Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavá reklama

Klamavá reklama

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Zvěřinová
Šetření:22. 01. 2012 - 21. 02. 2012
Počet respondentů:323
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení přátelé, kolegové a spolužáci, 

 

v současné době zpracovávám diplomovou práci na téma "Klamavá reklama" a touto cestou bych Vás chtěla poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který Vám nezabere více než 5 minut. Dotazník je zcela anonymní.

Výsledky výzkumu budou interpretovány v aplikační části mé diplomové práce.

 

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že má reklama schopnost manipulovat s lidmi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Určitě ano vs. Určitě ne2-1-0-1-2-1.690.393

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15347,37 %47,37 %  
ano9830,34 %30,34 %  
nevím7222,29 %22,29 %  

Graf

3. Pokud ano, o jakou reklamu se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

"Mám pocit," že na mě raklamy nepůsobí. Avšak nedávno jsem stála v obchodě a vybírala si prací prášek a automaticky jsem sahala po těch, které znám z reklam. Pro mě neznámé značky, tj. ty, o kterých se nemluví v TV nebo rádiu, rovná se nekvalitní značky. Bohužel.

Activia

Activia jogurt

akční nabídka supermarketu

Asi nějaké běžné potraviny (jogurt, sýr...)

Barva na vlasy

Calgonit, tekuty s boostrem - zadna zmena.

Cillit Bang - a je dobrý, i když ne tolik, jako v reklamě :)

čistící prostředek

čistící prostředek PUR

čokoláda

čokoláda orion - karamel oříšky

Dámský deodorant a šampon

Direct povinné ručení

Exfo Brusher od Garnier?

Garnier Pure Active ExfoBrusher Čisticí gel s kartáčkem

hračky

kosmetika

kosmetika

Kosmetika

kosmetika

kosmetika Vichy

kosmetika WELLA

kosmetika, většinou naivně uvěřím úžasným vlastnostem výrobků a nikdy to není pravda

levné jídlo

loreal

maggi nápady

Mam dojem, že se jednalo o nový jogurt , nejsem si jistá, ale na 100% to bylo jídlo

Mobil

na eucerin

Na kosmetické přípravky, krémy.

Na potraviny

nákup oblečení

nákup oblečení

naprosto všechny

ne

ne

neexistující slevy

nějaké slevy v Penny marketu

Nejsem ovlivnitelný reklamou

nepamatuji si

nevím

o nějakou na kosmetiku

oblečení

obličejový krém

Obuv

Obvykle to bývá jídlo :)

oděvní průmysl

oreo

Oreo sušenky

Oreo sušenky

plenky huggies

prací prášek

prací prášek? :)

prací prostředek

přírodní prostředek na podporu imunity

reklama na jogurt

reklama na ovocný sirup Relax.

reklama na restauraci

Reklama na řasenku, ale těm už nevěřím ani jedné :)

Reklama na sušenky Oreo.

Reklama na šampón

Reklamu na nějaké sladkosti a jídlo.

skittles

Slevové reklamy, reklama na facebooku

Slevy Mc Donald

STAROPRAMEN COOL LEMON

Susenky

sušenky BeBe mini

Sušenky Oreiro

sušenky Oreo

sušenky Oreo

sušenky Oreo:-)

Svíčka Airwick měnící barvy:)

syos

špatná cenovka u zboží... U výrobku po slevě nebyla původní cena uvedena a nebo neodpovídala uvedené % slevě.

tablety na hubnutí

voda po holení Old Spice

výrobky Garnier

zmrzlina Big milk. Na další si nepamatuji

zubní kartáček

4. Souhlasíte s tvrzením, že některá reklamní sdělení jsou klamavá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím22369,04 %69,04 %  
spíše souhlasím9930,65 %30,65 %  
nevím10,31 %0,31 %  

Graf

5. Setkali jste se s reklamou, která je podle Vás klamavá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Určitě ano vs. Určitě ne2-1-0-1-2-1.610.405

