Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnota vzdělání v současné společnosti

Hodnota vzdělání v současné společnosti

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Křenová
Šetření:08. 03. 2012 - 16. 03. 2012
Počet respondentů:541
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku na téma „Hodnota vzdělání v současné společnosti.“ Dotazník je součástí výzkumu realizovaného v rámci mé bakalářské práce na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze.

Šetření se týká oblasti vzdělávání. Cílem mého průzkumu je zjištění názorů veřejnosti na otázky týkajících se významu vzdělání, jeho přínosu a rozložení odpovědnosti za tuto oblast mezi stát a občany.

Dotazník je určen pro všechny a Vámi poskytnuté údaje jsou zcela anonymní. Prosím, vyplňujte dotazník pečlivě a pravdivě. 

Děkuji Vám za spolupráci

Radka Křenová
 

Odpovědi respondentů

1. Je vzdělávání důležitou součástí Vašeho života?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ano37168,58 %68,58 %  
spíše ano14025,88 %25,88 %  
spíše ne295,36 %5,36 %  
rozhodně ne10,18 %0,18 %  

Graf

2. Ke vzdělávání jste se rozhodl/a z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní uspokojení, osobní rozvoj39372,64 %72,64 %  
udržet a rozvíjet rozumové schopnosti25547,13 %47,13 %  
nutnost zvýšení kvalifikace23643,62 %43,62 %  
pro orientaci v současné společnosti12923,84 %23,84 %  
navázání nových sociálních kontaktů12122,37 %22,37 %  
smysluplné využití volného času11821,81 %21,81 %  
kvůli rodičům9217,01 %17,01 %  
nevěděl/a jsem, co dál7914,6 %14,6 %  
kariera10,18 %0,18 %  
lepší zaměstnání10,18 %0,18 %  
Touha být vzdělaným člověkem10,18 %0,18 %  
investice do vlastní budoucnosti10,18 %0,18 %  
od malička jsem si přála toto zaměstnání dělat10,18 %0,18 %  
pro peníze10,18 %0,18 %  
větší možnost sehnat práci10,18 %0,18 %  
abych mohla dělat to, co chci10,18 %0,18 %  
Proto abych měl snadnější přístup k zaměstnaní a bych v budoucnosti nasel praci10,18 %0,18 %  
Abych mohla vykonávat svou profesi.10,18 %0,18 %  
mít zajímavé zaměstnání10,18 %0,18 %  
po základní škole = sztřední škola10,18 %0,18 %  
Vzdělání je jedna z nejdůležitějších věcí v lidském životě!!!10,18 %0,18 %  
nešla jsem dál studovat 10,18 %0,18 %  
doháním mezery ve vzdělání samostudiem10,18 %0,18 %  
jsem vyučen to mi stačí10,18 %0,18 %  
nechtěla jsem ještě do práce10,18 %0,18 %  
Udržet krok s dobou a být konkurenceschopný na trhu práce a ve společnosti10,18 %0,18 %  
Otevřít si obzory a další možnosti10,18 %0,18 %  
Pracuji s pocitačema vzdělávat se musím stále.10,18 %0,18 %  
Učím se tím že pracuju.10,18 %0,18 %  
Baví mě se učit nové věci.10,18 %0,18 %  
V práci se musíme školit10,18 %0,18 %  
Lenost10,18 %0,18 %  
Vzděláním trávím volný čas.10,18 %0,18 %  
Žít aktivně10,18 %0,18 %  
Kvůli strachu z nemazemstnanosti10,18 %0,18 %  
Po základce chci jít na střední školu a pak vysokou. Abych měl dost penez až budu dospělý.10,18 %0,18 %  
Chci jít dál studovat abych nemusel delat rutiní práci10,18 %0,18 %  
Protože nechci být hlupákem10,18 %0,18 %  
Životní cíl, uznání ve společnosti10,18 %0,18 %  
Protože chci v životě něco dokázat.10,18 %0,18 %  
Já už to nepotřebuju, stejně by mě nikde nezaměstnaly.10,18 %0,18 %  

Graf

3. Cítíte potřebu dále rozvíjet své znalosti a vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ano30957,12 %57,12 %  
spíše ano18734,57 %34,57 %  
spíše ne427,76 %7,76 %  
rozhodně ne30,55 %0,55 %  

