Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Guerilla marketing a jeho využití v praxi

Guerilla marketing a jeho využití v praxi

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radim Dolejský
Šetření:20. 06. 2011 - 23. 06. 2011
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobý den,


chtěl bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku na téma guerilla marketingu, který mi pomůže dokončit bakalářskou práci.

Jistě jste se již s guerilla marketingem setkali, ač je možné, že ne zcela vědomě. Jde o netradiční formu reklamy, která se snaží zaujmout potencionální zákazníky a média nekonveční kampaní, která většinou trvá jen velice krátkou dobu, ale o které se pro její originalitu mluví ještě dlouhou dobu.

V rámci dotázníku je uvedeno několik příkladů takových kampaní, které Vám snad ulehčí orientaci.


Předem díky

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U následujících tvrzení a otázek prosím zhodnoťte, do jaké míry pro vás platí či neplatí nebo jestli s nimi souhlasíte, či nesouhlasíte.

Odpovědi respondentů

1. Máte reklamu jako takovou rádi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4437,29 %37,29 %  
spíše ano3832,2 %32,2 %  
ne1512,71 %12,71 %  
ano1311,02 %11,02 %  
nevím86,78 %6,78 %  

Graf

2. Reklamních sdělení ve Vašem okolí je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše moc5647,46 %47,46 %  
příliš4739,83 %39,83 %  
akorát1311,02 %11,02 %  
spíše málo21,69 %1,69 %  

Graf

3. Obtěžují Vás reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4235,59 %35,59 %  
spíše ne3933,05 %33,05 %  
ano2622,03 %22,03 %  
nevím97,63 %7,63 %  
ne21,69 %1,69 %  

Graf

4. Setkali jste se někdy s pojmem guerilla marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5143,22 %43,22 %  
ne3630,51 %30,51 %  
spíše ne1613,56 %13,56 %  
spíše ano86,78 %6,78 %  
nevím75,93 %5,93 %  

Graf

5. Majitel jedné pražské prádelny brázdí ulice hlavního města s dodávkou v barvách policie ČR, avšak s nápisem PRÁDELNA a heslem PRÁT A ŽEHLIT. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4235,59 %35,59 %  
ano3933,05 %33,05 %  
spíše ne1916,1 %16,1 %  
ne97,63 %7,63 %  
nevím97,63 %7,63 %  

Graf

6. Na trh nastupující internetová mBank se snažila v rámci akce Nekrmte bankéře! upozornit na zbytečné placení bankovních poplatků, které se u mBank neplatí, a tak postavila do ulic klece, ze kterých se snažili dostat lidé v oblecích s kufříkem. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4336,44 %36,44 %  
ano2420,34 %20,34 %  
spíše ne2319,49 %19,49 %  
nevím2218,64 %18,64 %  
ne65,08 %5,08 %  

Graf

7. Jedna reklamní agentura oblékla dělníky, kteří pracovali na Václavském náměstí, do křiklavých triček s nápisem MĚL JSEM SE LÍP UČIT! jako reklamní kampaň pro portál ŠKOLY.CZ. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3428,81 %28,81 %  
spíše ne3327,97 %27,97 %  
ano3126,27 %26,27 %  
ne1311,02 %11,02 %  
nevím75,93 %5,93 %  

Graf

8. Zaregistrovali jste v podlední době aféru, ve které figuroval Leoš Mareš, BMW a psí exkrement na dveřích od auta.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7160,17 %60,17 %  
ano3327,97 %27,97 %  
spíše ne65,08 %5,08 %  
spíše ano65,08 %5,08 %  
nevím21,69 %1,69 %  

Graf

9. Zaregistrovali jste aféru, ve které údajně napadl slovenský rapper Rytmus moderátora Stream.cz Kazmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5143,22 %43,22 %  
ano4941,53 %41,53 %  
spíše ne86,78 %6,78 %  
spíše ano75,93 %5,93 %  
nevím32,54 %2,54 %  

Graf

10. Vzpomínate si na blikající krabičky, které se jednoho večera objevili na lampách v Praze, a o kterých se policie domnívala, že jde o výbušniny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5950 %50 %  
ano4134,75 %34,75 %  
spíše ano86,78 %6,78 %  
spíše ne75,93 %5,93 %  
nevím32,54 %2,54 %  

