Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika v reklamě

Etika v reklamě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magda Francová
Šetření:08. 03. 2012 - 12. 03. 2012
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
v současné době píši bakalářskou práci na téma Etika v reklamě. V této souvislosti bych Vás chtěla požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který je anonymní. Vyplnění Vám zabere max 5 minut, jelikož dotazník je krátce formulován.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Sledujete reklamu v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleduji ji8636,75 %36,75 %  
Přepínám ji8034,19 %34,19 %  
Ignoruji ji5724,36 %24,36 %  
Jiná114,7 %4,7 %  

Graf

2. Posloucháte reklamu v rádiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ignoruji ji11448,72 %48,72 %  
Poslouchám ji8034,19 %34,19 %  
Přeladím kanál229,4 %9,4 %  
Jiná187,69 %7,69 %  

Graf

3. Čtete reklamu v tiskovinách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přeskočím ji9841,88 %41,88 %  
Čtu ji6326,92 %26,92 %  
Ignoruji ji5824,79 %24,79 %  
Jiná156,41 %6,41 %  

Graf

4. Sledujete reklamu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přeskočím ji11247,86 %47,86 %  
Ignoruji ji8435,9 %35,9 %  
Sleduji ji2711,54 %11,54 %  
Jiná114,7 %4,7 %  

Graf

5. Které reklamě věnujete největší pozornosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi10344,02 %44,02 %  
MHD5925,21 %25,21 %  
Na billboardech5322,65 %22,65 %  
Na internetu4217,95 %17,95 %  
V tiskovinách3816,24 %16,24 %  
V rádiu3615,38 %15,38 %  
Jiná125,13 %5,13 %  

Graf

6. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12452,99 %52,99 %  
ano11047,01 %47,01 %  

Graf

7. Víte, jaké jsou kompetence Rady pro reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18277,78 %77,78 %  
ano5222,22 %22,22 %  

Graf

8. Znáte případy reklam, které byly prohlášeny za neetické?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15365,38 %65,38 %  
ne8134,62 %34,62 %  

Graf

9. V televizi byla vysílána reklama na výrobek „Kofola extra bylinková“, v této reklamě měla učitelka vztah se svým žákem. Znáte reklamu na „Kofolu extra bylinkovou“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18378,21 %78,21 %  
ne5121,79 %21,79 %  

