Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Franchising

Franchising

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Šollová
Šetření:03. 02. 2012 - 28. 02. 2012
Počet respondentů:175
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.31
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

tento dotazník bych ráda použila do své diplomové práce týkající se Franchisingu.

Zajímá mě, jaké povědomí má dnešní společnost o tomto způsobu podnikání.

Děkuji za váš čas a ochotu.

Martina

 

Odpovědi respondentů

1. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12772,57 %72,57 %  
muž4827,43 %27,43 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-26 let14180,57 %80,57 %  
27-40 let2514,29 %14,29 %  
nad 40 let95,14 %5,14 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské9051,43 %51,43 %  
středoškolské8146,29 %46,29 %  
základní42,29 %2,29 %  

Graf

4. Slyšel/a jste někdy o pojmu franchising?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15588,57 %88,57 %  
ne2011,43 %11,43 %  

Graf

5. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škola12278,71 %69,71 %  
internet5636,13 %32 %  
televize, noviny, časopis5334,19 %30,29 %  
zaměstnání3723,87 %21,14 %  

Graf

6. Co podle vás franchisa, jako jeden ze způsobu podnikání, znamená? (Krátce popište)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"pronájem" značky pod kterým můžu prodávat zboží

daná pravidla, stejné prostředí,

dostanu know-how zavedené značky, loga, propagační materiály, mám již zavedené jméno a zároveň podnikám "sám na sebe" - nevlastní mne "mateřská firma"

druh licence, na zaklade franchisove smlouvy ma podnikatel pravo na uzivani znacky podniku se kterym ma uzavrenou smlouvu a za to mu odvadi cast zisku

firma na klíč

firma, která vlastní nějakou značku Vám dovolí, abyste působil v jejích pobočkách pod jejím jménem. Jedná se vlastně o jakýsi pronájem, protože původní firmě se platí určitá částka a činnosti průběžně kontroluje

forma licence, umožňující využívat nejen technologie a postupy,ale též obchodní jméno poskytovatele

Franchisa je způsob podnikání je postaven na využívání ověřeného úspěchu jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží, služby či technologie

Franchisa je jakási licence, kterou franchisor prodá franchizantovi. On pak podniká na svou odpovědnost pod jeho jménem a platí mu za to provizi...

Franchiser dovolí uživateli jeho franchisingu používat jeho známku, vzhled prodejny, produkty ... uživatel se na druhou stranu zavazuje vyplácet franchiserovi určité procento ze zisku

Franchising je forma podnikání, kdy jedinec nechce riskovat v dnešní době tolik ošemetnou formu "jít do toho po svém", a tak si "koupí" jméno už zavedené firmy. Vezmeme např.: McDonald je to značka, ale majitel každé restaurace je někdo jiný, nejsou na sobě závislí. Takový podnikatel však MUSÍ dodržovat veškeré předpisy, zákony (jak má vypadat stůl, naservírované hranolky, uniforma, věk zaměstnanců, velikost toalety, vzhled budovy, výška židlí, počet reklamních stojanů apod.), které patří pod samotnou značku. Podnikatel si kupuje jméno více či méně populární značky, tzn. v rozjezdu firmy je mnohem známější, marketing je celoplošný (MC celosvětový). takové podnikání je mnohem jednodušší ovšem postrádá skoro všechny prvky nápaditosti podnikatele a jeho zaměstnanců.

franchisor poskytuje smlouvu franchisantovi, kde franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost, provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí.

Franchizor poskytne za úplatu franchízantovi, např. své know-how, vzhled prodejny atd.

Jde o smlouvu mezi dvěma stranami, kdy jedna poskytuje zázemí známého produktu a případné další služby a druhá po využívák vlastnímu podnikání za určitou odváděnou částku, zároveň se však zavazuje, že bude dodržovat určitou jednotnou"kulturu" podnikání - ať už je to produkt, servis, pracovní uniforma

je licence - a je to získání oprávnění k tomu, že může využívat značku a s tím i spojené know - how

Je to druh podnikání, při kterém jsou know how společnosti a její obchodní značka poskytnuty jinému subjektu, který si zaplatí licenci.

je to firma, která má více poboček-provozoven, může se také jednat o zakoupení takové značky

Je to obchodvání v podstatě řetězci, je známá značka, vše máme stanovené a my vedeme pobočku.

je to řetězové podnikání, v podstatě kdo si chce otevřít podnik - takový který už existuje (Mc´Donald) tak si koupí licenci a dle určitých pravidel si může podnik otevřít.

je to v podstatě licence, provozuji podnikání někoho jiného svým jménem a na svůj účet

je to zakoupeni know-how, technologickych postupu a zavedene znacky, otevreme si jakousi pobocku pod vlastnim vedeni, plati se rocni poplatky

Jedná se o koupení "licence" k podnikání pod danou značku, za přesně stanovených podmínek.

