Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum ohledně nového vznikajícího webového projektu
Výzkum ohledně nového vznikajícího webového projektu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michal Kvita |
---|---|
Šetření: | 21. 11. 2011 - 28. 11. 2011 |
Počet respondentů: | 74 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 7.95 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
vyvíjím webový projekt (aplikaci) realizující snadné vyhledávání kvalitního obsahu na internetu a pro sdružování kreativních uživatelů, kteří tvoří vlastní hodnotný obsah do širší uživatelské komunity. Tento projekt bude také sloužit jako má bakalářská práce.
Tento dotazník slouží k získávání Vašich názorů a poznatků k jednotlivým aspektům této problematiky.
Vyplnění dotazníku je anonymní a výsledky budou použity primárně pro účely vývoje tohoto projektu, avšak dotazník je veřejný.
Předem děkuji všem respondentům!
Odpovědi respondentů
1. Do které z následujících kategorií byste se zařadil(a) jakožto uživatel internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Používám internet pro rychlé vyhledávání informací | 69 | 93,24 % | 93,24 % |
Používám internet pro zábavu a odreagování | 66 | 89,19 % | 89,19 % |
Používám internet ke sdílení vlastního obsahu (texty, fotografie, videa…) prostřednictvím nějaké webové služby | 36 | 48,65 % | 48,65 % |
Používám internet k online prezentaci vlastní osoby prostřednictvím nějakého diskuzního fóra či sociální sítě | 35 | 47,3 % | 47,3 % |
Mám na internetu založený blog na některém blogovém serveru | 21 | 28,38 % | 28,38 % |
Mám na internetu vlastní stránky, které si spravuji | 12 | 16,22 % | 16,22 % |
2. Které z následujících webových služeb používáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
67 | 90,54 % | 90,54 % | |
Youtube | 60 | 81,08 % | 81,08 % |
Google+ | 31 | 41,89 % | 41,89 % |
Picasa | 25 | 33,78 % | 33,78 % |
Rajce | 17 | 22,97 % | 22,97 % |
10 | 13,51 % | 13,51 % | |
DeviantArt | 7 | 9,46 % | 9,46 % |
Google Blogger | 7 | 9,46 % | 9,46 % |
Flickr | 1 | 1,35 % | 1,35 % |
3. Které z dalších webových služeb neuvedených v předchozí otázce využíváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Blog.cz | 2 | 6,06 % | 2,7 % |
blog.cz, pochopitelně Taverna | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
blog.cz, seznam.cz | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
seznam | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
gmail, taverna, nyx | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
blog, tumblr | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
Google dokumenty, Vimeo | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
Live | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
4square | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
Google groups | 1 | 3,03 % | 1,35 % |
ostatní odpovědi | 22 | 66,67 % | 29,73 % |
4. Pokud jste vybrali některé možnosti u otázky na Vámi používané webové služby, můžete se prosím stručně rozepsat, jakým způsobem každou vybranou službu využíváte - např.: „Facebook pouze k zábavě, Youtube účet pro propagaci vlastní multimediální tvorby“ atd.?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
DeviantArt a blog kvůli propagaci své tvoby a názorů, Facebook a GooglePlus kvůli lidem, Youtube a tumblr kvůli zábavě.
Facebook ke komunikaci, zábavě, zjišťování novinek a informací
Facebook - kontakt s přáteli, Google+ - kontakt s přáteli, G Blogger - vedení vlastního blogu, Picasa - sdílení fotek, Youtube - sdílení videí a hudby
Facebook - obcas sa prihlasim a pozrem co robia ostatni, sam tam moc toho nedavam. Youtube - najcastejsie pocuvam nejaku hudbu, pozeram klip, obcas pozrem nieco co linkuju kamosi
Facebook - pasivně, jen sleduji co dělají ostatná a dáím o sobě vědět. Youtube - jen pro evidenci videí které jsem našel Google + - pro rozesílání přátelům Googlegroups - skutečně intenzivně, využívám pro diskuse (3 konference)
Facebook - pouze k zábavě, kontaktování přátel apod.
