Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické obchodování

Elektronické obchodování

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Beladová
Šetření:08. 03. 2012 - 16. 03. 2012
Počet respondentů:363
Počet otázek (max/průměr):27 / 21.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

jsem studentkou 5. ročníku České zemědělské univerzity v Praze a chtěla bych Vás tímto požádat o pomoc při vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro diplomovou práci.

Dotazník se týká elektronického obchodování a jeho vyplnění Vám zabere jen pár minut.

Prosím o vyplnění i ty respondenty, kteří na internetu nenakupují.

 

Předem děkuji, 

Martina Beladová

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 - 1 hodinu denně14038,57 %38,57 %  
9 - 5 hodin denně13838,02 %38,02 %  
více než 9 hodin denně7019,28 %19,28 %  
méně jak 1 hodinu denně82,2 %2,2 %  
několikrát do týdne71,93 %1,93 %  

Graf

2. Máte zkušenosti s nákupem na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano35497,52 %97,52 %  
ne92,48 %2,48 %  

Graf

3. Co považujete za výhody při nakupování na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cenu27174,66 %74,66 %  
pohodlí24868,32 %68,32 %  
úspora času24366,94 %66,94 %  
možnost rychlého a efektivního porovnání zboží/služeb a jejich cen mezi sebou23965,84 %65,84 %  
možnost nakoupit 24 hodin denně22361,43 %61,43 %  
velký výběr zboží/služeb19152,62 %52,62 %  
hodnocení uživatelů, reference15743,25 %43,25 %  
širší i hlubší nabídka než v jakémkoliv kamenném obchodě10,28 %0,28 %  
dostupnost značek, které v ČR například nejsou k dispozici. 10,28 %0,28 %  
cesty10,28 %0,28 %  
možnost objednat zboží ze zahraničí10,28 %0,28 %  
14 denní lhůte pro vrácení, když se zbožím nejsem spokojen10,28 %0,28 %  
nevidím žádnou výhodu10,28 %0,28 %  
jedině AUKRO, žádný jiný internetový obchodní portál10,28 %0,28 %  
nemusím nosit těžší věci - doručí mi je domů10,28 %0,28 %  
Rychlost odeslání/příjmu plateb při nakupování na internetu10,28 %0,28 %  

Graf

4. Co považujete za nevýhody při nakupování na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost vyzkoušet/prohlédnout si zboží31887,6 %87,6 %  
platba za poštovné, doručení19754,27 %54,27 %  
obtížnější reklamace15241,87 %41,87 %  
nedůvěra v kvalitu zboží14439,67 %39,67 %  
možnost zneužití platební karty/jiných osobních údajů12634,71 %34,71 %  
nutnost čekání na dodání zboží9526,17 %26,17 %  
nemožnost nechat si osobně poradit při výběru odborníkem6718,46 %18,46 %  
nic mne neodrazuje113,03 %3,03 %  
nedůvěra ve službu-na internetu nenakupuji51,38 %1,38 %  
moznost rozmyslet se, nekolikrat se k vyrobku vratit, a koupi uskutecnit az kdyz si jsem jista10,28 %0,28 %  
nabízené zboží nemusí být dostupné a může se stát, že čekám řadu týdnů na zboží, které nakonec nedostanu10,28 %0,28 %  
Neduvera v prodejce neasi10,28 %0,28 %  
AUKRO je hlídané PČR, což jiné portály nemají. Tento portál sám nabízí záruku vrácení částky do 10ti tisíc. Takže mám důvěru10,28 %0,28 %  
následné spamy od firem (i když zaškrtnu, že nechci vědět o novinkách)10,28 %0,28 %  
neumím využívat-nenakupuji10,28 %0,28 %  

Graf

5. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 7, vícekrát za týdenotázka č. 7, vícekrát za měsícotázka č. 7, častěji než jednou za půl rokuotázka č. 7, častěji než jednou za rokotázka č. 7, méně častootázka č. 7, nenakupujiotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
častěji než jednou za půl roku18149,86 %49,86 %  
vícekrát za měsíc9325,62 %25,62 %  
častěji než jednou za rok5314,6 %14,6 %  
méně často246,61 %6,61 %  
nenakupuji82,2 %2,2 %  
vícekrát za týden41,1 %1,1 %  

Graf

6. Uvažujete o tom, že byste to někdy zkusili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 23, neotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano787,5 %1,93 %  
ne112,5 %0,28 %  

