Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes internet

Nakupování přes internet

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Denisa Gregorová
Šetření:12. 03. 2012 - 01. 04. 2012
Počet respondentů:249
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník se týká zkušeností s nakupováním přes internet a bude sloužit jako podklad pro mou bakalářskou práci.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ženaotázka č. 2, mužotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena17168,67 %68,67 %  
muž7831,33 %31,33 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
224317,27 %17,27 %  
232811,24 %11,24 %  
24197,63 %7,63 %  
21197,63 %7,63 %  
25187,23 %7,23 %  
20176,83 %6,83 %  
26166,43 %6,43 %  
1993,61 %3,61 %  
3083,21 %3,21 %  
3162,41 %2,41 %  
ostatní odpovědi 33
28
35
18
40
32
34
36
29
27
39
17
16
59
42
38
43
41
45
4
60
46
50
37
98
47
44
66
48
13
6626,51 %26,51 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25.3
Minimum:19
Maximum:42
Variační rozpětí:23
Rozptyl:28.29
Směrodatná odchylka:5.32
Medián:23
Modus:22

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13453,82 %53,82 %  
8534,14 %34,14 %  
VOŠ156,02 %6,02 %  
135,22 %5,22 %  
výuční list20,8 %0,8 %  

Graf

4. Upřednosňujete nákup v e-shopu před nákupem v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE13654,62 %54,62 %  
ANO11345,38 %45,38 %  

Graf

5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času8978,76 %35,74 %  
nižší cena8676,11 %34,54 %  
možnost porovnání výrobků a cen8272,57 %32,93 %  
pohodlí domova7768,14 %30,92 %  
lepší výběr6153,98 %24,5 %  

Graf

6. Považujete nakupování přes internet za bezpečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20481,93 %81,93 %  
NE4518,07 %18,07 %  

Graf

7. Pokud byla Vaše odpověď u otázky č. 6 NE, uveďte důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano - v případě platby dobírkou

Člověk nikdy neví, internet je plný nástrah.

je možné, že někdy někdo může zneužít mé číslo karty a vybrat mi účet

kvůli platbám kartou, dají se lehko zneužit informace

Mám pár špatných zkušeností.

mnoho podvodniku

možnost "sáhnout si na výrobek", u oblečení/obuvi vyzkoušet si je....

možnost podvodu

Myslím si, že pokud nakupujeme z nevěrohodné stránky, může dojít ke zneužití údajů.

ne

Ne všechny obchody patří mezi spolehlivé a je potřeba si obchod, kde chci provést nákup prověřit (např. heuréka).

Nemam s tim dobre zkusenosti. Mela jsem velky problem s reklamaci a nevic si nikdy nemohu byt jista tim, co mi nakonec prijde.

Nemusí být z důvěryhodného zdroje.

nemusí přijít

není

není jistota, že zboží opravdu dojde a bude vypadat stejně

nepoctiví prodejci

nic není bezpečné, je možné pouze eliminovat rizika vhodným výběrem

nikdy nevíte kdo je na druhé straně

Ochrana zákazníků obchodujících přes internet není bohužel v našem právním řádu nijak výrazně posílena - ba naopak. Svědčí o tom i zvyšující se množství nejen internetových prodejen alew i podvodů.

Ot. 6 - ani i ne

podvodní prodejci - nedodají zaplacené zboží

podvodníci

potřeba vidět zboží v reálu, vyzkoušet si ho

pri reklamaci nevraci vzdy penize

pro slepičí kvoč

Problémy při reklamaci, nejistá kvalita dodaného zboží.

Problémy s reklamacemi. Problémy s nepodstivými prodejci (např. zazijsen.cz)

Riziko zaslání "ničeho" místo zboží

Rozhodně ne vždy je to bezpečné. Velké a známé servery si jistě nedovolí, aby bylo nakupování u nich nebezpečné a netransparentní. Ale je u nich také větší riziko hackerského útoku.

