale jako holý fakt

děti jsou lehce ovlivnitelné a rodiče sami nehlídají reklamy, kterým jsou děti vystaveny, děti jsou důvěryhodné a snadno podlehnou iluzi, že to, co je v reklamě, je správné, úžasné a že by to snad i chtěli vlastnit

Děti jsou mnohem více náchylnější k ovlivnění reklamou.

Děti jsou nejvíce náchylné na nesmyslně růžově vykreslenou realitu v reklamách/tuším,že bez retušování není vůbec nic co se v nich ukazuje. Vím jak se tváří děti při jídle ve školní jídelně a pak ukazují šťastného človíčka jak si pochutnává na chemickém koncentrátu pod různým názvem/třeba polévka nebo omáčka v lepším případě sojové hmotě obarvené na hnědo pod prodejním názvem čokoláda.

Děti jsou snadno ovlivnitelné... někteří lidé v reklamní branži jsou schopni použít způsoby "ovlivnění", které nejsou pro děti vhodné.

Děti jsou velmi snadno ovlivnitelné a proto je třeba kontrolovat, co je může například nevhodně ovlivnit

Děti koukají na telku a nerozlišují reklamu pro děti či dospělé, regulovat jejich zájem by měli rodiče.

deti mozu vediet co chcu, ale nemozu vediet realne zhodnotit ci to co chcu je v urcitych medziach pre nich vhodne a niekedy to nevedia ani dospeli

děti nedokáží prohlédnout často podpásové manipulační mechanismy reklamy

Deti nejsou jeste schopny rozeznat co je potrebne a co ne. Proti reklame ktera by jim neco "vnutila" at uz by to bylo cokoliv nejsou schopny se branit. Protot je potreba tuto reklamu regulovat

Děti opakují co vidí kolem sebe, reklama by neměla být agresivní, drastická.

deti treba chranit

deti zcela nerozlisuji realitu sdeleni

Hrozí zneužití a samy děti se nemohou efektivně hájit...

chránit proti agresi

je to citlive tema,ale asi hlavne kvuli bezpecnosti.

Je to jen reklama. Záleží spíše na rodičích, co jim dovolí sledovat..

jedná se o citlivou oblast - reklama ovlivňuje vnímání dítěte a jeho tvorbu obrazu o světě, hodnotách apod. oproti tomu marketing je vlastně zbraň, která by se - nebýt pod kontrolou (a hrozbou pokut) mohla stál "smrtelnou" pro formování osobnosti dítěte

Jsem přesvědčen, že by reklama směřující na děti měla být zcela zakázána, jako je tomu třeba v Quebecu, nebo ve Švédsku. Děti jsou reklamou příliš snadno ovlivnitelné a to může negativně ovlivnit jejich hodnotový žebříček. Nepopírám však, že hlavní zodpovědnost v tomto směru leží zejména na rodičích.

Jsou jisté hranice v reklamě, jejichž případné překročení či stížnosti by měly být posuzovány dle jasně definovaného zákona..

kuz

kvuli bezpeci deti

lehce ovlivnitelna skupina

měl by být brán ohled na příadný negativní vliv na cílovou skupinu, měla by být postižitelná

Měla by být dodržena jakási etická stránka reklamy (pokud v ní působí děti)

Mnohdy je reklama pro děti silně hrající na jejich emoce a vnucuje jim věci krajně nepotřebné (hračky) a nezdravé (sladkosti) V podstatě by reklamy směřující na děti mělo být minimum, pokud vůbec, v rámci toho, že co je vhodné pro dítě by měl rozhodovat rodič a ne reklama, na ktreou je samozřejmě dítě citlivé.

musí existovat hranice podchycená zákonem za které by se děti do reklam použít neměly

Myslím si, že všechny reklamy by měly mít nějaké hranice.

myslim ze je to otazka vhodne/nevhodne reklamy tj. pouziti agrese nebo vyrobku ktery nemaji zadny pozitivni potencial k vyvoji ditete e.g. hracky typu zbrane nebo elektronicke hry s podtextem agrese. Regulace by mela byt ve podeprena vyzkumem vyrobku na chovani deti po jejich pouzit e.g jaky efekt vyrobek ma na vychovu ditete, pokud se bude jednat o eg novou stravu pro deti, pak rozhodne ne chemicky upravene vyrobky s obsahem barviv msg atd., to by podle meho nazoru nemelo byt propagovano a ni u dospelych...

myslim, ze by mela byt regulovana stejne jako kazda jina reklama - nevim, proc by se mela od ostatnich lisit

Myslím, že děti jsou velmi snadno ovlivnitelné a neměly by být vystaveny reklamám, které v nich mohou vzbudit např. agresivitu či jakékoliv podněty pro změnu v jejich chování či rozhodování se.. Tedy jsem za, aby tyto reklamy byly nějakým soudným způsobem regulovány..

