Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Regionální značky

Regionální značky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Kučera
Šetření:12. 02. 2012 - 01. 03. 2012
Počet respondentů:186
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení přátelé,

sutdent Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, si Vás dovoluje požádat o vyplnění níže uvedeného dotazníku, který je zaměřen na zjištění názorů občanů na otázky týkající se problematiky regionální značky a její úlohy na trhu potravin. Výsledky výzkumu jsou součástí bakalářské práce.

.

Děkuji za spolupráci

 

Jarda

Odpovědi respondentů

1. Preferujete při nákupu potravin české výrobky??

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11561,83 %61,83 %  
spíše ne3518,82 %18,82 %  
rozhodně ano3217,2 %17,2 %  
rozhodně ne42,15 %2,15 %  

Graf

2. Znáte pojem regionální značka???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10355,38 %55,38 %  
ne8344,62 %44,62 %  

Graf

3. Znáte konkrétní regionální značku??? Jakou???

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasa1514,56 %8,06 %  
NE76,8 %3,76 %  
Šumava43,88 %2,15 %  
madeta43,88 %2,15 %  
nevim32,91 %1,61 %  
Lhenická ovocná šťáva21,94 %1,08 %  
regionální potravina21,94 %1,08 %  
olomoucké tvarůžky21,94 %1,08 %  
Prácheňsko, Polabí10,97 %0,54 %  
Na konrétní značku si nevzpomenu.10,97 %0,54 %  
ostatní odpovědi regionální značka Haná
Třeboňský kapr
Věchnovský chléb, jogurt od fy Němec
Prácheňsko
Zelňáky Prachatice
třeboňský kapr,
Šumava-originální produkt
Regionální potravina, Klasa
šmuva
Šumava, Vysočina
Pekárna Srnín
Madeta, Budweiser Budvar
jihočeské mléčné výrobky
Hruškovice
Hamé, Madeta
Karlovarská potravina
Haná, Vysočina
lhenická ovocná šťáva,
Niva, Budvar
nepamatuji
Hamé
Šumava originální produkt
Clasa
Zlín
Klasa, Haná, Madeta
Ferdinand - sedm kulí
JOMA
pardubický perník
kittlovi likéry
chutná hezky, jihočesky.
Vinium, Včelařství Lednice, Chateu Valtice,
Viko,Madeta
v obchodech v mé blízkosti se nenachází
Naše BIO, KlasA
Poličan
Alois Mejsnar (mléčné výrobky), Pravé hořické trubičky a Dobrovodské kysané zelí
nevybavím si
Májka
Hané
Uzeniny Sláma, ŠKODA, Plzeňský prazdroj...
valašský trdelník, olomoucké tvarůžky
Potraviny z Hané
Moravský kras
ano
pekárna lično
absinth Jeseník
chutná hezky jihočesky
Krkonošský produkt
české jablko
Selský jogurt bio
momentálně mě nic nenapadá
Zábrdovický chléb
Vimperská masna
neznákm
znám výrobce v regionu...
burčák
Michelské Pekárny, Staropramen, Braník
Ostravar
haná
Tritia?
hořické trubičky...
Krchlebský koláč
6260,19 %33,33 % 

Graf

4. Co pro vás znamenají výrobky označené regionální značkou kvality???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
regionální kvalitní výrobek6765,05 %36,02 %  
kvalitu obecně3029,13 %16,13 %  
obyčejný výrobek54,85 %2,69 %  
úspora peněz10,97 %0,54 %  

Graf

5. Dáváte přednost, při nákupu potravin, výrobkům z vašeho regionu, tzn. označené regionální značkou???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6260,19 %33,33 %  
spíše ne2827,18 %15,05 %  
ne87,77 %4,3 %  
ano54,85 %2,69 %  

Graf

6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet3130,1 %16,67 %  
letáky2524,27 %13,44 %  
výstava1413,59 %7,53 %  
televize1413,59 %7,53 %  
noviny1110,68 %5,91 %  
kamarádi87,77 %4,3 %  

Graf

7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
místní prodejna potravin5149,51 %27,42 %  
supermarkety3433,01 %18,28 %  
hypermarkety1716,5 %9,14 %  
obchodní centra10,97 %0,54 %  

Graf

8. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12366,13 %66,13 %  
muž6333,87 %33,87 %  

Graf

9. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 29 let11963,98 %63,98 %  
do 20 let2412,9 %12,9 %  
30 - 39 let189,68 %9,68 %  
40 - 49 let126,45 %6,45 %  
50 - 59 let105,38 %5,38 %  
nad 60 let31,61 %1,61 %  

