Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitele na slevových portálech

Nákupní chování spotřebitele na slevových portálech

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Tomsová
Šetření:29. 10. 2011 - 12. 11. 2011
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

jsem studentkou VOŠ v Plzni a dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma slevových portálů. Zjištěné informace použiji v seminární práci. 

Děkuji 

Odpovědi respondentů

1. Víte o existenci tzv. slevových portálů na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, nikdy jsem o tom neslyšel/a → konec dotazníku, Vím o nich, ale nikdy jsem jich nevyužil/aotázka č. 2, Ano, již jsem využil/a jejich služebotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, již jsem využil/a jejich služeb4078,43 %78,43 %  
Vím o nich, ale nikdy jsem jich nevyužil/a917,65 %17,65 %  
Ne, nikdy jsem o tom neslyšel/a23,92 %3,92 %  

Graf

2. Jaké slevové portály znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevomat.cz4591,84 %88,24 %  
Vykupto.cz3775,51 %72,55 %  
Zapakatel.cz3265,31 %62,75 %  
Nebeslev.cz2448,98 %47,06 %  
Hypersleva.cz2448,98 %47,06 %  
Mydeals.cz1938,78 %37,25 %  
BonyBony.cz1836,73 %35,29 %  
Slevmeto.cz1122,45 %21,57 %  
Nakupvakci.cz714,29 %13,73 %  
Cenozrout.cz36,12 %5,88 %  
Slever.cz24,08 %3,92 %  
slevin.cz24,08 %3,92 %  
Slevbanka.cz12,04 %1,96 %  
vsechny12,04 %1,96 %  
nebeslev,zapakatel,amplion12,04 %1,96 %  
doluj.cz12,04 %1,96 %  
skrz12,04 %1,96 %  
libenter12,04 %1,96 %  
berslevu.cz12,04 %1,96 %  
fashiondays.cz12,04 %1,96 %  

Graf

3. Jak často navštěvujete tyto portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně3265,31 %62,75 %  
Každý den918,37 %17,65 %  
Nikdy816,33 %15,69 %  

Graf

4. Co nejčastěji kupujete přes portál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jídlo2551,02 %49,02 %  
Služby (kosmetika, kadeřnictví…)2448,98 %47,06 %  
Zboží1734,69 %33,33 %  
Ubytování a cestování1428,57 %27,45 %  
Kulturní akce612,24 %11,76 %  
nic48,16 %7,84 %  
Sport a adrenalinové zážitky48,16 %7,84 %  
nic sem jeste nekoupil12,04 %1,96 %  
zatim nic12,04 %1,96 %  
nekupuji12,04 %1,96 %  
nevyužívám12,04 %1,96 %  
vzdělávací kurzy12,04 %1,96 %  

Graf

5. Z jakého důvodu využíváte slevových portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleva3877,55 %74,51 %  
Pohodlí nákupu z domova1632,65 %31,37 %  
Přehlednost510,2 %9,8 %  
nevyužívám48,16 %7,84 %  
nenakupuji tam12,04 %1,96 %  
ještě sem ho nevyužil Lucinko12,04 %1,96 %  
možnost otestovat salóny před rozhodnutím12,04 %1,96 %  
pravidelných návštěv za plnou cenu12,04 %1,96 %  
MOŽNOST VYZKOUŠET SI NĚCO NOVÉHO12,04 %1,96 %  
nepoužívám12,04 %1,96 %  
Nové netradičné zážitky12,04 %1,96 %  

Graf

6. Jaká sleva musí být poskytnuta, abyste výrobek (službu) zakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
51-70%2040,82 %39,22 %  
31-50%1530,61 %29,41 %  
Nezáleží mi na slevě, zboží bych zakoupil/a i bez slevy612,24 %11,76 %  
11-30%48,16 %7,84 %  
71-100%36,12 %5,88 %  
0-10%12,04 %1,96 %  

Graf

7. Využíváte výhod samotných portálů? (kredity, kolo štěstí…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vím o nich, ale nevyužívám je2448,98 %47,06 %  
Nikdy jsem o nich neslyšel/a1224,49 %23,53 %  
Příležitostně využívám1122,45 %21,57 %  
Ano, pravidelně využívám těchto výhod24,08 %3,92 %  

Graf

8. Využíváte služeb tzv. agregátorů hromadných slev? (www stránka, která shromažďuje informace od více slevových portálů najednou)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, využívám2857,14 %54,9 %  
Vím o nich, ale nevyužívám je1428,57 %27,45 %  
Nikdy jsem o nich neslyšel/a714,29 %13,73 %  

Graf

9. Necháváte si od portálů zasílat slevy na e-mail případně si necháváte hlídat slevy jiným způsobem?(domovská stránka, sociální sítě, doporučení od známých…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, portály mě upozorňují na slevy emailem2346,94 %45,1 %  
Ne2346,94 %45,1 %  
O slevách jsem pravidelně informován/a jiným způsobem 36,12 %5,88 %  

Graf

10. Uvažujete o nákupech dárků na Vánoce prostřednictvím těchto portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ještě jsem o tom nepřemýšlel/a2857,14 %54,9 %  
Ano, uvažuji o tom nebo jsem již nakoupil/a1632,65 %31,37 %  
Ne, v žádném případě 510,2 %9,8 %  

