Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza trhu biopotravin

Analýza trhu biopotravin

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Pastvičková
Šetření:20. 02. 2012 - 28. 02. 2012
Počet respondentů:236
Počet otázek (max/průměr):16 / 9.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,


jsem studentkou 3. ročníku Ekonomické fakulty VŠB – TU Ostrava a provádím výzkum související s mou bakalářskou prací. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaký je Váš postoj k bioproduktům a proto bych Vás chtěla požádat o vyplnění tohoto anonymního dotazníku.


Není-li uvedeno jinak, označte, prosím, vždy jen 1 odpověď.
 

Odpovědi respondentů

1. Co Vás jako první napadne, když se řekne bio?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravé produkty pěstované bez chemických přísad16971,61 %71,61 %  
zdravý životní styl a nový trend2711,44 %11,44 %  
produkty s vysokou cenou a prestiží145,93 %5,93 %  
evokuje to ve mně negativní pocity62,54 %2,54 %  
Nová móda ve stravování10,42 %0,42 %  
Produkty s vysokou cenou, nikoliv prestiží a především reklamní tah pro zvýšení prodeje pod vyšší cenou.10,42 %0,42 %  
Vysoká cena10,42 %0,42 %  
Podvod10,42 %0,42 %  
nevěřím v BIO produkty 10,42 %0,42 %  
Nezdravé potraviny za vysokou cenu.10,42 %0,42 %  
Bio zbraně10,42 %0,42 %  
produkty pěstované, chované v bio kvalitě10,42 %0,42 %  
současný trend mít pocit, že jím zdravě a tedy i logicky vysoké ceny10,42 %0,42 %  
v některých případech hodně zavádějící značka10,42 %0,42 %  
zdravé produkty pěstované bez chemických přísad ale bohůžel vysokou cenou10,42 %0,42 %  
způsob jak prodejci některé lidi nutí utrácet...10,42 %0,42 %  
reklamní tah10,42 %0,42 %  
přirozený způsob produkce potravin10,42 %0,42 %  
nový trend, image10,42 %0,42 %  
peníze10,42 %0,42 %  
nic10,42 %0,42 %  
produkty jež jsou vydávány za zdravé s přirážkou ceny10,42 %0,42 %  
produkty pěstované bez chemických přísad, ne nutně zdravé10,42 %0,42 %  
módní trend10,42 %0,42 %  

Graf

2. Nakupujete bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17875,42 %75,42 %  
Ano5824,58 %24,58 %  

Graf

3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
jsou chuťově kvalitnější3.5691.452
při pěstování se nepoužívají chemikálie4.1381.257
jsou maximálně výživné3.1031.541
jako prevenci zdravotních problémů2.9481.394

Graf

4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarkety, hypermarkety2746,55 %11,44 %  
specializované prodejny se zdravou výživou2034,48 %8,47 %  
farmy, tržiště915,52 %3,81 %  
asi ne v bance ale vedle11,72 %0,42 %  
spec.obchody, trhy11,72 %0,42 %  

Graf

5. Jak často bioprodukty nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x týdně2644,83 %11,02 %  
1x měsíčně2034,48 %8,47 %  
méně často1017,24 %4,24 %  
denně23,45 %0,85 %  

Graf

6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mléko a mléčné produkty3763,79 %15,68 %  
ovoce a zeleninu3560,34 %14,83 %  
vejce2543,1 %10,59 %  
maso a masné výrobky1831,03 %7,63 %  
koření, čaje1525,86 %6,36 %  
obilniny1424,14 %5,93 %  
pečivo1424,14 %5,93 %  
pochutiny813,79 %3,39 %  
nápoje46,9 %1,69 %  

Graf

7. Jaký původ bioproduktů upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
český5086,21 %21,19 %  
zahraniční813,79 %3,39 %  

Graf

8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.3281.117
značka2.6381.507
země původu3.5171.491
chuť4.310.938
obal2.4141.139
reference3.5341.387

