Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Product placement

Product placement

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iva Kašíková
Šetření:05. 03. 2012 - 11. 03. 2012
Počet respondentů:127
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dotazník Product placement je určen pro širokou veřejnost , věková skupina 12+. Výsledky dotazníku budou použity pro zpracování ročníkové práce na téma Product placement v ČR.

Cílem dotazníku je zjistit povědomí o pojmu Product placement v TV vysílání.

Děkuji všem, kteří dotazník vyplňí a stanou se respondenty v kvantitativním výzkumu.

 

Přeji příjemné vyplňování

 

Iva Kašíková

 

 

Odpovědi respondentů

1. Znáte pojem Product placement?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8970,08 %70,08 %  
ne3225,2 %25,2 %  
nevím64,72 %4,72 %  

Graf

2. Která věta z níže uvedených vyjadřuje pojem Product placement? Označte pouze jednu z možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) Placená skrytá reklama, výrobek nebo služba je zobrazována v rámci vysílání daného pořadu.9574,8 %74,8 %  
f) Nevím2015,75 %15,75 %  
c) Neplacená skrytá reklama, výrobek anebo služba je zobrazována v rámci vysílání daného pořadu.64,72 %4,72 %  
b) Placená reklama v reklamním bloku v TV vysílání.53,94 %3,94 %  
a) Neplacená reklama v reklamním bloku v TV vysílání.10,79 %0,79 %  

Graf

3. Víte, od kterého měsíce a roku byl Product placement uzákoněn? Označte jednu z uvedených možností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) Nevím6248,82 %48,82 %  
c) Červen 20105140,16 %40,16 %  
b) Leden 19951310,24 %10,24 %  
a) Listopad 198910,79 %0,79 %  

Graf

4. Seřaďte níže uvedené TV pořady podle vlastní sledovanosti, stupnice 1 - sleduji nejvíce, 10 - sleduji nejméně.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
a) Ordinace v růžové zahradě6.18910.72
b) Kluci v akci5.5437.256
c) Sama doma6.8586.563
d) Show Jana Krause3.5287.241
e) Ulice5.3787.574
f) Jste to, co jíte4.6614.759
g) Babicovy dobroty5.9925.583
h) Přešlapy6.1426.5
ch) Vyprávěj4.8039.796
i) Top Star magazín5.9068.275

Graf

5. Vzpomenete si alespoň na jeden pořad, ve kterém umístila svůj výrobek společnost PENAM?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9171,65 %71,65 %  
nevím2721,26 %21,26 %  
ano97,09 %7,09 %  

Graf

6. Pokud odpovíte Ano na otázku č. 5, řekněte název pořadu, kde spol. PENAM umístila reklamu formou Product placementu.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Jste to, co jíte

Jste to, co jíte?

Prima - Prostřeno

Prostřeno

Prostřeno!

Snad v každém seriálu, takže např. Ordinace v rúžové zahradě

Ulice

Ulice

Ulice

7. Společnost PENAM vyrábí a dodává na trh?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) Pekárenské a mlýnské výrobky11892,91 %92,91 %  
ch) Jiné64,72 %4,72 %  
g) Kávu10,79 %0,79 %  
d) Dodává na trh ovoce a zeleninu10,79 %0,79 %  
e) Cukrovinky10,79 %0,79 %  

Graf

8. Vadí Vám Product placement (skrytá reklama) v TV vysílání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8062,99 %62,99 %  
ano3225,2 %25,2 %  
nevím1511,81 %11,81 %  

Graf

9. Vadí Vám reklamní bloky v TV vysílání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9877,17 %77,17 %  
ne2721,26 %21,26 %  
nevím21,57 %1,57 %  

Graf

10. Pokud byste mohl/a upravit stávající legislativu, omezil/a byste televizní reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9574,8 %74,8 %  
ne1713,39 %13,39 %  
nevím1511,81 %11,81 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) Žena8869,29 %69,29 %  
b) Muž3930,71 %30,71 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) 18 - 243325,98 %25,98 %  
d) 31 - 403124,41 %24,41 %  
c) 24 - 302721,26 %21,26 %  
e) 41 - 502418,9 %18,9 %  
a) 12 - 1843,15 %3,15 %  
g) 61 - 7043,15 %3,15 %  
f) 51 - 6032,36 %2,36 %  
h) 71 a více10,79 %0,79 %  

Graf

13. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) SŠ (s maturitou)6349,61 %49,61 %  
f) VŠ - Ing./Mgr.2822,05 %22,05 %  
e) VŠ - Bc.2217,32 %17,32 %  
d) VOŠ64,72 %4,72 %  
a) ZŠ53,94 %3,94 %  
b) vyučen (SŠ bez maturity)32,36 %2,36 %  

Graf

14. Zaměstnání (student VŠ - pouze denního studia)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e) Zaměstnanec5341,73 %41,73 %  
d) Student VOŠ, VŠ4031,5 %31,5 %  
g) Podnikatel1310,24 %10,24 %  
ch) Mateřská dovolená86,3 %6,3 %  
c) Student SŠ53,94 %3,94 %  
i) V penzi53,94 %3,94 %  
f) Nezaměstnaný21,57 %1,57 %  
a) Žák ZŠ10,79 %0,79 %  

