Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování

Nákupní chování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Hlavatá
Šetření:28. 04. 2011 - 05. 05. 2011
Počet respondentů:92
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění dotazníku do bakalářské práce. Nákupní chování je zaměřeno na výběr oděvů, vyplnění Vám zabere cca 3-4 minuty.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že značka ovlivňuje kvalitu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4650 %50 %  
spíše ne1920,65 %20,65 %  
ano1819,57 %19,57 %  
ne99,78 %9,78 %  

Graf

2. U kterého druhu oděvu nejvíce hledíte na značku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sportovní oblečení4953,26 %53,26 %  
oblečení na zimu1314,13 %14,13 %  
společenské oděvy1213,04 %13,04 %  
oblečení pro volný čas55,43 %5,43 %  
letní oblečení33,26 %3,26 %  
u všech22,17 %2,17 %  
žádné22,17 %2,17 %  
U VSEHO11,09 %1,09 %  
u všeho11,09 %1,09 %  
nic11,09 %1,09 %  
u žádného11,09 %1,09 %  
Automobil11,09 %1,09 %  
nehledím na značku11,09 %1,09 %  

Graf

3. Ohodnoťte prosím následující tvrzení: Známá značka zvyšuje prestiž nositele.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4043,48 %43,48 %  
ano2426,09 %26,09 %  
spíše ne1617,39 %17,39 %  
ne1213,04 %13,04 %  

Graf

4. Jak velikou váhu přikládáte těmto aspektům? (prosím seřaďte od nejvíce důležitého po nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena2.3911.912
kvalita2.1851.977
značka3.9671.705
image3.131.918
výrobce (domácí, zahraniční)4.5111.446
prodejna, kde nakupuji4.8152.477

Graf

5. Preferujete při nákupu oděvy českých značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezáleží mi na značce3740,22 %40,22 %  
někdy2325 %25 %  
dávám přednost zahraničním výrobcům2122,83 %22,83 %  
rozhodně55,43 %5,43 %  
často33,26 %3,26 %  
Česká značka je mi samozřejmě sympatičtější.11,09 %1,09 %  
Turecké oblečení a jídlo11,09 %1,09 %  
nekupuji české oblečení11,09 %1,09 %  

Graf

6. Jste ochoten zaplatit více za oděv z přírodních a ekologicky šetrných materiálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4245,65 %45,65 %  
spíše ano2223,91 %23,91 %  
ne1617,39 %17,39 %  
ano1213,04 %13,04 %  

Graf

7. Je reklama na oblečení důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3942,39 %42,39 %  
spíše ano2325 %25 %  
ne1819,57 %19,57 %  
ano1213,04 %13,04 %  

Graf

8. Pořídil jste si nekdy výrobek, protože Vás předtím zaujal v inzerci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6065,22 %65,22 %  
ano3234,78 %34,78 %  

Graf

9. Pokud ano, jaký?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
boty515,63 %5,43 %  
oblečení39,38 %3,26 %  
kalhoty26,25 %2,17 %  
sportovní bunda26,25 %2,17 %  
šaty26,25 %2,17 %  
obleční13,13 %1,09 %  
sportovní kalhoty13,13 %1,09 %  
letní šaty13,13 %1,09 %  
sportovní spodní prádlo13,13 %1,09 %  
zboží z letáku13,13 %1,09 %  
ostatní odpovědi bundu
kosmetika
tričko
plavky
kosmetický výrobek
weggart
oděvy, boty
nike triko
nepamatuji se
fler.cz
Hodinky
mikina
obuv, barva na vlasy
1340,63 %14,13 % 

Graf

10. Prosím, ohodnoťte následující tvrzení: Mám-li dva stejné výrobky, dám přednost tomu značkovému.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3639,13 %39,13 %  
ano2223,91 %23,91 %  
spíše ne2223,91 %23,91 %  
ne1213,04 %13,04 %  

Graf

11. Slyšel jste někdy o Radě pro reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6772,83 %72,83 %  
ano2527,17 %27,17 %  

Graf

12. Co Vám na reklamě nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je všude, kam se podívám3841,3 %41,3 %  
uměle vytvořené situace3639,13 %39,13 %  
nic22,17 %2,17 %  
erotické motivy22,17 %2,17 %  
trapné a špatně provedéné reklamy11,09 %1,09 %  
klamavost11,09 %1,09 %  
strach11,09 %1,09 %  
nevadí mi11,09 %1,09 %  
nic z této nabídky11,09 %1,09 %  
nic mi nevadí na reklamě11,09 %1,09 %  
špatná hudba11,09 %1,09 %  
její tupost a .....11,09 %1,09 %  
1. Kult mládí, 2. Evidentní lži11,09 %1,09 %  
hloupost, podbízivost, vlezlost, hlučnost,trapnost11,09 %1,09 %  
nekorektnost11,09 %1,09 %  
Otravuje11,09 %1,09 %  
nízká kvalita kampaní, celkové provedení11,09 %1,09 %  
je všude a je jí příliš11,09 %1,09 %  

Graf

13. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý nápad4548,91 %48,91 %  
humor3538,04 %38,04 %  
hudba66,52 %6,52 %  
doporučovatel (např: děti, odborník, celebrita)22,17 %2,17 %  
nic22,17 %2,17 %  
prostředí11,09 %1,09 %  
humor, nápad + jak je udělaní, jestli je "hezká"11,09 %1,09 %  