Graf

4. Které následující formy využíváte pro své vzdělávání nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet42278 %78 %  
studium prostřednictvím odborné literatury33662,11 %62,11 %  
noviny, časopisy23443,25 %43,25 %  
přímý kontakt s učitelem22741,96 %41,96 %  
vzdělávací pořady v televizi16229,94 %29,94 %  
e-learning pomocí PC, CD a DVD15127,91 %27,91 %  
vzdělávací kurzy14526,8 %26,8 %  
vzdělávací pořady v rozhlase376,84 %6,84 %  
Certifikace10,18 %0,18 %  
všechny dostupné možnosti10,18 %0,18 %  
nástroje volím podle cíle vzdělávacího projektu10,18 %0,18 %  
zadne10,18 %0,18 %  
studium VŠ10,18 %0,18 %  
zlepšování angličtiny - sledování seriálů v angličtině s titulky10,18 %0,18 %  
Učebnice a odborne knihy10,18 %0,18 %  
Praxe10,18 %0,18 %  
Sešit10,18 %0,18 %  
už nic, je mi 56 let10,18 %0,18 %  
open lectures/courses10,18 %0,18 %  
firemní-profesní školení10,18 %0,18 %  
U3V10,18 %0,18 %  
Univerzitu10,18 %0,18 %  
semináře v práci10,18 %0,18 %  
školení10,18 %0,18 %  
navsteva skoly10,18 %0,18 %  
Dcera mne doma učí. Občas. Internet, knížky. Čtu i časopisy a sleduji média. Občas chodím na odborné výstavy to mne vždy bavilo. Nemám čas chodit na nějaké kursy. 10,18 %0,18 %  
máme v firmě jazykové kurzy a školení10,18 %0,18 %  
PC dokážu ovládat, ale ne všechno – ten vývoj jde tak strašně dopředu, už jsem na to stará.10,18 %0,18 %  
na internetu najdu všechno co nevím. je to rychlejší, než hledat v knízce.10,18 %0,18 %  
Četba – relaxace10,18 %0,18 %  
dalkové studium10,18 %0,18 %  
Učím se ze slovníku, poslouchám hudbu10,18 %0,18 %  
Samostudium, mobil10,18 %0,18 %  
počítač10,18 %0,18 %  
MP3, Povídání si s přáteli10,18 %0,18 %  
Notebook10,18 %0,18 %  
knihovna10,18 %0,18 %  
doktorské studium10,18 %0,18 %  
návštěva unikátních přednášek10,18 %0,18 %  
knihy, video10,18 %0,18 %  
skupina lidi, pripravujeme si prednasky navzajem (o webdesignu)10,18 %0,18 %  
konference10,18 %0,18 %  
Luštím krizovky10,18 %0,18 %  

Graf

5. Domníváte se, že vzdělávání vám přinese/přineslo upevnění postavení v zaměstnání a možný postup ve vaší kariéře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano27651,02 %51,02 %  
rozhodně ano18934,94 %34,94 %  
spíše ne6411,83 %11,83 %  
rozhodně ne122,22 %2,22 %  

Graf

6. Myslíte si, že vzdělání má vliv na mzdy pracovníků (čím vyšší dosažené vzdělání, tím vyšší příjmy?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano33261,37 %61,37 %  
spíše ne10719,78 %19,78 %  
rozhodně ano8315,34 %15,34 %  
rozhodně ne193,51 %3,51 %  