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

6. Co považujete v reklamě za klamavé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastnosti výrobku, které reklama prezentuje24575,85 %75,85 %  
Uvedení neúplné ceny výrobku/služby19359,75 %59,75 %  
Výhodné podmínky služeb při uzavření smlouvy14745,51 %45,51 %  
Srovnávání výrobku s konkurencí 11836,53 %36,53 %  
Reklamní sdělení5216,1 %16,1 %  
Danone je jedna velká klam. reklama10,31 %0,31 %  
jen 10% musí být pravda, na co stačí že ten výrobek, nebo produkt existuje10,31 %0,31 %  
zvláštní podmínky nákupu neuvedené ve sdělení (např. při zakoupení do x.x.20XX, pouze při financování úvěrem xxx))10,31 %0,31 %  
Popsání výrobku/služby pomocí velkých slov a malé ceny, teprve dál se človek dozví, že zaplatí až až za to málo, co dostane.10,31 %0,31 %  
nabízí často nepotřebné věci a služby10,31 %0,31 %  
§44 Obch.z. :)10,31 %0,31 %  
představení konzumenta, který je úplně úžasný a maximálně spokojen s výrobkem či produktem.... urbánková cofidisk atp.10,31 %0,31 %  
Uvedení vlastností, které produkt reálně nemá10,31 %0,31 %  
sdělení jen některých vlastností a kvalit10,31 %0,31 %  
Neuvedení plné ceny, chybějící příplatky10,31 %0,31 %  
vytváření pocitů a představ10,31 %0,31 %  
Podbízí téměř vždy to co nutně NEPOTŘEBUJEME10,31 %0,31 %  
vzhled (hamburger)10,31 %0,31 %  
Neúplné uvedení informací, podmínky mohou být třeba výhodné, ale jen za určitých okolností, stejně tak malinkými písmenky psané RPSN u úvěrů a dalo by se najít i další..10,31 %0,31 %  
jakože "Lepší než běžný prací prostředek", "voní 48 hodin" apod :)10,31 %0,31 %  
Velmi individuální10,31 %0,31 %  
vše co neodpovídá skutečnosti10,31 %0,31 %  

Graf

7. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace ve svých reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bankovní instituce18858,2 %58,2 %  
Výrobci drogistických produktů18456,97 %56,97 %  
Výrobci potravin13943,03 %43,03 %  
Farmaceutické společnosti13040,25 %40,25 %  
Cestovní kanceláře7222,29 %22,29 %  

Graf

8. Uveďte alespoň jednu reklamu, která je podle Vás klamavá.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

.

...

....

"Alert! Today is your lucky day. Claim you're free money now!" na Facebooku

"Kinder snack" v ŽÁDNÉM případě není zdravá svačinka

1 z 5 mountfield

100% kakaa v čokoládě? A jak je tedy možné, že drží pohromadě a tvar?

actimel

Actimel

actimel

Actimel

Actimel - v USA dostali vysokou pokutu za klamavou reklamu - neobsahuje víc probiokultur než kvalitní jogurt, boty easy-tone - opět pokuta - nemají žádný efekt, atd. atd.

Activia jogurty.

Air Banka

aktivia

aktivia - zkoušela jsem měsíc snídat aktivii a stejně se mi zažívání nezlepšilo

alli

Alza.cz, Mironet.cz

arginmax

Ariel

Bankovní produkty

bankovni pujcky

bankovní služby

bankovní služby

Bankovní služby bez poplatku.

bankovní úvěry

Banky, na uvery.

