Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > reklama na internetu

reklama na internetu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Černý
Šetření:07. 03. 2012 - 25. 03. 2012
Počet respondentů:138
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, tento dotazník slouží k napsání seminární práce na téma Využití vizuální či zvukové reklamy na internetu. Cílovou skupinou jsou všichni pravidelní uživatelé internetu a sociální sítě Facebook, proto vás prosím, pokud na internetu využíváte maximálně email a sem jste se dostali nějakou nevysvětlitelnou náhodou, dotazník nevyplňujte.

Odpovědi respondentů

1. Všímáte si při brouzdání po internetu proužkových reklam, tzv. bannerů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8360,14 %60,14 %  
Ne5539,86 %39,86 %  

Graf

2. Klikáte na takovou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6983,13 %50 %  
Ano1416,87 %10,14 %  

Graf

3. Proč neklikáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezajímá mě obsah5275,36 %37,68 %  
Bojím se o svoji bezpečnost3043,48 %21,74 %  
Nabídku již znám34,35 %2,17 %  

Graf

4. Proč klikáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oslovila mě nabídka964,29 %6,52 %  
Oslovila mě nabízená sleva / akce535,71 %3,62 %  
Z nudy / jen ze zajímavosti428,57 %2,9 %  

Graf

5. Z jakého důvodu si nevšímáte reklamních bannerů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama mě nezajímá v žádné podobě4276,36 %30,43 %  
Nevím o co se jedná712,73 %5,07 %  
Nedokáží graficky zaujmout moji pozornost610,91 %4,35 %  

Graf

6. Osloví vás zvukový efekt u bannerů více než jen jeho grafická podoba? Např. hraná melodie, reklamní proslov, atp.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10273,91 %73,91 %  
Ano2316,67 %16,67 %  
Nevím139,42 %9,42 %  

Graf

7. Vadí vám spuštění zvukového efektu jen při pouhém najetí myší na banner?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ruší mě to12792,03 %92,03 %  
Je mi to jedno85,8 %5,8 %  
Ne, jsem rád že jsem na banner upozorněn32,17 %2,17 %  

Graf

8. Prohlížíte si vyskakovací reklamy, tzv. pop-up okna?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy8863,77 %63,77 %  
Vyjímečně3626,09 %26,09 %  
Občas1410,14 %10,14 %  

Graf

9. Sledujete na internetu videa na stránkách jako je Youtube, Stream a pod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12792,03 %92,03 %  
Ne117,97 %7,97 %  

Graf

10. Vadí vám reklama na začátku videa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, reklamu přeskakuji hned jak to jde11086,61 %79,71 %  
Ano, ale prvních pár sekund dám reklamě šanci mě zaujmout118,66 %7,97 %  
Ne, pokud mě reklama vyloženě nenudí, tak se na ni dodívám53,94 %3,62 %  
Ne, dívám se na každou reklamu do konce10,79 %0,72 %  

Graf

11. Používáte Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12187,68 %87,68 %  
Ne1712,32 %12,32 %  

Graf

12. Klikáte zde na postranní reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy5142,15 %36,96 %  
Vyjímečně4436,36 %31,88 %  
Občas2520,66 %18,12 %  
Často10,83 %0,72 %  

Graf

13. Obtěžují vás reklamy na Facebooku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6150,41 %44,2 %  
ne6049,59 %43,48 %  

Graf

14. Pokud se rozhodnete na takovou reklamu kliknout, zaujme vás spíše text, nebo obrázek?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Text i obrázek jsou rovnocenné4237,84 %30,43 %  
Spíše obrázek2926,13 %21,01 %  
Spíše text2421,62 %17,39 %  
Určitě text109,01 %7,25 %  
Určitě obrázek65,41 %4,35 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7655,07 %55,07 %  
Muž6244,93 %44,93 %  

Graf

16. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-259770,29 %70,29 %  
26-351913,77 %13,77 %  
36-45117,97 %7,97 %  
45+96,52 %6,52 %  
15-21,45 %1,45 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Všímáte si při brouzdání po internetu proužkových reklam, tzv. bannerů?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 2. Klikáte na takovou reklamu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Klikáte na takovou reklamu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bojím se o svoji bezpečnost na otázku 3. Proč neklikáte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezajímá mě obsah na otázku 3. Proč neklikáte?
  • odpověď Ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mě nezajímá v žádné podobě na otázku 5. Z jakého důvodu si nevšímáte reklamních bannerů?

2. Klikáte na takovou reklamu?

  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bojím se o svoji bezpečnost na otázku 3. Proč neklikáte?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezajímá mě obsah na otázku 3. Proč neklikáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Všímáte si při brouzdání po internetu proužkových reklam, tzv. bannerů?

2. Klikáte na takovou reklamu?

3. Proč neklikáte?

5. Z jakého důvodu si nevšímáte reklamních bannerů?

6. Osloví vás zvukový efekt u bannerů více než jen jeho grafická podoba? Např. hraná melodie, reklamní proslov, atp.

7. Vadí vám spuštění zvukového efektu jen při pouhém najetí myší na banner?

8. Prohlížíte si vyskakovací reklamy, tzv. pop-up okna?

9. Sledujete na internetu videa na stránkách jako je Youtube, Stream a pod.?

10. Vadí vám reklama na začátku videa?

11. Používáte Facebook?

12. Klikáte zde na postranní reklamy?

13. Obtěžují vás reklamy na Facebooku?

14. Pokud se rozhodnete na takovou reklamu kliknout, zaujme vás spíše text, nebo obrázek?

15. Jste

16. Váš věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Všímáte si při brouzdání po internetu proužkových reklam, tzv. bannerů?

2. Klikáte na takovou reklamu?

3. Proč neklikáte?

5. Z jakého důvodu si nevšímáte reklamních bannerů?

6. Osloví vás zvukový efekt u bannerů více než jen jeho grafická podoba? Např. hraná melodie, reklamní proslov, atp.

7. Vadí vám spuštění zvukového efektu jen při pouhém najetí myší na banner?

8. Prohlížíte si vyskakovací reklamy, tzv. pop-up okna?

9. Sledujete na internetu videa na stránkách jako je Youtube, Stream a pod.?

10. Vadí vám reklama na začátku videa?

11. Používáte Facebook?

12. Klikáte zde na postranní reklamy?

13. Obtěžují vás reklamy na Facebooku?

14. Pokud se rozhodnete na takovou reklamu kliknout, zaujme vás spíše text, nebo obrázek?

15. Jste

16. Váš věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černý, J.reklama na internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20882.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.