Jedná se o smlouvu mezi dvěma subjekty na základě které nabyvatel získává právo na vlastnictví a provoz určité jednotky v rámci franchisy.

Jedná se v podstatě o poskytnutí práva či značky za účelem dalšího podnikání.

Jednoduchý způsob podnikání, protože když si koupíte licenci, dostanete i manuál jak s "obchodem" zacházet - viz McDonald's

Jednoduše přesný návod jak podnikat, jako pobočka se stejnými pravidly, jako originál.

jednotnost

Know-how, které se pronajímá.

koupě licence a následující využívání know how mateřské společnosti

Koupí si značku, styl a postupy, ale podniká na vlastní účet a riziko

Koupím si licenci např. KFC a prodávám stejné výrobky, mám stejně zařízenou prodejnu jako jinde a podobně.

Koupím si od majitele frenchisy povolení k podnikání, musím přitom splňovat jeho podmínky a platím mu za užívání frenchisy. Využívám již zavedené značky.

Kupite si licenciu a spravite si vlastnu pobocku, ponukate stanovene produkty.

levnejsi forma startu do vlastniho podnikani, pod znamou znackoou

Licence

licence k provozování podnikání nějaké mateřské společnosti v jiných státech se jménem mateřské firmy, pobočky v jiných státech

Licence k zavedenému systemu podnikání

licence poskytnutá za účelem spolupráce nějakých subjektů (poskytují si know-how apod.)

licence pro použití známé obchodní značky

licence sloužící k otrevření nebo provozování stávající koncepce obchodu nebo produktu

Majitel franchisy poskytne nějakému podnikateli franchizu za určitý poplatek. Podnikatel musí dodržovat požadavky majitele franchisy a rovněž posílat určité procento ze svých tržeb.

majitel nápadu prodává práva na jeho nápad podnikání menším podnikatelům, síťový systém ale pyramidového uspořádání - je to osekaný, tudíž nerovný, formát síťového podnikání "multilevel marketing" na který má originální práva pouze Amway (holding Alticor)

mám určitý koncept, který pronajmu jinému podniku za určitých podmínek

Možnost otevřít/koupit/pronajmout si již ověřený způsob bussinessu.

Možnost podníkání pod určitým jménem či značkou při zakoupení licence dané společnosti...

možnost podnikat pod názvem, který je obvykle světově známý, sdílení technik, prostředí, které je v každém podniku stejné, možnost začít podnikat pod známou značkou a být úspěšný, těžit z licence, kterou mi poskytl jiný subjekt, větší jistotu podnikaní a úspěchu

Možnost pracovat se zavedenou značkou

Možnost pro podnikatele, kteří sice vědí v jakém oboru chtějí podnikat, ale nevědí si rady s tím jak jejich podnikání bude přesněji vypadat.

Možnost prodeje již zaběhnuté značky na trhu.

možnost užívání značky podniku za nějákou částku

Možnost vlastního podnikání pod solidní značkou

nákup licence k provozování vlastního podniku pod značku licence

Např. MC Donalds, KFC, koupím si " manuál, dle kterého podnikám Pod určitou značkou

například mcdonald, KFC nevýhodou je velká investice a vešketé kroky se podřizují franchosovi

Něco jako asistované podnikání, kdy nám velký řetězec podniků za peníze poskytne know-how, veškeré vybavení a jednotně dodává materiál do všech franchisových poboček, podnikatel má vlastní ŽL

nevím

obchod, kteráý je součástí řetězce, v pronájmu

odkoupeni licence fungujici jiz ve svete a podnikani pod uspesnym jmenem

odkupování licence od "mámy", musí se složit určitá částka peněz a odvádět pak určité procento ze zisku, daná pravidla na chod, vzhled prodejny apod.

pobočka nadnárodního obchodního řetezce, která ale funguje samostatně, pouze odvádí procenta z tržby centrále

pobočka podnikající ve jménu celé společnosti, ale na vlastní odpovědnost

Pobočky

podkytnutí know-how třetí osobě za úplatu

Podnik, který má po celém světě své pobočky, které vypadají úplně stejně, pro které platí stejná pravidla atd.