facebook - pouze pro komunikaci s přáteli a domluvy srazů, akcí, party youtube - k odreagování blogger.com - vlastní stránky, prezentace svých znalostí z konkrétního oboru saspi.cz - pro zábavu, pro interpretaci vlastních prací
facebook - psani debilnich statusu, hrani flashovych her youtube - vhodny na prehravani hudby
Facebook - sdílení informací nebo zajímavostí, získávání informaci oblíbených hudebních skupin Youtube - pouze hledání a sledování videí
Facebook - zábava a získání informací Youtube - pro nahrávání krátkých videí Google+ - jen doplněk k mailu
Facebook - zábava, komunikace Youtube - zábava, hudba Twitter - stručný výstup, odkazy na moje články / tvorbu jinde Picasa - fotky Rajče - přešla jsem z Picasy z důvodu neomezeného úložného prosotru
facebook - zábava+ sdílení informací youtube - zábava+ prezentace vlastní práce (zveřejnění propagačních videí) uloz.to - zábava+ uložení a sdílení dat s jinými uživateli wikipedia - vyhledání informací google - hledání, mapy-navigace, kalendář (plánování) hostuju.cz - hosting vlastních web stránek
Facebook i Google+ využívám ke komunikaci s přáteli a Youtube na poslech oblíbené hudby nebo na shlédnutí pro mne zajímavých videí.
facebook jako propagaci a zábavu, Twitter jako zábavu, Google+ a Picasa vlastní prezentace, Flickr jako zábavu, Youtube - hledání inspirace
Facebook jako zdroj informací o tom co se děje, částečně jako komunikační médium a zdroj kontaktů na lidi, na které jinak nemám kontakt. Youtube téměř jen k sledování videí a poslechu písniček, co neznám. Google plus jako zdroj zajímavostí a prostředek k větším diskuzím. Picasu hlavně k publikování. Google docs k spolupráci v teamu, Vimeo k publikování vlastního video obsahu.
Facebook k dorozumívání s přáteli, youtube k poslechu hudby a k vyhledávání zajímavých videí
Facebook k zábavě a komunikaci s přáteli, Youtube účet pro sledování jiných účtů na youtube a odběr jejich novinek.
Facebook ke komunikaci, Youtube k zábavě, Rajče k prezentaci fotek z jediné akce
facebook ke kontaktu s přáteli z reálného světa i s těmi s kterými se znám z různých diskuzních fór
Facebook ke kontaktu s přáteli. Youtube k zábavě Picasa k prezentaci vlastní tvorby Only2Clicks k rychlému pohybu mezi oblíbenými stránkami
Facebook pro komunikaci s lidmi, kteří z nějakého důvodu nechtějí, nemají icq nebo skype. Youtube k vyhledávání videí s hudbou Google blogger jsem používala k blogování DeviantArt k zveřejňování mé tvorby
facebook pro kontakt s přáteli a pro prezentaci svých šperků, youtube pro svoje videa, která pak dávám na blog google na vyhledávání
Facebook pro rychlý kontakt s přáteli. Youtube hlavně kvůli hudbě. Rajče kvůli sdílení fotek s přáteli.
facebook zejména pro komunikaci, sdílení pracovních dokumentů atp, domlouvání schůzek; youtube pro zábavu, google+ pro komunikaci
Facebook- kontakt s přáteli, Youtube- přehrávání videí a hudby, Rajce- jsem měla dokud nebyl zaveden facebook na sdílení fotografií, Wikipedie- vyhledávání informací.
Facebook, pro komunikaci s lidmi. Youtube pro poslouchání hudby a koukání na videa. Google pro vyhledávání informací. Centrum na email.
Facebook, Twitter, Google+, DeviantArt i Youtube pouze ke stalkování a zábavě :-)
facebook: styk s zahranicnimi studenty a sdileni fotek ze spolecnych vyletu rajce: fotky z cest
Facebook: zábava, rychlá pomoc znalejších přátel Twitter: zábava Google+: zábava
facebook: zábava, youtube: zábava, piccasa - prezentace vlastních fotek, rajče: prezentace vlastních fotek
FB - komunikace s přáteli, domlouvání společných akcí, sdílení zážitků Youtube - poslech hudby, trailery filmů, apod Picasa - sdílení a zálohování fotografií
FB - komunikace, info o akcích Youtube - jen poslech
Fb info a komunikace Youtube zábava a propagace Rajče na fotky Inmail mail Taverna komunikace, zábava
Picasa a rajce na fotografie, webgarden na stránky pro zverejnovani fotografii vyrobku a titulku
Picassa - prezentace fotografií přátelům a rodině Google+ - prezentace osobních myšlenek (v žádném přípaě nezaměňovat s blogem)
pouze k zábavě
rajce a picassa na fotky (ukazování i prohlížení), youtube na prohlížení
Seznam, Google, Wikipedia - vyhledávání informací Youtube - přehrávání hudby, sledování videí Facebook - komunikace s přáteli, sdílení informací
vše používám k zábavě a prezentaci vlastní osoby
Všechny používám jen k zábavě
wikipedii používám pro získání informací (ke studijním účelům i pro osobní zájem)
youtube - pouze ´sledovatel´ FB - poměrně neaktivní účastnice, především ke komunikace a ke sdílení (získávání) fotek, atd.