Bohemia energy.

bohužel mě zrovna žádná nenapadá

boty reebok easyton

Božkov Spiced vs. Captain Morgan

Cena která se přepočítáva na ks při koupi více kusů.např. jak bych mohla hotovostí zaplatit 13,67,- nebo u litrů se to udává cena za litr 15,- cena za půl litr 7,50,- ale půl litr si koupit nemůžete..

cestovní kancelář NaCesty.cz - letní dovolená

cetelem, home credit

Cilit bang - a špína je pryč

Cokoli na sladké dezerty pro děti, "má to mléko, je to zdravé" - to je úplný nesmysl.

Cokoliv z oblasti telefonů nebo automobilů

Česká kvalita v Penny

česká spořitelna

Česká spořitelna

čistící prostředek PUR

ČSMS - claim "jednička ve stavebním spoření" - čím, počtem natlačených služeb? kvalitou jistě ne Vesměs všechny reklamy na "léky proti chřipce" Reklama na hubnoucí "tabletky" s animací ženy hubnou během spánku - značku si nevzpomenu, ale vím jistě, že pánevní kost se v noci nesmrskne

direck pojistovna

Dnes za peníze, zítra zadarmo :-)

drogistické výrobky, zubní pasty, prací prášky

Espumisan (pokud pacient polkne želatinovou tobolku bez zapití, nalepí se mu v jícnu a tudíš nikdy nemůže dosáhnout požadovaného účinku, navíc tato reklama nabádá pacienty, aby léky užívali bez zapití a to může být životu nebezpečné například u kys. acetylosalicylové- aspirin apod, když může dojít k naleptání sliznice a vzniku vnitřního krvácení)

farmaceutické reklamy

fio banka

Fio banka

Flora - neprospívá srdci jak se tvrdí, je škodlivější než klasické máslo.

fotky baget, hamburgerů apod.

GE Money

GE Money Auto - dárky ke smlouvám (pneumatiky, navigace, hotelové poukazy...), ve skutečnosti je cena bez dárku nižší než s ním

gs condro

had and shoulders

Home credit

home credit,ge money bank,

Homecredit

homecredit

HomeCredit

homecredit

HORNBACH. TRVALE NEJNIŽŠÍ CENY

hubnoucí preparáty

hubnutí

hubnutí, mléčné výrobky... na konkrétní si nevzpomenu

hypotéka

jakákoliv bankovní reklama (zejména půjčky)

Jakýkoliv bankovní produkt - úvěry.

Jar, Cilit Bang, bujony bez chemických látek

Jogurt aktivie

jogurt dobrá máma, actimel, activia, kinder čokoláda

jogurty

jogurty Activia

jogurty activia, actimel

Jogurty Activia, Actimel

Jogurty co mají zlepšit zažívaní.

Jogurty, kosmetické výrobky...

Juicy Relax

Kinder - nejsou vůbec zdravé

Kinder čokoláda - sklenice plná mléka

Kinder čokoláda (čokoláda plná mléka :-D)

klamavé uvádění úrokové sazby, vlastnosti potravin, retušované fotografie potravin

Kosmeticke lobby - ruzne kremy, séra, vodičky, fotodepilace, fotoomlazení... Pracuji jako retušérka - na PC depiluji a omlazuji ;-) všechno je to lež. Dále různé hubnoucí sajrajty...

kosmetika proti vráskám (např. Garnier), potraviny živočišného původu (jogutry Müller aj.)

kozmeticke pripravky, riasenky, produkty na zvacsenie objemu vlasov apod.

Krém proti vráskám

krémy na vrásky, hubnoucí prostředky, prací prášky, tabletky na potenci, atd, atd.....

krémy,zubní pasty

Kterákoli na šampon, třeba ty zázračné Head&Shoulders rozhodně nezlikvidují lupy po prvním použití

léky

léky na hubnutí

Leky na hubnuti, Lipoxal atd.

libovolná na platební karty - visa, mastercard

Lidl - to nejlepší z česka a žena s českou vlajkou drží německý salám. Tato reklama mě pohoršuje, jen zlomek výrobků je z ČR a oni zdůrazňují, jako moc výrobků je z naší oblasti.