Podnikám pod jiným jménem podniku, mám tam jejich vybavení apod. Provozuji jejich značku a z mých výnosů (příjmů) odvádím určité procento oné společnosti.

podnikání díky licenci

podnikání na vlastní náklady, avšak podle zakoupených postupů a pod společnou značkou

Podnikání pod cizí značkou.

Podnikání pod cizím jménem

Podnikání pod cizím jménem a s jeho marketingovou podporou.

Podnikání pod hlavičkou úspěšné společnosti na bázi licenční dohody. Za poskytované know-how a značku platím poplatky, musím držet určité standardy, mám však větší šanci čerpat výhody řetězce - přitáhne zákazníky, organizace, zázemí, nemusím mít vlastní nápad.

Podnikání pod jménem známé společnosti, která mi poskytne některé vybavení, školení zaměstnanců, dohlíží na dodržování jejich pravidel a určitých standardů, dodává mi zboží. Poskytuji vstupní vklad a pak podíl ze zisku.

podnikani pod zavedenou znackou

podnikání pod zavedenou značkou

podnikání pod zavedeným jménem a známkou

Podnikání podle předepsaných předpisů a dodržování norem.

podnikání s pronajatým Know-how. vzhled provozoven, funkčnost atd. je stejná jako v mateřské společnosti.

Podnikání v různé oblasti se zakoupenou (pronajatou licencí nekoho jiného). Napriklad provozuji sit restauraci pod obchodni znackou nekoho jiného, pouzivám jeho recepty atd...

Podnikání ve skupině s určitou finanční a právní podporou.

Podnikanie s nižšou mierou rizika, využívanie know-how partnerskej spoločnosti (franchisora) - zavedené postupy, etablovaná značka na trhu. Za úplatu a za podmienok od franchisora môže franchisant využívať konkurenčnú výhodu v podobe produktu, značky atd.

podnikat s něčím co není můj koncept, já jsem pouze prostředníkem

podniky pod jedním jménem

podpobocka pod vetsi spolecnosti, zakoupeni licence za ucelem podnikani neciho jineho jmena.

podstoupení práv

ponikání pod značkou poskytovatele

Poskytnutí jména společnosti ostatním organizacím poskytujícím stejné služby, např. MC donald

poskytnuti know - how, majitel franchisi poskytuje právo na značku a franchisant musí plnit jeho podmínky podnikání

Poskytnutí know-how určitého druhu podnikání, otevírání řetězců

poskytnutí licence k podnikání

poskytnutí licence na provozování podnikání, které už působí na trhu

poskytnutí licence od mateřské firmy

Poskytnutí licence společnosti podle které vedu podnikání.

Poskytnutí licence za úplatu na provozování podniku pod známou obchodní značkou.

Poskytovatel franchisy poskytuje obchodní značku (jméno firmy, podnikové barvy, oblečení, výrobní postupy, atd.) do užívání za úplatu nájemci po určitou dobu. Nájemce je povinen platit poplatky, dodržovat podmínky plynoucí ze smlouvy, atd.

použití již osvědčených a vyzkoušených metod a postupů, tak trochu licence.

povolení používat ochranou známku společnosti a její výrobky

predaj licencie dalsiemu podnikatelskemu subjektu (McDonald`s)

Princip kdy si jedinec otevře prodejnu, pod jménem jiné společnosti, která dodává výrobky.

Pro majitele master licence možnost efektivně rozšířit své podnikání (především systém); pro zájemce o licenci je tohle možnost zakoupit si licenci na osvědčený podnikatelský model, kde se de facto nemusí starat o nic jiného, než o řízení a rozvoj svých lidí. zbytek je obstarán systémem. Samozřejmě i mezi franchisami můžeme mít různě kvalitní společnosti.

Prodání licence, která opravňuje využívat danou značku

Pronájem fungujícího podnikatelského konceptu.

pronájem licence někoho jiného

Pronájem značky, dobrého jména, pracovních postupů a vybavení provozovny.

Pronájem značky, know-how a standardů k vlastnímu podnikání

pronajímání vlastní značky a know-how dalším podnikatelským subjektům

Pronajimatel licence od známé společnosti.

