Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes internet

Nakupování přes internet

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nicola Welnerová
Šetření:07. 03. 2012 - 22. 03. 2012
Počet respondentů:212
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

v rámci seminární práce provádím průzkum na téma Nakupování přes internet. Tímto způsobem bych Vás ráda požádala o vyplnění krátkého dotazníku.

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14970,28 %70,28 %  
muž6329,72 %29,72 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2514568,4 %68,4 %  
26-354018,87 %18,87 %  
15-17167,55 %7,55 %  
36-4562,83 %2,83 %  
45 a více52,36 %2,36 %  

Graf

3. Bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha6128,77 %28,77 %  
Středočeský kraj3918,4 %18,4 %  
Jihomoravský kraj2612,26 %12,26 %  
Moravskoslezský kraj219,91 %9,91 %  
Zlínský kraj198,96 %8,96 %  
Kraj Vysočina125,66 %5,66 %  
Ústecký kraj94,25 %4,25 %  
Pardubický kraj62,83 %2,83 %  
Královehradecký kraj62,83 %2,83 %  
Liberecký kraj52,36 %2,36 %  
Olomoucký kraj52,36 %2,36 %  
Karlovarský kraj20,94 %0,94 %  
Plzeňský kraj10,47 %0,47 %  

Graf

4. Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední nebo střední odborné vzdělání s maturitou13262,26 %62,26 %  
vysokoškolské vzdělání4219,81 %19,81 %  
základní vzdělání2210,38 %10,38 %  
střední odborné vzdělání s výučním listem83,77 %3,77 %  
vyšší odborné vzdělání62,83 %2,83 %  
střední nebo střední odborné vzdělání bez maturity i výučního listu10,47 %0,47 %  
neúplné základní vzdělání10,47 %0,47 %  

Graf

5. V současnosti jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žák, student - nepracující9645,28 %45,28 %  
pracující student5224,53 %24,53 %  
zaměstnanec4722,17 %22,17 %  
zaměstnavatel/živnostník/podnikatel73,3 %3,3 %  
na mateřské dovolené41,89 %1,89 %  
jiné31,42 %1,42 %  
nezaměstnaný, v domácnosti20,94 %0,94 %  
důchodce10,47 %0,47 %  

Graf

6. Kolik času denně trávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 hodiny denně a více9544,81 %44,81 %  
2 – 4 hodiny denně7937,26 %37,26 %  
1 – 2 hodiny denně2511,79 %11,79 %  
0 – 1 hodinu denně136,13 %6,13 %  

Graf

7. Nakoupil/a jste již prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20697,17 %97,17 %  
ne62,83 %2,83 %  

Graf

8. Pokud jste nikdy nenakupovali prostřednictvím internetu, prosím napište důvod:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ještě na to nebyl čas:)116,67 %0,47 %  
nebylo třeba116,67 %0,47 %  
na internetu si obvykle najdu věc, kterou chci, porovnám s jinými výrobky, rozhodnu se co konkrétně chci a než abych spoléhal na to, že mi to opravdu pošlou, že mě nijak neošidí, tak si to raději vyřeším osobně...116,67 %0,47 %  
nechce se mi116,67 %0,47 %  
Zatím tomu tolik nevěřím, kamenné obchody mají více výhod.116,67 %0,47 %  
Nevím116,67 %0,47 %  

Graf

9. Jaký druh zboží jste na internetu již zakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení12862,14 %60,38 %  
vstupenky, jízdenky, letenky12460,19 %58,49 %  
počítače, mobily a jejich příslušenství11555,83 %54,25 %  
knihy10450,49 %49,06 %  
kosmetiku9244,66 %43,4 %  
sportovní potřeby7837,86 %36,79 %  
domácí spotřebiče7636,89 %35,85 %  
CD, DVD, video hry6431,07 %30,19 %  
jiné5526,7 %25,94 %  
dovolenou5124,76 %24,06 %  
obuv5024,27 %23,58 %  
volně prodejné léky2813,59 %13,21 %  
nářadí, zahradnické vybavení2813,59 %13,21 %  
umělecké předměty146,8 %6,6 %  

Graf

10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení7435,92 %34,91 %  
vstupenky, jízdenky, letenky6833,01 %32,08 %  
počítače, mobily a jejich příslušenství4320,87 %20,28 %  
kosmetiku4119,9 %19,34 %  
knihy3918,93 %18,4 %  
jiné3717,96 %17,45 %  
CD, DVD, video hry2512,14 %11,79 %  
domácí spotřebiče2311,17 %10,85 %  
obuv199,22 %8,96 %  
sportovní potřeby199,22 %8,96 %  
dovolenou157,28 %7,08 %  
volně prodejné léky136,31 %6,13 %  
nářadí, zahradnické vybavení62,91 %2,83 %  
umělecké předměty20,97 %0,94 %  

Graf

11. Jak často na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně (alespoň 6x do roka)7938,35 %37,26 %  
opakovaně (každý měsíc)6129,61 %28,77 %  
zřídka (méně než 6x do roka)5325,73 %25 %  
velmi často (alespoň jednou týdně)136,31 %6,13 %  