youtube - pouze pro zábavu, koukám na videa Facebook - koukám na fotky přátel
Youtube - zábava Google+ - hledání zajímavostí, příležitostně sdílení vlastních poznatků a zážitků Google Blogger - hlavně vlastní blog (sdílení vlastních poznatků a zážitků) Picasa - sdílení vlastních fotek
youtube na koukání, facebook protože jinak s některými lidmi nemám žádný kontakt
Youtube používám ke sledování videí všeho druhu.
Youtube- ke sdílení videí, postupem času snad i k propagaci vlastní multimediální tvorby Blog.cz- K prezentaci vlastní tvorby
5. Jste obeznámeni s technologií tzv. webových kanálů či anglicky „feedů“ (RSS, Atom…), používáte je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vím, o co se jedná, ale nepoužívám je | 30 | 40,54 % | 40,54 % |
Nevím, o co se jedná | 27 | 36,49 % | 36,49 % |
Vím, o co se jedná a využívám je ke čtení obsahu cizích stránek | 11 | 14,86 % | 14,86 % |
Vím, o co se jedná a využívám je k oběma možnostem z první a druhé odpovědi | 4 | 5,41 % | 5,41 % |
Vím, o co se jedná a využívám je k prezentaci obsahu na mých stránkách/blogu | 2 | 2,7 % | 2,7 % |
6. Jste členy nějaké „online komunity“ (společenství lidí, kteří se seznámili a udržují vzájemné vztahy prostřednictvím internetu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, jsem | 51 | 68,92 % | 68,92 % |
Ne, nejsem, a tato myšlenka mě nezaujala | 14 | 18,92 % | 18,92 % |
Ne, nejsem, ale tato myšlenka mě zaujala | 9 | 12,16 % | 12,16 % |
7. Pokud tvoříte nějaký vlastní obsah či díla prezentovaná online (případně byste je chtěli prezentovat), tak prosím vyberte z možností, o co přesně se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografie | 36 | 60 % | 48,65 % |
Text - nebeletrie (úvahy, polemiky, aktuality...) | 28 | 46,67 % | 37,84 % |
Text - beletrie (povídky, literární útvary, romány na pokračování...) | 26 | 43,33 % | 35,14 % |
Výukové materiály | 16 | 26,67 % | 21,62 % |
Videa (online show, music videa, fan-videa, vlastní filmy…) | 13 | 21,67 % | 17,57 % |
Kreslení a grafická tvorba | 12 | 20 % | 16,22 % |
Odborné články | 12 | 20 % | 16,22 % |
Komixy | 5 | 8,33 % | 6,76 % |
Soutěže | 4 | 6,67 % | 5,41 % |
Hudba | 4 | 6,67 % | 5,41 % |
nic | 1 | 1,67 % | 1,35 % |
8. Nějaký další typ díla/obsahu, který vytváříte a který chyběl u předchozí otázky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Glosy | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
Aplikace | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
choreografie | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
remeslne vyrobky - sperky, textil | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
software | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
RPG | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
Prezentace zájmového spolku | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
překlady, případně blog z cest | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
9. Používáte nějaké ČESKÉ sociální sítě?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spoluzaci.cz | 31 | 88,57 % | 41,89 % |
Lide.cz | 6 | 17,14 % | 8,11 % |
nic | 1 | 2,86 % | 1,35 % |
Libimseti.cz | 1 | 2,86 % | 1,35 % |
10. Nějaké další české sociální sítě, které využíváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nyx | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
nyx, hofyland, taverna!! | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
Fantasy-scifi Taverna, nyx.cz | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
Humanart | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
ne | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
najdise.cz | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
iboys.cz | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
xchat | 1 | 12,5 % | 1,35 % |
11. Chybí Vám na českém internetu nějaký produkt týkající se sociálních sítí a kontaktu s ostatními uživateli?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 45 | 60,81 % | 60,81 % |
nevím | 23 | 31,08 % | 31,08 % |
ano | 6 | 8,11 % | 8,11 % |
12. Můžete více rozepsat svou odpověď u předchozí otázky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano, portál orientovaný na značky, kde by člověk našel ty který značky spojujou, znají je a dovedou poradit - a nemusel hledat na mnoha místech.
