Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování na internetu

Nakupování na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Wotřelová
Šetření:30. 11. 2011 - 05. 12. 2011
Počet respondentů:91
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma nakupování přes internet.

 

Díky

Odpovědi respondentů

1. Využili jste již někdy možnost nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8997,8 %97,8 %  
Ne22,2 %2,2 %  

Graf

2. Důvod proč nenakupujete přes internet je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji raději kamenných obchodech2100 %2,2 %  

Graf

3. Co nejčastněji nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika6067,42 %65,93 %  
Slevové kupóny3033,71 %32,97 %  
Oblečení3033,71 %32,97 %  
Domácí spotřebiče1719,1 %18,68 %  
Služby1314,61 %14,29 %  
Dovolená1112,36 %12,09 %  
knihy33,37 %3,3 %  
letenky22,25 %2,2 %  
hračky11,12 %1,1 %  
různé11,12 %1,1 %  
dárkové předměty11,12 %1,1 %  
PC Hra11,12 %1,1 %  
hračky a potřeby pro dítě11,12 %1,1 %  
bižuterie11,12 %1,1 %  
psí potřeby11,12 %1,1 %  
kosmetika, knihy11,12 %1,1 %  
Kosmetika, leky, kontaktni cocky11,12 %1,1 %  
Veškeré trvanlivé spotřební zboží11,12 %1,1 %  
Spotřební zboží11,12 %1,1 %  

Graf

4. Jak často nakupujete na internetu? (např. měsíčně, kolikrát za půl roku)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
měsíčně910,11 %9,89 %  
1x měsíčně44,49 %4,4 %  
jednou za rok33,37 %3,3 %  
2x za půl roku33,37 %3,3 %  
Jednou za půl roku33,37 %3,3 %  
dvakrát za půl roku33,37 %3,3 %  
3x za půl roku22,25 %2,2 %  
1 za pul roku22,25 %2,2 %  
1x za půl roku22,25 %2,2 %  
jednou měsíčně22,25 %2,2 %  
ostatní odpovědi 1 měsíčně
2x za rok
1xměsíčně
3x měsíčně
1x za měsíc
v průměru 2x za měsíc
par krat do roka
jednou za 3 měsíce
1 krát za měsíc
dvakrát do půl roku
dvakrát ročně
Jednou za půl roku.
třikrát
5krát za rok
jednou za 2 měsíce
3 x za rok
1/mesic
Třikrát za půl roku
mesicne
pětkrát za půl roku
4krát za rok
raz za polrok
maximálně 2 za půl roku
cca 2x za půl roku
týdně
několikrát do roka
dle potřeby, asi 1x za 2 měs
2x měsíčně
1x za 2 měsíce
většinou 2x za rok
10 krát za rok
jednou za čas, když je něco potřeba
2-3x rocne
několikrát za měsíc
3x do roka
1x za 3 měsíce
1 za měsíc
nic moc
1x mesicne
1 - 3 za půl roku
2x ročně
1xmesicne
2 x ročně
1x týdně - 1x za 14 dní
1x týdně
asi 1 za půl roku
3
cca jednou za tři měsíce
jednou
4x za půl roku
dvakrát měsíčně
1 za čtvrt roku
5662,92 %61,54 % 

Graf

5. Je pro Vás šíře sortimentu důležitá při výběru internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5966,29 %64,84 %  
ne3033,71 %32,97 %  

Graf

6. Jaký způsob platby za zboží na internetu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobírka3640,45 %39,56 %  
Bankovní převod2325,84 %25,27 %  
Platba platební kartou2224,72 %24,18 %  
nic22,25 %2,2 %  
Hotovost při převzetí11,12 %1,1 %  
hotově11,12 %1,1 %  
při osobním převzetí11,12 %1,1 %  
přímá platba při předání zboží11,12 %1,1 %  
platba hotově při osobním vyzvednutí11,12 %1,1 %  
PayPal11,12 %1,1 %  

Graf

7. Zboží si nejraději:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobně vyzvednu3640,45 %39,56 %  
Nechám dovézt dopravcem (PPL, DPD)2831,46 %30,77 %  
Nechám zaslat pomocí České pošty2426,97 %26,37 %  
zaslání voucheru na e-mail11,12 %1,1 %  

Graf

8. Do jaké míry Vás ovlivní akce/slevy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ovlivní mě4752,81 %51,65 %  
Spíše mě neovlivní2426,97 %26,37 %  
Velmi mě ovlivní1719,1 %18,68 %  
Neovlivní mě11,12 %1,1 %  

Graf

9. Před nákupem na internetu si přečtu obchodní podmínky internetového obchodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen si je v rychlosti prohlédnu5359,55 %58,24 %  
Ano1921,35 %20,88 %  
Ne1719,1 %18,68 %  

