Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dámy a pánové, tímto si Vás dovoluji oslovit s dotazníkem, který má za cíl zjistit povědomí, zkušenosti a postoje uživatelů mobilních telefonů k mobilnímu marketingu v České republice. Vyplnění dotazníku Vám zabere maximálně 5 minut. Děkuji za Váš čas věnovaný odpovědím.
Odpovědi respondentů
1. Co si přestavujete pod pojmem „mobilní marketing“ ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
5
8,06 %
8,06 %
nabízení produktů a služeb přes telefon
1
1,61 %
1,61 %
oslovování zákazníků pomocí mobilního telefonu
1
1,61 %
1,61 %
upozorňování klienta na některé nabídky, slevy
1
1,61 %
1,61 %
využívání mob. telefonu k šíření reklamníc sdělení
1
1,61 %
1,61 %
reklama pres telefon
1
1,61 %
1,61 %
marketingové praktiky zajišťované pomocí mobilních
1
1,61 %
1,61 %
marketing realizovaný přes mobilní telefon
1
1,61 %
1,61 %
SMS, internet, reklamy na autech
1
1,61 %
1,61 %
?
1
1,61 %
1,61 %
ostatní odpovědi
Telefon Nabízení zboží, výrobků, služeb na mob.tel.napřSMS nabídka produktů přizpůsobená zákazníkovi Obchodování s mobily, nabízení služeb (tarify, pau coze nejaka blbost ne.. nemám žádnou představu reklamní zprávy a telefonáty merketinging prostřednictvím mobilního telefonu využití mobilní komunikace nabídka zboží přes mob. telefony Pokud jsou lidé propagujícími oslovováni na mobil. oslovení přes mobil, telefonicky, SMS... reklama chodi na mobil SPAM SMS reklama prostřednictvím mobilního telefonu Reklama v mobilnim telefonu pohyblivá nabídka marketing založený na využívaní mob. zariadení marketing v mobilu Reklamní SMS nabízení služeb přes mobil Reklamu distribuovanou pomocí mobilního telefonu Oslovování zákazníků pomocí mobilní sítě. reklama e-mailem reklamní sdělení v mobilu otravné nevyžádané telefonáty sms mtelefon volání na "náhodná" čísla a nabízení zboží/služeb Reklamu prostřednictvím mobilního telefonu reklamy chodící nebo se ukazující na mob. telefonu Komunikace zaměřená na uživatele mobilních tel. obchodní nabídky po telefonu nabídka přes telefon neviem marketing pře mobilní telefon pohyblivá reklama nabízení zboží přes mobil nevím, možná marketing v mobilních zařízeních? marketing v pohybu, viz. Alexander Calder reklama pomocí sms marketing, ktery vyuzivam mobilu, internetu v mobi segment přímého marketingu marketing po telefonu Forma reklamy zasílaná na zákazníkův mobil otravné dotazy po telefonu nabídky služeb (banky, operátoři...) přes telefon marketing skrze mobilní telefon zaměření se na uživatele mobilů
48
77,42 %
77,42 %
2. Setkali jste se již s mobilním marketingem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
44
70,97 %
70,97 %
ne
18
29,03 %
29,03 %
3. Jakým způsobem jste se o mobilním marketingu dozvěděli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Osobní zkušenost
40
90,91 %
64,52 %
Informovali mě mí známí
5
11,36 %
8,06 %
Jiný informační zdroj
4
9,09 %
6,45 %
4. O jakou formu (formy) mobilního marketingu se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Komunikace pomocí SMS zpráv
35
79,55 %
56,45 %
Hlasová komunikace
32
72,73 %
51,61 %
Komunikace přes internet v mobilu
5
11,36 %
8,06 %
Jiný způsob oslovení přes mobilní telefon
3
6,82 %
4,84 %
Komunikace přes bluetooth
1
2,27 %
1,61 %
5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
SMS zpráva
2.841
2.225
Telefonický hovor
3.841
1.543
Komunikace přes internet v mobilu
3.318
1.671
Komunikace přes bluetooth
3.727
1.471
6. Využili jste někdy nabídku služby či produktu, o které jste se dozvěděli přes svůj mobilní telefon?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
27
61,36 %
43,55 %
ano
17
38,64 %
27,42 %
7. Pokud jste nabídku využili, jakým způsobem jste byli osloveni?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SMS zprávou
23
60,53 %
37,1 %
Telefonicky
19
50 %
30,65 %
8. Pokud jste nabídku využili, o jaký typ služby či produktu se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Produkty mobilního operátora
26
68,42 %
41,94 %
Ostatní rychloobrátkové zboží (kosmetika apod.)
8
21,05 %
12,9 %
Ostatní služby
5
13,16 %
8,06 %
Finanční služby
5
13,16 %
8,06 %
Výrobky dlouhodobé spotřeby
2
5,26 %
3,23 %
9. Pokud jste nabídku nevyužili, z jakého důvodu tomu tak bylo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
O tento druh výrobku jsem neměl/(a) zájem
27
62,79 %
43,55 %
Nabídka se mi nezdála výhodná
14
32,56 %
22,58 %
Nabídka mě zastihla ve špatnou chvíli
2
4,65 %
3,23 %
10. Byl by pro Vás tento způsob oslovení zajímavější, kdyby oproti běžné nabídce přinášel nějaké výhody navíc?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
40
64,52 %
64,52 %
ne
22
35,48 %
35,48 %
11. Jakou výhodu byste nejvíce ocenili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sleva z nákupu
32
51,61 %
51,61 %
Nadstandardní služby (doprava zdarma apod.)