Graf

10. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neetická2912,39 %12,39 %  
neznám187,69 %7,69 %  
etická156,41 %6,41 %  
nevím52,14 %2,14 %  
Ne31,28 %1,28 %  
neviděla jsem ji20,85 %0,85 %  
v pohodě20,85 %0,85 %  
nezdá20,85 %0,85 %  
neetická, vztah učitelka žák20,85 %0,85 %  
neznám reklamu20,85 %0,85 %  
ostatní odpovědi sex se svým žákem je neetický
mě osobně tato reklama nevadí
neetická, neměla by podporovat vzah učitelky se žákem
Reklama byla etická. Rozumný člověk si přebere po svém účel reklamy.
Nevadí mi, neetické to přijde možná nějakým staromilcům :-D
nepřijde mi neetická
Ne. Téma nebylo lacině využité a navíc neukázalo nic trestného.
etická, kofola od počátku poukazuje na lásku.. a může být mezi kýmkoliv
nelíbí se mi, zdá se mi neetická
neetická - vztah žáka a učitele
neetická. Vztah učitelky se žákem.
Není příliš etické, když má učitelka poměr se žákem.
nepřijde mi etická, láska kvete v každém věku bez ohledu na vzájemný vztah daných osob
Zdá se mi neetická, i v běžném životě by bylo neetické navázat vztah mezi učitelkou a žákem.
Etika je irelevnatní. I kdyby měla v reklamě na kofolu učitelka vztah s mrtvým novorozencem, stejně nemá nikdo právo ji zakazovat. Člověk musí být schopen přemýšlet sám za sebe.
neetická - učitelka provedla trestný čin
nevadí mi, nevidím v tom žádný problém, jsou to stejně všeobecně známé věci, ale chápu že pro někoho může být kontroverzní
neetická-vztah žák učitel na základní škole je nepřípustný a nevhodný
Myslím že etiku ničím neporušuje
neetická vzhledem ke vztahu učitel - žák
Jelikož to vypadá, že se reklama odehrává na střední škole, tak je poměr učitelky a žáka nepřijaletný.
Nemyslím si, že by byla neetická, spíše provokativní. Mě osobně nijak nepohoršuje.
neetická, i když v dnešní době berou lidé reklamu hodně s nadhledem.. také jsem se zamýšlela nad tím, jestli na konci reklamy vedle zobrazeného produktu není marihuana.. ale nejspíš tato domněnka byla špatná - to by bylo až příliš :)
etická, je normální, aby měla učitelka vztah se svým žákem, kdyby to šlo, tak bych ten vztah navázal taky ...
Neetická, pošpiňuje kantory
etická - je to bráno vtip
jedna z mála reklam, která dokáže zaujmout a proč? protože její námět je neobvyklý, není nudný a stereotypní!
určitě evokuje k zamyšlení, mně osobně se neetická nezdá, beru ji spíše s nadsázkou
Neetická. Učitelka ažák na střední škole!!
ano je eticka
Etická. Proč ne..
Přijde mi v pořádku
etická.. je zajímavá
přijde mi neetická..
neetická - vztah učitel a žák to prostě nejde
Mě se libila,ale jak na to nahlizi deti, tot otazka!!!
eticka/nevidim v ni zadny neeticky prvek
Nevím, nerozumím tomu.
Neviděla jsem, nemohu posoudit.
??
nevidím na ní nic špatného
hrozná
zdá se mi etická
Neznám jí.
..
Nezdá se mi neetická, myslím, že jde o nadsázku, která je zřetelná, tím pádem si myslím, že nemůže nikoho pohoršit.. Je odvážná, vtipná, neotřelá
neetická, účastníci jsou nezletilí
Etická - nemám pocit, že měla tolik sexuální náboj, není důvod, aby někoho pobuřovala a ani nijak obzvlášť neshazuje pozici pedagoga/studenta
etická, je to jen reklama.
Zdá se mi neetická, vztah učitelky a žáka je velmi nevhodné uvádět
Nvadí mi.....je to recese
Neetická!
neetická.. špatný vzor dospívajícíh a dětem
Dobrá prcina, jestli je etická nebo ne je mi jedno.
Nepřišla mi neetická, dokud jsem neslyšela, že se to řeší. Potom jsem musela uznat, že chápu ty, kterým vadí. Mně však stále nevadí.
Neetická. Myslíš si, že by měla učitelka spát s žákem, není to dobrý příklad.
neřešim jí
Etická,nejni na ní nic špatnýho:-)
Neetická - ukazuje to učitele ve špatném světle, tak, jací nejsou
máš ten dotazník dost špatně udělanej. Když jsem tu reklamu neviděl, jak mám asi odpovědět, jestli se mi zdála nebo nezdála etická?(odpověď je povinná).Nejdřív si něco o dotaznících načti,takhle špatně sestavený dotazník nemůže mít relevantní výsledky...
mě se to tak hrozný nezdá! Setkání v červenci taky nikomu nevadí...
neetická, nelíbí se mi vztah učitelka student
ne, proc by mela
není neetická
Zdá se mi etická. Pokud jí chápeme s nadhledem, jak nejspíš byla myšlena, tak s ní problém nemám.
Neeticka, presto jedna z tech lepsich reklam
nevidím důvod, proč by měla být neetická, je to reklama na Kofolu, ne na vztahy mezi žáky a učiteli
nepamatuji si reklamu
neznám ji. nemám televizi. reklamám se vyhýbám.
neetická, jedná se o zneužití postavení učitelky vůči studentovi, tj. nesymetrický vztah
co je špatného na tom, když se mají dva lidé rádi?
Ano, zdá se mi poměrně neetická a nechápu kdo tuto reklamu mohl schválit.
Hezká, milá, prostě když ji miluješ, není co řešit
Bohužel tuto reklamu neznám
neetická, učitelka nemá mít poměr se studentem
neeticka nelíbí se mi
