Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování prostřednictvím Internetu

Nakupování prostřednictvím Internetu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavel Ledinský
Šetření:15. 02. 2012 - 21. 02. 2012
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti, 

 

vyplňte mi, prosím, dotazník, abych mohl konečně dokončit diplomku a tím i svá studentská léta, po kterých se mi bude upřímně stýskat.

 

Potřebuji respondenty všech věkových kategorií. 

 

Děkuji lidé dobří.

Odpovědi respondentů

1. Nakoupil/a jste již někdy zboží či službu prostřednictvím Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13499,26 %99,26 %  
ne10,74 %0,74 %  

Graf

2. Pokud ne, uveďte prosím důvod:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
upřednostnuji koupi v kamenném obchode1100 %0,74 %  

Graf

3. Jak často prostřednictvím Internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně (alespoň 6x do roka)5440,3 %40 %  
zřídka (méně než 6x do roka)4332,09 %31,85 %  
opakovaně (každý měsíc)3727,61 %27,41 %  

Graf

4. Myslíte si, že v průběhu let jsou Vaše nákupy po Internetu častější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10880,6 %80 %  
ne1611,94 %11,85 %  
nedokážu posoudit107,46 %7,41 %  

Graf

5. Jaký druh zboží jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
knihy6850,75 %50,37 %  
oblečení6850,75 %50,37 %  
PC a příslušenství6548,51 %48,15 %  
ostatní elektronika5541,04 %40,74 %  
mobilní telefony4332,09 %31,85 %  
drogerie, léky4332,09 %31,85 %  
sportovní potřeby4332,09 %31,85 %  
foto4231,34 %31,11 %  
bílé zboží (pračky, chladničky, sporáky atp.)3425,37 %25,19 %  
obuv3324,63 %24,44 %  
potraviny1511,19 %11,11 %  
parfémy21,49 %1,48 %  
šperky10,75 %0,74 %  
Auto10,75 %0,74 %  
lístek do divadla10,75 %0,74 %  
potreby pre zvierata10,75 %0,74 %  
porno dvd10,75 %0,74 %  
kosmetika, parfémy, hudba, starožitnosti, dům a zahrada, domácí potřeby, hodinky10,75 %0,74 %  
chovatelské potřeby10,75 %0,74 %  
slevové kupony10,75 %0,74 %  
vše co potřebuji a zdá se mi to výhodné10,75 %0,74 %  
společenské hry, CD, DVD10,75 %0,74 %  
Darky, rovnou zaslane urcene osobe. Slevy..10,75 %0,74 %  
Parfémy, společenské hry a hračky.10,75 %0,74 %  
Potřeby pro domácí zvířata, granule10,75 %0,74 %  
Deskové hry, hračky10,75 %0,74 %  
psí žrádlo :)10,75 %0,74 %  
pneumatiky na auto10,75 %0,74 %  
komodity10,75 %0,74 %  
drobné zboží10,75 %0,74 %  
parfém10,75 %0,74 %  
postel, matrace10,75 %0,74 %  
kynologické potřeby10,75 %0,74 %  
módní doplňky, hobby materiál10,75 %0,74 %  
zboží pro psa (granule, věci na čištění zubů)...10,75 %0,74 %  
PS hry, předplatné na časopis10,75 %0,74 %  
pizza10,75 %0,74 %  

Graf

6. Jaký druh služeb jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vstupenky9167,91 %67,41 %  
letenky/jízdenky7253,73 %53,33 %  
ubytovací služby7152,99 %52,59 %  
relaxační služby4735,07 %34,81 %  
stravovací služby4432,84 %32,59 %  
sportovní služby4231,34 %31,11 %  
péče o tělo2619,4 %19,26 %  
Nic42,99 %2,96 %  
nic z toho10,75 %0,74 %  
Escort (ne kecam:-), tuto odpověď neuvažovat)10,75 %0,74 %  
zatím nic10,75 %0,74 %  
Kurzy angličtiny.10,75 %0,74 %  
nic z nabídky10,75 %0,74 %  
/10,75 %0,74 %  