Lipoxall, Cif, activia, přípravky na odstranění bolesti v krku

loreal řasenky, žena má řasy nalepené

mabeline

Maggi

Mauntfield 1 z 5 vyhrava

Mauntfild - každý pátý to má zadarmo

Maximální osvěžení Coca-coly

Maybeline řasenka

mc donald

Mc Donalds, Liftingové krémy, reklama na léky

McDonald (a ostatní restauratérské služby) - prodávané pokrmy nikdy nevypadají jako ty reklamované

Mobilní sítě..

Moundfield

Mounfield, Provident

Mountfield

Mountfield

Mountfield

Mountfield - každý pátý to má zdarma

Mountfield-každý pátý to má zadarmo

mountfield-osudí s barvami

Moutfield - kuličky v losovacím kole, káždý 5. vyhrává -zcela nepravdivé

na banky, konkrétní si nevybavím

Na Calgon Místní opraváři mi potvrdili, že používání Calgonu nemá téměř vliv na životnost dílů pračky a někdy dokonce i naopak... -> manipulace zákazníky jako PRASE !

na hubnutí

na prací prášek

na prací prášek - obsah jednotlivých složek

na prací prostředky obecně, tak dokonalé nejsou

na půjčky

Na různé prací prášky

na řasenky, kdy má modelka nalepovací řasy, ale prezentuje řasenku, jako by jí tak dlouhé vlasy udělala ona, dole je mrňavým písmem napsáno, že má modelka nalepovací řasy na šampóny a jinou vlasovou kosmetiku - hodně záleží na kvalitě vlasů a v tom vám šampoón moc nepomůže

na televizi se vůbec nedívám, teď jsem byla nemocná a nestačila jsem se reklamám divit. je to strašná komedie..konkrétně uvedu např. reklamy na krémy proti vráskám, čistící prostředky a pak jakýsi čaj s trojúhelníkovým pytlíkem a šťavnatým ovocem mě taky dostal do kolen

na úvěry

na Vanish - v reklamě říkají skvr a špíny se zbavíš a já když jsem v tom vyprala, tak tam skvrna stále byla, většina reklam na politické strany

na založení životního spoření

Nabídky multivitamínů - dle solidních lékařů je nepotřebujeme ! Zkrášlovací prostředky (parfumerie) - většinou zbytečnosti Holící vícebřity - předražené a ne zas tak účinné atd... Odhadem je 80% a více% reklamy jen klamavé lákání zákazní ka ve prospěch nenažraného prodejce!

Napriklad reklama od O2 kdy v reklame uvadi ze si muzes poridit internet za minimalni cenu, ale ve finale zjistis ze je to pouze jen pro zakazniky kteri nemaji od O2 zaydnou sluzbu a zridi si minimalne 2 nove!

např. reklama na antiperspiranty nezanechávající bílé skvrny na oblečení, i když to není pravda

např. reklama na Bebe dobré ráno

např. reklamy na barvy na vlasy některé reklamy na pastu na zuby...atd

např. že určité prášky nám strašně pomohou od všech problémů, přitom jsou to jen chemikálie, které určitě nic nevyřeší, pouze toxikují tělo... Nebo mobilní operátor co nabízí v televizi nějaký produkt zadarmo, a když byste se informovali osobně, řeknou, že si ale musíte k tomu vzít další smlouvu na sim kartu za 500 kč.

Například velký nápis SLEVA a přeškrtnuta stará cena. Dělá to z lidí jenom blázny!

Například všechny reklamy na krémy na obličej- např. od Loreal

Například zimní slevy u některých prodejen oblečení. Reklama se tváří jakoby šlo o slevu většiny výrobků, ale často jsou ceny podobné jako po zbytek roku.

nedokazu rici konkretne, priklad lette k mori za xx penez a pak je to s poplatky, kupte auto a pomalu s volantem to je za 50% vyssi cenu, toto ma zarucene vitamin B, a pak je ho tam minimum...atd

nějaká od hypoteční banky

Nejmenovitě - na některé čistící prostředky.

nemohu si vzpomenout

Nemůžu si vzpomenout

Nepamatuji se

Nepamatuji si obsah reklam, nevyhledávám je, nedívám se na ně.