přijde mi neetická, protože navádí lidi k tomu,že je to úplně normální jev.
neviděla jsem ji, ale hádám, že by se dala považovat za neetickou, neboť téma "vztah učitelů se studenty" je nepřípustné
Zdá se mi etická, ale neviděla jsem ji.
Etická, byla vtipná a student se dá předpokládat byl zletilý
je hlavně divná, nepobuřuje mě
Neznam ji,nemohu posoudit
Nevím, proč by nemohla mít vztah se svým žákem, pokud je zletilý, je spousta reklam, kde má o hodně starší muž vztah s mladou dívkou, tak proč ne obráceně, ale zase na druhou stranu moc výchovné to taky není.
Neetická. Stačí že se takové věci doopravdy dějí a je o nich známo skrz televizní noviny nebo jiné zpravodaje...
reklama je vtipná
ja maximálne neetická ako aj väčšina reklám na kofolu..moja mamina ja učiteška a bola smutná ako aj my všetci z toho ako tvorcovia reklamy vyobrazili učiteľov...a ja osobne som si kofolu nekúpila už veľmi dlho ani si ju nekúpim
Nezdá se mi neetická, naopak mi připadá vtipná a alespoň jiná (originálnější) než ostatní
Nevadí mi, ale spíše neetická
Asi neetická. Učitelka by neměla mít milostný vztah se svým žákem...
Nezdá se mi neetická, je to recese a mně se líbí.
neviděla jsem ji tak nemohu hodnotit
bez problému
je mi to jedno
bezva reklama-etická
Říkám si že když byla za neetickou prohlášena reklama na Lays s důchodci, kteří se o ně prali, tak by měla být prohlášena i tato. Ale jinak mi nepříjde neetická ani jedna.
Na rozdíl od většiny reklam je originální. Nepřijde mi neetická.
mírně neetická, učitel by neměl mít vztah se žákem, ale bylo to podáno s nadhledem, vtipně, nevadilo mi to
neetická, nepovažuji za etické prezentovat vztah mezi pedagogem a žákem za normální věc
Etická, jedná se o nadsázku.
etická, neděje se v ní nic špatného
neetická, není to výchovné pro naše děti, akorát se "naučí" a "inspirují", že tohle můžou dělat
Tuto reklamu jsem neviděla.
ano, zdá se mi neetická; narušuje model vztahu učitel-žák
líbí se mi, neetičnost v tom nehledám
gs
Tato reklama se mi zdá ve svém obsahu etická, vztah učitelky se svým žákem mi nevadí, sám jsem takový vztah na střední škole v posledním ročníku měl
zdá se mi neetická
Neetická, učitelka podle zákonu nemůže mít vztah se svým žákem, tak by se tak neměla reklama prezentovat.
Mě se zdála vtipná a nezdála se mi neetická.
je neetická, připisuje povolání negativní charakteristiku
nevím jestli neetická, ale určitě pro mě nezajímavá a nedává dobrý příklad
je to neetické
Nevadí mi, je etická.
už při prvním shlédnutí mi nepřišla moc vkusná
spíše neetická, znevažuje to profesi učitelek
Reklama mi přijde originální a vtipná, neshledávám na ní nic neetického.
nevidela
neetická, učitelka žák vztah, nemohou si dovolit cokoliv
nezna
je stupidní
reklamu jsem neviděla
neetická-poměr studenta a učitelky
neetická, špatný přístup
neetická, vztah učitel-žák
neetická, podsouvá veřejnosti názor, že je to běžné
neetická - nevhodné
etická, jen provokuje
neetická-nevhodný vztah
neetická-vztah
neetická, vztah se svým žákem
no přišlo mi to nevhodné, ještě by to mohlo někoho inspirovat.
neetická- vztah
neznám tu reklamu
Etická, nevidím na tom nic špatného
neetická pro děti, příjemná pro dorost
neetická, z důvodu sexuálního vztahu učitelky se žákem. Jedná se o společenský úzus, ve kterém jsme byli vychování. Vztah učitelky se žákem je tabu.
ano zdá se mi divná
etická, jsem také studentka a vím, že vztah učitel žák je zcela běžný.
Chápu, že může někoho pobouřit, nicméně mě se to netýká. Nepohoršuje mě to, myslím, že situace zde vyobrazená se může stát v běžném životě a nevidím v tom velký problém. Prostě-když ji miluješ, není co řešit.;)
neznám ji
Asi neetická, ale tolik bych to "nehrotila". Je to jen reklama, ne návod na to, jak se chovat.
Etická / jedná se o středoškolského studenta, tudíž nevidím nic špatného ve vztahu dvou dospělých lidí - byť se jedná o vztah student - učitelka.
neviděla jsem
Etická.
v pořádku se mi zdá
Tuto reklamu jsme rozebírali v rámci předmětu manažerské metody poměrně podrobně, názory se poměrně odlišovaly, nicméně došli jsme k závěru, že v ČR byla vnímána poměrně kladně. Na Slovensku na tom byla hůře, nejspíš protože jde o více náboženský národ.
v pohodě, nic neetického mi tam nepřišlo
Nevidím důvod, proč by měla být neetická. Existuje řada jiných reklam, které jsou neetické a vysílají se stále.
etická - a proč by ne
?
neeticka. je to blbost vztah ucitel zak natoz v televizi
tahle reklama se mi zdá neetická, protože učitelka by neměla mít vzah se svým žákem.
neetická, vztah mezi žákem a učitelem by v reálném životě neměl existovat
Neetická. Ukazovat vztah učitelky a studenta jako reklamní trik, pro mě postrádá smyslu. A připadá mi neetická
15465,81 %65,81 % 