Graf

15. S kým sdílíte domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) Žiji s partnerem a nezletilými dětmi.4333,86 %33,86 %  
e) Žiji s rodiči.3930,71 %30,71 %  
b) Žiji s partnerem bez nezletilých dětí2620,47 %20,47 %  
g) Jiné...97,09 %7,09 %  
d) Žiji sám/sama bez nezletilých dětí.86,3 %6,3 %  
c) Žiji sám/sama s nezletilými dětmi.10,79 %0,79 %  
f) Žiji s rodinou svých zletilých dětí.10,79 %0,79 %  

Graf

16. Velikost bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) Do 2 tis. obyvatel2922,83 %22,83 %  
Brno2922,83 %22,83 %  
b) 2 - 10 tis. obyvatel2620,47 %20,47 %  
c) 10 - 50 tis. obyvatel1914,96 %14,96 %  
Praha1411,02 %11,02 %  
d) Nad 50 tis. obyvatel97,09 %7,09 %  
Ostrava10,79 %0,79 %  

Graf

17. Kraj

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
i) Jihomoravský7357,48 %57,48 %  
a) Středočeský2217,32 %17,32 %  
k) Zlínský86,3 %6,3 %  
b) Jihočeský53,94 %3,94 %  
h) Pardubický43,15 %3,15 %  
l) Moravskoslezský43,15 %3,15 %  
g) Královehradecký32,36 %2,36 %  
j) Olomoucký32,36 %2,36 %  
d) Karlovarský21,57 %1,57 %  
f) Liberecký10,79 %0,79 %  
e) Ústecký10,79 %0,79 %  
ch) Vysočina10,79 %0,79 %  

Graf

18. Jaká je převažující povaha (obor) vaší práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
j) Jiné3023,62 %23,62 %  
b) Administrativní pracovník (soukr. sféra, nestátní organizace)2318,11 %18,11 %  
a) Manažer, řídící pracovník2217,32 %17,32 %  
d) Specialista129,45 %9,45 %  
c) Úředník (státní a veřejná sféra)129,45 %9,45 %  
e) Pracovník ve školství75,51 %5,51 %  
g) Pracující ve službách64,72 %4,72 %  
ch) Umělecká, tvůrčí, kreativní práce53,94 %3,94 %  
i) Média43,15 %3,15 %  
h) Manuálně pracující43,15 %3,15 %  
f) Pracovník ve zdravotnictví21,57 %1,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Víte, od kterého měsíce a roku byl Product placement uzákoněn? Označte jednu z uvedených možností.

  • odpověď d) Nevím:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi f) Nevím na otázku 2. Která věta z níže uvedených vyjadřuje pojem Product placement? Označte pouze jednu z možností.

14. Zaměstnání (student VŠ - pouze denního studia)

  • odpověď d) Student VOŠ, VŠ:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) 18 - 24 na otázku 12. Věk

17. Kraj

  • odpověď a) Středočeský:
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 16. Velikost bydliště
  • odpověď i) Jihomoravský:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brno na otázku 16. Velikost bydliště

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte pojem Product placement?

2. Která věta z níže uvedených vyjadřuje pojem Product placement? Označte pouze jednu z možností.

3. Víte, od kterého měsíce a roku byl Product placement uzákoněn? Označte jednu z uvedených možností.

4. Seřaďte níže uvedené TV pořady podle vlastní sledovanosti, stupnice 1 - sleduji nejvíce, 10 - sleduji nejméně.

5. Vzpomenete si alespoň na jeden pořad, ve kterém umístila svůj výrobek společnost PENAM?

7. Společnost PENAM vyrábí a dodává na trh?

8. Vadí Vám Product placement (skrytá reklama) v TV vysílání?

9. Vadí Vám reklamní bloky v TV vysílání?

10. Pokud byste mohl/a upravit stávající legislativu, omezil/a byste televizní reklamu?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Dosažené vzdělání

14. Zaměstnání (student VŠ - pouze denního studia)

15. S kým sdílíte domácnost?

16. Velikost bydliště

17. Kraj

18. Jaká je převažující povaha (obor) vaší práce?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte pojem Product placement?

2. Která věta z níže uvedených vyjadřuje pojem Product placement? Označte pouze jednu z možností.

3. Víte, od kterého měsíce a roku byl Product placement uzákoněn? Označte jednu z uvedených možností.

4. Seřaďte níže uvedené TV pořady podle vlastní sledovanosti, stupnice 1 - sleduji nejvíce, 10 - sleduji nejméně.

5. Vzpomenete si alespoň na jeden pořad, ve kterém umístila svůj výrobek společnost PENAM?

7. Společnost PENAM vyrábí a dodává na trh?

8. Vadí Vám Product placement (skrytá reklama) v TV vysílání?

9. Vadí Vám reklamní bloky v TV vysílání?

10. Pokud byste mohl/a upravit stávající legislativu, omezil/a byste televizní reklamu?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Dosažené vzdělání

14. Zaměstnání (student VŠ - pouze denního studia)

15. S kým sdílíte domácnost?

16. Velikost bydliště

17. Kraj

18. Jaká je převažující povaha (obor) vaší práce?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kašíková, I.Product placement (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20771.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.