Graf

7. Jaké způsoby platby využíváte při internetovém nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platba na dobírku8966,42 %65,93 %  
platba bankovním převodem8664,18 %63,7 %  
platba v hotovosti při převzetí6750 %49,63 %  
platba platební kartou5440,3 %40 %  
platba prostřednictvím internetové peněženky (př. PayPal)1511,19 %11,11 %  
platba složenkou32,24 %2,22 %  
online platby10,75 %0,74 %  

Graf

8. Který/é ze způsobů platby preferujete a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

platba bankovním převodem platba na dobírku platba v hotovosti při převzetí

.

Bankovní převod - je bezhotovostní

bankovní převod - nejbezpečnější, nejprokazatelnější v případě vymáhání

bankovní převod - nejpohodlnější

bankovní převod - pohodlný

Bankovní převod - rychlé, snadné, levné

bankovní převod - rychlý

bankovní převod - z časových důvodů

bankovní převod a platba hotově-bezpečné, pohodlné

bankovní převod-nejjednodušší

bankovní převod, je nejrychlejší a pak už jen čekám na balíček a dál se nemusím o nic starat

bankovní převod, je rychlý

bankovní převod, jednoduchý a rychlý

bankovní převod, protože hned vidím, že platba odešla

bankovní převod, rychlé

Bankovní převod. Je to rychlé, pohodlné. Ale musím mít v prodejce důvěru, jinak na dobírku.

Bankovní převodem. Je nejjednodušší.

bankovním převodem

bankovním převodem- jednodušší

bankovním převodem, platební kartou - pohodlí, rychlost

bankovy prevod - najjednoduchsi

Bezhotovostní platbu, protože většinu peněz mám na účtu a tak nemusím vybírat abych zaplatila.dobírku.

bezpečnost - nižší riziko zneužití údajů

dobirka

dobírka

dobírka

Dobírka - nehrozí, že neobdržím zboží

dobírka - nejjistější

dobírka - platím až když mi zboží dorazí, je to jistější

dobírka - prohlédnu balík, než zaplatím

dobírka - raději platím, až když zboží držím v ruce

dobirka kvuli bezpecnosti

Dobírka, je to bezpečnější

dobírku a platbu při převzetí, motivuje to dodavatele k rychlému vyřízení objednávky

dobírku, platba při dodání zboží

Hotove pri prevzeti

hotově při převzetí

hotovost

Hotovost při osobním převzetí - jistota.

hotovost, je to jistota

Hotovostní či na dobírku - nevznikne problém, že já zaplatím dopředu a oni pak nepošlou zboží

Hotovostní. Protože je to pro mě přehlednější. Asi také zvyk.

Idealne PayPal, prijde mi to nejjednodussi a penize jsou na uctu prodejce prakticky ihned.

Internetová peněženka - nejrychlejší

je to nejrychlejší

karta/účet, rychlost

Kartou

kartou

kartou je to nejjednodušší

kartou Visa; body v Bonus programu + nemusím mít u sebe velkou hotovost

kartou-rychlost

kartou, jednoduchost

Kartou, neboť je to rychlejší.

na dobírku - jistota, že neztratím peníze, v případě, že zboží nedojde

na dobirku,

na dobírku, abych zaplatila až po převzetí zboží

na dobírku, jistota

Na dobírku, protože nemám internetové bankovnictví.

na dobírku, špatná zkušenost při platbě s bankovním převodem

na dobírku... ne vždy mám na účtě dostatečné množství peněz

nevím

Online platby...jako mPeníze, což je stejné jako kreditkou, ale o něco pohodlnější.

online, rychlost

osobně

Pavlí nevím:)

Pl. platební kartou, protože je rychlá. Pl. v hotovosti při převzetí, protože je to jistota, že zboží dostanu.

platba bankovním převodem

platba bankovním převodem

platba bankovním převodem

Platba bankovním převodem - nemam PayPal a je to celkem rychlé

platba bankovním převodem - urychlení zpracování objednávky, levnější poštovné.