Graf

7. Do kterého vzdělávání byste byl/a ochoten/na investovat ze svých finančních prostředků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kurzy pořádané v rámci dalšího a celoživotního vzdělávání34163,03 %63,03 %  
studium na vysoké škole27049,91 %49,91 %  
nejsem ochoten/na si za vzdělání platit5910,91 %10,91 %  
studium na střední škole488,87 %8,87 %  
jazykové kurzy20,37 %0,37 %  
jazykové kurzy, počítačové kurzy10,18 %0,18 %  
Certifikace, profesni vzdelavani (MBA, atd)10,18 %0,18 %  
zvyšování vzdělanosti populace je povinnost státu10,18 %0,18 %  
literatura10,18 %0,18 %  
studium platíme z daní všichni (nedobrovolně)10,18 %0,18 %  
Rekvalifikovat se v oboru pomoci kurzu10,18 %0,18 %  
ochota platit za kvalitu10,18 %0,18 %  
studium na vysoké škole od 4.roku studia dále.10,18 %0,18 %  
za kurz, který mi pak přinese peníze10,18 %0,18 %  
Letos končím magisterské studium na Fakultě managementu v JH a dále si chci zaplatit roční kurz na škole designu10,18 %0,18 %  
studium v zahraničí10,18 %0,18 %  
studium v zahranicí10,18 %0,18 %  
+ jazykové kurzy10,18 %0,18 %  
personalizovane (certifikovane) kurzy podle mych aktualnich kariernich potreb10,18 %0,18 %  
pouze na prestižní soukromé škole, ta v ČR zatím neexistuje10,18 %0,18 %  
Nejsem ochoten odpovídat10,18 %0,18 %  
teď už ne, více už nejde 10,18 %0,18 %  
pokud si to člověk platí cokoliv, více si toho váží a zvedlo by to kvalitu školství a více by se bojovalo o podporu dobře studujících studentů10,18 %0,18 %  
zvyšujé se všechny náklady,ale vzdělání by mělo být dostupné pro všechny stejně! vždyť všichni naši zákonádárci a politici vustudovali za peníze nás DAŇOVÝCH POPLATNÍKŮ!!10,18 %0,18 %  
na své už nic, dětem cokoliv10,18 %0,18 %  
získat grant na další vzdělávání10,18 %0,18 %  
na vs - pokud by byl individualni pristup10,18 %0,18 %  
Pokud nebude zbytí, budu si platit za jakékoli vzdělávání10,18 %0,18 %  
za každé vzdělání si latentně platím, investuji své finanční prostředky. nesouhlasím však se zavedením školného na veřejných vysokých a středních školách.10,18 %0,18 %  
do nepovinného vzdělávání. Kurzy, které mě budou zajímat a budu se jich chtít zůčastnit pouze z vlastní iniciativy. 10,18 %0,18 %  
sem jen vyučen. chtel sem si zlepsit uplatneni pocitacovym kursem ale stoji to takovych penez že se nemužu zucastnit. /manzelka na materske dovolene, ja jsem na podpoře/10,18 %0,18 %  
V mém věku,to již nemá smysl,vzdělávám se jen abych nezblbla a nezakrněl mi mozek.10,18 %0,18 %  
Já bych si zaplatila další kurzy v případě, že by mě propustili a byla bych donucena se dále rekvalifikovat, ale nyní ne.10,18 %0,18 %  
Zdokonalovala bych se v kurzech, ale k čemu by to bylo, když pak zaměstnají mladou ženskou, perspektivní sexbombu!10,18 %0,18 %  
Chtěla bych jít studovat do zahraničí, kde bych si byl ochoten platit. V ČR ne.10,18 %0,18 %  
Jsem nezaměstnany a vyučen jako obráběč. Uvital bych bezplatne kursy v našem měste pro zviseni mýho uplatnení. Stejne ale nevím jestli by my to pomohlo. Znám kamarada, kterej ma i maturitu a taky nemá práci.10,18 %0,18 %  
Navštevuji vzdělávání seniorů na univerzitě třetího věku10,18 %0,18 %  
Myslím, že např. handicapovaní lidé, matky na mateřské dovolené nemají tolik možností se vzdělávat, i když by chtěli (prostředí kde bydlím, peníze)10,18 %0,18 %  
JSEM V DUCHODU10,18 %0,18 %  
konference10,18 %0,18 %  
Chodím na soukromé hodiny angličtiny10,18 %0,18 %  
Měm sem kurzy MS Office-excel, word a pow point10,18 %0,18 %  
Já přijdu z práce a jsem ráda že jsem ráda. Manžel mi říká že jsem líná.10,18 %0,18 %  
specifický výcvik10,18 %0,18 %  
do toho, jehož obsah mi bude vyhovovat - a je jedno, jestli to bude studium na VŠ, SŠ, celoživotní vzděl. atd - nevhodně položená otázka10,18 %0,18 %  

Graf

8. Ke kterému názoru se přikláníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stát by měl zajistit rovné příležitosti získat vyšší vzdělání pro všechny vrstvy obyvatelstva, neboť podmiňuje celý společenský rozvoj, je přínosem pro společnost a ovlivňuje kvalitu celé lidské populace35465,43 %65,43 %  
odpovědnost za své vzdělání má nést jednotlivec, protože jeho užitek po absolvování školy vzroste a přináší to člověku vyšší hodnotu jeho kulturního kapitálu a tím i vyšší příjmy18734,57 %34,57 %  

Graf

9. Zaznamenal/a jste informaci o zavedení školného na veřejných VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano49791,87 %91,87 %  
ne448,13 %8,13 %  

Graf

10. Odradila by Vás plánovaná výše školného od studia na VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne22645,47 %41,77 %  
spíše ano13326,76 %24,58 %  
rozhodně ne8517,1 %15,71 %  
rozhodně ano5310,66 %9,8 %  

Graf

11. Souhlasíte se zavedením školného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne33667,61 %62,11 %  
ano16132,39 %29,76 %  