Graf

11. Zakoupili jste si „Kofolu extra bylinkovou“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18579,06 %79,06 %  
ano4920,94 %20,94 %  

Graf

12. V televizi byla vysílána reklama od společnosti Sazka, sázení, ve které vystupuje známí český hokejista Jaromír Jágr jako Santa Claus, kde mu děti sedají na klín a sdělují mu svá přání. Znáte tuto reklamu na Sazku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13055,56 %55,56 %  
ne10444,44 %44,44 %  

Graf

13. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
etická4318,38 %18,38 %  
neznám2611,11 %11,11 %  
neetická135,56 %5,56 %  
Nevím93,85 %3,85 %  
neznám ji52,14 %2,14 %  
neviděl jsem31,28 %1,28 %  
neviděla jsem31,28 %1,28 %  
?20,85 %0,85 %  
nevadí mi20,85 %0,85 %  
Neviděl jsem ji 20,85 %0,85 %  
ostatní odpovědi neviděla jsem ji
neznám reklamu
zdá se mi etická
Neznám jí.
---
reklamu neznám
neznám tuto reklamu
nezna
Děti nepatří do reklamy na sázení
etická, nevadí mi
tuto reklamu neznám
Nic zvláštního. Klasická reklama používající slavnou osobnost
Santa Claus u nás nemá co dělat - neetická
Ne. Nevidím nejmenší důvod proč by měla - žádné kontroverzní téma nezobrazuje.
etická - běžná součást americké kultury
Neviděla jsem tuto reklamu.
nevidim důvod proč by měla být neetická
Přijde mi v pořádku.
Čím neetičtější tím lepší. Reklama mě neovlivní a mohu sledovat hloupé lidi, jak se vztekají kvůli její neetičnosti.
etická-je výborná
nevadí mi, asi etická
Nevím, protože jsem jí neviděla
nevím, co by na tom mělo být neetického.. ale v české reklamě Santa Claus??? prosím, už néé!!!
etická - děti, které by to mohlo ovlivnit by měli koukat pouze na pořadu kouzelná školka, šmoulové. Pokud by to dítě vidělo je to na rodičích, aby jim to vysvětili. Pro dospělé je to zdařilá a dobře udělaná reklama.
etická/neetická nevím, ale v otázce č. 12 máte hrubku jak BRNO :)
nemohu soudit, reklamu neznám
Myslím, že je neetická. Podporuje sázení.
nezdá se mi neetická
ignoruji ji
Nelíbí se mi, protože mě nezaujala.
Neznám jí..
Nevidela jsem ji.
eticka/nevidim v ni zadny neeticky prvek
nevím, neviděla jsem ji
Nevím, nemohu posoudit.
Neviděla jsem, nemohu posoudit.
..
Jágr jako santa.. spíš trapné pro něho, nemá to za potřebí.. nudná reklama
etická, nezaujala mě příliš
Zaslechla jsem o ní, ale neviděla.
etická, je to jen reklama.
nezaujala mě, ale přijde mi celkem v pořádku
Jarda potřebuje neco na důchod, jeho věc. Samozřejmě etická.
Nemyslím si, že by byla neetická. Uškodí jedině Sazce, že se může stát, že ti, kteří neholdují americkým zvykům, možná nevyužijí služby Sazky.
Neetická. Vtahování dětí do světa sázek.
super
pohlížím na ní jako na etickou.
totéž jako u otázky 10 :)
mě nevadi
proc by mela? Je to jen reklama
Nedokážu, posoudit. Ale sazka jakožto česká společnost, by sem tahat santu nemusela!
Eticka, nevidim duvod proc by mela byt neeticka
nemapatuji si ji
neznám ji. nemám televizi. reklamám se vyhýbám.
nepřijde mi neetická, ale doslova hloupá...-česká firma se propaguje americkým symbolem, ano ty děti v reklamě na sázení, to je ubohé
Tuto reklamu neznám, ale využívat dětí k tomu, aby rodiče sázeli, mi přijde dost neetické.
nevím, neviděl jsem ji
Jágr myslím nemá potřebu být v reklamě. NAvíc Sazka mě ty velké problémy s podvody