Neuvedeni rpsn u půjček

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevybavím si

nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomenu si

NEVZPOMENU SI

nevzpomenu si neboť si reklam poslední dobou nevšímám

nevzpomenu si přesně na produkt, ale většina reklam o úvěrech a pak třeba McDonald nebo KFC, jejich výrobky nevypadají jako v reklamě :)

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nnnnnnnn

O2

O2 zajíčkové o vánocích

Ochucená voda, podle reklamy neobsahující cukr, ale obsahující suchralosu (suchralosa je cukr)

Omlazující krémy, např. značky L´Oreál - nechápu proč většina modelek na reklamu proti vráskám, je ve věku, kdy tyto výrobky ještě vůbec nepotřebují. To se pak pěkně prezentuje,krásně vypnutá pleť a úžasné účinky produktu.

oreo :-)

paralen grip

Penny market - české nakupování (zboží je z Polska) , Klamavé reklamy typu, že bez koupě zboží můžete utrpět újmu vy nebo vaše děti - Actimel

Pervol

Perwool

Podle mě je klamavých 90%, když se to posoudí striktně. Avšak pochybuji, že se některý spotřebitel či zákazník bude dovolávat nekalosoutěžního jednání.

Poskytování úvěru-vrácení 50% úroku Nabízení doplňkové stravy v lékárnách jako léky, prodej placebo místo léků,jenž je dražší než lék Nabízení různých pracích prostředků, který mají stejný efekt jako vyprání v čisté vodě Potraviny-od chleba počinaje konče u masných výrobků,různé slevy, které nejsou slevy, ale sleva po zdražení a tak dále.

potraviny údajně vhodné pro děti, např. jogurt Kostíci

prací a čistící prostředky, které nás zbaví všech skvrn

prací prášek

prací prášek (obnova barvy)

Prací prášek který vrátí látce její opranou barvu.

prací prášek, který vypere všechny skvrny

prací prášky

prací prášky

prací prášky

prací prášky

Prací prášky

prací prášky nikdy nevyperou tak jak uvádí v reklamě, sleva na zájezdy po veškerém propočítání poplatku je cana 3x dražší než je uvedena

Prací prášky, půjčky.

prací prášky, úžasné nákupy ve vybavených supermarketech, jídlo z prášku a reklamy typu "půjčíme vám na cokoliv"

prací prostředky

prací prostředky

prací prostředky

Prací přášek

Prakticky všechny na finanční služby zejména leasing, opravdu to malé písmo co je v reklamě dole, že většinou ani nejde na starých CRT televizích přečíst.

preparáty na hubnutí

prodej aut

provident teleshopingové reklamy - př.:prášky na hubnutí

Provident

Provident

provident

provident

Provident

Provident

Provident

Provident (i když propagují výhodnou nabídku, jejich podmínky vypovídají něco jiného)

Provident a jiné nebankovní společnosti, které poskytují "výhodné" půjčky.

provident financial

Provident Financial, Pilulky na hubnutí.

přípravky na hubnutí, teleshoping

Přípravky na hubnutí.

půjčka bez rizika (každá půjčka nese určitá rizika)

půjčka v bance.

půjčky

Půjčky Provident.

půjčky, např. Provident

Půjčky, úvěry, kosmetika, prostředky na hubnutí

Raiffeisenbanka - účty bez poplatků ( pak zjistíte, že je to sice ptavda, ale na účet vám měsíčně musí dorazit alespoň 15 000,-)