Graf

12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studenti budou zodpovědněji přistupovat k vlastnímu vzdělávání12778,88 %23,48 %  
placení školného odradí některé zájemce, kteří se hlásí na vysokou školu jen z povrchních důvodů (např. móda)8854,66 %16,27 %  
placením školného budou studenti motivováni dokončit studia v co nejkratším čase8854,66 %16,27 %  
bez finanční spoluúčasti studentů by to vedlo ke stále masovějšímu nárůstu počtu vysokoškoláků. Mohl by studovat každý, kdo si to přeje, což by snižovalo hodnotu tohoto studia.6540,37 %12,01 %  
na pracovním trhu je člověk s vysokoškolským vzděláním lépe peněžně ohodnocen5735,4 %10,54 %  
finanční spoluúčast studentů je vede k tomu, že jsou už v průběhu studia nuceni částečně pracovat, což je pro ně velice přínosné4628,57 %8,5 %  
Predevsim je potreba vytvorit motivacni stipendijni system. Bez neho skolne nema oduvodneni.10,62 %0,18 %  
při odpovídající kvalitě souhlasím se zavedením školného, upevnění pozice vysokoškoláků na trhu práce10,62 %0,18 %  
nebude nutné peníze na školství získávat násilně (z daní), vzroste konkurence škol10,62 %0,18 %  
Školné by nemělo existovat pro první VŠ, kterou člověk vystuduje. Další vzdělávání, nové kvalifikace, druhá VŠ atd. by měly být zpoplatněny. Jednu - rovnou - šanci by měl každý dostat zdarma.10,62 %0,18 %  
Trend na vysokých školách je nyní takový, že nabírají množství studntů, ze kterých mají vš zajímavé finance, úroveň školství se tak snižuje. Jsem ted pro placení si vysoké školy, a to jsem sama vysokoškolák.10,62 %0,18 %  
všechno nemůže být na státu10,62 %0,18 %  
Na vysokou může dnes každý blbec, což sice zvyšuje nějaký pochybný mezinárodní ukazatel o vzdělanosti, ale stojí to pak za houby. Školné v kombinaci s prospěchovými stipendii by umožnilo studovat všem, kromě chudých blbů, což je rozhodně pokrok10,62 %0,18 %  
Školné by mělo zkvalitnit studium. Na VŠ by mělo být více vyučujících a asistentů, aby se zvýšila péče o studenty. Navíc by částečně mohlo zamezit hromadnému nabírání studentů do 1. ročníků. 10,62 %0,18 %  
Souhlasil bych, pokud by však byla i možnost, že studenti s dobrým průměrem (např. 1,5) byli od školného osvobozeni. Školné má své plus i mínus, tudíž nelze na otázku č.11 jasně odpovědět zda ano či ne., 10,62 %0,18 %  
Zároveň připomínám vhodnost snížení daňové zátěže při placení školného na veřejnoprávních školách10,62 %0,18 %  
neni to pravo vychazejici z rovnosti lidi10,62 %0,18 %  
placene skolstvi vyrovna poptavku a nabidku10,62 %0,18 %  
kazda investice musi vychazet z uspor10,62 %0,18 %  
vrátila by se hodnota studia na VŠ, která v dnešní době nema takový význam jak před padesáti lety SŠ10,62 %0,18 %  
Se zavedením školného souhlasím, ale né v takovém znění v jakém je dnes prezentováno. Jelikož jsou různí učitelé at tedy každý student zaplatí svéhu učiteli za to co ho naučí. Špatný učitel - málo peněz. Dobrý učitel - slušné peníze.10,62 %0,18 %  
Přdpoládám, že velká část školného bude použita na vybavení škol, studenti si budou moci vzít půjčku a po ukončení vzdělání budou mít takovou možnost zaměstnání, aby mohli tuto půčku splácet.10,62 %0,18 %  
Souhlasím se zavedením školného, ne s navrhovanou výší, mělo by být motivací pro dokončení studia v řádném termínu. Navrhovaná výše školného by stejně nepřinesla vyšší příjem do školství, ale do kapes zainteresovaných a nerovnou příležitost ke studiím.10,62 %0,18 %  
Vysoké školství je podfinancované a stát na něj v budoucnu více přispívat nebude. Podmínky jsou však příšerné už nyní. Doufám, že to přinese i zrušení přijímacích zkoušek, které považuji za nesmysl.10,62 %0,18 %  
Doufám, že to povede ke zrušení přijímacích zk.10,62 %0,18 %  
Svým dětem nemám problém platit školu. Vzdělání jim nikdy nikdo nevezme.10,62 %0,18 %  
Lidi považujou vzdělání za samozřejmost a odmítá do něj investovat. V tom je ten problém a nesouhlas většiny s reformou vysokého školství.10,62 %0,18 %  
chodím na sokromou školu a také platím školné10,62 %0,18 %  
Kvalitnější učitelé, prostory, celé školství.10,62 %0,18 %  
Plánované školné není zas tak závratně vysoké. Kdyby si studenti odpustili pár mejdanů, měl by na školné každý. A když ne, ať si seženou brigádu, ať už při škole nebo o prázdninách.10,62 %0,18 %  
pokud se bude platit školné, bude vyvíjen vyšší tlak na kvalitu výuky10,62 %0,18 %  
zvýšení úrovně VŠ, kolejí aj.10,62 %0,18 %  
tlak na kvalitu skol (studenti jako platici zakaznici)10,62 %0,18 %  
práca počas štúdia je dvojsečná zbraň, má význam v osamostatení ale len v takom možstve, aby štúdium bolo efektívne.10,62 %0,18 %  
Se školným souhlasím. Lidi nejsou zvyklí platit za něco, co byli zvyklí dostávat gratis. Pokud chce student opravdu studovat, at si odpustí hory, moře...a investuje do svého vzdělání.10,62 %0,18 %  

