Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové obchody

Internetové obchody

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Palo Vrbinár
Šetření:17. 11. 2011 - 19. 11. 2011
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):21 / 21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondenta, chtěl/a bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku o nakupování pomoci internetových obchodů pouze pro účely semestrální práce, tento dotazník je anonymní, Děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. 1. Nakupujete v internetových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas4072,73 %72,73 %  
pravidelně712,73 %12,73 %  
často59,09 %9,09 %  
vůbec35,45 %5,45 %  

Graf

2. 2. Jakou důležitost přisuzujete jednotlivým položkám při nákupu v elektronickém obchodě?

(1=důležitá, 2=spíše důležitá, 3=mírně důležitá, 4=žádná)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Rychlost vyřízení objednávky1.5450.466
Cena produktu1.3270.366
Způsob dopravy2.2550.735
Cena dopravy1.6550.626
Přehlednost stránek1.8360.646
Detailní popis zboží1.5640.537
Tradice firmy2.3270.838

Graf

3. 3. Nejlepší elektronické obchody vyřizují objednávky svých zákazníků v co nejkratší době (za přijatelnou dodací lhůtu považujete)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4 dny2647,27 %47,27 %  
1-2 dny2240 %40 %  
5-6 dní610,91 %10,91 %  
více dní11,82 %1,82 %  

Graf

4. 4. Cena produktu je pro Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi rozhodující3970,91 %70,91 %  
středně rozhodující1527,27 %27,27 %  
mírně rozhodující11,82 %1,82 %  

Graf

5. 5. Do jaké míry Vás ovlivní slevy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středně2749,09 %49,09 %  
velmi2138,18 %38,18 %  
mírně47,27 %7,27 %  
vůbec35,45 %5,45 %  

Graf

6. 6. Za zboží zpravidla zaplatím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka (hotovost)2952,73 %52,73 %  
bankovním převodem2341,82 %41,82 %  
elektronickou kartou35,45 %5,45 %  

Graf

7. 7. Zpravidla využívám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaslání přepravcem DPD, PPL2647,27 %47,27 %  
zaslání poštou2443,64 %43,64 %  
osobní vyzvednutí59,09 %9,09 %  

Graf

8. 8. Mám-li zájem o zboží, zpravidla ho vyhledávám na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google3054,55 %54,55 %  
zboží.cz1018,18 %18,18 %  
heuréka814,55 %14,55 %  
seznam59,09 %9,09 %  
aukro11,82 %1,82 %  
konkrétní firemní e-shop11,82 %1,82 %  

Graf

9. 9. Před nákupem se zajímám o reklamační podmínky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mírně2341,82 %41,82 %  
středně2036,36 %36,36 %  
velmi 814,55 %14,55 %  
nezajímají mě47,27 %7,27 %  

Graf

10. 10. Nejlepší elektronické obchody se snaží vyřídit reklamaci co nejrychleji a bez problémů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3360 %60 %  
spíše souhlasím1934,55 %34,55 %  
spíše nesouhlasím35,45 %5,45 %  

Graf

11. 11. Nejlepší elektronické obchody poskytují úplný popis zboží (technické parametry, složení, způsob použití, velikosti, použité materiály).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3054,55 %54,55 %  
spíše souhlasím2443,64 %43,64 %  
spíše nesouhlasím11,82 %1,82 %  

Graf

12. 12. Potvrzení objednávky a možnost sledovat stav zásilky je pro mě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středně důležité3258,18 %58,18 %  
velmi důležité1832,73 %32,73 %  
mírně důležité59,09 %9,09 %  

Graf

13. 13. Nakupuji ve známých a renomovaných elektronických obchodech:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4581,82 %81,82 %  
ne1018,18 %18,18 %  

Graf

14. 14. Šíře sortimentu je pro mě důležitá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středně3360 %60 %  
velmi1425,45 %25,45 %  
mírně814,55 %14,55 %  

Graf

15. 15. Jak Vás k nákupu ovlivní slevy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středně2647,27 %47,27 %  
velmi2036,36 %36,36 %  
mírně814,55 %14,55 %  
vůbec11,82 %1,82 %  

Graf

16. 16. Myslíte si, že je lepší nákup v internetovém obchodě, než v kamenném obchodě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2036,36 %36,36 %  
spíše nesouhlasím2036,36 %36,36 %  
souhlasím916,36 %16,36 %  
nesouhlasím610,91 %10,91 %  