platba bankovním převodem - ušteřím za dobírku

platba bankovním převodem a na dobírku

platba bankovním převodem, přijde mi nejjednodušší a nejbezpečnější

platba bankovním převodem, ryhlost, jednoduchost

platba kartou (je nejrychlejší), platba na dobírku (je bezpečná a zaručuje příchod zboží)

platba kartou = rychlé

platba kartou je nejrychlejší

platba kartou, je nejrychlejší

platba kartou, neplatí se totiž za dopravu tolik a je to jednoduché, nenáročné, nic to nestojí a je to z pohodlí domova

platba kartou, pohodlnost

platba na dobírku

platba na dobirku jelikoz mam jistotu doruceni zasilky

Platba na dobírku, jelikož nehodlám platit předem.

platba na dobírku, jistota, že mi zboží dorazí a pak teprve platím

Platba na dobírku,protože si vždy můžu být jistá,že peníze jdou do správných rukou.

platba platební kartou - rychlá

platba platebni kartou, PayPal - jednoduchost a rychlost

platba prostrednictvom PayPal - bezpecnost

platba prostřednictvím internetové peněženky - nejrychlejší

Platba převodem přes internetové bankovnictví, dobře to ovládám.

platba v hotovosti pri prevzeti - vidim zbozi, pokud je v poradku, zaplatim

platba v hotovosti při převzetí - jistota doručení zboží

platba v hotovosti při převzetí - placení předem považuji za risk

platba v hotovosti při převzetí - pro mě absolutně nejjednodušší

Platba v hotovosti při převzetí zkontroluji si zakoupené zboží.

platba v hotovosti při převzetí, beyzečný způsob platby

platba v hotovosti, je to jistější, že se peníze dostanou k prodejci

platba v hovosti pri prevzetí

platbu bankovním převodem

platbu bankovním převodem, nejjednodušší

Platbu bankovním převodem, protože to je relativně rychlé a pro mě pohodlné, není k tomu třeba internetová karta.

platbu bankovnímpřevodem, protože nemusím mít hotovost doma

Platbu bankvoním převom, je to nejlechčí a nejrychlejší. Jediný co je potřeba mít, je aktivovanou službu Paypol u banky.

platbu kartou - rychlost

Platbu kartou, je to rychlé

Platbu platební kartou. Nejpohodlnější a nejrychlejší.

Platbu v hotovosti nebo dobírku. Nevlastním kartu pro nákupy na Internetu.

platbu v hotovosti pri prevzati,lebo vidim ako ten tovar vyzera,ci nie je poskodeny a podobne

Platbu v hotovosti pri prevzeti. Aspon se muzu ujistit, ze za ty penize dostanu to, co jsem chtela.

Platbu v hotovosti. Nemám kreditní kartu odpovídající platbě na internetu.

Platební karta.Pohodlné a rychlé.

platební kartou - jednoduché a rychlé

platební kartou, je to nejrychlejší a nejpohodlnější

platební kartou, je to pro mě nejpohodlnější a nejrychlejší

platební kartou, protože je to nejrychlejší a nejpohodlnější

platím raději až když zboží vidím

Podle okolností a jistoty

Pokud je poblíž kamenný obchod, preferuji platbu v hotovosti, možná se mi v obchodě zalíbí ještě něco.

Pokud s daným internetovým obchodem nemám kladnou předešlou zkušenost, preferuji platbu na dobírku nebo v hotovosti při převzetí.

Preferuji platbu na dobírku a v hotovosti při převzetí z důvodů nedůvěry v obchodníky.

Preferuji platbu na dobírku při převzetí zboží.

preferuji platby při dodání, nikoli předem

převod na účet: je pro mne nejjednodužší a nejlevnější

převod z účtu nebo v hotovosti (popřípadě kartou, když u sebe nemám peníze)

převodem nebo paltební kartou, je to pohodlné a rychlé.

převodem, kartou - pohodlné

v ČR spíš dobírkou, je bezpečnější.