Graf

13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studium na VŠ je i bez školného dost nákladné24372,32 %44,92 %  
školné je nespravedlivé, protože ztěžuje přístup ke vzdělání mladým lidem z nemajetných či sociálně slabších vrstev23569,94 %43,44 %  
bylo by to jen další bariérou, která by znemožňovala, aby studovat mohl každý, kdo splňuje nezbytné předpoklady16448,81 %30,31 %  
vzdělání by mělo být bezplatné14643,45 %26,99 %  
školné by stejně dostatečně vysoké školy neposílilo, protože o jejich rozvoj se stejně musí postarat stát8826,19 %16,27 %  
zavedením školného by se vysokoškolští učitelé ocitli v závislejším postavení vůči „platícím“ studentům6017,86 %11,09 %  
Myslím, že je to nesmysl, že to není řešení. Řešením by bylo snížit počet studentů a tedy nákladů, protože oborů přibývá, ale dětí ubývá, takže v budoucnu tu bude x vysokoškoláků, kteří nebudou moct najít práci10,3 %0,18 %  
Na školném by v konečném důsledku nevydělal ani student ani vysoká škola10,3 %0,18 %  
v současné podobě nepřinese dodatečné prostředky vysokým školám, je to jen možnost garantovaného zisku pro banky10,3 %0,18 %  
10 semestrů studia by mělo být bezplatné a potom bych ho zavedla10,3 %0,18 %  
kdybych to školné aspoň posílala škole, budiž, ale nechápu, proč ty peníze musí jít státu, kterej už neví, jak jinak z nás má dostat peníze10,3 %0,18 %  
školné ano, ale ne tak jak je v současném návrhu reformy10,3 %0,18 %  
školné v podobě, jak je v současné době v návrzích předkládáno nic neřeší a není úplně promyšlené, proto s ním hlavně nesouhlasím10,3 %0,18 %  
měla bych méně času se věnovat studiu, jelikož rodiče nevydělávají tolik aby financovali mé studium, tím pádem bych musela pracovat.10,3 %0,18 %  
banky vydělají díky studentským půjčkám10,3 %0,18 %  
navíc bych si nemohla vybrat VŠ mimo Prahu, protože by došlo k dalšímu zatížení domácímu rozpočtu10,3 %0,18 %  
proti myšlence školného obecně nic nemám, vím, že v jiných státech to bez problému funguje. Otázkou je, jestli by peníze byly v naší zkorumpované zemi využity ke správnému účelu. Platit ano - pokud kvalita vzdělávání bude díky tomu na špičkové úrovni, ...10,3 %0,18 %  
se školným částečně souhlasím - studentům je dodnes jedno, co se vyučuje a jak kvalitně. Kdyby si za to měli platit, tak by jim to tak jedno nebylo.10,3 %0,18 %  
beztak by to rozkradli nějací darebáci10,3 %0,18 %  
školné neodpovídá kvalitě výuky10,3 %0,18 %  
školné je blbost! Ubrat plat politikům je také řešení :) Proč okrádat o peníze pořád obyčejné lidi.10,3 %0,18 %  
nevidím rozdíl mezi odpovědí 2 a 310,3 %0,18 %  
myslím, že by stačilo platit zápisné do semestru,10,3 %0,18 %  
zrušila bych ubytovací stipendia, hlavně cizincům10,3 %0,18 %  
V Brně studuje velké množství studentů ze Slovensk10,3 %0,18 %  
zdarma a ještě jezdí na placený erazmus na Slovens10,3 %0,18 %  
-tomu nerozumím .......10,3 %0,18 %  
Školné jen pokryje výpadek financí od státu, nepovede ke zlepšování VŠ10,3 %0,18 %  
absoloventi VŠ splácí své studium státu, díky vyšším platům, na daních10,3 %0,18 %  
individualni pristup ucitelu - seminare treba po 5 studentech, venovat se jom a radit - lepsi pristup ucitelu10,3 %0,18 %  
Muselo by se to kompenzovat šikovným studentům, a musela by se zajistit nestrannost učitelů...10,3 %0,18 %  
Student by měl platit např. v případě, že vystuduje státní školu a potom opustí zemi, tudíž státu na daních, atd. „nevrátí“ náklady spojené s jeho studiem. Nemělo by být ale zavedeno plošné školné.10,3 %0,18 %  
Je dležité napsat, že se jedná o státní školy!!!! to zde nikde není napsáno! a je to velký rozdíl například v otázce č. 10. Spíš by se měly omezit možnosti soukromých škol, díky kterým mže studovat každý. 10,3 %0,18 %  
obávám se komercionalizace vysokého školství a snížení jeho úrovně10,3 %0,18 %  
Jsem pro, aby se školné platilo až při prodlužování doby studia.10,3 %0,18 %  
Za vzdělání je zodpodvědný stát, vláda a ministerstvo školství10,3 %0,18 %  
Zavedením školného se dle mého názoru ,,vzdělanost“ lidí jenom zhorší. Proč platit za něco, co stejně lepší nebude. Ano, existuje možnost odložených splátek, ale osobně neznám moc lidí, co by se ochotně zadlužili bez jisté budoucnosti (práce, plat). 10,3 %0,18 %  
jsem rozhodně proti zavedení školného na VŠ10,3 %0,18 %  
nevěřím tomu, že placení školného zvýší kvlaitu vzdělání, nevěřím, že by peníze mých rodičů šly skutečně na vzdělání10,3 %0,18 %  
Lidé, kteří mají finanční prostředky, si můžou dovolit studovat na soukromých školách, kde se školné platí. Pro méně bohaté by mělo být bezplatné vzdělání od základních škol až po vysoké.10,3 %0,18 %  
Zavedení školného na VŠ, ať už klasického placeného hned v době studia nebo dodatečného školného, je z hlediska celé naší společnosti asociální a nedemokratické.10,3 %0,18 %  
absolventi VŠ mají obvykle poté vyšší mzdy, odvádějí tedy i vyšší daně, kterými vyrovnají (překonají) náklady vynaložené státem, je tedy nesmysl, aby platili dvakrát a vstupovali do života s dluhem; žít na dluh má být tabu10,3 %0,18 %  
mám VŠ a moje mzda je hodně pod průměrným platem, vystačí na základní věci - potraviny,hypoteka,inkaso,navíc nyní máme dítě. a to si máme ještě šetřit na důchod. nevim,jak bych zpětně splácela studium. možná VŠ, který má 50.000.- a více si to může dovolit10,3 %0,18 %  