Graf

7. Upřednostňujete při nakupování kamenné obchody nebo elektronické nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenné obchody16345,92 %44,9 %  
je mi to jedno12936,34 %35,54 %  
elektronické nakupování6317,75 %17,36 %  

Graf

8. Podle čeho si nejčastěji vybíráte internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle vlastní předchozích zkušeností21560,56 %59,23 %  
podle doporučení16145,35 %44,35 %  
podle nejnižší ceny14039,44 %38,57 %  
podle lokality umístění skladu/kamenné prodejny13337,46 %36,64 %  
podle renomé/"značky"12735,77 %34,99 %  
podle googlu10,28 %0,28 %  
záleží na nakupovaném zboží a dalších okolnostech - proto často podle kombinace všeho výše uvedeného10,28 %0,28 %  
dle srovnání nabídek více dodavatelů10,28 %0,28 %  
kupuji cesty, takze podle toho, kdo je prodava10,28 %0,28 %  
podle ceny, pokud vypadá důvěryhodně10,28 %0,28 %  
podle toho, kde najdu to, co hledám10,28 %0,28 %  
recenze na Heurece10,28 %0,28 %  
podle zboží,smozřejmě10,28 %0,28 %  
dle potřeby nákupu10,28 %0,28 %  
dle nutnosti (nabízí specifický typ zboží, které nelze jinak opatřit)10,28 %0,28 %  
kombinací všech možností10,28 %0,28 %  
podle tovaru10,28 %0,28 %  

Graf

9. Co nejčastěji nakupujete na internetu? (1=nenakupuji nikdy, 5=nakupuji často)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
oblečení, obuv, módní doplňky2.2681.802
elektroniku3.2731.759
výpočetní techniku2.9212.219
potraviny1.2960.732
filmy, hudbu1.9211.616
služby v oblasti cestování a ubytování2.8822.104
vstupenky3.2561.796
letenky, elektronické jízdenky3.1772.546
knihy, časopisy2.4171.826
kosmetiku, parfémy2.4452.112
bílé zboží2.2031.857
hračky, stolní hry1.981.512
sportovní potřeby2.1071.442
léky1.3770.894
slevové vouchery2.712.296