Reklama se mi neetická nezdá - neshledala jsem na ní nic špatného (skrze děti se dnes propaguje sposuta reklam)
neeticka nemam rada jagra
neviděla jsem, takže nemohu posoudit.
Je etická, každá reklama, ač je sleduji, se mi zdá stupidní, takže o etičnost vůbec nejde.
Etická, proč ne, do osmnácti se stejně sázet nedá podle zákona
Děti by neměly být spojovány se sázskařským průmyslem
Nevím, neviděla jsem,ale řekla bych podle popisu, že na ní nic neetického není.
neznam tu reklamu
neutrál
Nepříjde mi neetická. Nevím.
v pořádku, lidé musí sami posoudit ,zda je dobré sázet nebo ne
v pohodě
nevidela som ju..ale určite bude viac etická ako reklama na kofolu
Neviděla jsem reklamu.
etická, nevidím problém
Nepřijde mi neetická, nijak závadná.
neviděna
neznám ji, proto na ni nemám názor
nechápu američany, že dovolí aby jejich děti seděli na klíně úplně cizímu člověku, ale jim to příjde normální, takže pro čechy je reklama určitě neetická
tuto reklamu si nevybavuju, ale podle popisu v předchozí otázce na ní nic etického nevidím
Kromě toho, že nemám ráda Santu Clause, si nemyslím, že by byla reklama nevhodná. Je to alegorie, tak jako bohatý hokejista, který už neví co by, dává dětem dárky a plní jim přání, plní přání Sazka všem lidem. Je to manipulativní horem dolem, ale ne nee
Nelíbí, je na hraně. Děti v reklamě na hazard nemají co dělat. Santa Claus se mi také nelíbil.
etická, nevím co je na ní špatného
etická, nic špatného na ní nevidím
Sice se mi nelíbí, že sázení je spojováno s možnostmi splnit přání svým dětem, ale sázení se týká dospělých a je na nich, zda si půjdou za tímto účelem vsadit, nebo ne. Problém vidím v tom, když této reklamě věnují pozornost děti a uvěří ji. Tedy nevím.
ano, zdá se mi neetická
neviděla jsem ji, nemohu posoudit
neviem
gs
nemohu soudit, tuto reklamu jsem neviděl
Etická. Neutrální postoj. Nemám nic proti.
Neetická se mi určitě nezdála, ale pouze trapná. nechápu, proč někdo, kdo má peněz víc než dost, má ještě potřebu si vydělávat reklamou.
etická - v americe to tak chodí
zdá se mi nevkusná, neetická, dětský idol se propůjčuje zvyšování zisku firmy
etická ,ale trapná
Nevím, neviděla jsem ji.
jako že mu děti sedají na klín? To mi nepřipadá neetické, děti přece sedávají Santa Clausovi na klíně, nehledejme něco, kde nic není
NE
Nahlížím na ní jako na každou jinou reklamu, přijde mi normální.
nevidela
za peníze udělá cokoli
nelíbí se mi
nepamatuji si ji moc přesně, reklama s pizzou je pořat ale obe mi přijdou stupidni a nevsadila bych si
reklama mi nevadí
Bez problému
etická, klasické USA vánoce
Nezaujala mě/etická
neetická-děti v reklamě na sázení
etická, nevadila mi
Reklamu neznám.
neřeším ji - takže etická, protože mě nepohoršuje
etická a trapná
Eticka.
nevidím v tom problém, není přímo poznat, že jde o Jágra
Nemám s touto reklamou žádný problém, Jarda je hlavní tváří Sazky zda se takové reklamě poddá je čistě jeho věc.
Neviděla jsem, takže nedokážu hodnotit.
je etická
eticka nevidim na tom nic spatnyho
Je etická, tuhle reklamu raději přepínám, nelíbí se mi
Etická. V ČR neberu tuto reklamu jako problém, v zemích kde děti věří v Santa Clause by mi přišla problematická.
12653,85 %53,85 % 

