Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Evropská unie

Evropská unie

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Pestrová
Šetření:06. 02. 2012 - 17. 02. 2012
Počet respondentů:92
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Víte, proč vznikla Evropská unie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
EU vznikla, protože se státy musely vypořádat s problémy po druhé světové válce. Po válce byl zakořeněný názor, že jedině sjednocující se Evropa může vyřešit dané problémy.7278,26 %78,26 %  
EU vznikla, aby USA mělo konkurenci.1314,13 %14,13 %  
EU vznikla, protože dříve neexistovala žádná obranná aliance.66,52 %6,52 %  
EU vznikla, protože se státy musely vypořádat s mnohými problémy po druhé světové válce. Po válce byl zakořeněný názor, že jedině sjednocující se Evropa může vyřešit dané problémy.11,09 %1,09 %  

Graf

2. Víte, jaké výhody skýtá EU mladým lidem a podnikatelským subjektům?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5559,78 %59,78 %  
ne3740,22 %40,22 %  

Graf

3. Víte, kolik je členských státu EU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
277379,35 %79,35 %  
261111,96 %11,96 %  
2388,7 %8,7 %  

Graf

4. Souhlasíte s tím, aby bylo v České republice zavedeno Euro?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7783,7 %83,7 %  
ano1516,3 %16,3 %  

Graf

5. Pokud souhlasíte/nesouhlasíte uveďte důvod:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nechci euro22,17 %2,17 %  
Nechci, aby v ČR bylo zavedeno euro, abych si nemusela zvykat na novou měnu.11,09 %1,09 %  
prohloubilo by to u nás ještě větší krizi než tu máme11,09 %1,09 %  
není potřeba měnit peníze při odjezdu na dovolenou11,09 %1,09 %  
v sjednocování je budoucnost11,09 %1,09 %  
považuji to za jeden ze symbolů státu; a také kdyby se zavedlo euro, tak by se všechno zdražilo; a vadí mi plno těch centů = těžká peněženka :-)11,09 %1,09 %  
je příliš nestabilní doba11,09 %1,09 %  
někdo věří že se dá zachránit ale spíše je pravděpodobnější že jednoduše krachne11,09 %1,09 %  
v současné krizi by nám jen uškodilo11,09 %1,09 %  
Stáhlo by nás ke dnu viz.Řecko11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi myslím, že to povede k dalšímu zdražování
ne
je to rozumné
Evropa není optimální měnovou zónou, euro nemůže dlouhodobě fungovat
myslím, že ponechat si korunu má větší výhody
Eurozona je v pici
Nesouhlasím protože, jsem zvyklá na koruny.
koruna je koruna
Současná ekonomická situace není vhodná pro přijetí Eura.
NEVIM
nesouhlasím, protože by bylo vše moc drahé
Protože bychom mohli dopadnout jako Slováci, kteří si teď vyčítají přijetí eura, protože museli pujčovat peníze ze svého Řecku.
protože by bylo všechno ještě dražší, než je teď
progres...
akorát to potopí ekonomiku a bude všechno dražší
Mnohem vyšší ceny za produkty např. ( jídlo, oblečení, elektronické spotřebiče...)
většina států na to jen doplatila.
začne to měnou a čím to bude končit? Abychom nakonec zase nemuseli bojovat o autonomii vlastního státu!
ne, protože euro není nyní dobrá měna kvůli dluhům Řecka apod.
lepší aby se rozpadla
narušení platební bilance
Z ekonomického hlediska je to do budoucna nutnost
zbytečné
zdražily by se potraviny a spousta jiných dosud zatím levnějších věcí a druhý důvod poslední dobou Euro dost a dost klesá tak by to i pro naši ekonomiku nebyl dobrý důvod
Jsem zvyklá na Kč. Nyní v době ,,krize'' by to mohlo zhoršit ekonomickou situaci. Euro stále padá.
Je to blbý
zbytečný
nesouhlasím
eura by se mi nechteli prepocitavat
Vzhledem k tomu, jaká je situace v Eurozóně, oslabování Eura a relativně vysoké kupní síle české měny bych s přechodem na Euro nesouhlasil.
Potopilo by nás to jako Slovensko
nesouhlasím, jednotná měna znamená ztrátu suverenity a konkurence, povede k chudobě
Koruna je stále slabší
nemožnost reguleovat ekonomiku oslabením, posílením měny, nutnost "sloužit" bruselu víc než bez eura
zdražování
v ČR patří i její měna, tak proč by se to mělo měnit
..
současná ekonomická situace ČR nenahrává zavedení této měny
myslím si, že by to bylo výhodné pouze pro obchodníky a podnikatele vyvážející do zahraničí, ne pro obyčejné občany
líbí se mi česká koruna
systém společné měny v současné době zaznamenává trhliny a projevují se její nedostatky + tradice Koruny České
měna stratí svou hodnotu
lebo už ho majú skoro všetci
Zjednodušení finančních operací mezi státy EU
nbemáme na to - co bylo,to se rozkradlo a rozkrádá
Už Slováci měli kvůli euru problémy...
není nutno měnit peníze při výjezdu po EU
Ano s výhradami...
ztráta vlastnenectví
Koruna je lepší
Nemáme natolik silnou ekonomiku a trh, aby se zavedení Eura "ustálo" . Byl by stejný výsledek jako u Slovenska.
povede to ke zdražení, zbytečným komplikacím a náklady spojenými se změnou měny
Je to k ničemu.
nemožnost reagovat na zahraniční/domácí situaci posílením, oslabením vlastní měny vůči Euru.
jednodužší život
Státy, které ho mají, mají větší problémy než ty, které ho nezavedly
sjednocení jedné měny, žádná výměna
stát přijde o monetární a kurzovou politiku, ztratí měnu, což je znak samostatnosti země, závislost na evropském systému
lepší je si ponechat vlastní měnu pro možnosti monetární politiky státu a také se vyhneme povinnosti doplácet na černé státy měnové unie
Nemyslím si, že to může moct české ekonomice.
jsme moc mali na to abychom meli vlastni menu
nechci platit eurem
spatna situace v eurozone
růst nákladů domácností
ekonomické důvody
následné problémy s financemi
krom zjednodušení pro turisty nevidím žádné pozitivum
pokud měnová unie ustojí krizi, jednotná měna může prospět našemu obchodu
Euro je v dnešní době nestabilní měna
Nemyslím si že v současné situace by to bylo moudré a ani v blízké budoucnosti určitě ne.
Ztratíme konkurenceschopnost
Srazí to naši ekonomiku.
Nestabilita eura, velké disparity mezi jednotlivými ekonomikami zemí v eurozoně
soucasne chovani eura a zavislost na jinych statech
vzhledem k problémům nejen v Řecku si myslím, že se EU stejně rozpadne
nevýhodné pro občany
ztráta vlivu nad vlastní monetární politikou, což je pro exportní zemi velká nevýhoda
nepotřebujeme euro
Euro nemá perspektivu
nechci se měnit podle toho že EU pískne
zdražení, přelívání finančních problémů
8188,04 %88,04 % 

