Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama

Internetová reklama

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renata Kašpárková
Šetření:11. 03. 2012 - 25. 03. 2012
Počet respondentů:167
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o vyplnění následujícího anonymního dotazníku, který se skládá z 21 otázek.
Cílem dotazníku je zjistit, jaký typ internetové reklamy uživatelé internetu preferují, kterou považují za nejatraktivnější a tím pádem i nejúčelnější. Ze zjištěných výsledků bude navržena inovace internetové reklamy pro firmu, prodávající své vlastní kolekce především pánských košil a kravat. Dotazník je součástí mé bakalářské práce.

Respondent dotazníku by neměl být úplný internetový začátečník, ale jelikož bude dotazník vyplňován na internetu, očekává se od respondenta určitý stupeň znalosti internetu.

Děkuji za vyplnění.
 

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně15291,02 %91,02 %  
několikrát do týdne105,99 %5,99 %  
jednou týdně31,8 %1,8 %  
günlük10,6 %0,6 %  
méně než jednou týdně10,6 %0,6 %  

Graf

2. Co na internetové reklamě nejvíce oceňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
upoutání pozornosti5130,54 %30,54 %  
vtipnost4426,35 %26,35 %  
poskytnutí informací3722,16 %22,16 %  
pravdivost3420,36 %20,36 %  
bilgi sağlamak10,6 %0,6 %  

Graf

3. Zaujmou vás někdy bannery (reklamní proužky) nebo tzv. tlačítka (malé bannery)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen si je prohlídnu, neklikám na ně6237,13 %37,13 %  
ano, věnuji jim pozornost a občas na ně kliknu5633,53 %33,53 %  
nevšímám si jich4828,74 %28,74 %  
evet, ama sadece onları önizlemek için, onlar neklikám10,6 %0,6 %  

Graf

4. Preferujete u animovaných bannerů také zvuk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, vadí mi to15190,42 %90,42 %  
ano, líbí se mi bannery, na které když najedu myší, zapne se zvuk158,98 %8,98 %  
Hayır, bu beni rahatsız ediyor10,6 %0,6 %  

Graf

5. Máte u internetového prohlížeče povoleny tzv. pop-up (vyskakovací) okna?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11166,47 %66,47 %  
ano2816,77 %16,77 %  
nevím2716,17 %16,17 %  
değil10,6 %0,6 %  

Graf

6. Necháváte si na e-mail zasílat nějaké newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11166,47 %66,47 %  
ne5532,93 %32,93 %  
değil10,6 %0,6 %  

Graf

7. Vyhledáváte v katalozích firem (př. Firmy.cz, Najisto.cz, Sluzby.cz)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9154,49 %54,49 %  
ne7544,91 %44,91 %  
evet10,6 %0,6 %  

Graf

8. Který internetový vyhledávač nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google11468,26 %68,26 %  
Seznam4426,35 %26,35 %  
Centrum52,99 %2,99 %  
Google10,6 %0,6 %  
Jiný10,6 %0,6 %  
Bing10,6 %0,6 %  
Atlas10,6 %0,6 %  

Graf

9. Věnujete pozornost také odkazům z kontextové reklamy, které se objeví v pravém sloupci (barevně zvýrazněném), po vyhledání určitého slova ve vyhledávačích Google nebo Seznam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zabývám se i jimi5029,94 %29,94 %  
ne, zajímají mě jen výsledky ve vyhledávání4426,35 %26,35 %  
ano, všimnu si jich, ale dál se jimi nezabývám4225,15 %25,15 %  
nevšímám si takových odkazů2917,37 %17,37 %  
nevšímám si takové reklamy10,6 %0,6 %  
Evet, ben onları fark, ancak giderek devam ediyor10,6 %0,6 %  

Graf

10. Všímáte si reklamy, která se objevuje v textu internetové stránky, jako dvakrát podtržené a barevně zvýrazněné slovo (tzv. intextová reklama)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevšímám si ji7544,91 %44,91 %  
ano, ale neklikám na ni5532,93 %32,93 %  
ano, občas mě zaujme a na odkaz kliknu2414,37 %14,37 %  
nikdy jsem ji neviděl/a127,19 %7,19 %  
bunu görmemezlikten geliyor10,6 %0,6 %  

Graf

11. Kde máte založený účet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook13782,04 %82,04 %  
Youtube6538,92 %38,92 %  
Twitter2615,57 %15,57 %  
Nikde2213,17 %13,17 %  
linkedin21,2 %1,2 %  
google+10,6 %0,6 %  
vkontakte.ru10,6 %0,6 %  
Facebook10,6 %0,6 %  
bez komentáře10,6 %0,6 %  
last.fm10,6 %0,6 %  
instagram10,6 %0,6 %  
quora10,6 %0,6 %  
ČSFD10,6 %0,6 %  
na Seznamu10,6 %0,6 %  