Graf

14. Přiřaďte hodnotu podle důležitosti, co by měl člověk dělat, aby byl v životě úspěšný (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
hodně a dobře pracovat2.11.051
znalost cizích jazyků1.9891.124
dosáhnout co nejvyššího vzdělání2.4161.097
vědět, kde a jak získat dost peněz2.361.373
něco umět lépe než ostatní1.8391.292

Graf

15. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena32660,26 %60,26 %  
muž21539,74 %39,74 %  

Graf

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 2727550,83 %50,83 %  
28 – 5010419,22 %19,22 %  
51 a víc8415,53 %15,53 %  
14 – 197814,42 %14,42 %  

Graf

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou24344,92 %44,92 %  
vysokoškolské16730,87 %30,87 %  
středoškolské bez maturity5610,35 %10,35 %  
základní549,98 %9,98 %  
vyšší odborné213,88 %3,88 %  

Graf

18. Sociální postavení

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studuji33962,66 %62,66 %  
pracuji25246,58 %46,58 %  
nezaměstnaný/á203,7 %3,7 %  
jiné152,77 %2,77 %  
na rodičovské dovolené61,11 %1,11 %  
důchodce30,55 %0,55 %  
důchodkyně30,55 %0,55 %  
OSVČ20,37 %0,37 %  
invalidní důchodce10,18 %0,18 %  
v důchodu10,18 %0,18 %  
pracuji občas brigády10,18 %0,18 %  
několik měsíců v roce pracuji na brigádách10,18 %0,18 %  
rentiér10,18 %0,18 %  
při posledním roce studia jsem přestoupila na dálkové studium, jelikož již pracuji10,18 %0,18 %  
sedim10,18 %0,18 %  
podnikám = OSVČ10,18 %0,18 %  
rodina, žena na mateřské dovolené, 3 děti (7let, 2 roky a pět měsíců)10,18 %0,18 %  
Byl jsem ve funkci vedoucí provozovny a dnes mi šéfuje člověk bez vzdělání ale měl dobré známosti. Tak to ale dnes chodí.10,18 %0,18 %  
Chystám se na důchod10,18 %0,18 %  
v domácnosti10,18 %0,18 %  
podnikám10,18 %0,18 %  
pracující rentier10,18 %0,18 %  
jsem na podpoře10,18 %0,18 %  
předčasný důchod10,18 %0,18 %  
důchod konečně10,18 %0,18 %  
důchodkyně, občas pracující10,18 %0,18 %  
Rada bych se vzdělávala, ale problém je časovej i finanční – 2 malé děti na mateřské dovolené10,18 %0,18 %  

Graf

19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokou28177,62 %51,94 %  
SOU, SOŠ308,29 %5,55 %  
základní205,52 %3,7 %  
gymnázium195,25 %3,51 %  
VOŠ123,31 %2,22 %  