Graf

11. Máte nějakou špatnou zkušenost s nákupem na slevovém portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, vždy jsem byl spokojen 2964,44 %56,86 %  
Ano, ale vše se vyřešilo a nakupuji na serverech dál1226,67 %23,53 %  
Ano, od té doby na těchto portálech nenakupuji48,89 %7,84 %  

Graf

12. Jakou částku utratíte průměrně za měsíc na slevových serverech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 100Kč2857,14 %54,9 %  
101Kč – 500Kč1632,65 %31,37 %  
501Kč – 1 000Kč48,16 %7,84 %  
1 001Kč – 5 000Kč12,04 %1,96 %  

Graf

13. Je něco, co byste na slevových portálech změnili či doplnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne330 %5,88 %  
jsou nepřehledný110 %1,96 %  
nakupuji nahodile...určitě se nejedná o každý měsí110 %1,96 %  
pivo110 %1,96 %  
moznost napsani na co bychom chteli slevu110 %1,96 %  
více slevy110 %1,96 %  
přehlednost, weby jsou tvořeny celkem nekvalitně 110 %1,96 %  
Nejspíš ne110 %1,96 %  

Graf

14. Ohodnoťte na bodové stupnici od 1 do 5, co má největší vliv na výběr portálu, na kterém uskutečníte svůj nákup (1 nejméně, 5 nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dobrá pověst slevového portálu3.5712.122
Velká nabídka slev3.3271.567
Dobrá komunikace s portálem3.3881.707
Přehlednost3.7961.713
Design www stránek3.2241.399

Graf

15. Jaký způsob placení upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové bankovnictví2142,86 %41,18 %  
Příkaz k úhradě1224,49 %23,53 %  
Platební kartou na internetu1224,49 %23,53 %  
V hotovosti na pobočce48,16 %7,84 %  

Graf

16. Věková skupina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-303979,59 %76,47 %  
15- 20816,33 %15,69 %  
31-více24,08 %3,92 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3775,51 %72,55 %  
Muž1224,49 %23,53 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaké slevové portály znáte?

  • odpověď Hypersleva.cz:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platební kartou na internetu na otázku 15. Jaký způsob placení upřednostňujete?
  • odpověď Nebeslev.cz:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slevmeto.cz na otázku 2. Jaké slevové portály znáte?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi BonyBony.cz na otázku 2. Jaké slevové portály znáte?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příležitostně využívám na otázku 7. Využíváte výhod samotných portálů? (kredity, kolo štěstí…)
  • odpověď Zapakatel.cz:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platební kartou na internetu na otázku 15. Jaký způsob placení upřednostňujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypersleva.cz na otázku 2. Jaké slevové portály znáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte o existenci tzv. slevových portálů na internetu?

2. Jaké slevové portály znáte?

3. Jak často navštěvujete tyto portály?

4. Co nejčastěji kupujete přes portál?

5. Z jakého důvodu využíváte slevových portálů?

6. Jaká sleva musí být poskytnuta, abyste výrobek (službu) zakoupili?

7. Využíváte výhod samotných portálů? (kredity, kolo štěstí…)

8. Využíváte služeb tzv. agregátorů hromadných slev? (www stránka, která shromažďuje informace od více slevových portálů najednou)

9. Necháváte si od portálů zasílat slevy na e-mail případně si necháváte hlídat slevy jiným způsobem?(domovská stránka, sociální sítě, doporučení od známých…)

10. Uvažujete o nákupech dárků na Vánoce prostřednictvím těchto portálů?

11. Máte nějakou špatnou zkušenost s nákupem na slevovém portálu?

12. Jakou částku utratíte průměrně za měsíc na slevových serverech?

14. Ohodnoťte na bodové stupnici od 1 do 5, co má největší vliv na výběr portálu, na kterém uskutečníte svůj nákup (1 nejméně, 5 nejvíce)

15. Jaký způsob placení upřednostňujete?

16. Věková skupina

17. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte o existenci tzv. slevových portálů na internetu?

2. Jaké slevové portály znáte?

3. Jak často navštěvujete tyto portály?

4. Co nejčastěji kupujete přes portál?

5. Z jakého důvodu využíváte slevových portálů?

6. Jaká sleva musí být poskytnuta, abyste výrobek (službu) zakoupili?

7. Využíváte výhod samotných portálů? (kredity, kolo štěstí…)

8. Využíváte služeb tzv. agregátorů hromadných slev? (www stránka, která shromažďuje informace od více slevových portálů najednou)

9. Necháváte si od portálů zasílat slevy na e-mail případně si necháváte hlídat slevy jiným způsobem?(domovská stránka, sociální sítě, doporučení od známých…)

10. Uvažujete o nákupech dárků na Vánoce prostřednictvím těchto portálů?

11. Máte nějakou špatnou zkušenost s nákupem na slevovém portálu?

12. Jakou částku utratíte průměrně za měsíc na slevových serverech?

14. Ohodnoťte na bodové stupnici od 1 do 5, co má největší vliv na výběr portálu, na kterém uskutečníte svůj nákup (1 nejméně, 5 nejvíce)

15. Jaký způsob placení upřednostňujete?

16. Věková skupina

17. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Tomsová, L.Nákupní chování spotřebitele na slevových portálech (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://17754.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.