V hotovosti při převzetí - nemusím platit poštovné a mám jistotu, že to, za co platím, jsem si doopravdy objednala.

V hotovosti při převzetí, protože je nejpohodlnější

v hotovosti-jistota, kamo

V ověřených internetových obchodech či jiných službách (př. cestovní kanceláře) preferuji platbu kartou, jinak na dobírku.

Zboží si mohu zkontrolovat

9. Reklamoval/a jste někdy produkt zakoupený prostřednictvím Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9772,39 %71,85 %  
ano3727,61 %27,41 %  

Graf

10. Vyberte, prosím, důvod/y pro reklamaci.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží bylo dodáno poškozené1643,24 %11,85 %  
zboží nemělo deklarované vlastnosti513,51 %3,7 %  
nespokojenost s úrovní služby513,51 %3,7 %  
dlouhá dodávka produktu38,11 %2,22 %  
špatné foto produktu= jiná barva oblečení12,7 %0,74 %  
Závada ve funkčnosti výrobku 12,7 %0,74 %  
dorazil jiný výrobek12,7 %0,74 %  
jiné zboží12,7 %0,74 %  
pokud se porouchalo ve standardní záruční době12,7 %0,74 %  
Jiny produkt12,7 %0,74 %  
špatná velikost, povolena reklamace12,7 %0,74 %  
reklamace v zákonné lhůtě12,7 %0,74 %  
neseděla velikost12,7 %0,74 %  
zboží se porouchalo během záruční doby12,7 %0,74 %  
zboží nedodáno vůbec12,7 %0,74 %  
porucha se vyskytla provozem12,7 %0,74 %  
kvalita produktu12,7 %0,74 %  

Graf

11. Jaké máte celkové zkušenosti s nakupováním po Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [spíše kladnéotázka č. 12, spíše zápornéotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše kladné13298,51 %97,78 %  
spíše záporné21,49 %1,48 %  

Graf

12. Uveďte, prosím, proč spíše kladné nebo naopak záporné?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Až na výjimky zboží přišlo včas a bez vad. Mám možnost a čas porovnat nabídku a vybrat si vhodný produkt. ALE jelikož většinou nakupuji věci do 1000 Kč, poštovné 100-150 Kč mi připadá hodně přehnané!

Bez větších komplikací je možné sehnat větší množství produktů. Je to časově nenáročné narozdíl od objíždění jednotlivých prodejen.

bezproblémový nákup

Bylo velmi málo reklamací a zboží většinou splnilo očekávání.

co jsem si objednala, to jsem dostala, takže kladné

dostupne, prakticke, rychle, pohodlne

Jednoducha transakce

Ještě se mi nestalo, že by mi bylo doručeno zboží, s jehož kvalitou bych nebyla spokojená. Nemám s nakupováním po internetu žádnou osobní negativní zkušenost.

kdybych neměla kladné zkušenosti, tak bych přes internet tolik nenakupovala

kladné - je to rychlé, pohodlné a bezpečné (teda aspoň zatím:)

kladné - vždy vše v pořádku a včas přišlo

kladné - zboží vždy přišlo nepoškozené a včas

kladné, nemusela jsem nic reklamovat, vyhovuje mi to

Kladné, protože nekupuji zboží/služby, které by mohly být problematické a nakupuji pouze na ověřených webech.

Mám je většinou naprosto kladné. Musím však nakupovat u renomovaných prodejců.

Na internetu se dají jednoduše sehnat věci z pohodlí domova, navíc některé ani normálně v kamenném obchodě neseženete. také ceny bývají výhodnější. Obchody si vybírám na základě hodnocení zákazníků, takže se mi nikdy nestalo, že bych například zaplatila a zboží nedostala. Vše bylo vždy v pořádku. Jen párkrát se mi stalo, že objednaná položka, nebyla dostupná a nebyla doručena (občas i bez oznámení), ale cena o ni byla snížena, takže ve výsledku se tolik nestalo.

nákup vždy proběhl bez problému a nakupuji pouze u ověřených prodejců

nakupuji s rozvahou, tak jsem tolikrát nešlápla vedle.

