Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VŠEborec
VŠEborec
→ Zúčastněte se průzkumu zájmu o novou službu, podpořte dobrou věc a soutěžte o čokolády Seed and Bean ←
(cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Preněk |
---|---|
Šetření: | 06. 03. 2009 - 10. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 11.65 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 21,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente, tento dotazník je součástí výzkumu pro předmět Marketing 2NJ421 a měl by odhalit některá zajímavá fakta o studentském portálu VŠEborec, na kerém lze nalézt nejrůznější studijní materiály, reference na předměty i učitele, diskuzi a mnoho dalších zajímavých odkazů. Pro co nejvyšší validitu zjišťovaných údajů tedy předpokládáme, že tento portál znáte a budete odpovídat podle svého nejlepšího svědomí. Děkujeme za několik málo minut věnovaných tomuto dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Jak jsi se poprvé dozvěděl/a o tomto studentském portálu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Od kamaráda | 19 | 73,08 % | 73,08 % |
Na internetu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
už ani nevím | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
letáček | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
od bratra | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
nevím | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
promo před školou při zápise | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
na seznamovací hodině v 1. ročníku | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
2. Jak často v průměru používáš tento portál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jednou týdně | 13 | 50 % | 50 % |
Každý den | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Jednou měsíčně | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Při registracích a před testy | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
před testy,zkouškami,než začne nový semestr | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
jednou do roka | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
pouze ve zkouškovém | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
každý den ve zkouškovém období, jinak méně | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
3. Které sekce využíváš nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Freematroš | 17 | 65,38 % | 65,38 % |
Diskuze | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
Reference (učitelé) | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
záleží na období. ale asi freematroš | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
3 uvedené plus diskuse | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
všechny hodně podobně často, nedá se určit | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
4. Portál VŠEborec využívám zejména tímto způsobem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze stahuji data a čtu reference | 14 | 53,85 % | 53,85 % |
Stahuji i přidávám data a čtu i přidávám reference | 12 | 46,15 % | 46,15 % |
5. Jaká je dle tvého názoru relevance informací a materiálů na tomto portálu? (1- nejvyšší, 5- nejnižší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 13 | 50 % | 50 % |
3 | 8 | 30,77 % | 30,77 % |
1 | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
4 | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.33 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.49 |
Směrodatná odchylka: | 0.7 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
6. Mohl/a bys zde zdůvodnit předchozí volbu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
chybovost informaci - rada uploadovanych info neni z rad pripevovatelu pochopena
Kvůli odlišným nárokům na určitý předmět a vyučující se musí brát určitě reference s rezervou.
lidé se často mýlí, materiály obsahují chyby, často jsou polovičaté, příliš rozdrobené, nekoncepční, spousta balastu
Ne vždy to, co se objeví na Borci je zcela správně, ale ve většině případů to velmi pomůže si udělat obrázek o tom, o co jde.
někdy je nejvyšší hodnocení za "dávačky", kde se ale moc informací nedozvíte, někdy je negatovn reference jen proto, že dotyčný hodnotící předmět nedal.
Některá data nejsou aktualizovaná a někdy jsou i chybná, ale jako podklad ke studiu postačí, jo a reference jsou subjektivní...takže taky na sto pro neplatí
Některé informace se svým obsahem netýkají kategorií, do kterých jsou zařazeny (jako velký příklad za všechny VŠE dotazy... ) . Dále se mi taky někdy příčí hodnocení na vyučující, které je mnohdy opravdu neadekvátní a až sprosté. Ale zas od toho to je a každý má subjektivní pocit a názor. Často ale bez zbytku respektu.
neúplné zadania, alebo dokonca aj s chybami učitelé niekedy nezmyslene hodnotení
Občas se vyskytne v materiálech nějaká ta chybička, ale to se stává. Jsem s pokojená. Nemám žádné výhrady
Proste si to tak myslim
reference na učitele (i předměty) mohou být dost subjektivní, ale vzhledem k tomu, že je jich na borci k přečtení dostatek, není problém zjistit názor většiny (např. dobrý učitel- hodně dobrých referencí). co se týče freematroše, některé materiály jsou horší kvality, ale to člověk pozná sám po jejich stáhnutí a prohlídnutí. vždycky se najde něco, co se dá použít, dobrých materiálu je hlavně u povinných a celoškolských předmětů, které studuje hodně studentů i na více fakultách, dostatek.
