Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika v reklamě

Etika v reklamě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Věra Ulíková
Šetření:28. 02. 2012 - 20. 03. 2012
Počet respondentů:189
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Získané údaje použiji ve své diplomové práci. Cílem výzkumu je zjistit Váš pohled na reklamu, zda je pro Vás etika reklamy přidanou hodnotou či při nákupu výrobku rozhodujícím faktorem.

 

Myslím, že výsledky tohoto výzkumu mohou být zajímavé i pro Vás.

 

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si,že reklama manipuje lidmi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18095,24 %95,24 %  
ne52,65 %2,65 %  
nevím42,12 %2,12 %  

Graf

2. Necháváte se ovlivnit při svém nákupu reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7740,74 %40,74 %  
ano7238,1 %38,1 %  
nevím4021,16 %21,16 %  

Graf

3. Myslíte si,že reklama podporuje zbytečný konzum?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15682,54 %82,54 %  
ne189,52 %9,52 %  
nevím157,94 %7,94 %  

Graf

4. Souhlasíte s tím,že reklama pomáhá se orientovat v nabídce zboží a služeb?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8343,92 %43,92 %  
ano8243,39 %43,39 %  
nevím2412,7 %12,7 %  

Graf

5. Jaký je Váš názor na hlasitou reklamu u TV spotů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vadí mi15481,48 %81,48 %  
ingoruji ji2211,64 %11,64 %  
nevadí mi94,76 %4,76 %  
TV nesleduji10,53 %0,53 %  
nekoukám na tv10,53 %0,53 %  
nemam tv10,53 %0,53 %  
nemam TV ani nebudem mat; hlasna reklama mi vadi 10,53 %0,53 %  

Graf

6. Reklamu v rádiu nebo v televizi:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přepínám9349,47 %49,21 %  
ignoruji6132,45 %32,28 %  
poslouchám/sleduji se zájmem1910,11 %10,05 %  
Sleduji jen na návštěvách, protože televizi nemám a reklamy neznám :)10,53 %0,53 %  
snažím se ignorovat 10,53 %0,53 %  
Pokud se mi nelíbí tak přepínám, nebo alespoň ignoruji10,53 %0,53 %  
reklamu v rádiu poslouchám10,53 %0,53 %  
vyhodil jsem televizi10,53 %0,53 %  
záleží, co to je a jak to případně vypadá10,53 %0,53 %  
jak kdy10,53 %0,53 %  
nemam tv, posloucham "radio" last.fm10,53 %0,53 %  
mte10,53 %0,53 %  
Všechny tři možnosti, podle nálady10,53 %0,53 %  
vypínám zvuk10,53 %0,53 %  
poslouchám, ale ne vždy se zájmem10,53 %0,53 %  
Je to důvod, proč jsem přestala televizi sledovat a také skoro neposlouchám rádio.10,53 %0,53 %  
nektere me zajimaji nektere ignoruji10,53 %0,53 %  
v rádiu mi nevadí, poslouchám, v televizi mi vadí10,53 %0,53 %  

Graf

7. Ovlivnilo by váš nákup, kdyby reklama výrobku byla označena za neetickou a stažena z tv, tisku či internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12264,55 %64,55 %  
ano6735,45 %35,45 %  

Graf

8. Znáte nějaký případ reklamy, která byla prohlášena za neetickou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11158,73 %58,73 %  
ano7841,27 %41,27 %  

Graf

9. Kterou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"antirezin" - až to budu natírat příště, vy už tady nebudete

Aktuálně zakázaná reklama Rona Paula, prezidentského kandidáta v Americe.

alokohol, cigarety, voňavka

Berentzen

BERENTZEN FERNET SE SAGVANEM TOFIM

Berentzen, Fidorka

brambůrky Lays - senioři

cigarety

cigarety, tabák

coca cola

Fernet se Sagvanem Tofim

fidorka

Fidorka

Fidorka (holčička co krade)

Fidorka s malou holčičkou co rozbíjí panenkou auto; "Bobiku"

Fidorka, dítě mlátí panenkou do auta

Fidorka, srážka s holčičkou

Fidorka.