Graf

11. Uvědomovali jste si, že jde v posledních třech případech o mystifikace, jejichž účelem byla propagace jednotlivých firem a v druhé řadě poukázat na fakt, že člověk nemůže zcela věřit médiím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3933,05 %33,05 %  
ano3529,66 %29,66 %  
ne2117,8 %17,8 %  
nevím1411,86 %11,86 %  
spíše ne97,63 %7,63 %  

Graf

12. Líbí se vám takováto forma komunikace? (z otázek 5-10)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4033,9 %33,9 %  
spíše ne3227,12 %27,12 %  
ne1916,1 %16,1 %  
ano1714,41 %14,41 %  
nevím108,47 %8,47 %  

Graf

13. Setkali jste se i s jinými případy podobné marketingové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3529,66 %29,66 %  
nevím3529,66 %29,66 %  
spíše ne2016,95 %16,95 %  
ne1815,25 %15,25 %  
spíše ano108,47 %8,47 %  

Graf

14. Jakou

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"Na vlastni kuzi" ne, prostrednictvim viraloveho videa na fcbooku ano - pizza coloseum (Nekdo si objednal pizzu? ), Kazmova akce z leta 2010 "My se nedame" proti Karlovarskym mineralnim vodam a Ogilvy

Bartošová a jeji zhroucený sen o princeznách, který se snaží pořad realizovat. Lars Von Trier a jeho "skandlaní" vystoupení v Cannes, Cannes v celosvětových mediích, uvedeni Melancholie do kin. ( vychytralej psychouš) skoro všechno už má komerční podtext K otazkam niže: je to diskutabilni, záleži na obsahu, nejde to generalizovat

nevzpomenu si

nevzpomínám si

Pindulína není líná, čůrající panáčci na semaforu

Pokud ano, pravděpodobně jsem si neuvědomil, že jde o tento druh reklamy.

Skupina Ztohoven - vsechny reklamni panely v metru pres noc zahalili do cerne Znovu skupina Ztohoven - jaderny vybuch v Krkonosich pres televizni kameru

spraying

telefonem

treba kauza "Cesky sen"

v zahraničí- vtipné dvojsmysly atd.

ve formě sanitky první pomoc pro záchranu vašeho počítače

zaregistrovala jsem pouze asi jen guerilla eggs behem velikonoc, jak byly po praze ruzne schovany vajicka,coz se mi libilo....fandim tradicim))

15. Dokáže Vás taková forma propagace zaujmout více než klasická reklamní sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5244,07 %44,07 %  
ano3428,81 %28,81 %  
spíše ne1512,71 %12,71 %  
ne119,32 %9,32 %  
nevím65,08 %5,08 %  

Graf

16. Podělili byste se o zkušenost s takovou formou reklamy s rodinou či známými?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4336,44 %36,44 %  
ano3327,97 %27,97 %  
spíše ne2016,95 %16,95 %  
nevím1411,86 %11,86 %  
ne86,78 %6,78 %  

Graf

17. Líbí se Vám způsob propage firmy, která používá takovéto netradiční formy marketingové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5042,37 %42,37 %  
ano2218,64 %18,64 %  
spíše ne1916,1 %16,1 %  
nevím1916,1 %16,1 %  
ne86,78 %6,78 %  

Graf

18. Myslíte si, že má taková forma propagace budoucnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4638,98 %38,98 %  
ano4437,29 %37,29 %  
nevím2218,64 %18,64 %  
spíše ne54,24 %4,24 %  
ne10,85 %0,85 %  

Graf

19. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5748,31 %48,31 %  
spíše ne3025,42 %25,42 %  
spíše ano1916,1 %16,1 %  
ano97,63 %7,63 %  
nevím32,54 %2,54 %  

Graf

20. Považujete doporučení od někoho známého ohledně nějakého produktu či služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5950 %50 %  
spíše ano4538,14 %38,14 %  
nevím75,93 %5,93 %  
spíše ne43,39 %3,39 %  
ne32,54 %2,54 %  

Graf

21. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 297866,1 %66,1 %  
30 +4033,9 %33,9 %  

Graf

22. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5950 %50 %  
žena5950 %50 %  

Graf

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7361,86 %61,86 %  
střední s maturitou3832,2 %32,2 %  
střední odborné54,24 %4,24 %  
vyšší odborné10,85 %0,85 %  
základní10,85 %0,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte reklamu jako takovou rádi?