Už jsem se setkala se spoustou chyb
Velmi jednoduche. Kdo je standardni uzivatel borce? Ten, kdo ho potrebuje. Kdo ho potrebuje? Ten,kdo studium flaka, nebo na nej nema cas. Tomu odpovida i kvalita poskytnutych informaci. Ucebni materialy jsou narychlo delane, neoverene, a velmi zjednodusene. Reference jsou obvykle takove, ze kvalitni ucitel, co neco nauci, ma malo hvezdicek, protoze se k nemu musi makat. Ucitel, ktery nic nechce a dava to zadarmo, je obvykle ten nejoblibenejsi.
Zadání často obsahují chybné odpovědi, materiály bývají nekompletní. Na druhou stranu reference většinou velmi dobře odpovídají.
7. Myslíš, že někteří studenti "přežívají" na VŠE jen díky tomuto portálu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 23 | 88,46 % | 88,46 % |
ne | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
8. Myslíš, že má tento portál vliv na pověst VŠE?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
ano | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
9. Dokázal by sis představit své studium bez tohoto portálu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
ne | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
10. Mohl/a bys zde zdůvodnit předchozí volbu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano šlo by, ale bylo by to tzv. víc o nervy. Díky Borci si dokážu předem představit alespoň uspořádání např.testu.
Bez borce by bylo mnohem více práce. Dalo by se "přežít", ale bylo by to náročnější.
Byla bych na své studium pyšná, že jsem ho zvládla bez toho, aniž bych věděla správné odpovědi na varianty
Bylo by to náročnější, ale stejně studuju ze svých meteriálů a z borce si to jen potrzuji..
dokázal, bez problému, asi by to stálo viac času a pomoci od kamarátov, ale učivo neni zatial až také hrozne ťažké
informace na borci jsou jakasi shrnuti vseho podstatneho, avsak s cetnymi chybami (rada prispivajicich nepochopi latku a pak ji sdili dal)
Již několikrát mě borec "vypekl", mnohem radši se nyní spoléhám na knížky, avšak co se týká referencí o předmětech a učitelích, je to pro mě neocenitelný pomocník.
kdo chce, vždycky si dokáže sehnat informace a materiál ke studiu i kdyby borec neexistoval, jde jen o to trochu se snažit, poptát se starších studentů a známých. nebo jednoduše chodit na přednášky, psát si své vlastní poznámky a učit se z nich :-)
Kdyby nebyl borec, byla by pouze otázka času, kdy by vznikla obdobná studentská vzájemná výpomoc.
Samozřejmě bych si svůj život bez toho portálu představit dovedla. Z 90% si odsud čerpané materiály stejně dopisuji na přednáškách a kdyby byl každý vyučující(nebo většina) ochoten zveřejňovat své slidy, zřejmě bych freematroš téměř nepoužila. Tím teď opravdu nechci říct, že nekoukám na předešlé testy, ale nikdy se mi nestalo, že bych šla na test a spoléhala se jen na to, co sem vyčetla ze starých variant na borci. No a co se týče referencí a tak.. to se můžete poptat známých..
Spoustu předmětů z kategorie "vůbec mě to nezajímá ale holt to musim udělat" jsem absolvoval jen díky materiálu a vhodné vyučující vybral díky referencím, nemyslím, že se znám s lidmi, kteří nějaký studijní materiál k těmto odpornostem vlastní a vím, že navštěvovat takové přednášky bych se nedonutil.