Graf

14. Sázíte u Sazky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne21190,17 %90,17 %  
ano239,83 %9,83 %  

Graf

15. Znáte televizními spoty „Nemyslíš – Zaplatíš“? Série reklam upozorňující na nevhodné chování řidičů motorových vozidel.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22596,15 %96,15 %  
ne93,85 %3,85 %  

Graf

16. Co na tyto spoty říkáte, pomohli upozornit na tuto problematiku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2711,54 %11,54 %  
pomohli2510,68 %10,68 %  
určitě62,56 %2,56 %  
Určitě ano41,71 %1,71 %  
nepomohli41,71 %1,71 %  
ne 31,28 %1,28 %  
Myslím, že ano.31,28 %1,28 %  
určitě pomohli20,85 %0,85 %  
ano pomohli20,85 %0,85 %  
nevim20,85 %0,85 %  
ostatní odpovědi asi ano
myslím, že ano
Ano, pomohlY
neznám
rozhodně ano
Zajímavé, nepomohli
ano, myslím že tyto spoty pomáhají uvědomit si riziko
určitě, mělo by existovat upozornění, ze kterého jsou dobře patrné následky
ano, je to dobrý nápad ukázat důsledky nepozornosti za volantem .
Mají sílu zapůsobit.
jsou zajímavé, ale nevím, jestli se lidé díky tomu poučí
Zajímavé, kontrovezní. Ale podle mě nezodpovědné řidiče nezmění a některé z těch, kteří si to uvědomují, zbytečně "šokuje".
Tyto spoty byly agresivní, ale myslím, že na problematiku pomohly upozornit.
nakonec se řešila spíš kampaň jako kampaň a ne to, na co měla upozorňovat
ano, užitečně
Jistě, řidiči by si měli uvědomit, co všechno mohou způsobit svým chováním na silnici.
těžko říct, ale spíš ne......všichni řidiči snad ví, co můžou způsobit a pokud někdo nemyslí, tak mu k tomu určitě nepomůže televizní spot
Možná ano, ale spíše zaujali množstvím krve a násilností.
Spoty nebyly vtipné. Tzn. byly trapné. Nicméně na problematiku upozornily. Filmařsky zvládnuté dobře.
rozhodně s nimi souhlasím, přijdou mi poučné a i když podle výsledků, který následoval po vysílání těchto reklam, měly mizivý vliv na bezpečnost na silnicíh, myslím, že každý život který pomohly zachránit, je dobrý výsledek
určitě ano, hlavně svým dost krutým podáním
Podle mě měla přínos
Myslím, že tím, jak jsou natočeny děsivě a reálně, si více lidé uvědomí následky. Shledávám je účinné.
Ano, myslím, že na ni určitě upozornily a donutily k zamyšlení se.
rozhodně. ne každý si dokáže přesně představit následky svého chování na silnici
myslim si, že aho
Drsné, ale myslím si, že jsou funkční
Upozornit mohli, ale na řidiče, které to mělo hlavně oslovit, takovéto spoty nemají vliv.
Lidi, kteří by se na tyto spoty měli podívat především, se na ně asi nedívají
upozornit pomohly určitě, ale nemyslím si, že ovlivní chování řidičů v ČR, ale jsou dost silné a nenechávají mě bez povšimnutí
Myslím, že zapůsobili jen na některé jedince
Myslím,že po těchto videích si řidiči dají větší pozor a budou dodržovat silníční příkazy více,než před tim .
myslim že jo
ano, pomohli
Má to smysl.Určitě pomohli upozornit na problematiku!
Jsou velmi zajímavé, ale možná by se mohly trochu zcenzurovat.
možná ano
někdy jsou opravde drastické! ale je to realita a lidi si to musí uvědomit! určite pomohli.
myslím si, že byli přínosné pro řidiče
Super napad!!myslim, ze to pomaha a lide se vice zamysli nad svym chovanim!!
myslim že pomohly
myslím, že tyto spoty pomohly
velmi dobrý nápad
Nevím, nezajímá mě to.
myslím, že reklama diváka opravdu oslovila, ale každý na ní bude mít jiný názor.
ne vyhozené peníze
ano, určitě pomohli upozornit na problematiku nevhodného a lehkomyslného chování řidičů motorových vozidel
Ano, mohly.
ano určitě pomohli lidé si uvědomili jak mají jezdit.
určitě, šokují a to je myslím to čím upoutají pozornost a snad se nad tím lidé zamyslí..
Ano, vedou aspoň k zamyšlení se
Vím o tom, ale neviděla jsem - nezájem
spíše ne
ano, tím, že byly realistické
hodnotím je pozitivně
Drsné, ale jen ať lidi vidí!
Dobrá věc.
Ano, velmi se o nich mluvilo.
určitým způsobem ano, ale na druhou stranu mohou spousty mladých lidí ovlivnit. ( budou se bát řídit a nebudou z nich dobří řidiči )
trochu
Doufám, že ano
pomohly, jsou možná trochu šokující, ale toto téma to snese
Malá četnost vysílání! 20x denně v hlavních vysílacích časech
ano, líbí se mi
rozhodne
naprosto dokonale vystihli situaci,kdy člověk kvůli své vlastní blbosti ve vteřině přijde o vše, co je mu drahé
asi pomohli upozornit, ale osobně je v televizi vidím dost nerada (hlavně kvůl dětem)
těchto druhů reklam by mělo být více, pomohly
neznám. nemám televizi. reklamám se vyhýbám.