Graf

12. Myslíte si, že Vaše nákupy na internetu budou během následujících dvou let častější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7134,47 %33,49 %  
určitě ano5727,67 %26,89 %  
nedokáži posoudit3818,45 %17,92 %  
spíše ne3316,02 %15,57 %  
určitě ne73,4 %3,3 %  

Graf

13. Kolik průměrně utratíte při nákupu přes internet za 1 měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 500Kč9244,66 %43,4 %  
500 - 1000Kč6431,07 %30,19 %  
1000 - 2000Kč3416,5 %16,04 %  
2000 - 5000Kč104,85 %4,72 %  
5000Kč a více62,91 %2,83 %  

Graf

14. Jaký je hlavní důvod, pro který využíváte internetové obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času16379,13 %76,89 %  
možnost srovnání více nabídek14268,93 %66,98 %  
úspora peněz13364,56 %62,74 %  
větší nabídka11153,88 %52,36 %  
více informací o produktu7033,98 %33,02 %  
jiné94,37 %4,25 %  
lepší kvalita produktů73,4 %3,3 %  

Graf

15. Upřednostňuje nákup přes internet před kamennými obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano8038,83 %37,74 %  
spíše ne7234,95 %33,96 %  
určitě ne3516,99 %16,51 %  
určitě ano199,22 %8,96 %  

Graf

16. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nakupováním přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobré12158,74 %57,08 %  
jenom dobré7134,47 %33,49 %  
půl na půl136,31 %6,13 %  
jenom špatné10,49 %0,47 %  

Graf

17. Jaký je pro Vás nejdůležitější impuls pro výběr internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena7837,86 %36,79 %  
recenze, kritika5928,64 %27,83 %  
mé zkušenosti4923,79 %23,11 %  
služby209,71 %9,43 %  

Graf

18. Bojíte se o Vaše osobní údaje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10852,43 %50,94 %  
ne9847,57 %46,23 %  

Graf

19. Chráníte na internetu své osobní údaje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17685,44 %83,02 %  
ne3014,56 %14,15 %  

Graf

20. Ovlivňuje Vaše rozhodnutí o koupi prostředí internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12560,68 %58,96 %  
nedokáži posoudit4823,3 %22,64 %  
ne3316,02 %15,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. V současnosti jste:

  • odpověď žák, student - nepracující:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-17 na otázku 2. Váš věk:

9. Jaký druh zboží jste na internetu již zakoupili?

  • odpověď CD, DVD, video hry:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi CD, DVD, video hry na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď dovolenou:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi dovolenou na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď knihy:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi knihy na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď kosmetiku:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi kosmetiku na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď oblečení:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi oblečení na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď počítače, mobily a jejich příslušenství:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi počítače, mobily a jejich příslušenství na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď sportovní potřeby:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sportovní potřeby na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?
  • odpověď vstupenky, jízdenky, letenky:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vstupenky, jízdenky, letenky na otázku 10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Váš věk:

3. Bydlíte:

4. Vaše dosažené vzdělání:

5. V současnosti jste:

6. Kolik času denně trávíte na internetu?

7. Nakoupil/a jste již prostřednictvím internetu?

9. Jaký druh zboží jste na internetu již zakoupili?

10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?

11. Jak často na internetu nakupujete?

12. Myslíte si, že Vaše nákupy na internetu budou během následujících dvou let častější?

13. Kolik průměrně utratíte při nákupu přes internet za 1 měsíc?

14. Jaký je hlavní důvod, pro který využíváte internetové obchody?

15. Upřednostňuje nákup přes internet před kamennými obchody?

16. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nakupováním přes internet?

17. Jaký je pro Vás nejdůležitější impuls pro výběr internetového obchodu?

18. Bojíte se o Vaše osobní údaje?

19. Chráníte na internetu své osobní údaje?

20. Ovlivňuje Vaše rozhodnutí o koupi prostředí internetového obchodu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Váš věk:

3. Bydlíte:

4. Vaše dosažené vzdělání:

5. V současnosti jste:

6. Kolik času denně trávíte na internetu?

7. Nakoupil/a jste již prostřednictvím internetu?

9. Jaký druh zboží jste na internetu již zakoupili?

10. Jaký druh zboží nakupujete na internetu pravidelně?

11. Jak často na internetu nakupujete?

12. Myslíte si, že Vaše nákupy na internetu budou během následujících dvou let častější?

13. Kolik průměrně utratíte při nákupu přes internet za 1 měsíc?

14. Jaký je hlavní důvod, pro který využíváte internetové obchody?

15. Upřednostňuje nákup přes internet před kamennými obchody?

16. Jaké jsou Vaše zkušenosti s nakupováním přes internet?

17. Jaký je pro Vás nejdůležitější impuls pro výběr internetového obchodu?

18. Bojíte se o Vaše osobní údaje?

19. Chráníte na internetu své osobní údaje?

20. Ovlivňuje Vaše rozhodnutí o koupi prostředí internetového obchodu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Welnerová, N.Nakupování přes internet (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20902.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.