Slabé zabezpečení některých obchodů

strach o kvalitu výrobku, možné problémy s reklamací

špatně zabezpečené účty, podvodné servery.....

v CR mi chybi urcita jistota online plateb (napr. Pay Back)

vseobecne to nepovazujem za bezpecne, nakupujem vsak len tam kde to bezpecne je, a navyse bezpecnym sposobom.

vyskytuje sa veľa podvodníkov

z důvodů mizerného zabezpečení mnoha e-shopů, kdy informace o kartách jsou v databázích ukládány v plain text podobě

Za nebezpečný považuji nákup od jiných lidí.

Záleží na obchodním portálu, jeho kontrolním mechanismu prodávajících (i kupujících) i jednotlivých prodejcích.

Záleží na webové stránce, jejího zabezpečení a jak nakládají s daty jednotlivých uživatelů.

Zboží mi několikrát přišlo poškozené.

Zboží nemusí příjít, může být poškozené, neúplné, nemusí sědět (například u oblečení), v kamenném obchodě takové věci nehrozí, nebo jen minimálně.

zkušenosti s nezasláním zboží

8. Máte nějaké osobní negativní zkušenosti s nakupováním přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE18373,49 %73,49 %  
ANO6626,51 %26,51 %  

Graf

9. Pokud byla Vaše odpověď u otázky č. 8 ANO, uveďte konkrétní zkušenost:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-prodejce nereagoval -pozdní dodání zboží -problémy s reklamací

Aukro,kdy mi prodejce zpronevěřil peníze....

casto objednavam jiz vyzkousenou kosmetiku, parfemy v osvedcenem obchode parfums.cz, dale jiz vytipovanou elektroniku, ale sleduji hodnoceni obchodu u zakazniku a certifikaci

dlouhá neaktivita eshopu, občasné zaslání na fakturační adresu namísto doručovací, zboží se falešně tvářilo při nákupu jako skladem...

dodání jiného druhu zboží než bylo objednáno

Jak jsem jiz zminila v otazce cislo 7. Neuznali mi reklamaci.

jde spíše o českou poštu a její způsoby doručování

Jednou jsem si u nákupu mobilního telefonu neohlídal, že se jedná o tzv. "šedý dovoz", tudíž nebyla poskytnuta záruka tak, jak bych očekával.

jednou se vyřízení nákupu dost zpozdilo, ale vše se pak vyřešilo

koupila jsem si šaty, a prišly šaty velikosti, že by se do nich nevlezla ani panenka

Můj mobil byl přivežen rozbitý

Na poště vykradený balíček (úravděpodobně zaměstnancem pošty) a umně zamaskovaný při předání, abych nejprve podepsala převzetí a po předání balíku teprve zjistila porušený obal a chybějící produkt.

nákup přes Aukro - nečestný prodávající

nakupování oblečení, voňavek, ....

nedodani zbozi, nulova komunikace ze strany prodejce, problemy s vracenim platby; vubec doba vyrizeni objednavky (4-5tydnu)

Nedodání zboží, delší doba dodání než byla avizovaná, zrušení objednávky, špatná komunikace.

nedorazilo zboží

nedoručení zboží

není

Neovereny uzivatel na aukru

nepřišlo mi zboží, poté jsem se půl roku dohadovala, že nepřišlo aby mi vrátili peníze. po půl roce se podařilo

nepřišlo mi zboží, zboží přišlo poničené

nevratili mi penize za reklamovanou vec

nezaslání zboží

občas na aukru bylo slibována vyšší kvalita výrobku než byla ve skutečnosti

Obchodník si vytvořil vlastní obchodní podmínky v rozporu s občanským zákoníkem. Za stornování objednávky účtoval 500 Kč a i když garantoval doručení do dvou dnů od "potvrzení" objednávky, trvalo mu měsíc, než objednávku potvrdil. Jelikož se jednalo o zboží v hodnotě cca 200 Kč i s poštovným, situaci jsem neřešila. Vím ale z diskuze o více lidech, kteří pokutu zaplatili.