Fidorku,..

Holčička ubližující panence, aby dostala Fidorku

http://www.youtube.com/watch?v=Dkn-dlcSCEo&feature=related (ačkoliv je to myšleno jako vtip)

Jágr v reklamě na sportku

Jednalo se o pivo - reklama spočívala ve spoře oděné ženě. Lze ji nalézt na etickém foru týkajícím se etiky reklamy. Lze zde najt i formulář pro návrh na stažení neetické reklamy.

kdysi byla reklama na nějakou sladkou tyčinku nebo sušenku, kde malá holčička bouchla panenkou do auta a pak řidičce tu sušenku sebrala z ruky

Kofola Fernet Berentzen

kofola

kofola

Kofola - učitelka a žák

Kofola bylinka

Kofola Extra Bylinková

kosmeticke produkty slibujici mladnuti pleti

loupež fidorky malou holkou

myslím, že byl problém s fidorkou a holčičkou co bouchala panenkou do auta

Na bylinkovou Kofolu

Na bylinkovou Kofolu

Na farmaceutický produkt Wobenzym - nedodrzeni zakona o regulaci reklamy

na fidorku na fernet

Na Fidorku - když ji miluješ, není co řešit - s autem a vylítlým airbagem

na Fidorku, holčička panenkou flákne do auta, vyskočí airback a dívka fidorku šlohne

natírání plotu se starou tchyní, která už tam při dalšim nátěru určitě nebude )

nějaký parfém s Dakotou Fanning, byla fakt laciná - růžový flakon mezi nohama

nemohu si momentálně vzpomenout

Nepamatuji si přesně

nevím nějaká moc vulgární

nevzpomenu si

Nevzpomenu, spíš si vybavuji ty zakázané z youtube, ale nevim na co byly.

papež a nahaté nohy

pár na Budlight

Paradontax - plivání krve do umyvadla

parfém Opium Yves Saint Laurent

podle mě a mého okolí je neetická reklama s kofolou, kde učitelka má poměr se svým žákem

Přesně nevím

Reklama KB

reklama na ceskeho lva

reklama na ceskeho lva

Reklama na cigarety.

reklama na Fidorku před několika lety

reklama na Fidorku s malou holčičkou, reklama na Fernet Stock, kde muž vypustí nafukovací pannu symbolizujcí ženu atd.

Reklama na Fidorku, jak holčička mrskla panenkou na auto.

reklama na chipsy Lay's, tak 5 let zpátky

Reklama na Kofolu - poměr žáka s učitelkou

reklama na Kofolu se sexy učitelkou

reklama na kofolu, žák souloží s učitelkou :-)

reklama na sazku

Reklama na šperky s modelkou, která byla oblečena jako jeptiška

Reklama s Kájínkem

reklama společnosti Kofola, ve které má učitelka milostný poměr se svým žákem

různé reklamy se sexuálním podtextem ("Nenechte se opíchat" - proti komárům... "do poslední kapky" - energetický nápoj) reklama na Fidorku, jak holka praštila panenkou do auta a čmajzla Fidorku z ruky ženské dusící se airbagem

skittles(chlap ejakuluje skittles ženský do pusy), renault(chlap líže logo renault a žena v autě si to užívá) a pak na nějaký hadry, kde žena sbalí ženu jen proto, aby jí je pak ráno ukradla

Spousta... Třeba reklama na Fidorku (kdysi dávno)...

teď zrovna byla nějaká kauza, že ČT odvysílala reklamu, kterou Rada označila za neetickou - kvůli kombinaci "dospělých témat" (myslím, že šlo o alkohol) a Santa Clause. (Zběžně jsem to viděl, ale nepamatuji se.)

Třeba na cigarety, již v TV nejsou...

TV spot Kofoly...