Graf

9. Jste spokojeni se současnou nabídkou bioproduktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen/a3763,79 %15,68 %  
nespokojen/a1932,76 %8,05 %  
velmi nespokojen/a23,45 %0,85 %  

Graf

10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
má vlastní iniciativa, nikdo mě neovlivnil2339,66 %9,75 %  
zdravý životní styl1627,59 %6,78 %  
příbuzní a známí1118,97 %4,66 %  
články v tisku/časopisech58,62 %2,12 %  
odborná veřejnost, lékař11,72 %0,42 %  
nic11,72 %0,42 %  
studium oboru environmentalistika11,72 %0,42 %  

Graf

11. Z jakého důvodu bioprodukty nekupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyšší cena oproti klasickým potravinám11464,04 %48,31 %  
upřednostňuji tradiční/ klasické potraviny5732,02 %24,15 %  
bioprodukty nemají mou důvěru4726,4 %19,92 %  
informace o bioproduktech mě nepřesvědčily ke koupi4324,16 %18,22 %  
nemám dostatek informací o bioproduktech3016,85 %12,71 %  
nejsou k dostání v prodejnách, kde běžně nakupuji2011,24 %8,47 %  
nechutnají mi10,56 %0,42 %  

Graf

12. Co by Vás přimělo ke změně názoru a bioprodukty byste začali nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snížení cenového rozdílu mezi bio a klasickými potravinami9151,12 %38,56 %  
výraznější propagace ze strany odborníků3117,42 %13,14 %  
vyžádal by si to můj zdravotní stav3016,85 %12,71 %  
doporučení blízkých přátel a rodiny84,49 %3,39 %  
nic52,81 %2,12 %  
Nic. Biopotravinám nevěřím - je to jenom marketingový tah na koncového zákazníka, který chce věřit značce BIO.10,56 %0,42 %  
lepší dostupnost10,56 %0,42 %  
nic, radši si vypěstuji sama10,56 %0,42 %  
Pouze v případě že by obyčejné potraviny ztratily mou důvěru (masové zamoření/běžné používání špatných přísad) a po důkladném zkoumání by byl výsledný bio produkt (ano, pouze jeden) opravdu "čistý".10,56 %0,42 %  
záruka jistota, že to je zdravé, dobré, prospěšné a opravdu BIO10,56 %0,42 %  
Kdybych konečně najela na dráhu zdravého životního stylu :-)10,56 %0,42 %  
musela bych se přesvědčít, že opravdu tyto produktu pocházejí ze zahrádky, pěstované bez chemii jen na klasickém hnojení kompostem a pod.10,56 %0,42 %  
průkaznost lepší kvality 10,56 %0,42 %  
srovnání cen- pak by nebyl rozdíl v nákupu10,56 %0,42 %  
pokud by je bylo možné pěstovat v opravdu čistém prostředí patrně na jiné planetě10,56 %0,42 %  
žádná. 10,56 %0,42 %  
když by se skutečně začalo jednat o produkty jež jsou méně zdravotně závadné10,56 %0,42 %  
vědomí, že se jedná opravdu o BIO a že to tam není jen napsané10,56 %0,42 %  

Graf

13. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15766,53 %66,53 %  
muž7933,47 %33,47 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let15565,68 %65,68 %  
41 - 50 let3012,71 %12,71 %  
31 - 40 let187,63 %7,63 %  
do 20 let187,63 %7,63 %  
51 - 60 let93,81 %3,81 %  
61 a více let62,54 %2,54 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou15465,25 %65,25 %  
vysokoškolské5422,88 %22,88 %  
středoškolské bez maturity156,36 %6,36 %  
vyšší odborné104,24 %4,24 %  
základní31,27 %1,27 %  

Graf

16. Jaká je výše čistého měsíčního příjmu Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24 000 - 31 999 Kč4719,92 %19,92 %  
16 000 - 23 999 Kč4117,37 %17,37 %  
0 - 7 999 Kč3313,98 %13,98 %  
8 000 - 15 999 Kč3113,14 %13,14 %  
32 000 - 39 999 Kč3012,71 %12,71 %  
56 000 Kč a vyšší218,9 %8,9 %  
40 000 - 47 999 Kč208,47 %8,47 %  
48 000 - 55 999 Kč135,51 %5,51 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Nakupujete bioprodukty?