objednala jsem si 2kusy zboží a byl mi poslán jen jeden

Objednala jsem si kniha, která ke mě domů, vůbec nedorazila. Nedostala jsem ani žádné vysvětlení od internetového knihkupectví, kde jsem to objednávala.

objednané zboží mi nebylo doručeno. projdece se mnou v 1. případě komunikoval, ale až poté co jsem posílala e-mail. Sám mě o tom, že zboží není na skladě informoval pouze 1x, poté vždy jen na můj popud reagovali. Asi po měsíci čekání jsem objednávku zrušila. Nepřišla mi žádná opověď. V dalším případě jsem si objednávala knihu z antikvariátu. Přišel mi pouze potvrzující e-mail, poté už nic. Na e-maily nereagovali.

objednávka se nedařila a po pár dnech mi naskočilo, že mám 3 objednávky místo jedné

odmítli přijmout zpět zakoupené zboží. Přesto že jim to ukládá zákon, tak já bych byl nucen je zažalovat a přesto, že bych to pravděpodobně vyhrál, stálo by to velké množství peněz, času a hlavně nervů a to nemám zapotřebí

podvod na aukru - zboží nedorazilo

pomocou manzelovej karty sa niekto pokusil urobit velky nakup, nepresiel vsak, lebo na karte nebolo dost prostriedkov. Nechaval si na karte len malu rezervu okolo 500 Kc. Nasledny "maly" nakup cca 400 Kc by uz presiel, nastastie to vsak hned zistil a stopol, a zacal zistovat co sa deje. Majitel talianskeho eshopu mu poskytol meno a adresu v Rusku kam mal byt odoslany tovar ktory niekto "platil" jeho kartou. Bol za tym "biely kon", mlady chalan, student, ktory vobec netusil do coho je zapleteny. Nasiel si cez internet brigadu - preposielanie balikov. Chodili mu denne baliky z Europy, jeho ulohou bolo vyzdvihnut ich a poslat podla instrukcii na urcenu adresu.

Poslala jsem peníze předem, zboží daná osoba neměla, trvalo měsíc než mi poslala peníze zpět.

poslali mi pokaděné trenýrky, který jsem si objednal čistý

Poškozené zboží.

problém s vrácením zboží, resp. peněz

Problémy s reklamací.

prodejce nereaguje (ebay), prodejce odmita zaslat zbozi do CR (ebay, nektere evropske a americke eshopy), prodejce svojvolne zrusi objednavku (nektere eshopy), zbozi nezodpvoeda popisu/fotografii (ebay)

přes Slevomat

Přišlo mi něco jiného než jsem objednala

slevomat, aukro. Například i barvy do tiskárny a kniha, ale to jen v případě, že v kamenném obchodě nejsou dostupné či jde o opravdu výraznou slevu.

Stručně: Nejasně napsané a zavádějící obchodní podmínky obchodu. - spoléhal jsem se na možnost vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Za tuto sto službu ovšem obchod vyžadoval "paušální" strono-poplatek 150,- o kterém měl v podmínkách pouze nenápadnou zmínku že je oprávněn naúčtovat zákazníkovi nutné výdaje spojené s vrácením zboží - konkrétní částku ale uvedenou neměl - tu jsem se dozvěděl až na pobočce.

špatná velikost, jiná skutečnost než fotografie

špatně odhadnutelná velikost u oděvů, i když byly vyzkoušeny v kamenném obchodě

tovar bol uvedeny ako dostupny, ale realne ho obchodnik mal na 'externom sklade', t.j. u vyrobcu.... dodanie tak trvalo namiesto avizovanych par dni par tyzdnov

treba nakup kvetin prostrednictvim online kvetinarstvi

Už dvakrát se mi stalo při nákupu přes slevový server, že jsem musela k voucheru ještě doplácet, jelikož prodejce voucheru zatajit nebo nedoplnil některou důležitou informaci.