Myslím, že je to jedno, protože reklamy útočí ze všech stran a rodiče stejně nejsou schopni ovlivnit, jeslti děti vnímají pouze reklamu pro děti anebo všeobecně. To by jim museli zavázat oči a ucpat uši. Takže podle mně další zbytečný orgán/zákon.

Myslím, že politická reprezentace této země není schopná dát dohromady jediný zákon, který by poté nemusela nějakým způsobem upravit. Takže bych to nechal na rodičích ať regulují co jejich dítka sledují.

Na vymývání mozku mají děti čas do doby až nebudou dětmi

napr. z duvodu negativniho ovlivneni mravni vychovy

např. ve Švédsku je před vánocemi zakázáno v televizi vysílat reklamy na hračky, obecně je zakázáno vysílat např. reklamy na fastfood, což mi připadá vhodné, nicméně ochrana dětí před vlivem komerce je v prvé řadě věcí rodičů. Samozřejmě, rodiče nezabrání tomu, aby dítě nebylo ovlivněno reklamou, která je všudypřítomná a často na hraně morálních norem, proto by měla být alespoň rámcově omezena zákonem.

Neboť děti jsou přirozeně důvěřivé a nemají dostatečně vyvinuté schopnosti rozeznávat, co je upřímné a za čím jsou "jen" peníze.

Nebyla v nabidce moznost "nevim" :)

nějaká pravidla musí být

nejlépe by neměla být vůbec, proto raději přísná pravidla

Někdo by měl kontrolovat společnosti, které produkují reklamu, aby nedošlo k tomu, že vreklamě na pivo budou vystupovat děti nebo že celkově moc agresivní. Děti jsou na reklamu určitě daleko senzitivnější než dospělý jedinci.

někteří tvůrci reklam mohou zajít příliš daleko, za chvíli se tu mohou objevit reklamy na kondomy, kde budou vystupovat děti aj.

Neměla by být vulgární,agresívní,no prostě regulována zákonem.

nenapadá mě kloudná odpověď

Nevadí mi děti v reklamě. Vadí mi neúměrný tlak na děti v reklamních pauzách pořadů pro děti. myslím, že v tomto směru by měla být reklama regulovaná

nevidim pro to duvod.u zbozi pro deti nakonec stejne rozhoduje rodic,jestli dane zobiz koupi,nebo ne.

nevim proste si to nemyslim

Nevím, alezákony by neměly kecat do všeho... vůbec do médií.

nevím, myslím si to

Nižší schopnost odlišení reality od reklamní nadsázky u dětí.

ochrana dětí

Ochrana dětí

ochrana psychiky dětí

Ochrana zneužívání dětí ke spotřebním či jiným účelům

Plati pro deti ucinkujici v reklame

podle mě to zas tak důležité není.aby to muselo být v zákonu

Pokud by to byli regulace, ktere by ovlivnili kvalitu reklamy a dopad na chovani deti, pak ano.

pokud existuje zakonem stanovena rada pro reklamu, o ktere sice nemam povedomi, ale zrejme neco takoveho existuje, zda se mi tato instituce jako dozor dostacujici.

Pokud někdy nejsou soudní samotní rodiče.....

Popravdě nevím, co myslíš reklamou určenou dětem, neb si myslím, že většinou je cílená na rodiče dětí... I když jsou i reklamy na hračky a McDonald's a podobně. No, asi by měly fungovat nějaké regule, aby se předešlo násilí v reklamách atd., ale mělo by to platit plošně pro všechny reklamy...

pravidla by měla vždy pomáhat ve smyslu ochrany dětí, které mohou i vlastní rodiče propůjčit k reklamním účelům.

pro nemožnost zneužití dětí

Proč zákonem? Jsme lidé a jako lidé bychom se měli chovat. I při vytváření reklamy. Kde to někdo bude chtít dělat jinak, nezastaví ho ani zákon.

protoze prostredky pro koupi statku maji rodice a ti jsou pote ovlivnovani detmi

Protože děti jsou velice jednoduše ovlivnitelná skupina.

protože děti si neumí udělat na zboží a jeho kvalitu, popř. dopad udělat rozumný názor a co je v reklamě a nějak je zaujme tak to chtějí, bez ohledu na to jestli je to vhodné či nikoli

Protože na dobré mravy a slušné chování se u nás spoléhat nedá.