Graf

6. Jste rádi, že jsem členy EU?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5964,13 %64,13 %  
ne3335,87 %35,87 %  

Graf

7. Myslíte, že EU financuje dostatek studijních pobytů v zahraničí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5256,52 %56,52 %  
ne4043,48 %43,48 %  

Graf

8. Pokud myslíte, že ano/ne uveďte důvod:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1111,96 %11,96 %  
...33,26 %3,26 %  
Myslím, že ano, protože VŠ mají několik studijních pobytů díky EU.11,09 %1,09 %  
moje kamarádka díky tomu vycestovala na rok do německa a druhá do ameriky11,09 %1,09 %  
existuje pouze nedostatečný počet projektů erasmus11,09 %1,09 %  
vzhledem k tomu jak na tom jsou ...11,09 %1,09 %  
určitě je dnes více možností než bez EU11,09 %1,09 %  
Nevím, příjde mi to tak. 11,09 %1,09 %  
mnoho z mých spolužáků na studijním pobytu bylo11,09 %1,09 %  
nic11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi nefinancuje prostě dostatek studijních pobytů
je to jeden ze způsobů, jak plýtvat penězi uloupenými nám, daňovým poplatníkům
peníze jdou jinam
malo, dalo by se vyjíždět do zahraničí vice.
Je málo peněz
Nemluví se o tom
Uvedu příklad: Studuji v podstatě podnikatelský obor se dvěma povinnými jazyky. Za 4 roky jsme neměli možnost studijně delší dobu pobývat v zahraničí, protože škola nemá dostatek prostředků. Místo nás jezdí na příklad do Německa nebo Rakouska jiné obory.
nepocítil jsem to
je to nákladné
možná ano, ale moc se o tom nemluví
kdo si řekne, tomu to odklepnou
Minulí rok měl být na mé škole financovaný pobyt v zahraničí EU. Nakonec se to zrušilo EU to odmítla financovat.
Je velmi mnoho nabídek, proto myslím že ano.
nevím o tom nic
nemám zkušenost
nevím a je to irelevantní
znám programy na podporu stud. pobytů v zahraničí a myslím, že se jej může účastnit téměř každý vysokoškolák..
ano, vím jaké prostředky vynakládá
zbytečné
stačí si to jen umět najít
nevím nemám tušení, ale je fajn že člověk může do jiného státu Eu vycestovat i bez pasu...
Ano, dostává se ke mně hodně informací o různých studijních pobytech.
nevím, ještě jsem se o to neměla proč zajímat
myslím že ne
mohl by vic vlozit penez
Evropská unie má spoustu jiných výdajů. Myslím, že můžeme být vděční, že vůbec nějaké organizuje.
Řeší větší problémy s financemi než studijní pobyty.
až zbytečne moc, raději nechme ty peníze lidem, snižme daně
Poskytuje mladým možnost učit se a zároveň cestovat.
kdo chce vš má si připlatit, je to nadstandard, k čemu vš když jí bude mít každej, ztratí cenu
.
neznám nikoho kdo by si stěžoval na nedostatek a to jsou ti, kteří tyto pobytu absolvují
..
velká nabídka studijních pobytů = dostatečné financování
neslyšela jsem zatím o žádné takové možnosti
nejsem informována
nemám o tom velké povědomí
znám hodně studentů co využívají program Erasmus
sú na to zdroje
Takové možnosti dříve nepamatuji.
neznám žádné
Jen je naše vláda neumí uchopit...
v naší škole je vše sponzorováno EU
Velké množství studijních programů - na práci, cestování, studium.
Sama jsem byla na studijním pobytu a dostala jsem dostatečnou finanční podparu.
Studenti mají mnoho příležitostí studovat na zahraničních universitách
Myslím si, že není rozdíl ve financování studijních pobytů od doby, kdy jsme v EU nebyly
Nevím, o žádném
obecně jich moc není, ne každý se dostane do destinace, kterou chce vidět
já z ČZU jsem byl spokojen a míst bylo vypsaných dostatečné množství
Kdo chce, tak si pobyt najde.
tak to fakt nevim, v tomoto pripade ma otazka 7 blbe definovane odpovedi
nevím o ničem
erasmus program
nemám přehled
mam zkusenost
větší možnosti
téměř každý student má šanci studovat určitou dobu v zahraničí
nabídek je dost
Nevím o žádném studijním pobytu od EU
V otázce 7. chybí možnost nevím - takže:nevím
Hodně studentů vyjíždí studovat jinam a i hodně zahraničních je zde v ČR.
Kdokoliv chce, většinou se mu podaří vyjet.
spis by se hodila odpoved nevim
financuje jen malému počtu studentů
nedostatek prostředků
neposkytuje dostatek pobytů
Domněnka, nemám ji potvrzenu
kamarádka si musela studijní pobyt hradit sama
poznání cizích kultur, zdokonalení se v jazycích
7076,09 %76,09 % 