Graf

10. Ve kterých internetových obchodech nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza164,52 %4,41 %  
aukro102,82 %2,75 %  
alza.cz102,82 %2,75 %  
Mall82,26 %2,2 %  
nevím51,41 %1,38 %  
ruzne51,41 %1,38 %  
aukro.cz41,13 %1,1 %  
mall.cz41,13 %1,1 %  
alza, mall41,13 %1,1 %  
slevomat30,85 %0,83 %  
ostatní odpovědi Alza, Mironet
mall.cz, alza.cz
alza.cz, slevomat
ASOS
kasa
Ebay
je to různé
aukro, alza
MALL CZ
czc
czc.cz
mall, alza
fler
alza, slevomat
amazon.com
mall.cz, e-lekarna.cz, parfums.cz; bonybony.cz; slevopolis.cz, tchibo.cz......
zapakatel
alza, office depot
Delta.com, booking.com, xparfemy.cz, alza.cz, datard.cz
obchody s dětským zbožím a slevové portály
e-Bay
nemam zadny takovz obchod
zoohit.cz, sportobchod.cz, parfemy.cz, slevomat.cz
www.skrz.cz
eshop.nugget.cz, snow.cz, representshop.eu
Mall.cz, Alza, Slevové portály
styx.cz, otto-shop.cz, reporteshop.cz atd.
alza, mall, jízdenky a letenky - studentagency
www.mall.cz www.lekarna.cz www.datart.cz
a
zlaté nslevy,alza.cz..
nakupka.cz, czc.cz, alza.cz
mall.cz, mironet.cz, zoohit.cz, slevomat.cz, alza.cz
nejčastěji nakupuji eletronické jízdenky
kupkolo.cz,
Mall, Alza, Czechcomputer
krasa.cz, lekarna.cz, slevove servery
parfums.cz, nakupka.cz, korunka.cz, snowboardel.cz, mall.cz
babygoods.cz, mimibazar.cz, aukro.cz
amazon.com, i-darek.cz, e-cocky.cz, drink24.cz
Alza, CzechComputer, Amazon, eBay, Datart, Mall.cz
alza, mall, czech computer, iqsport.
alza.cz czc.cz softcom.cz
Kasa.cz
nenakupuji pravidelně ve stejných obchodech
parfum.cz
Amazon.co.uk, Ticketpro, EasyJet
blackcomb.cz
mall, alza, aukro, ebay,parfemy
v obchodech se sportovními potřebami, knuhkupectví
kasa.cz, levneelektro.cz, alza.cz, dno.cz, vltava.cz
malvik.cz, spuntik.cz,mimibazar.cz,brumla.cz,mall.cz, aukro.cz
lekarna.cz
slevomat.cz
přímo na stránkách , slevové vouchery pres slevomat
Ilovesale. Slevomat
alza, casa, mcprint
www.mall.cz
Alza, Ticketpro
Mironet
nevzpominam si
slevomat.cz, vykupto.cz, czechcomputer.cz, alza.cz, a pak letenky a jízdenky lufthansa.com, edreams.com, hipmunk.com, studentagency.cz
přes různé slevové stránky (skrz.cz)
http://www.cocky-kontaktni.cz/, slevové portály (různé), barekol.cz, parfemy.cz, amazon.com
S kamenou prodejnou
parfemy.cz, spot.cz
www.sirius.cz, www.designtricka.cz, www.itesco.cz
Blackheart, Adidas mania
alza, csc, slevomat
Mironet.cz, alza.cz, zapakatel.cz, czc.cz, mall.cz
slevin.cz, mall.cz, korunka.cz, spokojenypes.cz
mall.cz, alza.cz, krasa.cz
Mall, Kasa, Aukro
korunka
parfemy.cz, aukro.cz
amazon, ebay, alza
La Roche Posay
neoluxor.cz
czechcomputer, mall.cz, ticketpro, ticketportal
korunka.cz, alza.cz, tchibo, sportisimo, insportline,...
BON PRIX, TICKETPORTAL, BÍLÉ ZBOŽÍ,ALZA
1x nákup pneu
rybarske int. prodejny,e-shop dopr. podnik
kosmas, královna letenek
KDPČR
czech computer
Mall, Alza, slevové portály
mall, laza
nej dárky
mall.cz, czc.cz
Datart,
těžko říct
alza.cz, skrz.cz, aukro.cz,
alza, aukro (pokud to lze počítat jako obchod)
alza.cz, czc.cz, autofashion.cz, autokelly.cz
záleží na poptávaném zboží
Alza, Mall, Datart, Nakupka.cz
slevomat.cz, mall.cz
Alza, Czech Computer, Parfums,
Alza, Mall, Aukro (pokud se dá chápat jako internetový obchod)
aukrp,bonprix,slevomat
Neoluxor
nepamatuji se
slevomat apod. student-agency, mall
Mall.cz, Alza.cz, Pelikan.cz
slevomat, vykupto, bony bony
letuska.cz
kasa.cz, alza.cz, slevomaty apod.
Alza, Blue style, vykupto.cz
alza, parfums, mall, heureka
alza.cz, czechcomp.cz, neoluxor.cz (knihy), ticketpro.cz a jeho obdoby (ticketstream),
my dealz, slevomat
mall, slevomat
Obchodnidum.cz, Alza.cz, Mironet, Vodafone.cz
amazon, alza
xxx
mall.cz, alza.cz, aukro.cz
letecke spolecnosti
který zrovna "vykoukne"
alza.cz, mall.cz
wizzair
Kasa, Obchodní-dům, Alza,
Alzasoft, Mall, Ticketportal, tsprecords.com
apple store
mall, mironet, tsbohemia, okcomputers, patro
Alzasoft, Mall.cz
Ebay, strawbeerynet.com, alza, slevomat
SLEVOMAT, STUDENT AGENCY,
Alfacomp, Popron, Mall.cz
bonprix.cz, parfemy.cz,
mall.cz, alza.cz, czc.cz, mironet.cz
gastroklub.cz, bontonland.cz
babypark
pokaždé jinde
mal
Kasa, Korunka, slevové servery
alza.cz; czechcomputer.cz
MALL, ALZA, AUKRO
mall, dětské obchody
filmcity.cz