Propujceni know how a materialu k podnikani.

propůjčení značky za účelem obchodování

Propůjčení značky, goodwillu, marketingové podpory.

provozování podnikání pod cizí značkou, určitý nájem,

Předání zkušeností,know-how,značky za určitou odměnu podnikateli. Např. Chci si otevřít KFC,pokud vše projde daji mi vše co k tomu potřebuju i kontakty na odběratele.

přejmutí nějaké značky do pobočky, ta pobočka se musí řídit dle pravidel dané firmy atd.. reprezentuje ji

převzetí vyzkoušeného podnikatelského konceptu

převzetí značky

Příkladem je např McDonald. Existuje síť poboček, podnikatel si může koupit franchisu a starat se tak o méně rizikový podnik, než kdyby začínal sám. Získá know-how, technologie, postupy a vede svůj podnik.

řetězec

Řídí se podle "know how" zaběhlé firmy, přebírání práv a povinností značky či firmy, která je již zaběhlá, rozšiřování firmy na další města, státy..

Sit obchodu/restauraci/kavaren atd, ktere funguji pod tzv. licencni smlouvou.

sit znacek po celom svete

smlouva s majitele franchisi, že můžu používat jeho název a značku a na druhou stranu ten který si smlouvu pronajme musí dodržovat vzhled firmy a podobně

Smlouvou předdefinovaná podoba firmy, a jejího fungování.

smluvní užíváni značky dodavatele produktu

Společnost Vám poskytne zázemí snačky, knohwow, byznys inteligence, zajistí dodavatelské, konzultační a poradenské služby při rozjezdu. Zároveň jste pod tlakem z hlediska dodržení franžízinkové smlouvy.

spoluúčast

Stejná obchodní politika pro všechny pobočky

Světová značka, která má pobočky po celém světě, které sice nevlastní, ale ony ji platí za "značku"...

účelem je využívat osvědčený způsob podnikání, který pravděpodobně povede k úspěchu a vytvořit určitou jednotnost sítě provozoven provozovaných různými podnikateli

udělení licence na podnikání, ta má být zárukou kvality, pomáhá podnikateli, který ji disponuje s vedením, uplatněním na trhu, poskytuje mu know-how...

umoznuje pouzivat technologii a jmeno poskytovatele

umožnění dalšímu subjektu podnikat pod značkou mojí společnosti, zastřešit jeho podnikání, poskytnout mu know-how, prostředky, zdroje a díky tomu rozšířit své podnikání

úspěšný podnikatel poskytne koncept svého podnikání za úplatu někomu jinému... nový podnikatel je samostatně podnikající osoba, které ale musí splňovat pravidla nastavená ve smlouvě

Vedení pobočky (obchodu), za přesně stanovených podmínek. Např. stejné oblečení jako v jiných pobočkách, stejné uspořdání obchodu, ceny, slevy...

vedení, zřizování pobočky již zavedené značky (tato značka se zapíše do registru a následně se mohou podnikatelé tímto prostřednictvím s fr. spojit a dohodnout se na spolupráci)

Vezemem nápad, zančku někoho a ten provozujeme. (mc donald)

vlastní podnik pod nadnárodní společností

Vlastní podnikání s dohodou o použití jména značky

Využití jména značky (např. KFC) k soukromému podnikání. Odpadá nutnost budování značky. Značka je již vybudovaná.

Zajímavou příležitost jak začít podnikat. Společnost zainvestuje prostory, vybavení a má již zavedené jméno.

zakoupení know how kupované značky a vytvoření další pobočky

zakoupení know-how a poskytnutí značky za úplatu majiteli.

Zakoupení licence existující firmy pro své obchodní účely za stanových podmínek, které musím dodržet.

Zakoupení licence od franchisera za účelem podnikání pod jeho značkou s jeho know-how.

zakoupení licence známé společnosti a podnikání na vlastní náklady jako součást této společnosti, odvádění % ze zisku. Např. McDonald

Zakoupení licence, se kterou může podnikatel podnikat pod známým jménem firmy, využívat její know-how etc.

Zakoupení licence, stím že mohu používat značku firmy a poskytovat jejich výrobky, služby.

zakoupeni si moznosti pouzivat znacku, ktera je jiz zabehla..

zakoupeni značky

Založím podnik s názvem již zavedené společnosti.

Založit si vlastní podnik a smluvně se zavázat k používání know-how jiné firmy.