  • odpověď Ano:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jako prevenci zdravotních problémů=2 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jako prevenci zdravotních problémů=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jako prevenci zdravotních problémů=4 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou chuťově kvalitnější=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou chuťově kvalitnější=4 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou chuťově kvalitnější=5 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou maximálně výživné=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou maximálně výživné=4 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou maximálně výživné=5 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi při pěstování se nepoužívají chemikálie=4 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi při pěstování se nepoužívají chemikálie=5 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializované prodejny se zdravou výživou na otázku 4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi supermarkety, hypermarkety na otázku 4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x měsíčně na otázku 5. Jak často bioprodukty nakupujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 5. Jak často bioprodukty nakupujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 5. Jak často bioprodukty nakupujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi koření, čaje na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi maso a masné výrobky na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi mléko a mléčné produkty na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi obilniny na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ovoce a zeleninu na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi pečivo na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi vejce na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi český na otázku 7. Jaký původ bioproduktů upřednostňujete?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi chuť=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi chuť=5 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=1 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=2 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=5 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=5 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=1 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=2 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nespokojen/a na otázku 9. Jste spokojeni se současnou nabídkou bioproduktů?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spokojen/a na otázku 9. Jste spokojeni se současnou nabídkou bioproduktů?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi má vlastní iniciativa, nikdo mě neovlivnil na otázku 10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi příbuzní a známí na otázku 10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravý životní styl na otázku 10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?

6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

  • odpověď ovoce a zeleninu:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=5 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)

7. Jaký původ bioproduktů upřednostňujete?

  • odpověď český:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jako prevenci zdravotních problémů=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou chuťově kvalitnější=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializované prodejny se zdravou výživou na otázku 4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x měsíčně na otázku 5. Jak často bioprodukty nakupujete?
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi chuť=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=1 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi obilniny na otázku 6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=1 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi reference=5 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou maximálně výživné=3 na otázku 3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=3 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi příbuzní a známí na otázku 10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?

13. Jste muž nebo žena?

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 5. Jak často bioprodukty nakupujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi obal=4 na otázku 8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co Vás jako první napadne, když se řekne bio?

2. Nakupujete bioprodukty?

3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)

4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?

5. Jak často bioprodukty nakupujete?

6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

7. Jaký původ bioproduktů upřednostňujete?

8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)

9. Jste spokojeni se současnou nabídkou bioproduktů?

10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?

11. Z jakého důvodu bioprodukty nekupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

12. Co by Vás přimělo ke změně názoru a bioprodukty byste začali nakupovat?

13. Jste muž nebo žena?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaká je výše čistého měsíčního příjmu Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co Vás jako první napadne, když se řekne bio?

2. Nakupujete bioprodukty?

3. Proč jste se rozhodli nakupovat bioprodukty? (1 - nepřikládám tomu žádnou váhu, 5 - největší důvod)

4. Kde obvykle bioprodukty nakupujete?

5. Jak často bioprodukty nakupujete?

6. Jaký druh bioproduktů nakupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

7. Jaký původ bioproduktů upřednostňujete?

8. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu bioproduktů? (1 - nejméně důležité, 5 - nejvíce důležité)

9. Jste spokojeni se současnou nabídkou bioproduktů?

10. Kdo/co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu bioproduktů?

11. Z jakého důvodu bioprodukty nekupujete? (uveďte 1 nebo více možností)

12. Co by Vás přimělo ke změně názoru a bioprodukty byste začali nakupovat?

13. Jste muž nebo žena?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaká je výše čistého měsíčního příjmu Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pastvičková, V.Analýza trhu biopotravin (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20165.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.