2. Reklamních sdělení ve Vašem okolí je:

3. Obtěžují Vás reklamy?

4. Setkali jste se někdy s pojmem guerilla marketing?

5. Majitel jedné pražské prádelny brázdí ulice hlavního města s dodávkou v barvách policie ČR, avšak s nápisem PRÁDELNA a heslem PRÁT A ŽEHLIT. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

6. Na trh nastupující internetová mBank se snažila v rámci akce Nekrmte bankéře! upozornit na zbytečné placení bankovních poplatků, které se u mBank neplatí, a tak postavila do ulic klece, ze kterých se snažili dostat lidé v oblecích s kufříkem. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

7. Jedna reklamní agentura oblékla dělníky, kteří pracovali na Václavském náměstí, do křiklavých triček s nápisem MĚL JSEM SE LÍP UČIT! jako reklamní kampaň pro portál ŠKOLY.CZ. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

8. Zaregistrovali jste v podlední době aféru, ve které figuroval Leoš Mareš, BMW a psí exkrement na dveřích od auta.

9. Zaregistrovali jste aféru, ve které údajně napadl slovenský rapper Rytmus moderátora Stream.cz Kazmu?

10. Vzpomínate si na blikající krabičky, které se jednoho večera objevili na lampách v Praze, a o kterých se policie domnívala, že jde o výbušniny?

11. Uvědomovali jste si, že jde v posledních třech případech o mystifikace, jejichž účelem byla propagace jednotlivých firem a v druhé řadě poukázat na fakt, že člověk nemůže zcela věřit médiím?

12. Líbí se vám takováto forma komunikace? (z otázek 5-10)

13. Setkali jste se i s jinými případy podobné marketingové komunikace?

15. Dokáže Vás taková forma propagace zaujmout více než klasická reklamní sdělení?

16. Podělili byste se o zkušenost s takovou formou reklamy s rodinou či známými?

17. Líbí se Vám způsob propage firmy, která používá takovéto netradiční formy marketingové komunikace?

18. Myslíte si, že má taková forma propagace budoucnost?

19. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

20. Považujete doporučení od někoho známého ohledně nějakého produktu či služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

21. Kolik je Vám let?

22. Jakého jste pohlaví?

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte reklamu jako takovou rádi?

2. Reklamních sdělení ve Vašem okolí je:

3. Obtěžují Vás reklamy?

4. Setkali jste se někdy s pojmem guerilla marketing?

5. Majitel jedné pražské prádelny brázdí ulice hlavního města s dodávkou v barvách policie ČR, avšak s nápisem PRÁDELNA a heslem PRÁT A ŽEHLIT. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

6. Na trh nastupující internetová mBank se snažila v rámci akce Nekrmte bankéře! upozornit na zbytečné placení bankovních poplatků, které se u mBank neplatí, a tak postavila do ulic klece, ze kterých se snažili dostat lidé v oblecích s kufříkem. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

7. Jedna reklamní agentura oblékla dělníky, kteří pracovali na Václavském náměstí, do křiklavých triček s nápisem MĚL JSEM SE LÍP UČIT! jako reklamní kampaň pro portál ŠKOLY.CZ. Vnímáte takový způsob propagace pozitivně?

8. Zaregistrovali jste v podlední době aféru, ve které figuroval Leoš Mareš, BMW a psí exkrement na dveřích od auta.

9. Zaregistrovali jste aféru, ve které údajně napadl slovenský rapper Rytmus moderátora Stream.cz Kazmu?

10. Vzpomínate si na blikající krabičky, které se jednoho večera objevili na lampách v Praze, a o kterých se policie domnívala, že jde o výbušniny?

11. Uvědomovali jste si, že jde v posledních třech případech o mystifikace, jejichž účelem byla propagace jednotlivých firem a v druhé řadě poukázat na fakt, že člověk nemůže zcela věřit médiím?

12. Líbí se vám takováto forma komunikace? (z otázek 5-10)

13. Setkali jste se i s jinými případy podobné marketingové komunikace?

15. Dokáže Vás taková forma propagace zaujmout více než klasická reklamní sdělení?

16. Podělili byste se o zkušenost s takovou formou reklamy s rodinou či známými?

17. Líbí se Vám způsob propage firmy, která používá takovéto netradiční formy marketingové komunikace?

18. Myslíte si, že má taková forma propagace budoucnost?

19. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

20. Považujete doporučení od někoho známého ohledně nějakého produktu či služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

21. Kolik je Vám let?

22. Jakého jste pohlaví?

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dolejský, R.Guerilla marketing a jeho využití v praxi (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://16457.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.