Zaplatím si za licenci používat design, loga a metody nějaké osvědčené firmy/modelu

Získat licenci na zavedený podnik.

značka

znamena zaplaceni know-how - tedy jiste licence jiste firmy, pod jejimz jmenem podnikame (McDonalds)

Způsob podnikání, kde jedna společnost poskytuje know-how, logo, někdy i suroviny a další společnosti za poplatek toto know how, logo atd. využívají.

způsob podnikání, při kterém podnikatel přebírá know-how a značku jiného podnikatelského subjektu, tento způsob podnikání představuje velké výhody pro začínající podnikatele, kteří pomoc a rady zkušenějších

7. Napište, které franchisové společnosti znáte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

???

Aral, McDonald,......

Century 21, McDonald

CK Fischer, Mc donalds, KFC

continental

Euroagentur, Mc Donalds

family frost, Levis

fastfoofy, orea hotels, sas radison

footlocker, mcdonald

Hilton, Holliday Inn, McDonald`s, KFC

KENZO

KFC

KFC, BK, McD, Potrefená husa

KFC, Burger King, Pizza Hut, McDonald's, Subway, Starbugs, Remax, Century 21

KFC, defakto fast foodové, hotelové, řetězce, Datard, apod.

KFC, McDonald

KFC, Mcdonald

KFC, McDonald, Avon, Oriflame, Rainbow, Zepter

KFC, McDonald, Starbucks

KFC, McDonald,...

KFC, McDonalds

KFC, McDonalds

KFC, MCdonalds, Madonna

KFC, Yves Rocher, McDonalds

KFC,Mc Donalds, JIPKA,....

Mango, Tezenis, KFC, Subway...

Mapř. Fornetti, Jednu takovou prodejnu má i společnost Vodafone

mc donald

MC Donald´s, mama snack a další tyto typy rychlého občerstvení, taky někteří poskytovatele služeb (jednají jménem velké korporace, ale výdělek jde převážně do jejich kapsy)

Mc Donald, Budget rent a car, Avis, OMW, ...

MC Donald, KFC apod.

Mc Donald, KFC, Broker Consulting, OVB, Partners

MC Donald, KFC, Burger King, Ambiente, Costa Cofee...

mc donald, kfc, crossfit tělocvičny,

MC donald, Obi, baumarkt, KFC

Mc Donald, starbuck, KFC, hard rock cafe,

MC Donald, Žabka

MC Donalds

Mc Donalds

MC Donalds

MC Donalds

Mc Donalds

mc donalds a další fastfoody

Mc Donalds, benzínové pumpy, různé druhy občerstvení.

Mc donalds, KFC, Potrefena husa, Starbucks.

mc donalds, kfc, schell, agip...

MC Donalds, KFC, Starbucks

mc donalds, kfc, starbucks, a&w, burger king

Mc Donalds, KFC, Starbucks, Subway

Mc donalds, KFC, yves rocher, ...

Mc donalds, Obi, Mango, Ikea ...

MC Donalds, Starbucks

Mc Donalds,KFC, Dobrá čajovna, různé hotely..

Mc´Donald, KFC

Mc´Donalds

Mc´Donalds, OBI, Okay, s Oliver, chvíli jelo na franchising i Pietro Filipi, ale pak obchody skoupilo zpět... atd. - většinou jde o provozovny obchodu a služeb

MC, KFC, Boulevard, Potrefená husa, Paneria, Yves Rocher, OBI

Mc'Donald, EMS Gold

McDonal, KFC, Burger King, Costa Coffee, starbucks, Yves Rocher....

McDonal, KFC, OBI, Potrefená husa

McDonald

McDonald

McDonald

mcdonald

McDonald

mcdonald

mcdonald

McDonald

McDonald

McDonald KFC

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s, KFC

McDonald´s, OBI, Fornetti, Remax, KFC a další a další

Mcdonald, Agip, atd

McDonald, KFC

McDonald, KFC a podobné sračky

McDonald, KFC,

McDonald, KFC, Burger King

McDonald, KFC, Burger King, pekárny Paul, atd.

McDonald, KFC, Costa coffe, Paul, Starbucks, Cross Café, Boulevarde

McDonald, KFC, Starbucks

McDonald, KFC, Starbucks...