nakupuji u osvedcenych obchodů

Nakupuji v malých levných obchodech, kde mívají zájem se se zákazníkem bavit :)

Nakupuju na internetu pomerne casto a reklamovat jsem musela asi jen 2x a ani v pripade reklamace jsem s ni nemela problem. Co casto byva problem je, ze dodavka trva dlouho. Napriklad v Datartu si pres internet uz nikdy nic nekoupim, dodavaji nam to uz pres 2 mesice a porad termin posouvaji dal a dal. Objednavku jim budeme rusit.

naštěstí jsem se nikdy nestala obětí nečestných obchodníků, pokaždé jsem obržela to co jsem si objednala

nefungovala mi karta, bojím se o nedoručení zboží(služby)

Neměl jsem zatím s nakupováním problém

neměla jsem žádné problémy s uplatněním

nenastaly žádné komplikace

nesetkal jsem se s problémy

nikdy jsem neměla problém s dodavatelem, pokud jsem si špatně vybrala velikost, byla to asi moje chyba, vždy vše proběhlo v pořádku

Nikdy jsem neměla problém.

nikdy jsem neměla žádný problém a komunikace s prodejcem byla většinou milejší než v běžných obchodech

nikdy nebyl problém

Nikdy nenakupuji elektroniku a jiné drahé věci, s tím nemají lidé v mém okolí dobré zkušenosti. Ale jelikož jsem nakupovala pokaždé jen knihy nebo vouchery, tak si nemám na co stěžovat. Na knihách se nedá poškodit funkce a vouchery byly pokaždé platné.

nikdy žádné problémy s nedodáním nebo poškozením zboží

Nízká cena nákupu

nížší cena než v kamenném obchodě

nižší cena, větší výběr než v místě bydliště (malé město), bez starostí,

objednané zboží jsem vždy v pořádku obdržela

Pohodlí domova, například kvůli vstupenkám opravdu není důvod někam chodit. U bílé elektroniky si toho více prostuduji doma, nedám na hyperaktivního prodavače snažícího se prodat cokoliv kolukoliv.

pohodlí, velký výběr i možnost čerpat informace o produktu/prodejci

Pokaždý mi to přišlo zboží v dobrém stavě a relativně brzy.

Pouze jednou jsem obdržel zboží, z kterého jsem byl rozladěn a to především kvalitou. V poměru s číslem cca 90 bez závad.

produkty dorazili v předpokládané kvalitě

Protože je to rychlé, nekomplikované.

Rychlé, přehledné

rychlost, snadnost, jednoduchost

rychlost, spolehlivost, úspora času

spíše kladné, protože je nákup ve většině případů rychlý a pohodlný

Spíše kladné, protože mi zboží došlo poškozené pouze jednou.

spokojenost s produktem, cena, rychlost dodání

srovnání cen na internetu

úspora času

Úspora času, nemám žádnou vyloženě negativní zkušenost.

ve většině případech bylo zboží dodáno rychle a v pořadku

Velký výběr, levnější zboží a pohodlný nákup

Větší množství dobrý nákupů než špatných

většina zboží přišla rychle a v pořádku

většinou spokojenost s koupí

většinou to bylo bez problémů, zboží v pořádku a relativně včas zasláno

vše bylo vždy v pořádku, je to rychlé a pohodlné

vždy jsem byla spokojena se zbožím i se službami

vždy mi produkt včas dorazil

vždy mi vše došlo rychle a v pořádku, jen velikostní tabulky u textilu občas nesedí

vždy vše došlo v pořádku a včas a komunikace byla bez problémů

Z desitek uskutecnenych obchodu jsem byl nespokojen jen nekolikrat

Zadna vyrazne zaporna zkusenost, vetsinou vse bez problemu..