Graf

10. Před nákupem na internetu si přečtu reklamační řád internetového obchodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen si ho v rychlosti prohlédnu4146,07 %45,05 %  
Ne2932,58 %31,87 %  
Ano1921,35 %20,88 %  

Graf

11. Možnost sledování průběhu zásilky je pro Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité4853,93 %52,75 %  
Nedůležité4146,07 %45,05 %  

Graf

12. Které z následujících internetových obchodů s elektronikou znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz8898,88 %96,7 %  
Mall.cz7483,15 %81,32 %  
Mironet.cz5662,92 %61,54 %  
Czechcomputer.cz4550,56 %49,45 %  
vltava11,12 %1,1 %  
apple.com/cz, aukro.cz11,12 %1,1 %  
elektroniku nenakupuji11,12 %1,1 %  
korunka.cz ... spoustu dalších11,12 %1,1 %  
datart11,12 %1,1 %  

Graf

13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz5258,43 %57,14 %  
Czechcomputer.cz1213,48 %13,19 %  
Mall.cz1011,24 %10,99 %  
Mironet.cz55,62 %5,49 %  
žádný55,62 %5,49 %  
nepreferuji konkrétní obchod11,12 %1,1 %  
nepreferuji11,12 %1,1 %  
Datart11,12 %1,1 %  
žádný konkrétní11,12 %1,1 %  
žádnýv11,12 %1,1 %  

Graf

14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz5157,3 %56,04 %  
Czechcomputer.cz1314,61 %14,29 %  
Mall.cz910,11 %9,89 %  
Mironet.cz44,49 %4,4 %  
nepreferuji konkrétní obchod11,12 %1,1 %  
nemam nejčastější11,12 %1,1 %  
nekupuji elektroniku11,12 %1,1 %  
Datart11,12 %1,1 %  
elektroniku jsem si na netu jeste nekoupila11,12 %1,1 %  
kasa.cz11,12 %1,1 %  
podle ceny sháněného zboží11,12 %1,1 %  
žádný11,12 %1,1 %  
kde je nejlevnější11,12 %1,1 %  
nic11,12 %1,1 %  
na žádném11,12 %1,1 %  
primamobil.cz11,12 %1,1 %  

Graf

15. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6470,33 %70,33 %  
Muž2729,67 %29,67 %  

Graf

16. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let5257,14 %57,14 %  
15 - 20 let1819,78 %19,78 %  
26 - 35 let1516,48 %16,48 %  
36 - 45 let33,3 %3,3 %  
46 - 55 let22,2 %2,2 %  
56 - více 11,1 %1,1 %  

Graf

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou5156,04 %56,04 %  
2931,87 %31,87 %  
77,69 %7,69 %  
VOŠ33,3 %3,3 %  
SŠ bez maturity11,1 %1,1 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Které z následujících internetových obchodů s elektronikou znáte?

  • odpověď Czechcomputer.cz:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Czechcomputer.cz na otázku 14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Czechcomputer.cz na otázku 13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

  • odpověď Alza.cz:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alza.cz na otázku 14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?
  • odpověď Czechcomputer.cz:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Czechcomputer.cz na otázku 14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?

14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?

  • odpověď Alza.cz:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alza.cz na otázku 13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?
  • odpověď Czechcomputer.cz:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Czechcomputer.cz na otázku 13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využili jste již někdy možnost nákupu přes internet?

3. Co nejčastněji nakupujete na internetu?

5. Je pro Vás šíře sortimentu důležitá při výběru internetového obchodu?

6. Jaký způsob platby za zboží na internetu preferujete?

7. Zboží si nejraději:

8. Do jaké míry Vás ovlivní akce/slevy?

9. Před nákupem na internetu si přečtu obchodní podmínky internetového obchodu:

10. Před nákupem na internetu si přečtu reklamační řád internetového obchodu:

11. Možnost sledování průběhu zásilky je pro Vás:

12. Které z následujících internetových obchodů s elektronikou znáte?

13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?

15. Pohlaví:

16. Váš věk:

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využili jste již někdy možnost nákupu přes internet?

3. Co nejčastněji nakupujete na internetu?

5. Je pro Vás šíře sortimentu důležitá při výběru internetového obchodu?

6. Jaký způsob platby za zboží na internetu preferujete?

7. Zboží si nejraději:

8. Do jaké míry Vás ovlivní akce/slevy?

9. Před nákupem na internetu si přečtu obchodní podmínky internetového obchodu:

10. Před nákupem na internetu si přečtu reklamační řád internetového obchodu:

11. Možnost sledování průběhu zásilky je pro Vás:

12. Které z následujících internetových obchodů s elektronikou znáte?

13. Který z následujících internetových obchodů s elektronikou preferujete?

14. Na kterých internetových obchodech s elektronikou nejčastěji nakupujete?

15. Pohlaví:

16. Váš věk:

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Wotřelová, E.Nakupování na internetu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://18565.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.