17
27,42 %
27,42 %
Vzorky
11
17,74 %
17,74 %
Zasílání novinek
2
3,23 %
3,23 %
12. Jaký vztah máte ke svému mobilnímu telefonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je to nezbytný prostředek pro komunikaci s okolím, převážně volám a píšu SMS zprávy
48
77,42 %
77,42 %
Mobilní telefon je kromě výše uvedeného pro mě i společník pro volný čas. Poslouchám hudbu a přehrávám videa
11
17,74 %
17,74 %
Mobilní telefon je multifunkční médium. Instaluji různé aplikace, používám mobilní internet a většinu integrovaných funkcího pro mě i společník pro volný čas
3
4,84 %
4,84 %
13. Které z následujících funkcí mobilního telefonu používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Fotoaparát
44
70,97 %
70,97 %
Hudba (rádio/mp3)
33
53,23 %
53,23 %
Aplikace
24
38,71 %
38,71 %
Internet
22
35,48 %
35,48 %
Video
11
17,74 %
17,74 %
Sociální sítě
7
11,29 %
11,29 %
Televize
2
3,23 %
3,23 %
14. Jaká je Vaše zkušenost s tzv. QR kódy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím, co si pod tímto termínem mám představit
47
75,81 %
75,81 %
Tento termín znám, ale nikdy jsem s QR kódy nepracoval(a)
13
20,97 %
20,97 %
QR kód jsem již použil(a)
2
3,23 %
3,23 %
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
35
56,45 %
56,45 %
Muž
27
43,55 %
43,55 %
16. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 – 36
50
80,65 %
80,65 %
37 – 55
8
12,9 %
12,9 %
56 a více
3
4,84 %
4,84 %
Méně než 18
1
1,61 %
1,61 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Jakým způsobem jste se o mobilním marketingu dozvěděli?
odpověď Osobní zkušenost:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS zpráva=1 na otázku 5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Telefonicky na otázku 7. Pokud jste nabídku využili, jakým způsobem jste byli osloveni?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkty mobilního operátora na otázku 8. Pokud jste nabídku využili, o jaký typ služby či produktu se jednalo?
4. O jakou formu (formy) mobilního marketingu se jednalo?
odpověď Hlasová komunikace:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídka se mi nezdála výhodná na otázku 9. Pokud jste nabídku nevyužili, z jakého důvodu tomu tak bylo?
odpověď Komunikace pomocí SMS zpráv:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace přes internet v mobilu=5 na otázku 5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS zprávou na otázku 7. Pokud jste nabídku využili, jakým způsobem jste byli osloveni?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS zpráva=1 na otázku 5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
odpověď Komunikace přes bluetooth=5:
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace přes internet v mobilu=5 na otázku 5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
11. Jakou výhodu byste nejvíce ocenili?
odpověď Sleva z nákupu:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video na otázku 13. Které z následujících funkcí mobilního telefonu používáte?
13. Které z následujících funkcí mobilního telefonu používáte?
odpověď Hudba (rádio/mp3):
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobilní telefon je kromě výše uvedeného pro mě i společník pro volný čas. Poslouchám hudbu a přehrávám videa na otázku 12. Jaký vztah máte ke svému mobilnímu telefonu?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
2. Setkali jste se již s mobilním marketingem?
3. Jakým způsobem jste se o mobilním marketingu dozvěděli?
4. O jakou formu (formy) mobilního marketingu se jednalo?
5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
6. Využili jste někdy nabídku služby či produktu, o které jste se dozvěděli přes svůj mobilní telefon?
7. Pokud jste nabídku využili, jakým způsobem jste byli osloveni?
8. Pokud jste nabídku využili, o jaký typ služby či produktu se jednalo?
9. Pokud jste nabídku nevyužili, z jakého důvodu tomu tak bylo?
10. Byl by pro Vás tento způsob oslovení zajímavější, kdyby oproti běžné nabídce přinášel nějaké výhody navíc?
11. Jakou výhodu byste nejvíce ocenili?
12. Jaký vztah máte ke svému mobilnímu telefonu?
13. Které z následujících funkcí mobilního telefonu používáte?
14. Jaká je Vaše zkušenost s tzv. QR kódy?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
2. Setkali jste se již s mobilním marketingem?
3. Jakým způsobem jste se o mobilním marketingu dozvěděli?
4. O jakou formu (formy) mobilního marketingu se jednalo?
5. Jak byste ohodnotil(a) způsob komunikace nabídky přes mobilní telefon? 1 - nejlepší, 5 - nejhorší
6. Využili jste někdy nabídku služby či produktu, o které jste se dozvěděli přes svůj mobilní telefon?
7. Pokud jste nabídku využili, jakým způsobem jste byli osloveni?
8. Pokud jste nabídku využili, o jaký typ služby či produktu se jednalo?
9. Pokud jste nabídku nevyužili, z jakého důvodu tomu tak bylo?
10. Byl by pro Vás tento způsob oslovení zajímavější, kdyby oproti běžné nabídce přinášel nějaké výhody navíc?
11. Jakou výhodu byste nejvíce ocenili?
12. Jaký vztah máte ke svému mobilnímu telefonu?
13. Které z následujících funkcí mobilního telefonu používáte?
14. Jaká je Vaše zkušenost s tzv. QR kódy?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Hojovcová, P. – Mobilní marketing (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://16349.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
n/a: otázky 7,8,13 neumožňují neodpovědět - žádnou z nabídek jsem nevyužil a u mobilu používám pouze to, kvůli čemu jsem ho koupil - telefonování a SMS.