sice drsné, ale pravdivé; edukace šokem může u některých vzbudit strach, ale myslím si, že agresivní a nezopovědné řidiče nijak neovlivní
nevím, nemám po ruce statistiky, ale myslím, že jsou rozhodně potřeba a jen víc
Myslím, že chvíli po vysílání těchto reklam se nehodovost snížila, ale už jsem tuto reklamu v TV dlouho neviděla.
Trochu určitě
byly užitečné
Podle mého spoty rozhodně vyvolali veřejný zájem o tuto problematiku, což by bez své šokovosti nezvládli
myslím si, že jsou neúčinné
je důležité aby lidé dbali na svou bezpečnost při jízdě a je jasné,že pouhé varování opravdu nestačí. Tyto reklamy jsou možná trochu drsné,ale aspoň donutí člověka se opravdu zamyslet.
Jsou sice drastické, ale podle mého názoru mají smysl, neboť si lidé zplna neuvědomují, co všechno takovéto chování obnáší.
Myslím, že ani ne, maximálně ji tak puberťačky bez řidičáku sdílely na Facebooku.
Líbily se mi, takové by se měly vysílat, aby si lidé uvědomili, co se vše může stát.
jsou velice k zamyšlení, krátké násilné, zapamatovatelné
Nevím,nejsem si zcela jistá jejich účinností.mně se ovšem velmi nelíbily,byly příliš drsné,musela jsem je přepínat
Určitě, působí dost odstrašujícím dojmem, někteří řidiči to opravdu potřebovali.
v nekterych pripadech mozna jo
Nejsem si jistá.
ano pomohly
sú poučné
V závislosti na následující skutečnosti (boural opilý režisér) se mi reklama hnusila
Myslím, že ano. Jsou sice drastcké, ale takový je život.
pri nemysleni do buducna treba pocitat s nasledkami
Snaží se upozornit, jsou drastické, snad k něčemu pomohly.
dobrý, mohla by být důraznější
že dobrý-etická
snad ano
pomohly
určiě splnily účel
tato kampaň se mi líbila, obávám se ale, že řidiče, kteří za volantem zbytečně riskují, stejně neoslovila
Určitě pomohly, sama jsem si na BESIPu vyhledala plné verze reklam.
Určitě ano!
myslím že ano
myslím si, že ANO, a jsem za to ráda, že to řidičům ukáže, co někdy můžou způsobit!
Ano, určitě.
Provedení zajímavé; pouze mi na nich vadí předraženost výroby těchto klipů
fgdhs
s touto formou reklamní kampaně jednohlasně souhlasím. Situace na českých silnicích se mi zdá stále horší i přes všechny dosavadní snahy tomu zamezit. Drastická reálnost reklam je jedním ze způsobů jak docíil uvědomělosti řidičů.
Jsou moc drsné. Ano, upozorní, ale některé jsou až příliš smutné, musela jsem přepnout, protože mi dělaly zle.
Byl to výborný nápad. Jen si myslím, že pokud řidič jezdí jako blázen, tak své chování kvůli reklamě nezmění.
jsou dost reálné, některé pro mě až příliš drastické, ale ve skutečném životě to tak je. Reklama určitě donutí o tématu popřemýšlet
Trefné.Ano určitě
Ano pomohli.
super, měli by to těm pirátům ukazovat denně, pomohli ale málo, na toto by se mělo upozorňovat stále
Myslím, že ano, dnešní řidiči musí být něčím šokováni!
Určitě, protože jsou netradiční a svým způsobem šokující.
pomohli, velmi varovné
nezna
měli by být vysílány ještě více
upozornili na problematiku
ano, doufám
poučné
částečně
nepomohlo, málo informací
drastické
myslí, že ano
těch co se to nejvíc týká to zřejmě asi moc neovlivní, ale myslím že by se o tom mělo dát vědět
Zcela určitě
ano, dobrý nápad
jsou k věci, ano pomohli
správné, schvaluji
URČITĚ POZITIVNÍ
určitě, takových reklam se závažnými tématy je potřeba mnohem víc.
jsou to keci
Určitě pomohli, zvolila bych i krutější způsob. Alespoň by si lidé uvědomili jak špatně a neopatrně jezdí.
Myslím, že pomohly upozornit na problém, souhlasím s nimi.
Zajisté. Tyto spoty byly velmi kvalitní a jejich někdy brutální vyznění dle mého názoru pomohlo zvýšit povědomí o této problematice.
více těchto spotů, měly pozitivní dopad na nehodovost na silnicích
Určitě ano.
ano, ale jen částečně
řekla bych, že některou skupinu lidí určitě oslovila a upozornila na problematiku
Ano, pomohli.
velmi dobře
ano, skvělý nápad
Ač někdy obsahovaly poměrně drastické záběry, myslím že určitě pár lidí si do svědomí sáhlo.
jsou drastické, ale bohužel jsou potřeba takové provokativní kampaně, aby se lidi aspoň zamysleli, jestli by nemohli jezdit zodpověněji
Rozhodně by měli být vysílány v plné rozsahu. Nejsou horší než mnohé filmy či seriály.
těžko říci, spíše ano
donutí aspon se nad tím zamyslet
nejsou spatne
neím jeslti pomohly..
Ty hle reklamy jsou sice drastické, ale měli by v člověku vzbudit opatrnost ať nejezdí rychle, neopatrně. TYto reklamy jim ukážou co se stane, když když řidič poruší předpisy a nepojede tak jak má.
Myslím si, že určitě alespoň trochu pomohly
Myslím, že aspoň na některé lidi to vliv mělo.
15666,67 %66,67 % 

