Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama
Internetová reklama
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Renata Kašpárková |
---|---|
Šetření: | 11. 03. 2012 - 25. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 167 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 19.77 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o vyplnění následujícího anonymního dotazníku, který se skládá z 21 otázek.
Cílem dotazníku je zjistit, jaký typ internetové reklamy uživatelé internetu preferují, kterou považují za nejatraktivnější a tím pádem i nejúčelnější. Ze zjištěných výsledků bude navržena inovace internetové reklamy pro firmu, prodávající své vlastní kolekce především pánských košil a kravat. Dotazník je součástí mé bakalářské práce.
Respondent dotazníku by neměl být úplný internetový začátečník, ale jelikož bude dotazník vyplňován na internetu, očekává se od respondenta určitý stupeň znalosti internetu.
Děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Jak často používáte internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
denně | 152 | 91,02 % | 91,02 % |
několikrát do týdne | 10 | 5,99 % | 5,99 % |
jednou týdně | 3 | 1,8 % | 1,8 % |
günlük | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
méně než jednou týdně | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
2. Co na internetové reklamě nejvíce oceňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
upoutání pozornosti | 51 | 30,54 % | 30,54 % |
vtipnost | 44 | 26,35 % | 26,35 % |
poskytnutí informací | 37 | 22,16 % | 22,16 % |
pravdivost | 34 | 20,36 % | 20,36 % |
bilgi sağlamak | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
3. Zaujmou vás někdy bannery (reklamní proužky) nebo tzv. tlačítka (malé bannery)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale jen si je prohlídnu, neklikám na ně | 62 | 37,13 % | 37,13 % |
ano, věnuji jim pozornost a občas na ně kliknu | 56 | 33,53 % | 33,53 % |
nevšímám si jich | 48 | 28,74 % | 28,74 % |
evet, ama sadece onları önizlemek için, onlar neklikám | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
4. Preferujete u animovaných bannerů také zvuk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, vadí mi to | 151 | 90,42 % | 90,42 % |
ano, líbí se mi bannery, na které když najedu myší, zapne se zvuk | 15 | 8,98 % | 8,98 % |
Hayır, bu beni rahatsız ediyor | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
5. Máte u internetového prohlížeče povoleny tzv. pop-up (vyskakovací) okna?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 111 | 66,47 % | 66,47 % |
ano | 28 | 16,77 % | 16,77 % |
nevím | 27 | 16,17 % | 16,17 % |
değil | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
6. Necháváte si na e-mail zasílat nějaké newslettery (autorizované reklamní e-maily)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 111 | 66,47 % | 66,47 % |
ne | 55 | 32,93 % | 32,93 % |
değil | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
7. Vyhledáváte v katalozích firem (př. Firmy.cz, Najisto.cz, Sluzby.cz)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 91 | 54,49 % | 54,49 % |
ne | 75 | 44,91 % | 44,91 % |
evet | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
8. Který internetový vyhledávač nejčastěji používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
114 | 68,26 % | 68,26 % | |
Seznam | 44 | 26,35 % | 26,35 % |
Centrum | 5 | 2,99 % | 2,99 % |
1 | 0,6 % | 0,6 % | |
Jiný | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
Bing | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
Atlas | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
9. Věnujete pozornost také odkazům z kontextové reklamy, které se objeví v pravém sloupci (barevně zvýrazněném), po vyhledání určitého slova ve vyhledávačích Google nebo Seznam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, zabývám se i jimi | 50 | 29,94 % | 29,94 % |
ne, zajímají mě jen výsledky ve vyhledávání | 44 | 26,35 % | 26,35 % |
ano, všimnu si jich, ale dál se jimi nezabývám | 42 | 25,15 % | 25,15 % |
nevšímám si takových odkazů | 29 | 17,37 % | 17,37 % |
nevšímám si takové reklamy | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
Evet, ben onları fark, ancak giderek devam ediyor | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
10. Všímáte si reklamy, která se objevuje v textu internetové stránky, jako dvakrát podtržené a barevně zvýrazněné slovo (tzv. intextová reklama)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevšímám si ji | 75 | 44,91 % | 44,91 % |
ano, ale neklikám na ni | 55 | 32,93 % | 32,93 % |
ano, občas mě zaujme a na odkaz kliknu | 24 | 14,37 % | 14,37 % |
nikdy jsem ji neviděl/a | 12 | 7,19 % | 7,19 % |
bunu görmemezlikten geliyor | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
11. Kde máte založený účet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
137 | 82,04 % | 82,04 % | |
Youtube | 65 | 38,92 % | 38,92 % |
26 | 15,57 % | 15,57 % | |
Nikde | 22 | 13,17 % | 13,17 % |
2 | 1,2 % | 1,2 % | |
google+ | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
vkontakte.ru | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
1 | 0,6 % | 0,6 % | |
bez komentáře | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
last.fm | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