zahraničních
Alza.cz, Mall.cz, bilezbozi.cz, ebay.com, amzon.com
alza, slevin, aukro
Kasa, Korunka, Vltava
slevomat, zoot
nastrojan.cz, porovnávám na heureka.cz
www.discogs.com, www.ebay.co.uk, www.amazon.co.uk
obchodnidum.cz, mall.cz, kasa.cz, itesco.cz
Slevové weby (www.skrz.cz), stránky aerolinek
represhop.eu, proficocky.cz, aukro.cz, mall.cz
aroutlet.it, europarfemy.cz, exo-eko.cz, aukro.cz, e-bay.co.uk, e-bay.eu,
MMB
Softcom
pepa.cz, alza.cz
www.deallx.cz, www.slevin.cz, www.xparfemy.cz, www.elfkosmetika.cz
Mall.cz, Alza.cz, Asos.com
různé letecké společnosti, aukro, slevomat,ebay + no name e-shopy
mall.cz, rumburak.cz, amazon.de
fashion days, aukro, alza, sportsone
jízdenky --> studentagency.cz, obuv --> joha.cz
nemám žádný internetový obchod, který by mohl být nazván oblíbeným
nepamatuji si, vybírám přes heureku
asos, amazon, ebay
Názvy neznám. Nakupuji podle ceny, nikoli podle obchodu a vždy porovnávám více obchodů.
Amazon
parfémy alito, korunka, kosmetika deluxe
astratex, mimibazar, parfums
nejčastěji letenky přímo přes stránky leteckých společností
CZC, Alza, Svět krmiv
internetové obchody jednotlivých obchodů - značek
jedině AUKRO.CZ
Alza, zboží, heureka
Kupkolo
spuntik.cz, eshobabby.cz, bilezbozi.cz, docsimon,cz
kosmetika.cz
aukro ...
alza.cz, aukro.cz
weby divadel - vstupenky, studentagency.cz, nízkonákladové letenky, hostelworld.com, aukro.cz
-
alza.cz, 123shop.cz spg.com
www.mall.cz, www.slevomat.cz, www.alza.cz, www.malvik.cz, www.mimibazar.cz, www.aukro.cz, www.ebay.cz www.neoluxor.cz
To je různé
Alza.cz, Nejlevnejsipneu.cz, smartwings.com
Kontakto, Alza, Czech Computer, Datart, Slevomat, Amplion
aukro, mimibazar, AZ kasa
slevové servery slevomat, zapakatel a vykupto, sexshopy, tržiště na nyxu, heureka.cz
alza.cz, parfemy.cz, ticketpro.cz
nelze určit, téměř pokaždé v jiném
nakupuji v různých, nemám žádný oblíbený
mall.cz, kasa.cz
GSM telefony
http://www.bazarekpampeliska.cz/, popron
alza.cz, slevin.cz, amplion.cz, czc.cz, nakupka.cz, eva.cz, domacipotreby.cz, skrz.cz...
gsmtelefony,korunka,kamenný obchod Česká Lípa,eshop 123
Metalshop, Arara
erotic city
aukro, paulsmith, itunes, modelyletadel...
nemam preference
mall.cz, alza.cz, datart.cz, ...
DREXTRA
tisk fotografií
mall, alza, voucherové weby
kosmas.cz, mall.cz
ticketpro, slune, amazon
nelze uvést, jednotlivě
www.tadeo.cz
Mall, Prafemy
kasa,mall,edcz,alza,i4wifi,wifishop,ebay
Mall, Alza, CZC, Naplne.com
Slevomat, heureka, vykupto
t.s.bohemia, tntrade, kupkolo, brusselsairlines, ebay, amazon
Asos.com, boohoo.com, alza.cz, korunka.cz, czc.cz
alza, tchibo, mall.cz
vstupenky. jízdenky
tanatex, 4dog, stelle donna
Czech computers, 123shop, Alza
cestování, slevové kupóny
Lufthansa, RegioJet
sportobchod.cz, parfumerie.cz, heureka.cz
Electroworld, Kasa, Alza.
Korunka, Alzasoft
Nedokážu říci.
mimibazar, legáček,
mall, bigbrands, alza, mimibazar
zlateslevy.cz, slevomat.cz, alza.cz,
Sportisimo
Korunka,Mall,Alza,ElNino
alza.cz; mall.cz
aukro, slevomat, slevomor, vykupto
alza, skyscanner, slevomat, parfemyonline, astratex
parfemysp.cz, xparfemy.cz, wizzair.com, ryanair.com
Aukro, Alza, CZC
Aukro, stavební firmy, RegioJet apod.
Datart, Mall
mall.cz, alza.cz, mironet.cz, kupkolo.cz
aukro, slevomat, alza, hooligans
skrz.cz, aukro.cz, ebay.com
Snowbitch, Slevomat
nemám žádný takový obchod
Alza.cz, Arara.cz, Aukro.cz
alza.cz,parfums.cz
www.aukro.cz
alfa computer
alza, cybex, mironet, sectronplus
slevové portály
Vyhodnotím nejvýhodnější obchod v poměru ceny a doporučení.
alza, mall, aukro,
záleží na druhu zboží, nelze uvést jen některý obchod
mall, alza, popron, bastard, e-lekarny
kasa, czech computer, alza
thomann.de , kytary.cz, ticketportal.cz
Amazon.co.uk, Abe Books, Alza.cz, czc.cz, Neoluxor
sportovní potřeby
pokaždé v jiném, nemám žádný stálý
czech-computer, alza, kosmas, nejlevnejsi-knihy, mall.cz, spokojeny-pes
alza, datart, fler, aukro
podle typu zboží
skateshopy
alfacomp.cz
ebay, amazon
jak kdy
aukro, mimibazar, patro
amazon.com, expedia.com, booking.com,
různě, rozhoduji se podle heureka.cz
prodej parfémů, plavky, sportovní potřeby
profizoo
mall.cz, dealextreme.com
uax, klimatex, flér
alza, parfemy, dpp, atd.
28580,51 %78,51 % 