Studenti se na portálu stali závislími, ale spousta předmětů, kde je vám borec k ničemu a musíte projevit vlastní úsilí. Člověk nakonec zjišťuje, že bez borce to taky jde a je to mnohem zábavnější.
určitá anonymita na VŠE-díky borci jsou si studenti schopni pomoci rychleji
určitě je to dobrá pomůcka, ale alespoň pro mě zhruba od druháku jen taková berlička, na niž se případně můžu obrátit a zas tak moc ji nevyužívám - to spíš přímo osobně domluvou s jinými studenty
Veliká pomoc při studiu, ale pokud by neexistoval, poradila bych si jinak.
ziadne KEBY neexistuje, proste ten VSEborec funguje
11. Co se ti na VŠEborci líbí nejvíce a nejméně?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
freematroš nejvíce, nejméně seznamka
Jak už jsem zmínila výše, nejvíce se ocení freematroš. Raději sedím na přednáška, dopisuji pouze detaily a spíše poslouchám, než abych 90minut psala, co mi ruka stačí :-) No a nejmíň, jak už sem taky psala, ty některý vyloženě hnusný hodnocení. Taky si o pár lidech myslím, že maj dost, ale trocha úcty a pokory ještě nikoho nezabila a i špatná kritika jde napsat "rozumně".
je tam všechno- nabídky ubytování, reference, matroš, zadání testů, diskuze.. osobně využívám hlavně referencí na učitele, takže se mi líbí nejvíc asi tohle. jedna maličko stinnější stránka tohohle portálu- někdy je trochu nepřehledný, ale člověk se nakoneč vždycky zorientuje.
Líbí se mi konzervativní neměnnost, vím, kde co hledat a obvykle to tam i najdu. Nelíbí pak přílišná chaotičnost mnoha sekcí, ať už všedotazů (dotaz snadno "zapadne"), matroše (balast), absurdita diskusních fór, která používám jako vedlejší zdroj informací nejen o věcech souvisejících se školou (někteří případi diskusní fórum využívají k hloupoučké seberealizaci), relevantní, přínosná a věcná diskuse nad závažnými tématy, již by člověk na serveru pro vysokoškoláky čekal, je potlačena ba znemožněna.
libi: prehlednost nelibi: castokrat nefunguje
najviac - definitívne možnosť zohnať lacno knihy zo sekcie Bazar najmenej - že aj ludia, ktorí sú docela "mimo" prechádzajú "suše" cez VŠE a hrajú sa na najväčších odborníkov - no to bude asi aj v tých ľudoch/plagiátoroch
Nejméně asi po léta nezměněný design stránek.
nejvice - free choice nejmene - studenti ztraci racio
nejvíce - reference; nejméně - diskuze
Nejvíce se mi líbí možnost získání různých materiálů, jejichž relevance bývá pochybná, nicméně jako rychlý průřez předmětem to postačí. Nelíbí se mi subjektivní hodnocení učitelů.
nejvíce- množství matrošů, stále nové fce nejméně-chybí reference na vedoucí kvalifikačních prací a na vedlejšky
Nejvíce: celkem živá diskuze a nabídky práce Nejméně: reklamní proužky a jeho rigidní a zastaralý design
rychlost odpovědí, aktuálnost nelíbí se mi úroveň některých diskuzí
12. Jsem student fakulty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mezinárodních vztahů | 12 | 46,15 % | 46,15 % |
Podnikohospodářské | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
Statistiky a informatiky | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Financí a účetnictví | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Národohospodářské | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
13. V současné době studuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Třetí ročník bakalářského studia | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
První ročník magisterského studia | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Druhý ročník bakalářského studia | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
Druhý ročník magisterského studia | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
První ročník bakalářského studia | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Čtvrtý ročník 5 letého magisterského studia | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
končím-šestý ročník | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.