1 | 0,6 % | 0,6 % | |
quora | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
ČSFD | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
na Seznamu | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
12. Máte účet na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 142 | 85,03 % | 85,03 % |
ne | 24 | 14,37 % | 14,37 % |
evet | 1 | 0,6 % | 0,6 % |
13. Jste na Facebooku fanouškem nějakého produktu, značky nebo firmy (tzn., klikli jste na „To se mi líbí“)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 121 | 85,21 % | 72,46 % |
ne | 21 | 14,79 % | 12,57 % |
14. Jaký je váš názor na reklamní proužky/bannery v pravé části Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaujmou mě a občas na ně kliknu | 64 | 45,07 % | 38,32 % |
nevnímám je, ale nevadí mi | 44 | 30,99 % | 26,35 % |
jsou nudné a nikdy na ně neklikám | 27 | 19,01 % | 16,17 % |
nevím o nich | 7 | 4,93 % | 4,19 % |
15. Při sledování videí na internetu (Youtube.com, Voyo.cz, Dailymotion.com a dalších), všímáte si také reklam, umístěných vedle videí nebo přímo ve videích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale rozčilují a ruší mě při sledování videí | 99 | 59,64 % | 59,28 % |
nevnímám je | 28 | 16,87 % | 16,77 % |
ano, ale neklikám na ně a nevadí mi | 27 | 16,27 % | 16,17 % |
ano a občas na ně kliknu | 12 | 7,23 % | 7,19 % |
16. Nakupujete v e-shopech oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, jen zřídka | 78 | 46,99 % | 46,71 % |
nenakupuji | 69 | 41,57 % | 41,32 % |
ano, často | 19 | 11,45 % | 11,38 % |
17. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 97 | 58,43 % | 58,08 % |
muž | 69 | 41,57 % | 41,32 % |
18. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-26 | 98 | 59,04 % | 58,68 % |
27-34 | 33 | 19,88 % | 19,76 % |
35-50 | 26 | 15,66 % | 15,57 % |
50 a starší | 9 | 5,42 % | 5,39 % |
19. Dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 86 | 51,81 % | 51,5 % |
vysokoškolské | 46 | 27,71 % | 27,54 % |
vyšší odborné | 15 | 9,04 % | 8,98 % |
vyučení | 10 | 6,02 % | 5,99 % |
základní | 9 | 5,42 % | 5,39 % |
20. Povolání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 78 | 46,99 % | 46,71 % |
zaměstnanec v soukromé firmě | 44 | 26,51 % | 26,35 % |
státní zaměstnanec | 16 | 9,64 % | 9,58 % |
nezaměstnaný | 12 | 7,23 % | 7,19 % |
OSVČ | 12 | 7,23 % | 7,19 % |
důchodce | 4 | 2,41 % | 2,4 % |
21. Máte-li nějaký návrh, jak vylepšit internetovou reklamu, nebo jakýkoli názor týkající se reklamy na internetu, sdělte ho prosím zde.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
---
Aby mi vyšla skvělá práce
budoucnost vidím asi v kontextové (či nějak zacílené reklamě). Obecně totiž reklamy a banery spíš ruší.. Ale když člověk něco hledá a nabídne se mu k tomu vhodný produkt, tak to má smysl.. A např. když nějaký člověk hodně chodí na netu na stránky (e-shopy s elektronikou) a při nějaké příležitosti (např. vyhledávání na googlu) by to google odhalil např. pomocí nějakých cookies nebo dovíčeho, tak by mohl po straně vpravo zobrazit nějakou akční nabídku něčeho z elektroniky a tak..
Doporučil bych, aby se reklama zaměřila na přesné a pravdivé informace a cena byla jasná na první pohled.
DOST mi vadí reklamy před přehráváním videa
Internetové reklamy je někdy až přehnaně mnoho a jsou lidem agresivně podstrkovány. Nejvíce mě obtěžují reklamy, kde se odečítá čas, dokud je nelze vypnout. Takové reklamy nezaujmou, ale spíše nas.....
Navrhuju Firefox add-ons: Adblock Plus + Flashblock :)
nejlépe naděla žádnou :-D
originalna vtipna putava reklama v rozumnej miere spravi vela.. naopak, privela reklamy od nejakej znacky sposobi ze sa zacnem uplne vyhybat jej produktom, aj napriek tomu ze kedysi som ich mala rada a kupovala som ich.
Reklama by měla upozornit na to, že je tady něco, co by nás mohlo zajímat. Jinak si myslím, že "dobré zboží se chválí samo" a reklamu nepotřebuje. A v případě nekvalitních výrobků ani vnucování reklamou nepomůže (spíš jen obtěžuje).
reklamu vnímám jako únavnou - vyčerpává mě neustálým upoutáváním pozornosti
Udělat ji průhlednou
Vylepšit? :-) Pokud nejdou vylepšit lidé, nepůjde vylepšit ani reklama... Reklama podle mne by měla být: sdílná, obsahující přesné informace, pravdivá, vtipná, technicky na dobré úrovni, krátká... Neměla by být: halasná, přemrštěná, hloupá, nicneříkající, bezduchá, bez "šťávy", zavádějící, lživá.
vyrazne zlepseni nastalo po instalaci adblocku.
Zaujmě mě reklama, přirozená, poutavá, zajímavá.
zaujmout a přitom neotravovat :-) není nic horšího, když najednou začně někde něco hrát
Zdraví Tě Jeanie. Já nemám moc ráda internetové reklamy, všeho s mírou. V elektronické poště dostávám strašně moc reklam na nejrůznější zboží, akce a různé nabídky - už to je otravný spam. V e-shopech mne zaujme elektronika a zboží do domácnosti. Na YouTube nahrávám videa pro CZTN - přetlumočení textu neslyšícím klientům na webové stránce do ZJ prostřednictvím tlumočníků (ukázka např. http://www.cztn.cz/index.php/pro-verejnost/verejny-zavazek ). Na FB jen některé reklamní informace mne zaujmou - zdraví, léky ... Zvuk nemohu používat, jsem neslyšící. Přeji Ti zdárné ukončení bakalářské práce. :-) Pa! 23:00 19.3.2012
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.