Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes internet

Nakupování přes internet

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Trunecký
Šetření:13. 11. 2011 - 19. 11. 2011
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.75
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

v rámci předmětu Aplikovaná statistika provádím dotazníkové šetření, které je zaměřeno na nakupování přes internet. Tímto způsobem bych vás ráda požádala o vyplnění krátkého dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Využili jste již někdy možnosti nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11897,52 %97,52 %  
ne32,48 %2,48 %  

Graf

2. Důvodem, proč nákupu přes internet nevyužíváte, je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preferuji kamenné obchody266,67 %1,65 %  
nemám důvěru v nakupování přes internet133,33 %0,83 %  

Graf

3. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika3327,97 %27,27 %  
oblečení2521,19 %20,66 %  
dárkové předměty2420,34 %19,83 %  
jiné1311,02 %10,74 %  
dovolená75,93 %5,79 %  
domácí spotřebiče65,08 %4,96 %  
služby65,08 %4,96 %  
knihy43,39 %3,31 %  

Graf

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů s:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jinými internetovými obchody8471,19 %69,42 %  
kamennou prodejnou2521,19 %20,66 %  
neporovnávám nabídky54,24 %4,13 %  
nic10,85 %0,83 %  
se všemi druhy obchodů10,85 %0,83 %  
jiné internetové obchody i kamenné prodejny10,85 %0,83 %  
s kamennou prodejnou i internetovou10,85 %0,83 %  

Graf

5. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vždy, když něco potřebuji koupit4437,29 %36,36 %  
přes internet nakupuji jen ve výjimečně 2924,58 %23,97 %  
když hledaný produkt nenaleznu v kamenné prodejně2521,19 %20,66 %  
když mám nedostatek času k nákupu2016,95 %16,53 %  

Graf

6. Jaké výhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlnost8572,03 %70,25 %  
výhodnější cena produktů8471,19 %69,42 %  
možnost nákupu 24hodin 365 dní v roce6050,85 %49,59 %  
širší nabídka zboží / služeb 5748,31 %47,11 %  
dodání do domu4538,14 %37,19 %  
žádné čekání u pokladen3025,42 %24,79 %  
jiné výhody 54,24 %4,13 %  

Graf

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost si zboží vyzkoušet či osobně prohlédnout10689,83 %87,6 %  
nereálný obrázek či fotografie produktů5244,07 %42,98 %  
nedůvěra v nákupy přes internet3025,42 %24,79 %  
nemožnost se osobně poradit s prodejcem1815,25 %14,88 %  
jiné nevýhody32,54 %2,48 %  

Graf

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné hodnocení zákazníků4235,59 %34,71 %  
nabízené ceny produktů3126,27 %25,62 %  
reference od známých či přátel2521,19 %20,66 %  
internetový obchod musí mít vždy kamennou prodejnu97,63 %7,44 %  
certifikace internetových obchodů54,24 %4,13 %  
jiné důvody43,39 %3,31 %  
reklama internetových obchodů na internetu či v tisku21,69 %1,65 %  

Graf

9. Jakým způsob platby za nákup upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka6151,69 %50,41 %  
platba převodem na účet provozovatele3025,42 %24,79 %  
platba platební kartou přes internet 1613,56 %13,22 %  
jiný způsob platby119,32 %9,09 %  

Graf

10. Jaký způsob dodání upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní balík (Česká pošta)5143,22 %42,15 %  
osobní odběr4033,9 %33,06 %  
expresní doprava 2722,88 %22,31 %  

Graf

11. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9479,66 %77,69 %  
muž2420,34 %19,83 %  

Graf

12. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let9883,05 %80,99 %  
26 - 35 let1613,56 %13,22 %  
do 15 let21,69 %1,65 %  
nad 46 let10,85 %0,83 %  
36 - 45 let10,85 %0,83 %  

Graf

13. Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitou6655,93 %54,55 %  
vysokoškolské3126,27 %25,62 %  
základní1311,02 %10,74 %  
vyšší odborné vzdělání65,08 %4,96 %  
vyučen/a21,69 %1,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jaký způsob dodání upřednostňujete?

  • odpověď osobní odběr:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiný způsob platby na otázku 9. Jakým způsob platby za nákup upřednostňujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využili jste již někdy možnosti nákupu přes internet?

3. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů s:

5. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

6. Jaké výhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

9. Jakým způsob platby za nákup upřednostňujete?

10. Jaký způsob dodání upřednostňujete?

11. Jste

12. Váš věk?

13. Vaše dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využili jste již někdy možnosti nákupu přes internet?

3. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Porovnáváte nabídky internetových obchodů s:

5. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

6. Jaké výhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

7. Jaké nevýhody vám nákup přes internet přináší? (můžete označit i více odpovědí)

8. Co nejčastěji ovlivní váš výběr internetového obchodu?

9. Jakým způsob platby za nákup upřednostňujete?

10. Jaký způsob dodání upřednostňujete?

11. Jste

12. Váš věk?

13. Vaše dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Trunecký, P.Nakupování přes internet (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://18103.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.