Graf

10. Nejvyšší dosažené vzdělání???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou10757,53 %57,53 %  
4222,58 %22,58 %  
střední (vyučen)2010,75 %10,75 %  
základní94,84 %4,84 %  
VOŠ84,3 %4,3 %  

Graf

11. Povolání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student11360,75 %60,75 %  
dělník168,6 %8,6 %  
manažer158,06 %8,06 %  
podnikatel115,91 %5,91 %  
státní zaměstnanec115,91 %5,91 %  
nezaměstnaný105,38 %5,38 %  
rodič na mateřské63,23 %3,23 %  
důchodce42,15 %2,15 %  

Graf

12. Do jaké příjmové skupiny Vaše domácnost patří???

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20.001 - 50.000 Kč9148,92 %48,92 %  
10.001 - 20.000 Kč6032,26 %32,26 %  
do 10.000 Kč2010,75 %10,75 %  
50.001 Kč a více158,06 %8,06 %  

Graf

13. Velikost bydliště podle počtu obyvatel:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50.001 a více4624,73 %24,73 %  
do 5004122,04 %22,04 %  
5.001 - 20.0003920,97 %20,97 %  
1.001 - 5.0003518,82 %18,82 %  
20.001 - 50.000136,99 %6,99 %  
501 - 1.000126,45 %6,45 %  

Graf

14. Z jakého jste kraje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský9148,92 %48,92 %  
Praha1910,22 %10,22 %  
Jihomoravský126,45 %6,45 %  
Středočeský105,38 %5,38 %  
Moravskoslezský105,38 %5,38 %  
Plzeňský105,38 %5,38 %  
Zlínský73,76 %3,76 %  
Olomoucký63,23 %3,23 %  
Pardubický52,69 %2,69 %  
Vysočina52,69 %2,69 %  
Karlovarský42,15 %2,15 %  
Královehradecký42,15 %2,15 %  
Ústecký21,08 %1,08 %  
Liberecký10,54 %0,54 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Znáte pojem regionální značka???

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klasa na otázku 3. Znáte konkrétní regionální značku??? Jakou???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalitu obecně na otázku 4. Co pro vás znamenají výrobky označené regionální značkou kvality???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi regionální kvalitní výrobek na otázku 4. Co pro vás znamenají výrobky označené regionální značkou kvality???
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 5. Dáváte přednost, při nákupu potravin, výrobkům z vašeho regionu, tzn. označené regionální značkou???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 5. Dáváte přednost, při nákupu potravin, výrobkům z vašeho regionu, tzn. označené regionální značkou???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi letáky na otázku 6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi noviny na otázku 6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi televize na otázku 6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi výstava na otázku 6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi hypermarkety na otázku 7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi místní prodejna potravin na otázku 7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi supermarkety na otázku 7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40 - 49 let na otázku 9. Věk:

11. Povolání:

  • odpověď student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 9. Věk:

13. Velikost bydliště podle počtu obyvatel:

  • odpověď 50.001 a více:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 14. Z jakého jste kraje:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Preferujete při nákupu potravin české výrobky??

2. Znáte pojem regionální značka???

3. Znáte konkrétní regionální značku??? Jakou???

4. Co pro vás znamenají výrobky označené regionální značkou kvality???

5. Dáváte přednost, při nákupu potravin, výrobkům z vašeho regionu, tzn. označené regionální značkou???

6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???

7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???

8. Pohlaví:

9. Věk:

10. Nejvyšší dosažené vzdělání???

11. Povolání:

12. Do jaké příjmové skupiny Vaše domácnost patří???

13. Velikost bydliště podle počtu obyvatel:

14. Z jakého jste kraje:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Preferujete při nákupu potravin české výrobky??

2. Znáte pojem regionální značka???

3. Znáte konkrétní regionální značku??? Jakou???

4. Co pro vás znamenají výrobky označené regionální značkou kvality???

5. Dáváte přednost, při nákupu potravin, výrobkům z vašeho regionu, tzn. označené regionální značkou???

6. Odkud se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte???

7. A v jakých typech obchodů se nejčastěji s regionální značkou setkáváte???

8. Pohlaví:

9. Věk:

10. Nejvyšší dosažené vzdělání???

11. Povolání:

12. Do jaké příjmové skupiny Vaše domácnost patří???

13. Velikost bydliště podle počtu obyvatel:

14. Z jakého jste kraje:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kučera, J.Regionální značky (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://19921.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.