zatím jsem neměl s ničím problém

Zatím jsem neměl špatné zkušenosti

Zatím jsem neměla s nákupem přes internet žádný problém

zatím jsem nic reklamovat nemusela

zatím nebyl žádný problém

Zatím vše ok

zboží přišlo v pořádku, nebylo nutno reklamovat

Žádný problém, vše podle dojednání

13. Využíváte Internet k vyhledávání informací o produktu, který plánujete po Internetu nebo v kamenné prodejně zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pravidelněotázka č. 14, občasotázka č. 14, málootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravidelně10174,81 %74,81 %  
občas3122,96 %22,96 %  
málo21,48 %1,48 %  
ne10,74 %0,74 %  

Graf

14. Jaké informace na Internetu si před nákupem zjišťujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
porovnání cen produktů (mezi sebou i oproti kamennému obchodu)11585,82 %85,19 %  
technické specifikace a vlastnosti produktu11182,84 %82,22 %  
zkušenosti jiných nakupujících9268,66 %68,15 %  
porovnání produktů z hlediska vlastností7656,72 %56,3 %  
Adresu kamenného obchodu, dostupnost od místa bydliště nebo míst, kudy se běžně pohybuji nebo kudy se do obchodu dostat, i když je to z ruky.10,75 %0,74 %  
fotky10,75 %0,74 %  

Graf

15. Předpokládáte, že zboží či službu zakoupíte po Internetu levněji než v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12491,85 %91,85 %  
ne118,15 %8,15 %  

Graf

16. Považujete nabídku na Internetu širší oproti kamenným obchodům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12189,63 %89,63 %  
ne1410,37 %10,37 %  

Graf

17. Myslíte si, že více informací o produktu získáte v?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetový obchod9973,33 %73,33 %  
kamenný obchod3626,67 %26,67 %  

Graf

18. Považujete nákup prostřednictvím Internetu za bezpečné jednání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 20, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11685,93 %85,93 %  
ne1914,07 %14,07 %  

Graf

19. Pokud ne, můžete uvést důvod?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bezpečnost platby, reklamace

jsme v čechách, každej se snaží vymýšlet, jak vochcat zákony, aby poškodil ostatní

nákup na internetu je stejně nebezpečný jako kterýkoli jiný obchod

nejistota v jakém stavu zboží dojde, zda vůbec dojde

neosobní

Nikdy nevím, kdo sedí na druhé straně. Velmi nerada nakupuji přes internet, jen pokud má s prodejcem někdo v mém okolí zkušenosti. V kamenném obchodě vidím člověka, který mi věc prodává a hlavně hned vidím, co si beru a můžu si to případně vyzkoušet.

nikdy nevíte, co vám přijde.

nikdy nevíte, komu se upíšete :-) a komu dáváte své údaje

objevují se podvodníci, kteří příjmou peníze ale zboží nedorazí, nebo v případě dobírky, pošlou balíček s kamením nebo jinýma věcma, jen ne se zbožím, zde je riziko velké..

při nákupu přes internet dáváte prodejci své osobní informace a velká rizika vidím také v platnbě přes internet

Riziko, že se stanu obětí podvodu.

zasilka nedojde, dojde uplne jine..vypada uplne jinak nez bylo na internetu...

20. Uveďte, prosím, jaké výhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlnost nákupu11685,93 %85,93 %  
nižší cena11282,96 %82,96 %  
široký výběr sortimentu10477,04 %77,04 %  
úspora času9671,11 %71,11 %  
více informací o produktech6346,67 %46,67 %  
Čas na rozmyšlenou, nikdo na mě netlačí.10,74 %0,74 %  
Možnost zjištění, zda je prodejce důvěryhodný.10,74 %0,74 %  
Vyhovuje to mojí lenosti10,74 %0,74 %  

Graf

21. Uveďte, prosím, jaké nevýhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost si produkt „osahat“12189,63 %89,63 %  
nedůvěra ve virtuálního obchodníka6648,89 %48,89 %  
nemožnost si produkt okamžitě odnést5943,7 %43,7 %  
nedostatečné zabezpečení elektronické platby3727,41 %27,41 %  
nedostatečná ochrana poskytnutých osobních údajů3626,67 %26,67 %  
obtížnější reklamace, než u kamenných obchodů10,74 %0,74 %  
Z fotografie vždy nepoznáme vady (totožná barva, kvalita oblečení).10,74 %0,74 %  
Drahé poštovné10,74 %0,74 %  
Nejistá doba dodání10,74 %0,74 %  
může mě někdo ojebat10,74 %0,74 %  
oblečení-nemožnost vyzkoušet!!!10,74 %0,74 %  
Poštovné10,74 %0,74 %  