Vánoční parohy od Vodafone

Vitana, grilovací koření - nabádala k obezitě, Paradontax, Fernet Stock 8000, Fernet - vyfouknutí manželky

viz rozhodnuti rady pro reklamu

Všechny na cigarety

zubná pasta

10. Je nějaká reklama, kterou považujete Vy za neetickou? Která ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

ano

ano, problematika inkontinence u žen (dvě dámy na kávičce sedící na toaletní míse)

ano,reklama v kinech. Sub vedoma reklama, ktera ma zapusobit na nase podvedomi.

asi ne

asi ne

Bonton s Kájínkem

dámské hygienické potřeby

Espumisan a hláška: To jso zase ty tvoje prdíky. jedna z nejodpornějších věcí, co je v poslední době k videní

hygienické vložky pri inkontinencii moču

Já ty reklamy tolik nesleduji. Vadí mi reklamy, kde se naprosto zbytečně a nesmyslně vyskytují nahotinky... Nebo také nesnáším reklamy, kde se využívají děti (mám na mysli ty emotivně laděné reklamy)...

jakákoliv, která využívá dětí

jakoukoli, kde jsou stereotypy

Jsem asi relativně tolerantní člověk, protože mě žádná nenapadá

kazda reklama na alkohol, cigarety, antikoncepciu a pod

když já je moc nesleduju a teď se mi nemůže žádná reklama ani vybavit :D

klamlivé reklamy na doplňky výživy které slibuji pomoc jako léky, vydávaní přeslazencýg potravin typu Bebe dobré ráno nebo Brumík za zdravé a vhodné k denní konzumaci

Kofola, sexuální podtext ve škole

Komerční banka - Studentské konto G2

Lays

Magnesia nebo mattoni, jak tam je žena s odhaleným nadrem

Mě se nelíbí reklamy na vložky a tampony..

momentálně mě nic nenapadá

Momentálně mě žádná nenapadá

momentálně mě žádná nenapadá

Momentálně si nemůžu na žádnou vzpomenout, ale možná kdybych viděla v televizi nějakou tak ano

momentálně si žádnou nevybavuji

myslím že ne, aspon si nevybavím takovou

na tabákové výrobky

např. většina potravních doplňků, většinou jsou účinky zcestně nebo bez kontextu podány a důvěřivý člověk ve většině případu vyhodí peníze. Bohužel ve většině ostatních věcí a služeb to bude podobné, tarify mobilů, kdy nabízí slevněný mobil, který se na netu prodává a 1000 levněji apod. Zkrátka hajzli, kteří chtějí vydělat, ostatně dobrý výrobek se prodává sám, ksindly potřebují reklamu a oblbnout, aby si je někdo koupil- pardon...

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne není

Ne.

Ne.

Ne.

neeticka reklama se mi zda kazda ktera pouziva sexualitu k tomu aby lidi konsumovali jejich produkty a to neni jedna nebo dve, je to vetsina

nemám televizi, tak neznám aktuální hity, ale dřív vysílali reklamu na jogurt Dobrá máma, která se mi protivila, jako kdyby ženským podsouvala, že když nekoupí svým dětem tuhle břečku, tak jsou špatné matky - no, a v podstatě stejným principem všechny reklamy, který říkají, že když si tohle nekoupím, tak jsme hloupý a mimo mísu - a v první řadě všechno, co uráží a napadá jakoukoli skupinu (sociální, zájmovou, etnickou,...), ale zas - nic se nemá přehánět a za vším vidět diskriminaci

Nenapada ma

Nenapadá mě žádná

Nenapadá mě. Termín "neetický" se v tomto smyslu dost nadužívá. Leckterá reklama je sice nevhodná, ale nikoli nutně neetická (např. zrovna ta ve vašem odkazu, řekl bych). Reklama na alkohol propaguje pití alkoholu - a je pochopitelné, že naznačí povahu zážitků s ním spjatých. (Bylo by divné, kdyby reklama obsahovala půl minuty etických záběrů na hrající si štěňátka, a potom uzavřela slovem "Gambrinus"...)

není

není

není

není

není

není

Není

Není

neni

není

Není.