Graf

20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lepší uplatnění na trhu práce31480,1 %58,04 %  
vyšší finanční ohodnocení22457,14 %41,4 %  
zvýšení společenské prestiže20552,3 %37,89 %  
navázání nových sociálních kontaktů9925,26 %18,3 %  
odložení pracovního poměru7819,9 %14,42 %  
pouze pro získání titulu7519,13 %13,86 %  
daňová úleva133,32 %2,4 %  
osobní rozvoj20,51 %0,37 %  
Primarni duvod je se naucit neco noveho. Sekundarne uplatneni na trhu prace - to ale pouze z duvodu splneni prerekvizic k nekterym pozicim10,26 %0,18 %  
vzdělání10,26 %0,18 %  
před nástupem na VŠ vs nyní:zvýšení spol.prestiže(neplatí-díky školám typu jihl.polytechnika má vš titul každý blb),vyšší finan.ohodnocení(zdaleka to tak neplatí),lepší uplatnění na trhu práce(sháněla jsem práci 3/4roku-hl.gendrová diskriminace)10,26 %0,18 %  
osobni uspokojeni10,26 %0,18 %  
protože to vyžaduje moje zaměstnání10,26 %0,18 %  
sebenaplnění10,26 %0,18 %  
viz otázka č. 210,26 %0,18 %  
něco se naučit :D10,26 %0,18 %  
osobní rozvoj, chuť vzdělávat se10,26 %0,18 %  
Rozšíření znalostí a obzorů z jiného oboru, než z toho, který jsem původně vystudovala.10,26 %0,18 %  
zajímal mě studovaný obor!!!10,26 %0,18 %  
získání nových znalostí a schopností10,26 %0,18 %  
učení se nových věcí10,26 %0,18 %  
mám ráda studium a chtěla jsem získat nové informace v oboru, který je pro mě zajímavý10,26 %0,18 %  
zájem o konkrétní obor10,26 %0,18 %  
Touha po vzdělání a nových informacích10,26 %0,18 %  
rodinná tradice10,26 %0,18 %  
vyčlenění z ghetta10,26 %0,18 %  
S vysokoškolským titulem můžu klidně jednou pracovat jako prodavačka, ale ta nikdy nebude moct dělat to co já - vysokoškolské vzdělání nabízí mnohem více možností!10,26 %0,18 %  
Další vzdělávání10,26 %0,18 %  
stoji to za to10,26 %0,18 %  
jako účel pobytu v ČR 10,26 %0,18 %  
vystudoval jsem CVUT FS - otevreni obzoru pro rozvoj10,26 %0,18 %  
rozšíření svých schopností a vědomostí10,26 %0,18 %  
dosáhnutí svého vytouženého povolání10,26 %0,18 %  
pro zaměstnání, které chci vykonávat je nezbytné VŠ vzdělání10,26 %0,18 %  
nestudoval10,26 %0,18 %  
Volba profese.10,26 %0,18 %  
osobní realizace10,26 %0,18 %  
Získání nových znalostí10,26 %0,18 %  
chuť do dalšího vzdělávání se 10,26 %0,18 %  
splnění životního cíle10,26 %0,18 %  
protože pro výkon povolání bylo vystudování dané VŠ nezbytné, viz právnická či lékařská fakulta10,26 %0,18 %  
Nechtělo se mi jít už pracovat10,26 %0,18 %  
protože jsem chtěl10,26 %0,18 %  
uspokojení ze seberealizace10,26 %0,18 %  
Ano, školu jsem studoval jen kvůli titulu, asi jako 90% všech studentů (bohužel většina z nich si to nikdy nepřizná)10,26 %0,18 %  
Protože chci mít dobré vzdělání.10,26 %0,18 %  
sebezplepšení10,26 %0,18 %  
zajem o dany obor10,26 %0,18 %  
Abych mohla vykonávat vbrané povolání.10,26 %0,18 %  
Dozvědět se nové poznatky, nové věci.10,26 %0,18 %  
ze zájmu o daný obor10,26 %0,18 %  
zajem o obor10,26 %0,18 %  
Ano, jsem na ČZU. Pro všechny z VŠĚ, kteří tuto školu mají tak oblíbenou, ale vůbec o ní nic neví. 10,26 %0,18 %  
protože chci vědět víc10,26 %0,18 %  
byla to cesta k vysněné práci10,26 %0,18 %  
Po 50. roce mám dojem, že už je člověk skoro odepsaný, páč nikoho nezajímá VŠ, jazyk...ale VĚK.10,26 %0,18 %  
Aby se clovek uplatnil v teto době, je nezbytné dobré vzdelani!!10,26 %0,18 %  
Z vlastní iniciativy, nebo to, že je to v dnešní době nutnost.10,26 %0,18 %  
Nabídka je široká… Je toho dost., až moc10,26 %0,18 %  
podmínka pro získání živnosti10,26 %0,18 %  
Doplnuji k ot. 14 – pro úspech je dobry mit zkusenosti a praxi10,26 %0,18 %  
Seberealizace a profesní uznání10,26 %0,18 %  
Osobní zájem o obor10,26 %0,18 %  
Pro obstání v konkurenci10,26 %0,18 %  
Karierní růst, investice do budoucna10,26 %0,18 %  
Je mi 42let, už neustuduji, ale dále se vzdělávám 10,26 %0,18 %  
Myslím že člověk když chce najde uplatnění i bez vysoké školy. Důležité je ale chtít!10,26 %0,18 %  
V dnešní době chce študovat každý, ale k čemu to je?...kvalita žádná. To je samej inženýr ale pořádně pracovat nechce nikdo.10,26 %0,18 %  
záliba ve vzdělávání10,26 %0,18 %  
kvůli tlaku rodiny a spol. vrstvy10,26 %0,18 %  
seberozvoj10,26 %0,18 %  
rozšíření znalostí, zájem o daný obor10,26 %0,18 %  
Chci být dobře vzdělaný. Je důležité se stále vzdělávat, požadavky jsou čím dál vyšší.10,26 %0,18 %  
kvůli vědě10,26 %0,18 %  
S VŠ má člověk větší šanci získat práci, ale také to není záruka (záleží na oblasti)10,26 %0,18 %  
změna oboru - nebyla možnost pracovního uplatnění v mém středoškolském oboru10,26 %0,18 %  
zajem o odbor10,26 %0,18 %  
po gymnáziu 10,26 %0,18 %  
Já šel po střední makat....ale ted toho lituju že sem nešel na vejšku protoze už se k tomu nemůžu dokopat.10,26 %0,18 %  
dobře jsem studovala, po maturitě to bylo samozřejmé10,26 %0,18 %  
abych mohla vykonávat profesi, kterou jsem si vybrala10,26 %0,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Souhlasíte se zavedením školného?