Chybí mi projekt, který není reklamním plakátem, který se věnuje tomu, na co je stavěný, kde najdu plnohodnotné informace (popříp. skutečné umění), chybí mi projekt, který není přeplácaný zbytečnými a předimenzovanými "aplikacemi" (viz Facebook), kde se sdružují lidé konkrétních zájmů a interpretují pouze vlastní úvahy a práce (ne blog.cz - ten je pro mě moc... dětský a bulvární), chybí mi zpětná vazba od SKUTEČNÝCH čtenářů (na blogger.com není tak rozšířená komunita jako na blog.cz), chybí mi zkrátka plnohodnotný server pro někoho, kdo chce prezentovat odborné názory, odborné výukové texty, zpracovává odborná témata (ne plky o holubech v Praze). Nevadí mi "hemzy ze všedního života", ráda si je čtu, ale radši bych, aby byly tyto kategorie jasně oddělené. Aby bylo jasně vidět, že tato stránka spadá do odborných a konkrétních témat a tato stránka je osobní deníček někoho, kdo hrozně dobře píše. S pozdravem Kittanya
Chybí něco jako Grey Project ;-)
Jsem odpůrcem sociálních sítí, které nahrazují reálné lidské vztahy.
Jsem prostě uživatel, moc neuvažuju nad tím, co mi sítě nabízí, a co ne.
Na sociální sítě příliš nechodím, v současné době na to nemám čas, ale kdyby byla vytvořená nějaká nová a něčím originální sociální síť, tak bych se jí věnovala.
Necítím, že bych výrazně něco postrádal, ale samozřejmě počítám, že může přijít služba, která mě výrazně zaujme, a zpětně si řeknu "jak jsem mohl bez takové služby fungovat?"
Nechybí :o)
Nechybí, protože používám Facebook, bude-li ale něco lepšího, budu určitě ráda :-).
nemám potřebu hledat nic dalšího, než mám na FB, pořád zastávám názor, že lidi by se měli scházet osobně, i když vítám možnost "stýkat se" i s lidmi na druhé straně republiky, případně v jiných státech, což osobně moc nejde, takže jestli mi něco chybí, nebo nechybí, budu vědět, až když mě konkrétní funkce napadne a zjistím, že neexistuje
nemám rád sociální sítě... P.S.: pozdravuje Laďa... :-)
Nemyslím, si, že by bylo potřeba vytvářet další pouze české sítě
Nenapadá mě nic, co by mi na českém internetu chybělo.
nenapadá mne nic, co bych chtěla využívat a nebylo by to
nepotřebuji české soc. sítě, když má každý Facebook
neviem co dodat. o socialne siete sa moc nezaujimam.
Nezajímám se o české internetové služby, není potřeba.
O dalších jiných možnostech, které nejsou na známých sociálních sítích, nevím.
proc by se melo neco tvorit jen aby to bylo cesky, kdyz to urcite uz nekde funguje? z "cz internetu" pouzivam maximalne e-mail ktery pouzivam od zakladky.
Produkty, které by chyběly na českém internetu vhodně doplňují ty zahraniční, takže si každý uživatel snad přijde na své.
Spolužáky používám jen proto, že musím, protože mí spolužáci nejsou schopní používat žádnou lepší službu jako třeba google-docs nebo facebook...
Velké sociální sítě nepoužívám, tudíž mi ani nic nechybí.
věřím, že to, co nepokrývají české produkty, tak lze řešit přes produkty zahraniční (např. z rodiny Google)
Virtualita poskytuje dostatek prostředků a kanálů, stačí umět hledat - takže ne, nechybí mi žádný další produkt.
Vše co potřebuji najdu na mezinárodních serverech
Všichni mají facebook, víc není potřeba
vůbec nevím, co si pod tím mám představit totiž:)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.