Reklama na Actimel

Reklama na bankovní půjčky se špatně čitelnými údaji. CK uvádějí klamavé neúplné ceny. Telekomunikační fy neuvádí kompletní údaje o cenně služeb

reklama na banky a pojištění

reklama na barvy na vlasy

Reklama na čistící prostředek

reklama na čisticí prostředek Vanish

Reklama na danone Activii, V německu je dokonce zakázána, protože bakterie "Bifidus actireguleris", nebo jak je to pojmenovali, vůbec neexistují!! Je to jeden velký podvod :-(

reklama na dokonalý prací prášek

reklama na hubnoucí prostředky

reklama na hypotéky

reklama na jednolivé úvěry

reklama na jogurty

Reklama na Kinder - mléčný řez.

Reklama na letenky tzv. nízkonákladových aerolinií, kde připlácíte mnoho dalších poplatků

Reklama na Mountfield, kde se tvrdí, že každá pátý zákazník má nákup zdarma (losovací zařízení), což není pravda.

reklama na moutfield,kde hovoria, ze kazdy zakaznik moze losovat z osudia lopticky,kde su 4 biele a 1 cervena.ked padne cervena mate zlavu.to bz bolo v poriadku,ale na koniec povedia,ze z toho vyplyva ze kazdy piaty zakaznik vyhrava, co ale vobec nie je pravda,lebo pre kazdeho zakaznika su rovnake pomienky a kazdy losuje z piatich lopticiek,tkze urcite nie je sanca na vyhru 1 k 5tim.

reklama na nutellu od společnosti ferrero že udajně tento produkt je pro děti zdravý

Reklama na Nutelu.

reklama na potravinové doplňky

Reklama na prací prášek, kde nám tvůrci "zaručují", že naše prádlo se nikdy neopere.

reklama na prací prášky

reklama na prací prášky

reklama na prací prášky - Bonux a pod., instantní polévky

reklama na prostředky, které zaručují hubnutí

Reklama na Provident

Reklama na psí žrádlo

Reklama na půjčku

reklama na půjčky - konkrétně třeba Provident

Reklama na půjčování peněz.

Reklama na rychlé občerstvení

reklama na řasenku od Maybeline

reklama na řasenky - objem až o 200% větší

Reklama na řasenky, kde je v rohu maličkým písmem napsáno "Pro zdůraznění efektu byly použity umělé řasy" :-D

reklama na samodávkovač mýdla pro děti ("to poslední co chcete, je aby se dítě dotklo pumpičky plné bakterií" wtf?)

reklama pri volbach statnich zastupitelu

Reklama, že Vanish ve srovnání s jiným přípravkem...

Reklamy na čisticí prostředky do myčky

reklamy na doplňky stravy na hubnutí

Reklamy na homeopatika.

Reklamy na krémy proti vráskám

reklamy na prací a čistící prostředky

reklamy na prací prášek nebo Jar

reklamy na prací prášky reklamy na uzeniny (například vyrobeno výhradne z českého masa, ale ve skutečnosti je to maso z dovozu a jen přebalené českou firmou)

reklamy na prací prášky a jejich "ilustrativní animace"

Reklamy na prací prášky. Reklama na jogurty.

Reklamy na prací prášky...běží reklamy na 10 různých, ale všechny jsou nejlepší, no není to super?

Reklamy na prací prostředky - např. Vanish. Reklamy na léky na hubnutí - např Lipoxal atd.

reklamy na přípravky na hubnutí

Reklamy na řasenky

Reklamy na tablety po kterých se hubne. Reklamy na půjčky.

Reklamy na tzv. rychlé půjčky, např Provident

reklamy na úvěry, půjčky

reklamy nabízející liposukci třetího tisíciletí - během hodiny ze sebe dostanete 3 kila tuku

reklamy systematicky ignoruji

rychlé půjčky

sjednání úvěrů u všech bank, telefonní operátoři

Snadná půjčka bez problémů

Stavební spoření od Lišky

Stopangin atd.