Graf

11. Vybrali jste si někdy zboží na internetu a posléze si jej šli prohlédnout do kamenného obchodu před nákupem on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25772,39 %70,8 %  
ne9827,61 %27 %  

Graf

12. Jaký způsob platby nejvíce upřednostňujete při elektronickém nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
on-line platební/kreditní karta11833,24 %32,51 %  
dobírka (poštovní doručovatel, pošta, kurýrní doručovatel)11331,83 %31,13 %  
bankovní převod8925,07 %24,52 %  
PayPal účet164,51 %4,41 %  
PaySec, PayPay (elektronická peněženka)20,56 %0,55 %  
při pspbním převzetí10,28 %0,28 %  
hotově na pobočce10,28 %0,28 %  
Pri prevzeti na prodejne10,28 %0,28 %  
hotově při vyzvednutí10,28 %0,28 %  
osobně - při vyzvednutí objednávky10,28 %0,28 %  
v hotovosti na prodejne10,28 %0,28 %  
u ověřených obchodů převod nebo on-line kartou, při první zkušenosti spíše dobírka10,28 %0,28 %  
při odběru zboží10,28 %0,28 %  
žádný. objednám na netu a platím ve skladu/kamenném obchodě při převzetí10,28 %0,28 %  
osobně přímo v kameném obchodě, než vyzvednu zboží ze skladu10,28 %0,28 %  
při převzetí v kameeném centru internetového obchodníka10,28 %0,28 %  
hotově při osobním odběru10,28 %0,28 %  
podle okolností, vhodnosti a výhodnmosti10,28 %0,28 %  
objednávka on-line a platba kreditní kartou na odběrním místě, nebo platba hotově v platebním automatu10,28 %0,28 %  
dobírka, ale preferuji osobní převzetí a platbu v hotovosti (v případě, že je nějaká pobočka v Praze)10,28 %0,28 %  
po převzetí a kontrole v hotovosti10,28 %0,28 %  
hotově na místě odběru10,28 %0,28 %  

Graf

13. Ovlivňuje Vás při výběru elektronického obchodu reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejsem si toho vědom/a15744,23 %43,25 %  
ne12535,21 %34,44 %  
ano7320,56 %20,11 %  

Graf

14. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás důležité při internetovém nakupování následující faktory. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
přehlednost3.9691.168
jednoduchost ovládání3.6481.299
důvěryhodnost, spolehlivost4.4390.956
cena4.1010.97
rozmanitost sortimentu3.3041.372

Graf

15. Vadí Vám povinná registrace před prvním uskutečnění elektronického nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano15443,38 %42,42 %  
ano11131,27 %30,58 %  
spíše ne6718,87 %18,46 %  
ne236,48 %6,34 %  

Graf

16. Dáváte přednost takovým elektronickým obchodům, které mají možnost být ohodnoceny zákazníky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano16245,63 %44,63 %  
ano10629,86 %29,2 %  
spíše ne6919,44 %19,01 %  
ne185,07 %4,96 %  

Graf

17. Víte, co znamená QR kód?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18752,68 %51,52 %  
ano16847,32 %46,28 %  