Graf

17. 17. Vaše zkušenosti s e-shopy obecně jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné4480 %80 %  
velmi kladné916,36 %16,36 %  
negativní23,64 %3,64 %  

Graf

18. 18. Co zpravidla na e-chopech nakupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika2443,64 %43,64 %  
oblečení1832,73 %32,73 %  
kosmetika59,09 %9,09 %  
nic23,64 %3,64 %  
všechno11,82 %1,82 %  
dětské zboží11,82 %1,82 %  
zájezdy (pobytové, poznávací, wellness)11,82 %1,82 %  
parfémy, nehtová modeláž11,82 %1,82 %  
dárky, časopisy, knihy11,82 %1,82 %  
CD, společenské hry, knihy11,82 %1,82 %  

Graf

19. 19. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3054,55 %54,55 %  
muž2545,45 %45,45 %  

Graf

20. 20. Věková kategorie

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 254683,64 %83,64 %  
26 – 35610,91 %10,91 %  
36 – 4523,64 %3,64 %  
46 – 6011,82 %1,82 %  

Graf

21. 21. Vaše dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ (s maturitou)3767,27 %67,27 %  
1018,18 %18,18 %  
SŠ (bez maturity)610,91 %10,91 %  
23,64 %3,64 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. 1. Nakupujete v internetových obchodech?

2. 2. Jakou důležitost přisuzujete jednotlivým položkám při nákupu v elektronickém obchodě?

3. 3. Nejlepší elektronické obchody vyřizují objednávky svých zákazníků v co nejkratší době (za přijatelnou dodací lhůtu považujete)

4. 4. Cena produktu je pro Vás:

5. 5. Do jaké míry Vás ovlivní slevy?

6. 6. Za zboží zpravidla zaplatím:

7. 7. Zpravidla využívám:

8. 8. Mám-li zájem o zboží, zpravidla ho vyhledávám na:

9. 9. Před nákupem se zajímám o reklamační podmínky:

10. 10. Nejlepší elektronické obchody se snaží vyřídit reklamaci co nejrychleji a bez problémů.

11. 11. Nejlepší elektronické obchody poskytují úplný popis zboží (technické parametry, složení, způsob použití, velikosti, použité materiály).

12. 12. Potvrzení objednávky a možnost sledovat stav zásilky je pro mě:

13. 13. Nakupuji ve známých a renomovaných elektronických obchodech:

14. 14. Šíře sortimentu je pro mě důležitá:

15. 15. Jak Vás k nákupu ovlivní slevy:

16. 16. Myslíte si, že je lepší nákup v internetovém obchodě, než v kamenném obchodě:

17. 17. Vaše zkušenosti s e-shopy obecně jsou:

18. 18. Co zpravidla na e-chopech nakupujete:

19. 19. Vaše pohlaví

20. 20. Věková kategorie

21. 21. Vaše dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. 1. Nakupujete v internetových obchodech?

2. 2. Jakou důležitost přisuzujete jednotlivým položkám při nákupu v elektronickém obchodě?

3. 3. Nejlepší elektronické obchody vyřizují objednávky svých zákazníků v co nejkratší době (za přijatelnou dodací lhůtu považujete)

4. 4. Cena produktu je pro Vás:

5. 5. Do jaké míry Vás ovlivní slevy?

6. 6. Za zboží zpravidla zaplatím:

7. 7. Zpravidla využívám:

8. 8. Mám-li zájem o zboží, zpravidla ho vyhledávám na:

9. 9. Před nákupem se zajímám o reklamační podmínky:

10. 10. Nejlepší elektronické obchody se snaží vyřídit reklamaci co nejrychleji a bez problémů.

11. 11. Nejlepší elektronické obchody poskytují úplný popis zboží (technické parametry, složení, způsob použití, velikosti, použité materiály).

12. 12. Potvrzení objednávky a možnost sledovat stav zásilky je pro mě:

13. 13. Nakupuji ve známých a renomovaných elektronických obchodech:

14. 14. Šíře sortimentu je pro mě důležitá:

15. 15. Jak Vás k nákupu ovlivní slevy:

16. 16. Myslíte si, že je lepší nákup v internetovém obchodě, než v kamenném obchodě:

17. 17. Vaše zkušenosti s e-shopy obecně jsou:

18. 18. Co zpravidla na e-chopech nakupujete:

19. 19. Vaše pohlaví

20. 20. Věková kategorie

21. 21. Vaše dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vrbinár, P.Internetové obchody (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://18241.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.