Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes Internet

Nakupování přes Internet

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Hanáčková
Šetření:25. 02. 2012 - 03. 03. 2012
Počet respondentů:299
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, týkajícího se nakupování přes Internet.  Výsledky dotazníků použiji pro své studijní účely!

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Mužotázka č. 2, Ženaotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena23578,6 %78,6 %  
Muž6421,4 %21,4 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [15-20 letotázka č. 3, 21-30otázka č. 3, 31-40otázka č. 3, 41-50otázka č. 3, 51 a víceotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3019966,56 %66,56 %  
15-20 let4113,71 %13,71 %  
31-40268,7 %8,7 %  
41-50258,36 %8,36 %  
51 a více82,68 %2,68 %  

Graf

3. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28996,66 %96,66 %  
ne103,34 %3,34 %  

Graf

4. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Přibližně jednou za měsícotázka č. 5, Víckrát za měsícotázka č. 5, Jednou za rok nebo méněotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přibližně jednou za měsíc15453,29 %51,51 %  
Jednou za rok nebo méně9131,49 %30,43 %  
Víckrát za měsíc4415,22 %14,72 %  

Graf

5. Co Vás přiměje nakupovat prostřednictvím internetu namísto kamenné prodejny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Cena zbožíotázka č. 6, Můžu nakupovat z pohodlí domovaotázka č. 6, Můžu nakupovat 24 hodin denněotázka č. 6, Kombinace výše uvedených možnostíotázka č. 6, Jiný důvodotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinace výše uvedených možností15553,63 %51,84 %  
Cena zboží8027,68 %26,76 %  
Můžu nakupovat z pohodlí domova3913,49 %13,04 %  
Jiný důvod103,46 %3,34 %  
Můžu nakupovat 24 hodin denně51,73 %1,67 %  

Graf

6. Jaké jsou Vaše obavy z nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Obava ze zneužití poskytnutých informacíotázka č. 7, Nemohu si zboží osobně vyzkoušet, prohlédnoutotázka č. 7, Problémy s případnou reklamacíotázka č. 7, Nejistota, zda objednané zboží obdržímotázka č. 7, Jiný důvodotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemohu si zboží osobně vyzkoušet, prohlédnout15453,29 %51,51 %  
Nejistota, zda objednané zboží obdržím6422,15 %21,4 %  
Problémy s případnou reklamací4314,88 %14,38 %  
Obava ze zneužití poskytnutých informací155,19 %5,02 %  
Jiný důvod134,5 %4,35 %  

Graf

7. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Elektronikuotázka č. 8, Oblečení a obuvotázka č. 8, Knihyotázka č. 8, Vybavení domácnostiotázka č. 8, Službyotázka č. 8, Jinéotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení a obuv9031,14 %30,1 %  
Elektroniku8027,68 %26,76 %  
Jiné5519,03 %18,39 %  
Knihy3211,07 %10,7 %  
Služby186,23 %6,02 %  
Vybavení domácnosti144,84 %4,68 %  

Graf

8. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vždy, když něco potřebujiotázka č. 9, Přes internet nakupuji jen vyjímečněotázka č. 9, Když hledaný produkt nenaleznu v kamenné prodejněotázka č. 9, Když mám nedostatek času k nákupuotázka č. 9, Jiný důvodotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy, když něco potřebuji11439,45 %38,13 %  
Když hledaný produkt nenaleznu v kamenné prodejně5820,07 %19,4 %  
Přes internet nakupuji jen vyjímečně4716,26 %15,72 %  
Jiný důvod4415,22 %14,72 %  
Když mám nedostatek času k nákupu269 %8,7 %  

Graf

9. Co je pro Vás nejdůležitější při nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nižší cena → konec dotazníku, úspora času → konec dotazníku, větší výběr zboží → konec dotazníku, možnost porovnání zboží → konec dotazníku, doprava až do domu → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cena13647,06 %45,48 %  
možnost porovnání zboží5017,3 %16,72 %  
větší výběr zboží4615,92 %15,38 %  
úspora času3913,49 %13,04 %  
doprava až do domu186,23 %6,02 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Co Vás přiměje nakupovat prostřednictvím internetu namísto kamenné prodejny?

6. Jaké jsou Vaše obavy z nakupování přes internet?

7. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

9. Co je pro Vás nejdůležitější při nakupování přes internet?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Co Vás přiměje nakupovat prostřednictvím internetu namísto kamenné prodejny?

6. Jaké jsou Vaše obavy z nakupování přes internet?

7. Co nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

9. Co je pro Vás nejdůležitější při nakupování přes internet?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hanáčková, K.Nakupování přes Internet (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20370.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.