Graf

12. Máte účet na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14285,03 %85,03 %  
ne2414,37 %14,37 %  
evet10,6 %0,6 %  

Graf

13. Jste na Facebooku fanouškem nějakého produktu, značky nebo firmy (tzn., klikli jste na „To se mi líbí“)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12185,21 %72,46 %  
ne2114,79 %12,57 %  

Graf

14. Jaký je váš názor na reklamní proužky/bannery v pravé části Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaujmou mě a občas na ně kliknu6445,07 %38,32 %  
nevnímám je, ale nevadí mi4430,99 %26,35 %  
jsou nudné a nikdy na ně neklikám2719,01 %16,17 %  
nevím o nich74,93 %4,19 %  

Graf

15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale rozčilují a ruší mě při sledování videí9959,64 %59,28 %  
nevnímám je2816,87 %16,77 %  
ano, ale neklikám na ně a nevadí mi2716,27 %16,17 %  
ano a občas na ně kliknu127,23 %7,19 %  

Graf

16. Nakupujete v e-shopech oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, jen zřídka7846,99 %46,71 %  
nenakupuji6941,57 %41,32 %  
ano, často1911,45 %11,38 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9758,43 %58,08 %  
muž6941,57 %41,32 %  

Graf

18. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-269859,04 %58,68 %  
27-343319,88 %19,76 %  
35-502615,66 %15,57 %  
50 a starší95,42 %5,39 %  

Graf

19. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou8651,81 %51,5 %  
vysokoškolské4627,71 %27,54 %  
vyšší odborné159,04 %8,98 %  
vyučení106,02 %5,99 %  
základní95,42 %5,39 %  

Graf

20. Povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student7846,99 %46,71 %  
zaměstnanec v soukromé firmě4426,51 %26,35 %  
státní zaměstnanec169,64 %9,58 %  
nezaměstnaný127,23 %7,19 %  
OSVČ127,23 %7,19 %  
důchodce42,41 %2,4 %  

Graf

21. Máte-li nějaký návrh, jak vylepšit internetovou reklamu, nebo jakýkoli názor týkající se reklamy na internetu, sdělte ho prosím zde.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

---

Aby mi vyšla skvělá práce

budoucnost vidím asi v kontextové (či nějak zacílené reklamě). Obecně totiž reklamy a banery spíš ruší.. Ale když člověk něco hledá a nabídne se mu k tomu vhodný produkt, tak to má smysl.. A např. když nějaký člověk hodně chodí na netu na stránky (e-shopy s elektronikou) a při nějaké příležitosti (např. vyhledávání na googlu) by to google odhalil např. pomocí nějakých cookies nebo dovíčeho, tak by mohl po straně vpravo zobrazit nějakou akční nabídku něčeho z elektroniky a tak..

Doporučil bych, aby se reklama zaměřila na přesné a pravdivé informace a cena byla jasná na první pohled.

DOST mi vadí reklamy před přehráváním videa

Internetové reklamy je někdy až přehnaně mnoho a jsou lidem agresivně podstrkovány. Nejvíce mě obtěžují reklamy, kde se odečítá čas, dokud je nelze vypnout. Takové reklamy nezaujmou, ale spíše nas.....

Navrhuju Firefox add-ons: Adblock Plus + Flashblock :)

nejlépe naděla žádnou :-D

originalna vtipna putava reklama v rozumnej miere spravi vela.. naopak, privela reklamy od nejakej znacky sposobi ze sa zacnem uplne vyhybat jej produktom, aj napriek tomu ze kedysi som ich mala rada a kupovala som ich.

Reklama by měla upozornit na to, že je tady něco, co by nás mohlo zajímat. Jinak si myslím, že "dobré zboží se chválí samo" a reklamu nepotřebuje. A v případě nekvalitních výrobků ani vnucování reklamou nepomůže (spíš jen obtěžuje).

reklamu vnímám jako únavnou - vyčerpává mě neustálým upoutáváním pozornosti

Udělat ji průhlednou

Vylepšit? :-) Pokud nejdou vylepšit lidé, nepůjde vylepšit ani reklama... Reklama podle mne by měla být: sdílná, obsahující přesné informace, pravdivá, vtipná, technicky na dobré úrovni, krátká... Neměla by být: halasná, přemrštěná, hloupá, nicneříkající, bezduchá, bez "šťávy", zavádějící, lživá.

vyrazne zlepseni nastalo po instalaci adblocku.