Nepamatuji si

nesleduji

nesleduju reklamy, tudíž nevím

neuvedomuji si

neviem

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevim

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím o žádné

Nevím, na reklamy se nedívám nebo alespoň je nevnímám, pokud se mi nelíbí

nevím, nekoukám na reklamy

nevím, televizi vidím zřídka, na internetu ani v tisku mi žádná nevadí

Nevím.

nevybavuji si

nevybavuji si

nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nezajímají mě

Neznám

nie

Nyní nevím.

Paradontax

podle mě a mého okolí je neetická reklama s kofolou, kde učitelka má poměr se svým žákem

Reklama na Clavin, ďábelskou erekci.

reklama na Fa, kdy žena ukazuje prsa, Espumisan - prdíky

Reklama na Lidl, kde vydavaji svoje noname vyrobky za ceske tradicni.

Reklama na prostatu apod.

Reklama na předvolební kampaně, alkohol, cigarety, léky

Reklama na zubní pastu, kde se plive krev.

reklama, ktera z zen dela predmet

reklamy ignoruji

reklamy na cigarety, alkohol a zneužívající ženy a děti

reklamy na dámské hygienické potřeby

REKLAMY NA FAST FOODOVÉ JÍDLO, COCA COLU U RODINNEHO STOLU (BOJ PROTI CILIZACNI CHOROBE - OBEZITE?? - TUDY SE ZDRAVY ZIVOTNI STYL NEPROPAGUJE)

reklamy na podporu erekce

Reklamy na tabákový průmysl a alkohol.

Reklamy na tvrdý alkohol

reklamy na zbytečné a neúčinné věci, o kterých reklama prohlašuje, že fungují, např. reklamy na homeopatika

reklamy s dětmi, reklamy na nejrůznější půjčky

reklamy se sexualním podtextem

Rozhodně poseldní reklama na kofolu, kde se žák líbá s učitelkou.

sexistické reklamy

skoro vsechny kosmeticke, prasky na hubnuti (ktere predpokladaji take zmenu zivotniho stylu, tj. hubnuti)

Štěstí, že nesleduji reklamy.

tak nějak si to neuvědomuju, když to sleduju, takže ne :-)

TV nesleduji

u

Vpostatě všechna, ale: 1) působící na děti, žáky a studenty (neubrání se, podvědomě jí vstřebají) 2) na rodiše malých dětí (léky, očkování, potraviny...) 3) alkohol, sexistické 4) na cokoliv nepotřebného k běžnému životu

všechny

Všechny formy klamavé reklamy - většina klamavých reklam bank.

Všechny kde se přezpívávají staré písničky, to je normální svatokrádež

všechny mimo kulturních a charitativních propagací

všechny na Maggi nápady z pytlíku

všechny reklamy, které jsou určene pro děti...ty bych zakázal

všechny sexistické

všechny, co stojí na sexu...

Všechny, hlavně na Internetu

všechny, které propagují alkohol a kouření

vulgární

XXX Lutz - zločin proti lidskosti

xxx lutz tata vole...

zadna

Zobrazování sexu, přílišná vyzývanost (nahé ženy atp.)

žádná

Žádná

Žádná

žádná

žádná

žádná mě nenapadá

žádná mě nenapadá

žádná mě nenapadá.