McDonald, KFC, Švejk Restaurant, Ivos Roscher

McDonald, KFC, Yeves Rocher, BurgerKing

McDonald, KFC, Žabka, je jich hrozně moc!!!

McDonald, Orsay....

McDonald, Pharmaland, Pub

McDonald, Potrefena husa

McDonald, SAM, ....

Mcdonald, Shell, Agip, Kfc

McDonald, Starbucks, KFC

McDonald, Starbugs,

McDonald, Tesco

McDonald, vodafone

McDonald, Yves Rochair, Ikea

McDonald, Yves Rocher, KFC, OBI, Subway, Potrefená husa, BUSHMAN

McDonald...

McDonald's

McDonald's, Burger King, Starbucks Coffee, WH Smith, Costa Coffee, KFC.

McDonald's, Dobrá čajovna, Holiday Inn

McDonald's, KFC, a jiné fastfoody, U dvou šálků? myslím

McDonald's, KFC, Amway, ...

McDonald's, OMW, Relay?

McDonald's, Subway, UniCredit Bank

mcdonalds starbucks ..

McDonalds

McDonalds

mcDonalds, burger king,coop

McDonalds, KFC

Mcdonalds, KFC,

McDonalds, KFC, Burger King, century 21

McDonalds, KFC, Bushman atd.

McDonalds, Kfc, Yves Rocher,...

McDonalds, KFC, Žabka

McDonalds, KFC...

McDonalds, KinderGarten, OMV a jiné benzinky, Schlecker, DM, Starbucks a mnoho dalších...

McDonalds, OBI, IKEA......atd.

McDonalds, Pharmaland

McDonalds, Starbucks, Kfc, Subway, automobilky

mcdonalds, subway, barum

McDonalds, Subway, Fornetti

McDonalds, Subway, Starbucks?

McDonalds, Yves Rocher

McDonalds, Yves Rocher, KFC, Burger King

McDonalds, Yves ROcher, OBI, Teta drogerie, Hruška

McDonallds, KFC,

McDonals, Hilton, Oera Hotels

McDonnald

Modry slon

napr. Mc Donals, Yves Rocher, Cofee and Co, KFC, Burger King, Starbucks atd...

nejstarší u nás je Yves Rocher, nejznámější asi Mc´Donalds :-)

nevím

nevím

neznám

Ömv, KFC,

OMW, McDonald's, Cofee Heaven, Boulevard ....

Oxalis, MC Donald´s

Potrefená husa

Potreféná husa, Mc Donald, KFC

Potrefená husa, Popocafepetl, McDonalds

Potrefena Husa, Subway, Burger King

Reamax reality

Rituals

Shell, McDonald, KFC

Starbucks, McDonald, KFC

Starbucks, Vitaland, Ives rocher, Mc Donalds, OBI

Subway, Wok to Walk, McDonalds, KFC

Švejk restaurant, Mc´Donalds, KFC, Potrefená husa, Burger king, Yves Rocher.

T-mobile, Žabka

UniCredit Bank Expres, Mc Donalds, Diet Plus, PTAC...

Vodafone.

YVES ROCHER, PROFIT SYSTEM, AVEX,NATUR HOUSE,KFC,McDonald's

Žabka, Drogerie Teta, Jysk

žádné

8. Znáte někoho z příbuzných či z vašeho blízkého okolí, kdo založil podnik na základě franchisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13687,74 %77,71 %  
ano1912,26 %10,86 %  

Graf

9. Uvažoval/a byste o této formě podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7045,16 %40 %  
ano6139,35 %34,86 %  
nevím, nejsem dostatečně informován/a2415,48 %13,71 %  

Graf

10. Myslíte si, že je česká společnost dobře informovaná o franchisingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11272,26 %64 %  
ano4327,74 %24,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž či žena?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Slyšel/a jste někdy o pojmu franchising?

5. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?

8. Znáte někoho z příbuzných či z vašeho blízkého okolí, kdo založil podnik na základě franchisy?

9. Uvažoval/a byste o této formě podnikání?

10. Myslíte si, že je česká společnost dobře informovaná o franchisingu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž či žena?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Slyšel/a jste někdy o pojmu franchising?

5. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?

8. Znáte někoho z příbuzných či z vašeho blízkého okolí, kdo založil podnik na základě franchisy?

9. Uvažoval/a byste o této formě podnikání?

10. Myslíte si, že je česká společnost dobře informovaná o franchisingu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šollová, M.Franchising (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://19629.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.