Velmi dlouhé čekací doby na neobvyklé zboží (speciální doplňky fotoaparátů a pod.)

Vypadalo to trochu jinak než na obrázku, jednalo se o oblečení

Výrobek vypadal jinak než na obrázku

Z mé profese - alespoň jednou za měsíc příjem oznámení o podvodném jednání ... nedodání zboží vůbec, nebo dodání čehosi jiného (cihly, elektrošrot, kamení apod.)

Zakoupený rotoped neobsahoval všechny součástky.

zaplacený produkt, který ve finále vůbec nedorazil a nebo místo něco dorazilo něco, co nemělo žádnou cenu

zaplatila jsem za konkrétní zboží a bylo mi dodáno úplně jiné a nefunkční s minimální hodnotou.

Zbozi neodpovidalo popisu a fotografii

Zboží neodpovídalo obrázku a popisu uvedému u produktu

zboží neodpovídalo popisu, nicméně prodávající byl ochotný

zboží neodpovídalo velikosti

zboží nepřišlo (na dobírku)

Zboží nepřišlo.

zboží nevypadalo jako na obrázku

Zboží se poště ztratilo.

zboží ve skutečnosti neodpovídalo obrázku na netu

10. Jak často nakupujete zboží (služby) přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1x týdněotázka č. 11, 1x měsíčněotázka č. 11, 1x ročněotázka č. 11, nikdy → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně14859,44 %59,44 %  
1x ročně7630,52 %30,52 %  
1x týdně218,43 %8,43 %  
nikdy41,61 %1,61 %  

Graf

11. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika13253,88 %53,01 %  
oblečení, obuv9237,55 %36,95 %  
knihy8735,51 %34,94 %  
kosmetika, parfémy7932,24 %31,73 %  
jiné7329,8 %29,32 %  
sportovní potřeby3715,1 %14,86 %  
hračky249,8 %9,64 %  
CD,DVD239,39 %9,24 %  

Graf

12. Jakou metodu platby upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka9438,37 %37,75 %  
převodem7430,2 %29,72 %  
kreditní kartou3915,92 %15,66 %  
hotovost239,39 %9,24 %  
služby PaySec a podobné156,12 %6,02 %  

Graf

13. Co je pro Vás rozhodující při nákupu v e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena21788,57 %87,15 %  
rychlost doručení11546,94 %46,18 %  
recenze a certifikáty11546,94 %46,18 %  
přehlednost stránek7128,98 %28,51 %  
platební metody7028,57 %28,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Upřednosňujete nákup v e-shopu před nákupem v kamenném obchodě?

  • odpověď ANO:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší výběr na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost porovnání výrobků a cen na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nižší cena na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pohodlí domova na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi úspora času na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 10. Jak často nakupujete zboží (služby) přes internet?
  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x ročně na otázku 10. Jak často nakupujete zboží (služby) přes internet?

5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:

  • odpověď úspora času:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pohodlí domova na otázku 5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Upřednosňujete nákup v e-shopu před nákupem v kamenném obchodě?

5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:

6. Považujete nakupování přes internet za bezpečné?

8. Máte nějaké osobní negativní zkušenosti s nakupováním přes internet?

10. Jak často nakupujete zboží (služby) přes internet?

11. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

12. Jakou metodu platby upřednostňujete?

13. Co je pro Vás rozhodující při nákupu v e-shopu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Upřednosňujete nákup v e-shopu před nákupem v kamenném obchodě?

5. Pokud jste u otázky č.4 odpověděli ANO, uveďtě důvod:

6. Považujete nakupování přes internet za bezpečné?

8. Máte nějaké osobní negativní zkušenosti s nakupováním přes internet?

10. Jak často nakupujete zboží (služby) přes internet?

11. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

12. Jakou metodu platby upřednostňujete?

13. Co je pro Vás rozhodující při nákupu v e-shopu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gregorová, D.Nakupování přes internet (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21129.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.