Graf

18. Nakupujete pomocí QR kódů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16095,24 %44,08 %  
ano84,76 %2,2 %  

Graf

19. Co jste nakoupili pomocí QR kódu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aplikace112,5 %0,28 %  
Aplikace pro iPhone112,5 %0,28 %  
Kosmetiku112,5 %0,28 %  
aplikaci na mobilní telefon112,5 %0,28 %  
tablet112,5 %0,28 %  
Počítač, knihy, dovolenou, nový telefon112,5 %0,28 %  
nic112,5 %0,28 %  
elektroniku112,5 %0,28 %  

Graf

20. Zúčastnili jste se někdy elektronického obchodu jako prodávající?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne24067,61 %66,12 %  
ano11532,39 %31,68 %  

Graf

21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aukro9179,13 %25,07 %  
Bazoš.cz1513,04 %4,13 %  
Sbazar1311,3 %3,58 %  
e-Bay119,57 %3,03 %  
Annonce97,83 %2,48 %  
Hyperinzerce54,35 %1,38 %  
mimibazar32,61 %0,83 %  
mimibazar.cz21,74 %0,55 %  
www.mimibazar.cz21,74 %0,55 %  
Spěcháto.cz21,74 %0,55 %  
webové stránky VŠE a UK10,87 %0,28 %  
slevový portál10,87 %0,28 %  
Vlastní stránky10,87 %0,28 %  
mal.cz10,87 %0,28 %  
nyx, nevyhazujto10,87 %0,28 %  
MMB10,87 %0,28 %  
vlastni e-shopy10,87 %0,28 %  
tržiště na nyxu10,87 %0,28 %  
votocvohoz.cz10,87 %0,28 %  
vlastni10,87 %0,28 %  
vlastní - cdklasika (již neexistuje)10,87 %0,28 %  
nyx.cz10,87 %0,28 %  
Fler.cz10,87 %0,28 %  
knihcentrum, samshop10,87 %0,28 %  
paladix.cz10,87 %0,28 %  

Graf

22. Co je/bylo předmětem prodeje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika97,89 %2,48 %  
oblečení97,89 %2,48 %  
různé54,39 %1,38 %  
Nábytek32,63 %0,83 %  
pneumatiky21,75 %0,55 %  
Knihy21,75 %0,55 %  
obuv21,75 %0,55 %  
pc21,75 %0,55 %  
obleceni10,88 %0,28 %  
oblečení a obuv pro děti10,88 %0,28 %  
ostatní odpovědi dětské zboží (oblečení, hračky ...)
oblečení, vybavení bytu
starožitný nábytek
lyže
Skripta
křeslo
oblečeni,kosmetika,
kytara
vybavení do domácnosti
mobil, auto
elyptický stroj, oblečení
obleceni, doplnky
Elektronika, sportovní potřeby, autodoplňky
elektronika, sportovní vybavení
mobilní telefon
prodej obleceni
dětské oblečení, hračky, kojenecké potřeby,
doutniky, profi.domaci manikura
Prodej zboží/služeb se slevou - hromadné nakupování
Ruzny veci
auto, kočárek, sedačka pro dítě
oblečení, zvířata
knihy,kolobezka
náhradní díly na auto
mobilní telefon, snb boty
kopírka, rotoped
oblečení, nábytek
zboží pro volný čas a zábavu
Knihy a učebnice
nepotřebné věci, nové i použité
audio technika
Auto, motocykl
domácí spotřebiče, bílé zboží , knihy
bižuterie
sportovní potřeby, autokosmetika, náhradní díly na auto
Byt, auto, telefon, pohledávky
oblečení po dětech
antikoncepce
šperk
dětské oblečení, starý mobil
Dřez
elektronika, autodíly
oblečení, dětské hračky
oblečení, elektronika, knihy
oblečení, obuv, kosmetika,lyže
pračka
elektronika, nabytek
autodoplňky
učebnice, oblečení
auto
obleceni, konske vybaveni, obuv
sluzby, zbozi
dětská autosedačka
CD s klasickou hudbou
autoradio
hudební nástroje
IT komponenty
Vypocetni technika
hmotné statky
Oblečení, kosmetika
potřeby pro miminka, oblečení
oblečení, hračky
sekačka
kniha
helma
Učebnice, elektronika
prodej sedacího nábytku, koupelnový nábytek a doplňky, nákup vlak.jízdenek, letenek
Kolečkové brusle, jízdní kolo
oblečení, fotoaparát, obuv
rybářské náčiní, UV lampa na gelové nehty
lednice, plynová trouba
mobil
staré knihy, oblečení, nábytek
textiil
sbírka časopisů
Šperky, brože
knížky, hračky
prodej vlastní tvorby, prodej nevyužívaných věcí
7868,42 %21,49 % 