Graf

14. Přemýšlel jste někdy o podání stížnosti na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6772,83 %72,83 %  
netušil jsem o možnosti2021,74 %21,74 %  
ano55,43 %5,43 %  

Graf

15. Myslíte si, že je současný trh s textiním zbožím dobře zásobený?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3538,04 %38,04 %  
spíše ano3234,78 %34,78 %  
spíše ne1415,22 %15,22 %  
ne88,7 %8,7 %  
záleží v jaké zemi, v ČR spíš ne11,09 %1,09 %  
v ČR ne, jinde ano11,09 %1,09 %  
Nevím. Dávám přednost second handům.11,09 %1,09 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6671,74 %71,74 %  
muž2628,26 %28,26 %  

Graf

17. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
221617,39 %17,39 %  
231617,39 %17,39 %  
241213,04 %13,04 %  
2199,78 %9,78 %  
2566,52 %6,52 %  
3044,35 %4,35 %  
1944,35 %4,35 %  
2044,35 %4,35 %  
1733,26 %3,26 %  
1833,26 %3,26 %  
ostatní odpovědi 26
32
16
28
47
třice tsedm
42
15
37
62
40
1516,3 %16,3 % 

Graf

18. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 0006673,33 %71,74 %  
20 000 - 30 000910 %9,78 %  
10 000 - 15 00077,78 %7,61 %  
30 000 - 50 00055,56 %5,43 %  
15 000 - 20 00033,33 %3,26 %  

Graf

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 000 - 100 0002527,17 %27,17 %  
1 000 000 - více2426,09 %26,09 %  
do 10001213,04 %13,04 %  
5000 - 10 0001111,96 %11,96 %  
100 000 - 1 000 0001010,87 %10,87 %  
1000 - 50001010,87 %10,87 %  

Graf

20. Kraj, ve kterém bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha2122,83 %22,83 %  
středočeský1516,3 %16,3 %  
Moravskoslezský1010,87 %10,87 %  
Liberecký66,52 %6,52 %  
Jihočeský55,43 %5,43 %  
pardubický44,35 %4,35 %  
Vysočina44,35 %4,35 %  
Ústecký44,35 %4,35 %  
plzeňský33,26 %3,26 %  
Jihomoravský33,26 %3,26 %  
ostatní odpovědi Karlovarský
Olomoucký
kralovehradecky
pce
brno
Mladoboleslavký
Severočeský
neřeknu :-P
JMK
Plzeň
brrh
...........
Mladoboleslavský
Zlín
1718,48 %18,48 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém bydlíte?

  • odpověď 1 000 000 - více:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 20. Kraj, ve kterém bydlíte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že značka ovlivňuje kvalitu oblečení?

2. U kterého druhu oděvu nejvíce hledíte na značku?

3. Ohodnoťte prosím následující tvrzení: Známá značka zvyšuje prestiž nositele.

4. Jak velikou váhu přikládáte těmto aspektům? (prosím seřaďte od nejvíce důležitého po nejméně důležité)

5. Preferujete při nákupu oděvy českých značek?

6. Jste ochoten zaplatit více za oděv z přírodních a ekologicky šetrných materiálů?

7. Je reklama na oblečení důležitá?

8. Pořídil jste si nekdy výrobek, protože Vás předtím zaujal v inzerci?

10. Prosím, ohodnoťte následující tvrzení: Mám-li dva stejné výrobky, dám přednost tomu značkovému.

11. Slyšel jste někdy o Radě pro reklamu?

12. Co Vám na reklamě nejvíce vadí?

13. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

14. Přemýšlel jste někdy o podání stížnosti na reklamu?

15. Myslíte si, že je současný trh s textiním zbožím dobře zásobený?

16. Jste:

17. Jaký je Váš věk?

18. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém bydlíte?

20. Kraj, ve kterém bydlíte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že značka ovlivňuje kvalitu oblečení?

2. U kterého druhu oděvu nejvíce hledíte na značku?

3. Ohodnoťte prosím následující tvrzení: Známá značka zvyšuje prestiž nositele.

4. Jak velikou váhu přikládáte těmto aspektům? (prosím seřaďte od nejvíce důležitého po nejméně důležité)

5. Preferujete při nákupu oděvy českých značek?

6. Jste ochoten zaplatit více za oděv z přírodních a ekologicky šetrných materiálů?

7. Je reklama na oblečení důležitá?

8. Pořídil jste si nekdy výrobek, protože Vás předtím zaujal v inzerci?

10. Prosím, ohodnoťte následující tvrzení: Mám-li dva stejné výrobky, dám přednost tomu značkovému.

11. Slyšel jste někdy o Radě pro reklamu?

12. Co Vám na reklamě nejvíce vadí?

13. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

14. Přemýšlel jste někdy o podání stížnosti na reklamu?

15. Myslíte si, že je současný trh s textiním zbožím dobře zásobený?

16. Jste:

17. Jaký je Váš věk?

18. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

19. Kolik obyvatel má město, ve kterém bydlíte?

20. Kraj, ve kterém bydlíte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hlavatá, V.Nákupní chování (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://15726.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.