žádnou neznám

žádnou neznám

žádnou si aktuálně nevybavuji

11. Zdá se Vám tato reklama neetická http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15079,37 %79,37 %  
ano3920,63 %20,63 %  

Graf

12. Z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

alkohol = droga

Alkohol jako léčba problému

alkohol jako náhrada lidského kontaktu, partnera

Alkohol je droka ničící lidský život

alkohol je zde prezentován jako jediný kamarád člověka v obtížných situacích

Alkohol není řešení problému

dela z alkoholu tveho kamarada a vychodisko tvym problemum.

dotazníky nemají sloužit k odkazům na reklamu

holka ne= se coura

jako možný únik od problémů je nabízen alkohol - kamarád člověka

je nepříjemná

je trochu ubohá

když je ti těžko - pomůže ti alkohol... no to bychom to dopracovali :D proto nenávidím reklamy.. kvůli manipulaci

Může působit na děti tak, že se snáze obrátí k alkoholu

nabádá k alkoholismu, alkohol je "kámoš"

nabádá k alkoholismu. ....dospělí to mohou pochopit, ale u teenagerů to může nasměrovat k větší konzumaci

Nabádá k pití alkoholu.

Nabádá ke konzumaci alkoholu.

NASE PROBLEMY VYRESI ALKOHOL??? NAVIC MLADISTVI V REKLAME NA ALKOHOL??

Navádí k myšlence, že alkohol je nejlepší kamarád....

nic hrozného, ale ukazuje alkohol jako řešení problémů

Ovlivňuje cenu výrobku, takové reklamy by neměli sledovat děti

podpora návyku

Podvědomě nabádá ať člověk "chlastá", když je v depresi

propaguje alkohol v takovem smeru, ze kdyz se napijes - budes si citit lepe

propaguje alkohol; podava podvodny obraz ze alkohol nieco vyriesi / pomoze ked sa clovek citi zle..

přirovnání alkohol kamarád

přirovnání alkohol= kamarád

Reklama na alkohol mi nevadí, ale tato přímo nabádá k řešení problémů pitím alkoholu.

řešení probémů alkoholem

říká, že alkohol řeší problémy

sexismus, podpora závislostí

sexuální podtext, potencíální vztah učitel - žák

tvrdí, že bez alkoholu to nejde

ukazuje, že alkohol vyřeší všechny naše problémy

ukazuje, že chlastat je cool. protože není.

viz výše

vnucuje alkohol

ženy nepoznajú iné možnosti riešenia

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13671,96 %71,96 %  
muž5328,04 %28,04 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-3513671,96 %71,96 %  
0-214423,28 %23,28 %  
36-5063,17 %3,17 %  
50 a více31,59 %1,59 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské10153,44 %53,44 %  
vyšší odborné/vysokoškolské7841,27 %41,27 %  
základní105,29 %5,29 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 0-21:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si,že reklama manipuje lidmi?

2. Necháváte se ovlivnit při svém nákupu reklamou?

3. Myslíte si,že reklama podporuje zbytečný konzum?

4. Souhlasíte s tím,že reklama pomáhá se orientovat v nabídce zboží a služeb?

5. Jaký je Váš názor na hlasitou reklamu u TV spotů?

6. Reklamu v rádiu nebo v televizi:

7. Ovlivnilo by váš nákup, kdyby reklama výrobku byla označena za neetickou a stažena z tv, tisku či internetu?

8. Znáte nějaký případ reklamy, která byla prohlášena za neetickou?

10. Je nějaká reklama, kterou považujete Vy za neetickou? Která ?

11. Zdá se Vám tato reklama neetická http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si,že reklama manipuje lidmi?

2. Necháváte se ovlivnit při svém nákupu reklamou?

3. Myslíte si,že reklama podporuje zbytečný konzum?

4. Souhlasíte s tím,že reklama pomáhá se orientovat v nabídce zboží a služeb?

5. Jaký je Váš názor na hlasitou reklamu u TV spotů?

6. Reklamu v rádiu nebo v televizi:

7. Ovlivnilo by váš nákup, kdyby reklama výrobku byla označena za neetickou a stažena z tv, tisku či internetu?

8. Znáte nějaký případ reklamy, která byla prohlášena za neetickou?

10. Je nějaká reklama, kterou považujete Vy za neetickou? Která ?

11. Zdá se Vám tato reklama neetická http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU?

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ulíková, V.Etika v reklamě (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20507.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.