Protože pomocí reklamy lze s dětmi jednodušeji manipulovat než s dospělými (i když někdy to může být relativní).

Protože právě dětský divák, je ten nezranitelnější.

Především reklama na zboží určená dětem by měla být pravdivá a zboží bezpodmínečně kvalitní

Reklama by neměla být agresivní, s prvky násilí, měla by být veselá a vyvážená.

Reklama cilena na deti je pouze zneuzivani deti s cilem ovlivnit rodice, prarodice.

reklama je reklama, zákon je zákon

reklama pro děti by měla mít nějaká pravidla, klidně regulována zákonem

Reklama pro děti je vlastně reklamou pro "peneženky dospělých". Děti reklamu pojímají jiným způsobem než dospělí, proto si myslím, že z toho vizuálního pohledu být reklama pro děti regulována nemusí.

Reklama určená dětem by měla mít pouze výchovný charakter, nikoli komerční.

reklama určená dětem by neměla být neetická

Reklama určená dětem je neetická záležitost.

Reklamy hodně působí na děti, dítě chce vše co vidí, a proto si myslím, že by reklam zaměřených na děti mělo být co nejméně.

Reklamy na dětské zboží by měly být lékařsky podložené (vitamíny, doplňky stravy), pokud tvrdí, že je přínosem pro dítě. U sladkých a tučných jídel (čokolády, Brumíci) bych zakázala slogany typu: kus zdraví, zdravá svačinka apod., kosmetika testována.

Rozhodně ano, děti jsou nejrizikovější skupinou co se týká manipulace s jejich podvědomím, utvářením hodnot, učení se způsobům chování nápodobou viděnou v reklamě - je nutné reklamu určenou dětem cíleně regulovat a kontrolovat.

Rozhodně by pro děti neměly být v reklamách věci jako násilí, sex apod. Na druhou stranu, v televizi je těchto věcí k vidění dost i ve vysílacím čase do 22:00. Proto si myslím, že by rodiče neměli své děti nechat se dívat na pořady (zprávy, filmy, reklamy,...), o kterých si myslí a sami dle svého uvážení usoudí, že nejsou vhodné pro jejich děti.

Samotná reklama "určená dětem" je nesmysl.

Tak protože si myslím, že děti by asi neměli vidět všechno.

tož aby sa tam nemluvilo sprostě...aby pak děcka doma nemluvila sprostě na tatu!!!

U některých reklam (např. propagace nových hraček) se mi nelíbí, když takzvaně "tlačí na pilu". Myslím si, že pak valné většině dětí nevysvětlíte, že nemusí mít vše, co se v reklamě jeví jako nepostradatené pro život. :) To neplatí samozřejmě jen pro TV reklamu. Nicméně hlavně TV reklamy jsou někdy příliš "agresivní".

v rozumné míře, reklaam pro děti by neměla být násilná, erotická apod.

VADÍ MI REKLAMA URČENÁ DĚTEM VŮBEC JAKO TAKOVÁ.

Větší nebezpečí manipulace než u cílovky dospělí.

Většina stupidních reklam děti ovlivňuje -co dítě vidí v televizi považuje za normální i v reálném světě.

Vše co se týká dětí by mělo být regulované zákonem

Vzhledem k tomu, že většina reklam určených dětem je na totální zbytečnosti a věci, které žádným způsobem nerozvíjí dětskou představivost a ani nevede k jejich vzdělání, by tyto reklamy regulovány být měly. Většinou se jedná o hračky apod, které v dětech spíše probouzí agresivitu.

Z duvodu bezpečnosti,zdraví a kvality.

z důvodu vhodnosti

Z hlediska etiky určitě - reklama by neměla nabádat děti k nevhodnému chování (agrese, lhaní, závist). Společnosti by neměly děti "využívat" ke zvýšení zisku. Ošetřit také produkt/služby, na které je reklama pro děti určena.

zákon by měl určovat co mohou děti v reklamách dělat a taky by měl určovat jaký typ chování je pro dětské aktéry vhodný, aby se reklama samotná nestala určitým prototypem chování dětí při dosahování věcí.

zákon je od toho aby se porušoval :-)

zákonem ne, ale je dobře, že máme radu pro reklamu. V dotazníku jsi opmněla skupinu lidí, kteří se reklamouživí a je jeich profesí.), čau, at se daří, Kolinn.