Graf

23. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22862,81 %62,81 %  
muž13537,19 %37,19 %  

Graf

24. Povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující14840,77 %40,77 %  
student10528,93 %28,93 %  
pracující při studiu6919,01 %19,01 %  
na mateřské dovolené174,68 %4,68 %  
osvč51,38 %1,38 %  
nezaměstnaný51,38 %1,38 %  
důchodce30,83 %0,83 %  
Pracující a dálkový student20,55 %0,55 %  
podnikatel20,55 %0,55 %  
rentiér20,55 %0,55 %  
invalidní důchodce10,28 %0,28 %  
živnostník10,28 %0,28 %  
v domácnosti10,28 %0,28 %  
v důchodu10,28 %0,28 %  
studující při práci10,28 %0,28 %  

Graf

25. Kraj

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha23865,56 %65,56 %  
Středočeský5314,6 %14,6 %  
Jihomoravský102,75 %2,75 %  
Jihočeský82,2 %2,2 %  
Královehradecký71,93 %1,93 %  
vysočina61,65 %1,65 %  
Zlínský61,65 %1,65 %  
Moravskoslezský51,38 %1,38 %  
Plzeňský41,1 %1,1 %  
pardubický41,1 %1,1 %  
Ústecký41,1 %1,1 %  
Olomoucký30,83 %0,83 %  
Praha-východ10,28 %0,28 %  
Liberecký10,28 %0,28 %  
Australie10,28 %0,28 %  
Karlovarský10,28 %0,28 %  
Ústí nad Labem10,28 %0,28 %  
zahraničí10,28 %0,28 %  
Londyn10,28 %0,28 %  
Kanada10,28 %0,28 %  
Východočeský10,28 %0,28 %  
Plzeňský 10,28 %0,28 %  
Západočeský10,28 %0,28 %  
Královehracký10,28 %0,28 %  
moravskoslezský kraj10,28 %0,28 %  
Moravskoslezský, Ostravsko10,28 %0,28 %  
Brno10,28 %0,28 %  

Graf

26. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-2618550,96 %50,96 %  
27-3912133,33 %33,33 %  
40-55287,71 %7,71 %  
15-20205,51 %5,51 %  
56 a více92,48 %2,48 %  

Graf

27. Máte nějaké komentáře?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

...chybí ti otázky č. 18 a 19 - ale to asi víš :) Tak držím pěsti, ať ty státnice dopadnou :) Al.

ať se daří :-)

Ať se ti sejde co nejvíce vhodných dotazníků:-)

bez komentare ;-)

Hodně štěstí při obhajobě.

Hodně štěstí, Miško! :) Marťa W.

Hodně zdaru při tvoření diplomové práce :-)

jake mas tema diplomky? Muzu pak poprosit o vydleky na mail: mikulasn@hotmail.com good luck! ..necelej mesic co? :)

Jsem s elektronickým nakupováním nadmíru spokojená, využívám ho velmi často. Jen doufám, že jednou nespláču kvůli zneužití platební karty...

Jsem zvědavá na to, co z tohoto dotazníku vyplyne, bude to někde k dispozici? Děkuji, M.

Mám velmi špatné zkušenosti s reklamací zboží. Reklamace trvala více jak 2 měsíce, komunikace se spediční společností byla otřesná a samotné vyřízení bylo otřesné....

martinko nemám, si dokonalá :D

Na vsechno on-line nakupovani staci heureka.cz. Komentare uzivatelu, informace o produktu, hodnoceni obchodu... To v dotazniku chybi a pritom podle toho vsichni jedou asi. Cest praci

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne :-)

Nemám

nemám :-)

proč nejsou vypsané kraje

Přeji hodně úspěchů v diplomové práci

Přeji ti hodně úspěchů. N.

přeju jedničku z diplomky :-)

Snad to pomůže.