  • odpověď ano:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi bez finanční spoluúčasti studentů by to vedlo ke stále masovějšímu nárůstu počtu vysokoškoláků. Mohl by studovat každý, kdo si to přeje, což by snižovalo hodnotu tohoto studia. na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi finanční spoluúčast studentů je vede k tomu, že jsou už v průběhu studia nuceni částečně pracovat, což je pro ně velice přínosné na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi placením školného budou studenti motivováni dokončit studia v co nejkratším čase na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi studenti budou zodpovědněji přistupovat k vlastnímu vzdělávání na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi placení školného odradí některé zájemce, kteří se hlásí na vysokou školu jen z povrchních důvodů (např. móda) na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi na pracovním trhu je člověk s vysokoškolským vzděláním lépe peněžně ohodnocen na otázku 12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi bylo by to jen další bariérou, která by znemožňovala, aby studovat mohl každý, kdo splňuje nezbytné předpoklady na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi studium na VŠ je i bez školného dost nákladné na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi školné by stejně dostatečně vysoké školy neposílilo, protože o jejich rozvoj se stejně musí postarat stát na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi školné je nespravedlivé, protože ztěžuje přístup ke vzdělání mladým lidem z nemajetných či sociálně slabších vrstev na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzdělání by mělo být bezplatné na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zavedením školného by se vysokoškolští učitelé ocitli v závislejším postavení vůči „platícím“ studentům na otázku 13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 10. Odradila by Vás plánovaná výše školného od studia na VŠ?

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

  • odpověď 14 – 19:
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?
    • 6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi gymnázium na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?
    • 6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi SOU, SOŠ na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

  • odpověď základní:
    • 9.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?

18. Sociální postavení

  • odpověď studuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi gymnázium na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi SOU, SOŠ na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi daňová úleva na otázku 20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

  • odpověď lepší uplatnění na trhu práce:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyšší finanční ohodnocení na otázku 20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je vzdělávání důležitou součástí Vašeho života?

2. Ke vzdělávání jste se rozhodl/a z důvodu:

3. Cítíte potřebu dále rozvíjet své znalosti a vzdělání?

4. Které následující formy využíváte pro své vzdělávání nejčastěji?

5. Domníváte se, že vzdělávání vám přinese/přineslo upevnění postavení v zaměstnání a možný postup ve vaší kariéře?

6. Myslíte si, že vzdělání má vliv na mzdy pracovníků (čím vyšší dosažené vzdělání, tím vyšší příjmy?)

7. Do kterého vzdělávání byste byl/a ochoten/na investovat ze svých finančních prostředků?

8. Ke kterému názoru se přikláníte?

9. Zaznamenal/a jste informaci o zavedení školného na veřejných VŠ?

10. Odradila by Vás plánovaná výše školného od studia na VŠ?

11. Souhlasíte se zavedením školného?

12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?

13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?

14. Přiřaďte hodnotu podle důležitosti, co by měl člověk dělat, aby byl v životě úspěšný (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité):

15. Jste:

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Sociální postavení

19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?

20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je vzdělávání důležitou součástí Vašeho života?

2. Ke vzdělávání jste se rozhodl/a z důvodu:

3. Cítíte potřebu dále rozvíjet své znalosti a vzdělání?

4. Které následující formy využíváte pro své vzdělávání nejčastěji?

5. Domníváte se, že vzdělávání vám přinese/přineslo upevnění postavení v zaměstnání a možný postup ve vaší kariéře?

6. Myslíte si, že vzdělání má vliv na mzdy pracovníků (čím vyšší dosažené vzdělání, tím vyšší příjmy?)

7. Do kterého vzdělávání byste byl/a ochoten/na investovat ze svých finančních prostředků?

8. Ke kterému názoru se přikláníte?

9. Zaznamenal/a jste informaci o zavedení školného na veřejných VŠ?

10. Odradila by Vás plánovaná výše školného od studia na VŠ?

11. Souhlasíte se zavedením školného?

12. Vyberte důvody, proč souhlasíte se zavedením školného?

13. Vyberte důvody, proč nesouhlasíte se zavedením školného?

14. Přiřaďte hodnotu podle důležitosti, co by měl člověk dělat, aby byl v životě úspěšný (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité):

15. Jste:

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Sociální postavení

19. Pokud studujete, jakou školu právě studujete?

20. Pokud studujete nebo jste někdy studoval/a vysokou školu, proč jste se rozhodl/a jít na VŠ??

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Křenová, R.Hodnota vzdělání v současné společnosti (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20948.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.