Graf

9. Pocházíte z města nebo vesnice?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město3538,04 %38,04 %  
Vesnice3335,87 %35,87 %  
města88,7 %8,7 %  
z vesnice44,35 %4,35 %  
z města22,17 %2,17 %  
Maloměsto22,17 %2,17 %  
Praha22,17 %2,17 %  
Městys =D (spíše město)11,09 %1,09 %  
Vesnice.11,09 %1,09 %  
Brno-město11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi Z vesnice,
Ústí nad Labem - město
pocházím z vesnice, teď bydlím ve městě
33,26 %3,26 % 

Graf

10. Jste podnikatelé, zaměstnanci, studenti nebo důchodci a podobně?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student4751,09 %51,09 %  
zaměstnanec1213,04 %13,04 %  
Studenti77,61 %7,61 %  
studentka66,52 %6,52 %  
ano22,17 %2,17 %  
Důchodce22,17 %2,17 %  
zaměstnanec na rodičovské dovolené11,09 %1,09 %  
studnet11,09 %1,09 %  
Student.11,09 %1,09 %  
ano student11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi jsme doma :))
pracující student
zaměstnan.
podnikatel
ne
zaměstnanec i podnikatel
po státnicích na ÚP než nastoupím na navazující studium
Studenka i zaměstnanec
zaměstnaný student
zaměstatnci
mateřská dovolená
zaměstnanec + dálkový student VŠ
1213,04 %13,04 % 

Graf

11. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-307783,7 %83,7 %  
30-501213,04 %13,04 %  
50 a více33,26 %3,26 %  

Graf

12. Kde jste se poprvé dozvěděli o EU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve škole4549,45 %48,91 %  
V televizi3437,36 %36,96 %  
Od přátel44,4 %4,35 %  
Z novin44,4 %4,35 %  
Na internetu33,3 %3,26 %  
Z knih11,1 %1,09 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, proč vznikla Evropská unie?

2. Víte, jaké výhody skýtá EU mladým lidem a podnikatelským subjektům?

3. Víte, kolik je členských státu EU?

4. Souhlasíte s tím, aby bylo v České republice zavedeno Euro?

6. Jste rádi, že jsem členy EU?

7. Myslíte, že EU financuje dostatek studijních pobytů v zahraničí?

8. Pokud myslíte, že ano/ne uveďte důvod:

9. Pocházíte z města nebo vesnice?

10. Jste podnikatelé, zaměstnanci, studenti nebo důchodci a podobně?

11. Kolik je Vám let?

12. Kde jste se poprvé dozvěděli o EU?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, proč vznikla Evropská unie?

2. Víte, jaké výhody skýtá EU mladým lidem a podnikatelským subjektům?

3. Víte, kolik je členských státu EU?

4. Souhlasíte s tím, aby bylo v České republice zavedeno Euro?

6. Jste rádi, že jsem členy EU?

7. Myslíte, že EU financuje dostatek studijních pobytů v zahraničí?

8. Pokud myslíte, že ano/ne uveďte důvod:

9. Pocházíte z města nebo vesnice?

10. Jste podnikatelé, zaměstnanci, studenti nebo důchodci a podobně?

11. Kolik je Vám let?

12. Kde jste se poprvé dozvěděli o EU?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pestrová, E.Evropská unie (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://19762.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.