Zaujmě mě reklama, přirozená, poutavá, zajímavá.

zaujmout a přitom neotravovat :-) není nic horšího, když najednou začně někde něco hrát

Zdraví Tě Jeanie. Já nemám moc ráda internetové reklamy, všeho s mírou. V elektronické poště dostávám strašně moc reklam na nejrůznější zboží, akce a různé nabídky - už to je otravný spam. V e-shopech mne zaujme elektronika a zboží do domácnosti. Na YouTube nahrávám videa pro CZTN - přetlumočení textu neslyšícím klientům na webové stránce do ZJ prostřednictvím tlumočníků (ukázka např. http://www.cztn.cz/index.php/pro-verejnost/verejny-zavazek ). Na FB jen některé reklamní informace mne zaujmou - zdraví, léky ... Zvuk nemohu používat, jsem neslyšící. Přeji Ti zdárné ukončení bakalářské práce. :-) Pa! 23:00 19.3.2012


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Necháváte si na e-mail zasílat nějaké newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano a občas na ně kliknu na otázku 15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?

7. Vyhledáváte v katalozích firem (př. Firmy.cz, Najisto.cz, Sluzby.cz)?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano a občas na ně kliknu na otázku 15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?

12. Máte účet na Facebooku?

  • odpověď ne:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikde na otázku 11. Kde máte založený účet?

18. Váš věk

  • odpověď 15-26:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Povolání
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou nudné a nikdy na ně neklikám na otázku 14. Jaký je váš názor na reklamní proužky/bannery v pravé části Facebooku?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte internet?

2. Co na internetové reklamě nejvíce oceňujete?

3. Zaujmou vás někdy bannery (reklamní proužky) nebo tzv. tlačítka (malé bannery)?

4. Preferujete u animovaných bannerů také zvuk?

5. Máte u internetového prohlížeče povoleny tzv. pop-up (vyskakovací) okna?

6. Necháváte si na e-mail zasílat nějaké newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

7. Vyhledáváte v katalozích firem (př. Firmy.cz, Najisto.cz, Sluzby.cz)?

8. Který internetový vyhledávač nejčastěji používáte?

9. Věnujete pozornost také odkazům z kontextové reklamy, které se objeví v pravém sloupci (barevně zvýrazněném), po vyhledání určitého slova ve vyhledávačích Google nebo Seznam?

10. Všímáte si reklamy, která se objevuje v textu internetové stránky, jako dvakrát podtržené a barevně zvýrazněné slovo (tzv. intextová reklama)?

11. Kde máte založený účet?

12. Máte účet na Facebooku?

13. Jste na Facebooku fanouškem nějakého produktu, značky nebo firmy (tzn., klikli jste na „To se mi líbí“)?

14. Jaký je váš názor na reklamní proužky/bannery v pravé části Facebooku?

15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?

16. Nakupujete v e-shopech oblečení?

17. Pohlaví

18. Váš věk

19. Dosažené vzdělání

20. Povolání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte internet?

2. Co na internetové reklamě nejvíce oceňujete?

3. Zaujmou vás někdy bannery (reklamní proužky) nebo tzv. tlačítka (malé bannery)?

4. Preferujete u animovaných bannerů také zvuk?

5. Máte u internetového prohlížeče povoleny tzv. pop-up (vyskakovací) okna?

6. Necháváte si na e-mail zasílat nějaké newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

7. Vyhledáváte v katalozích firem (př. Firmy.cz, Najisto.cz, Sluzby.cz)?

8. Který internetový vyhledávač nejčastěji používáte?

9. Věnujete pozornost také odkazům z kontextové reklamy, které se objeví v pravém sloupci (barevně zvýrazněném), po vyhledání určitého slova ve vyhledávačích Google nebo Seznam?

10. Všímáte si reklamy, která se objevuje v textu internetové stránky, jako dvakrát podtržené a barevně zvýrazněné slovo (tzv. intextová reklama)?

11. Kde máte založený účet?

12. Máte účet na Facebooku?

13. Jste na Facebooku fanouškem nějakého produktu, značky nebo firmy (tzn., klikli jste na „To se mi líbí“)?

14. Jaký je váš názor na reklamní proužky/bannery v pravé části Facebooku?

15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?

16. Nakupujete v e-shopech oblečení?

17. Pohlaví

18. Váš věk

19. Dosažené vzdělání

20. Povolání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kašpárková, R.Internetová reklama (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21044.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.