Stručně, jasně, přehledně :-) Díky za takový dotazník, kéž by všechny byly takové :-D

To postupný odkrejvání dalších otázek je pěkná kurvárna! osobně mě je to fuk. řek jsem si že pomůžu a čas zrovna mám, ale umim si představit že by mě to jinak nasralo. Ale asi je to věc vyplnto.cz a ne tvůj záměr. goodluck Lacifer

v zahranici jen docasne. E-bay jsem zacala pouzivat az v Australii. Strawberrynet nejlepsi na kosmetiku :)

Velmi pěkný a uspořádaný dotazník. :-)

vidis jak si sikovna princezno :)

výborná zkušenost s nákupem kontaktních čoček, jedna špatná zkušenost s dobou expirace

zajímavé, chválím :)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Co považujete za výhody při nakupování na internetu?

  • odpověď možnost rychlého a efektivního porovnání zboží/služeb a jejich cen mezi sebou:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Nakupujete pomocí QR kódů?

7. Upřednostňujete při nakupování kamenné obchody nebo elektronické nakupování?

  • odpověď kamenné obchody:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 5. Jak často nakupujete na internetu?

17. Víte, co znamená QR kód?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-Bay na otázku 21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Nakupujete pomocí QR kódů?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi PayPal účet na otázku 12. Jaký způsob platby nejvíce upřednostňujete při elektronickém nakupování?

18. Nakupujete pomocí QR kódů?

  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 17. Víte, co znamená QR kód?

20. Zúčastnili jste se někdy elektronického obchodu jako prodávající?

  • odpověď ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bazoš.cz na otázku 21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-Bay na otázku 21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sbazar na otázku 21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aukro na otázku 21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?

23. Pohlaví

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 24. Povolání

24. Povolání

  • odpověď student:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-20 na otázku 26. Věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte internet?

2. Máte zkušenosti s nákupem na internetu?

3. Co považujete za výhody při nakupování na internetu?

4. Co považujete za nevýhody při nakupování na internetu?

5. Jak často nakupujete na internetu?

7. Upřednostňujete při nakupování kamenné obchody nebo elektronické nakupování?

8. Podle čeho si nejčastěji vybíráte internetový obchod?

9. Co nejčastěji nakupujete na internetu? (1=nenakupuji nikdy, 5=nakupuji často)

10. Ve kterých internetových obchodech nakupujete nejčastěji?

11. Vybrali jste si někdy zboží na internetu a posléze si jej šli prohlédnout do kamenného obchodu před nákupem on-line?

12. Jaký způsob platby nejvíce upřednostňujete při elektronickém nakupování?

13. Ovlivňuje Vás při výběru elektronického obchodu reklama?

14. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás důležité při internetovém nakupování následující faktory. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

15. Vadí Vám povinná registrace před prvním uskutečnění elektronického nákupu?

16. Dáváte přednost takovým elektronickým obchodům, které mají možnost být ohodnoceny zákazníky?

17. Víte, co znamená QR kód?

18. Nakupujete pomocí QR kódů?

20. Zúčastnili jste se někdy elektronického obchodu jako prodávající?

21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?

23. Pohlaví

24. Povolání

25. Kraj

26. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte internet?

2. Máte zkušenosti s nákupem na internetu?

3. Co považujete za výhody při nakupování na internetu?

4. Co považujete za nevýhody při nakupování na internetu?

5. Jak často nakupujete na internetu?

7. Upřednostňujete při nakupování kamenné obchody nebo elektronické nakupování?

8. Podle čeho si nejčastěji vybíráte internetový obchod?

9. Co nejčastěji nakupujete na internetu? (1=nenakupuji nikdy, 5=nakupuji často)

10. Ve kterých internetových obchodech nakupujete nejčastěji?

11. Vybrali jste si někdy zboží na internetu a posléze si jej šli prohlédnout do kamenného obchodu před nákupem on-line?

12. Jaký způsob platby nejvíce upřednostňujete při elektronickém nakupování?

13. Ovlivňuje Vás při výběru elektronického obchodu reklama?

14. Ohodnoťte, jak moc jsou pro Vás důležité při internetovém nakupování následující faktory. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

15. Vadí Vám povinná registrace před prvním uskutečnění elektronického nákupu?

16. Dáváte přednost takovým elektronickým obchodům, které mají možnost být ohodnoceny zákazníky?

17. Víte, co znamená QR kód?

18. Nakupujete pomocí QR kódů?

20. Zúčastnili jste se někdy elektronického obchodu jako prodávající?

21. Jaký elektronický obchod pro prodej využíváte nejčastěji?

23. Pohlaví

24. Povolání

25. Kraj

26. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Beladová, M.Elektronické obchodování (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20783.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.