Graf

17. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena17173,08 %73,08 %  
Muž6326,92 %26,92 %  

Graf

18. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 3012553,42 %53,42 %  
31 - 504217,95 %17,95 %  
Do 183314,1 %14,1 %  
19 - 30229,4 %9,4 %  
51 a více125,13 %5,13 %  

Graf

19. Dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola- maturita12252,14 %52,14 %  
Vysoká, vyšší škola6527,78 %27,78 %  
Základní škola2811,97 %11,97 %  
Střední škola- vyučen198,12 %8,12 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Víte, jaké jsou kompetence Rady pro reklamu?

9. V televizi byla vysílána reklama na výrobek „Kofola extra bylinková“, v této reklamě měla učitelka vztah se svým žákem. Znáte reklamu na „Kofolu extra bylinkovou“?

  • odpověď ne:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám na otázku 10. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

12. V televizi byla vysílána reklama od společnosti Sazka, sázení, ve které vystupuje známí český hokejista Jaromír Jágr jako Santa Claus, kde mu děti sedají na klín a sdělují mu svá přání. Znáte tuto reklamu na Sazku?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi etická na otázku 13. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?
  • odpověď ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám na otázku 13. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

18. Věk?

  • odpověď Do 18:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola na otázku 19. Dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete reklamu v televizi?

2. Posloucháte reklamu v rádiu?

3. Čtete reklamu v tiskovinách?

4. Sledujete reklamu na internetu?

5. Které reklamě věnujete největší pozornosti?

6. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

7. Víte, jaké jsou kompetence Rady pro reklamu?

8. Znáte případy reklam, které byly prohlášeny za neetické?

9. V televizi byla vysílána reklama na výrobek „Kofola extra bylinková“, v této reklamě měla učitelka vztah se svým žákem. Znáte reklamu na „Kofolu extra bylinkovou“?

10. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

11. Zakoupili jste si „Kofolu extra bylinkovou“?

12. V televizi byla vysílána reklama od společnosti Sazka, sázení, ve které vystupuje známí český hokejista Jaromír Jágr jako Santa Claus, kde mu děti sedají na klín a sdělují mu svá přání. Znáte tuto reklamu na Sazku?

13. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

14. Sázíte u Sazky?

15. Znáte televizními spoty „Nemyslíš – Zaplatíš“? Série reklam upozorňující na nevhodné chování řidičů motorových vozidel.

16. Co na tyto spoty říkáte, pomohli upozornit na tuto problematiku?

17. Pohlaví?

18. Věk?

19. Dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete reklamu v televizi?

2. Posloucháte reklamu v rádiu?

3. Čtete reklamu v tiskovinách?

4. Sledujete reklamu na internetu?

5. Které reklamě věnujete největší pozornosti?

6. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

7. Víte, jaké jsou kompetence Rady pro reklamu?

8. Znáte případy reklam, které byly prohlášeny za neetické?

9. V televizi byla vysílána reklama na výrobek „Kofola extra bylinková“, v této reklamě měla učitelka vztah se svým žákem. Znáte reklamu na „Kofolu extra bylinkovou“?

10. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

11. Zakoupili jste si „Kofolu extra bylinkovou“?

12. V televizi byla vysílána reklama od společnosti Sazka, sázení, ve které vystupuje známí český hokejista Jaromír Jágr jako Santa Claus, kde mu děti sedají na klín a sdělují mu svá přání. Znáte tuto reklamu na Sazku?

13. Jak na tuto reklamu nahlížíte, zdá se Vám etická/ neetická? Proč?

14. Sázíte u Sazky?

15. Znáte televizními spoty „Nemyslíš – Zaplatíš“? Série reklam upozorňující na nevhodné chování řidičů motorových vozidel.

16. Co na tyto spoty říkáte, pomohli upozornit na tuto problematiku?

17. Pohlaví?

18. Věk?

19. Dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Francová, M.Etika v reklamě (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://20959.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.