Záleží, kdo bude jménem zákona rozhodovat

zboží nakonec koupí stejně rodiče, kteří mají rozum a zkušenosti a mohou dítěti nákup vymluvit, nebo naopak potvrdit.

Změnila jsem odpověď z ano na ne, protože nejsem schopná říct jak by měla být regulována. Stejně lobby firem jsou veliká. těžko by se specifikovalo, co je a co není přípustné. reklamy pro děti by měly být na ty produkty, které dětem pomáhají. ať už je to jídlo, nebo hračky

Zranitelná skupina.

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA8769,6 %69,6 %  
MUŽ3830,4 %30,4 %  

Graf

20. Věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 30 let7459,2 %59,2 %  
31- 40 let3729,6 %29,6 %  
41- 50 let86,4 %6,4 %  
51 a více let64,8 %4,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Myslíte si, že v reklamě, která je určená rodičům dětí, by měly účinkovat děti?

  • odpověď JE MI TO JEDNO:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi JE MI TO JEDNO na otázku 11. Myslíte si, že v reklamě, která je určená dětem, by měyi účinkovat děti?

20. Věková skupina:

  • odpověď 18 - 30 let:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mě ovlivňuje na otázku 2. Jak vnímáte reklamu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte děti/vnoučata ve věku do 15-ti let?

2. Jak vnímáte reklamu?

3. Myslíte si, že je reklama (propagace) v dnešní době nezbytná?

4. Ovlivňují Vás propagační prostředky (reklama, dárky ke zboží, vzorky) při koupi zboží ?

5. Vadí Vám děti jako aktéři v reklamě?

6. Byl by pro Vás jako budoucího rodiče etický problém propůjčit své dítě k reklamním účelům (vystupování v reklamě, focení – přes registrované agentury)?

7. Pamatujete si nějakou reklamu, ve které vystupují děti?

9. Pokud ano, ovlivnila Vás natolik, že jste si dané zboží zakoupili?

10. Myslíte si, že v reklamě, která je určená rodičům dětí, by měly účinkovat děti?

11. Myslíte si, že v reklamě, která je určená dětem, by měyi účinkovat děti?

12. Myslíte si, že tato reklama je agresivní? http://www.youtube.com/watch?v=XntTGhsRwnk

13. Myslíte si, že aktéři této reklamy působí starší 25-ti let? http://www.youtube.com/watch?v=ld99BTFTO7Q

14. Víte o možnosti podání stížnosti na jakýkoliv reklamní nosič v případě, že jej shledáte nevhodným/neetickým?

15. Víte o existenci etického kodexu reklamy?

16. Setkali jste se již někde se samoregulačním orgánem zvaným: Rada pro reklamu?

17. Myslíte si, že reklama určená dětem by měla být regulována zákonem?

19. Pohlaví:

20. Věková skupina:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte děti/vnoučata ve věku do 15-ti let?

2. Jak vnímáte reklamu?

3. Myslíte si, že je reklama (propagace) v dnešní době nezbytná?

4. Ovlivňují Vás propagační prostředky (reklama, dárky ke zboží, vzorky) při koupi zboží ?

5. Vadí Vám děti jako aktéři v reklamě?

6. Byl by pro Vás jako budoucího rodiče etický problém propůjčit své dítě k reklamním účelům (vystupování v reklamě, focení – přes registrované agentury)?

7. Pamatujete si nějakou reklamu, ve které vystupují děti?

9. Pokud ano, ovlivnila Vás natolik, že jste si dané zboží zakoupili?

10. Myslíte si, že v reklamě, která je určená rodičům dětí, by měly účinkovat děti?

11. Myslíte si, že v reklamě, která je určená dětem, by měyi účinkovat děti?

12. Myslíte si, že tato reklama je agresivní? http://www.youtube.com/watch?v=XntTGhsRwnk

13. Myslíte si, že aktéři této reklamy působí starší 25-ti let? http://www.youtube.com/watch?v=ld99BTFTO7Q

14. Víte o možnosti podání stížnosti na jakýkoliv reklamní nosič v případě, že jej shledáte nevhodným/neetickým?

15. Víte o existenci etického kodexu reklamy?

16. Setkali jste se již někde se samoregulačním orgánem zvaným: Rada pro reklamu?

17. Myslíte si, že reklama určená dětem by měla být regulována zákonem?

19. Pohlaví:

20. Věková skupina:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vysloužilová, A.Marketingová komunikace a děti - skupina bez dětí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://15287.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.