šampon který zvyšuje objem

šampony

šampopn Nivea

tablety na hubnutí

Ted hned nevim

Teleshoping, ta s těma míčkama

Teleshopping (Horst Fuchs)

telofoní operátoři

Treba ty na hubnuti

Tv shopping

Údajně výhodné půjčky v bankách.

UPC nabídka - klient neví ostatní poplatky nutné ke zřízení služby

úroky hypoték nezahrnují poplatky

úvěry od nebankovních institucí

V poslední době se na reklamy příliš nedívám, ale odjakživa mě "fascinovaly" reklamy na prací prostředky. Jejich úžasná schopnost bělit, i když je ubrus zcela na odpis. Stejně tak mycí prostředky. Stačí kápnutí na umaštění plech a je po problémech.

V poslední době, například reklama na Vanish. Po vyzkoušení tohoto prostředku určený k odstranění skvrn, některé skvrny zůstaly, i když v reklamě bylo ukázano, že skvrny mají zmizet.

Vanish

vanish

Vanish a vůbec veškeré reklamy na čistící prostředky. Reklamy na dekorativní kosmetiku - dlouhé řasy s Maybeline, dnes už je ve spodní části obrazovky napsáno "V této reklamě byla využita počítačová animace". Pak také Home Credit, Provident, apod..

vělící zubní pasty

Veškeré reklamy na "rychlé hubnutí" bez námahy ...

veškeré reklamy u splečnosti T-Mobile

většina reklam na auta, nápoje a léky

většina reklam na nebankovní půjčky

Vlasová, pleťová kosmetika, prací prášky.. konkrétně nebudu zmiňovat, ale mám pocit, že většina z těchto uvedených

všechny

všechny 8-)

všechny na prací prášky

všechny na půjčky

všechny přípravky na hubnutí. Nedávno jsem viděla na pracím prášku nebo co to bylo za přípravek: obnovuje barvy prádla. Tak to jsem se opravdu zasmála.

všechny reklamy na dietní přípravky po kterých zhubnete bez námahy a neskutečně rychle

Všechny reklamy na kosmetiku- např. na řasenky.

Všechny reklamy na léky - hrozně přehání jak je všechno rychle vyléčené, účinné

Všechny reklamy na prací prášky, na voňavky. Pak reklamy zejména (ale nejen) potravinářských řetězců ve stylu "Něco je v akci". To mi vadí asi nejvíc, je to jako s ženami (jsi docela kočka, tak se prosím neuraž :) ) - "Je v akci" znamená "brzy projde", totální likvidace zásob = Přišla nám nová kolekce zboží a nemáme jí kam dát, sleva 80% = marže jenom 110%, nejlevnější výrobek na trhu = největší kšunt na trhu apod :)

všechny reklamy, které propagují produkty na podporu kloubní výživy.

všechny zkrátka

všeobecně na prací pŕačky a čistící prostředky (persil, lanza, harpic max, clin atd.)

výhodné balíčky od T-Mobile

Výhodnost úvěrů

Yogobella (velké kousky ovoce a pak je na dně marmeláda)

Zájezd jen za 5.000 Kč na 5 dní tam a tam. Avšak poté člověk zjistí, že první den se skládá z toho, že nasednete do autobusu, druhý den se skládá z toho, že vysednete z autobusu a ubytujete se, třetí den si užíváte dovolenou, čtvrtý den balíte a nasedáte do autobusu a pátý den vysedáte z autobusu.

zájezdy

zcela všechny

Zdislava

zubní pasta díky které budete mít během týdne bělejší zuby

9. Myslíte si, že je úprava klamavé reklamy právním řádem dostatečná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17554,18 %54,18 %  
nevím13441,49 %41,49 %  
ano144,33 %4,33 %  

Graf

10. Myslíte si, že by výslovný zákaz klamavé reklamy pomohl spotřebitelům k lepší orientaci v nabídce produktů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Určitě ano vs. Určitě ne2-1-0-1-2-0.8581.33