Graf

22. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10174,81 %74,81 %  
muž3425,19 %25,19 %  

Graf

23. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 257857,78 %57,78 %  
26 – 455037,04 %37,04 %  
46 – 6575,19 %5,19 %  

Graf

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7051,85 %51,85 %  
střední s maturitou4533,33 %33,33 %  
vyšší odborné107,41 %7,41 %  
základní85,93 %5,93 %  
střední bez maturity21,48 %1,48 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaké způsoby platby využíváte při internetovém nákupu?

  • odpověď platba na dobírku:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Předpokládáte, že zboží či službu zakoupíte po Internetu levněji než v kamenném obchodě?

9. Reklamoval/a jste někdy produkt zakoupený prostřednictvím Internetu?

  • odpověď ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zboží bylo dodáno poškozené na otázku 10. Vyberte, prosím, důvod/y pro reklamaci.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakoupil/a jste již někdy zboží či službu prostřednictvím Internetu?

3. Jak často prostřednictvím Internetu nakupujete?

4. Myslíte si, že v průběhu let jsou Vaše nákupy po Internetu častější?

5. Jaký druh zboží jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

6. Jaký druh služeb jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

7. Jaké způsoby platby využíváte při internetovém nákupu?

9. Reklamoval/a jste někdy produkt zakoupený prostřednictvím Internetu?

10. Vyberte, prosím, důvod/y pro reklamaci.

11. Jaké máte celkové zkušenosti s nakupováním po Internetu?

13. Využíváte Internet k vyhledávání informací o produktu, který plánujete po Internetu nebo v kamenné prodejně zakoupit?

14. Jaké informace na Internetu si před nákupem zjišťujete?

15. Předpokládáte, že zboží či službu zakoupíte po Internetu levněji než v kamenném obchodě?

16. Považujete nabídku na Internetu širší oproti kamenným obchodům?

17. Myslíte si, že více informací o produktu získáte v?

18. Považujete nákup prostřednictvím Internetu za bezpečné jednání?

20. Uveďte, prosím, jaké výhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

21. Uveďte, prosím, jaké nevýhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

22. Pohlaví:

23. Věk:

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakoupil/a jste již někdy zboží či službu prostřednictvím Internetu?

3. Jak často prostřednictvím Internetu nakupujete?

4. Myslíte si, že v průběhu let jsou Vaše nákupy po Internetu častější?

5. Jaký druh zboží jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

6. Jaký druh služeb jste již prostřednictvím Internetu zakoupil/a?

7. Jaké způsoby platby využíváte při internetovém nákupu?

9. Reklamoval/a jste někdy produkt zakoupený prostřednictvím Internetu?

10. Vyberte, prosím, důvod/y pro reklamaci.

11. Jaké máte celkové zkušenosti s nakupováním po Internetu?

13. Využíváte Internet k vyhledávání informací o produktu, který plánujete po Internetu nebo v kamenné prodejně zakoupit?

14. Jaké informace na Internetu si před nákupem zjišťujete?

15. Předpokládáte, že zboží či službu zakoupíte po Internetu levněji než v kamenném obchodě?

16. Považujete nabídku na Internetu širší oproti kamenným obchodům?

17. Myslíte si, že více informací o produktu získáte v?

18. Považujete nákup prostřednictvím Internetu za bezpečné jednání?

20. Uveďte, prosím, jaké výhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

21. Uveďte, prosím, jaké nevýhody spatřujete v nákupu přes internetový obchod?

22. Pohlaví:

23. Věk:

24. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ledinský, P.Nakupování prostřednictvím Internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20022.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.