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

11. Myslíte si, že kdyby byla reklama zcela pravdivá, dokázala by Vás oslovit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15547,99 %47,99 %  
nevím13441,49 %41,49 %  
ne3410,53 %10,53 %  

Graf

12. Víte o existenci Rady pro reklamu a její regulační činnosti v reklamní oblasti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17253,25 %53,25 %  
ano15146,75 %46,75 %  

Graf

13. Podali jste někdy této instituci stížnost na reklamu, která Vám připadala klamavá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne31898,45 %98,45 %  
ano51,55 %1,55 %  

Graf

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Mužotázka č. 15, Ženaotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena23674,68 %73,07 %  
Muž8025,32 %24,77 %  

Graf

15. Váš věk je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [do 20 letotázka č. 16, 21 - 35 letotázka č. 16, 36-45 letotázka č. 16, nad 46 letotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 35 let22872,15 %70,59 %  
do 20 let4012,66 %12,38 %  
36-45 let288,86 %8,67 %  
nad 46 let206,33 %6,19 %  

Graf

16. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Základní škola, Vyučen/aotázka č. 17, Střední školaotázka č. 17, VOŠ, VŠotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola16552,22 %51,08 %  
VOŠ, VŠ12740,19 %39,32 %  
Základní škola, Vyučen/a247,59 %7,43 %  

Graf

17. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Student → konec dotazníku, Studující při zaměstnání → konec dotazníku, Zaměstnanec → konec dotazníku, Podnikatel → konec dotazníku, Nezaměstnaný, rodičovská a mateřská dovolená → konec dotazníku, Důchodce → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student14545,89 %44,89 %  
Zaměstnanec9229,11 %28,48 %  
Studující při zaměstnání3611,39 %11,15 %  
Nezaměstnaný, rodičovská a mateřská dovolená247,59 %7,43 %  
Podnikatel144,43 %4,33 %  
Důchodce51,58 %1,55 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že má reklama schopnost manipulovat s lidmi?

2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?

4. Souhlasíte s tvrzením, že některá reklamní sdělení jsou klamavá?

5. Setkali jste se s reklamou, která je podle Vás klamavá?

6. Co považujete v reklamě za klamavé?

7. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace ve svých reklamách?

9. Myslíte si, že je úprava klamavé reklamy právním řádem dostatečná?

10. Myslíte si, že by výslovný zákaz klamavé reklamy pomohl spotřebitelům k lepší orientaci v nabídce produktů?

11. Myslíte si, že kdyby byla reklama zcela pravdivá, dokázala by Vás oslovit?

12. Víte o existenci Rady pro reklamu a její regulační činnosti v reklamní oblasti?

13. Podali jste někdy této instituci stížnost na reklamu, která Vám připadala klamavá?

14. Jste:

15. Váš věk je?

16. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

17. Jaké je Vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že má reklama schopnost manipulovat s lidmi?

2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?

4. Souhlasíte s tvrzením, že některá reklamní sdělení jsou klamavá?

5. Setkali jste se s reklamou, která je podle Vás klamavá?

6. Co považujete v reklamě za klamavé?

7. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace ve svých reklamách?

9. Myslíte si, že je úprava klamavé reklamy právním řádem dostatečná?

10. Myslíte si, že by výslovný zákaz klamavé reklamy pomohl spotřebitelům k lepší orientaci v nabídce produktů?

11. Myslíte si, že kdyby byla reklama zcela pravdivá, dokázala by Vás oslovit?

12. Víte o existenci Rady pro reklamu a její regulační činnosti v reklamní oblasti?

13. Podali jste někdy této instituci stížnost na reklamu, která Vám připadala klamavá?

14. Jste:

15. Váš věk je?

16. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

17. Jaké je Vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zvěřinová, E.Klamavá reklama (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://19446.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.