Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost firem - pohled zákazníků
Společenská odpovědnost firem - pohled zákazníků
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nina Rociakova |
---|---|
Šetření: | 29. 03. 2009 - 09. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 105 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.17 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 19 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník slouží k průzkumu o společenské odpovědnosti firem (SOF, nebo Corporate Social Reponsibility - CSR) v ČR zaměřené na expresní přepravce.
Průzkum je součástí Diplomové práce zaměřené na Spoločenskou odpovědnost firem.
Cílem je zjistit, zda zákazníci považují SOF za důležitou popř. jaké konkrétní kroky by měli společnosti podniknout na podporu SOF.
Odpovědi respondentů
1. Město (vaše)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 30 | 28,85 % | 28,57 % |
Ostrava | 7 | 6,73 % | 6,67 % |
Brno | 5 | 4,81 % | 4,76 % |
Zlín | 4 | 3,85 % | 3,81 % |
Olomouc | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
Plzeň | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
Moravská Třebová | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
České Budějovice | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
Pardubice | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
Valašské Meziříčí | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
ostatní odpovědi | 45 | 43,27 % | 42,86 % |
2. Obor činnosti
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obchodní činnost | 4 | 3,85 % | 3,81 % |
strojirenstvi | 4 | 3,85 % | 3,81 % |
obchod | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
Telekomunikace | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
Výroba | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
automobilový průmysl | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
stavebnictví | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
Reklama | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
výroba potravin | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
strojírenská výroba | 2 | 1,92 % | 1,9 % |
ostatní odpovědi | 77 | 74,04 % | 73,33 % |
3. Počet zásilek měsičně posílaných přes expresní přepravce
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 15 | 14,42 % | 14,29 % |
20 | 13 | 12,5 % | 12,38 % |
5 | 11 | 10,58 % | 10,48 % |
1 | 9 | 8,65 % | 8,57 % |
3 | 6 | 5,77 % | 5,71 % |
100 | 5 | 4,81 % | 4,76 % |
2 | 4 | 3,85 % | 3,81 % |
30 | 4 | 3,85 % | 3,81 % |
15 | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
40 | 3 | 2,88 % | 2,86 % |
ostatní odpovědi | 31 | 29,81 % | 29,52 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 59.54 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 1000 |
Variační rozpětí: | 999 |
Rozptyl: | 20466.25 |
Směrodatná odchylka: | 143.06 |
Medián: | 12.5 |
Modus: | 10 |
4. Jaký je hlavní faktor, který ovlivňuje váš názor o jednotlivých společnostech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Značka – kvalita a reputace | 60 | 57,14 % | 57,14 % |
Zásady byznysu | 35 | 33,33 % | 33,33 % |
Společenská odpovědnost | 10 | 9,52 % | 9,52 % |
5. Zajímáte se, zda jsou společnosti odpovědné – sociálně, ekonomicky a enviromentálně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 65 | 61,9 % | 61,9 % |
ne | 40 | 38,1 % | 38,1 % |
6. Děláte někdy průzkum o iniciativách SOF (společenské odpovědnosti firem) společnosti předtím než se rozhodnete od nich koupit produkty nebo služby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 83 | 79,05 % | 79,05 % |
ano | 22 | 20,95 % | 20,95 % |
7. Na jaké oblasti by se společnosti měli nejvíce zaměřit v rámci SOF dle vašeho názoru? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poskytovat kvalitní produkty a služby | 89 | 84,76 % | 84,76 % |
Odpovědnost k životnímu prostředí | 59 | 56,19 % | 56,19 % |
Etický kodex | 36 | 34,29 % | 34,29 % |
Zdraví a bezpečnost zamestnanců | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
Ekologická výroba, výrobky a služby | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
Závazky vůči zaměstnancům | 23 | 21,9 % | 21,9 % |
Transparentnost | 22 | 20,95 % | 20,95 % |
Rozvoj zaměstnanosti a místní infrastruktury | 15 | 14,29 % | 14,29 % |
Přispívat ke vzdělávání budoucích lídru (v současné době studentů) | 13 | 12,38 % | 12,38 % |
Marketingová a reklamní etika | 12 | 11,43 % | 11,43 % |
Firemní dárcovství a dobrovolnictví | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
8. Kterého z níže uvedených expresních přepravců znáte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
DHL | 105 | 100 % | 100 % |
TNT | 96 | 91,43 % | 91,43 % |
UPS | 95 | 90,48 % | 90,48 % |
FedEx | 90 | 85,71 % | 85,71 % |
PPL | 89 | 84,76 % | 84,76 % |
DPD | 63 | 60 % | 60 % |
Jiné | 39 | 37,14 % | 37,14 % |
9. Víte, že výše uvedené společnosti dělají nějaké SOF aktivity?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 74 | 70,48 % | 70,48 % |
ano | 31 | 29,52 % | 29,52 % |
10. Jmenujte prosím jaké aktivity a která společnost.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aktivity s označením GOGREEN, podporující bezuhlíkové a nízkouhlíkové produkty a služby
DHL - Go green
DHL - Go Green; Exportní cena DHL TNT - partnerství World Press Photo
DHL - praktikují ekologickou odpovědnost - myslím, že s každou odeslanou zásilkou si může zákazník vybrat, jesli chce poslat normíně, nebo spolu s SOF a za malý finanční příspěvek pomoci chránit přírodu spolu s DHL
DHL - různé soutěže pro zákazníky přes e-maily
DHL Ostrava - podpora volejbal. klubu
DHL- ekokologická přeprava
DHL-zapojovanie zamestnancov do dobrovolnych aktivit (zaplavy 2002), sponzor filomoveho festivalu Zlin, pouzivanie modernych lietadiel, ktore znizuje podiel na tvorbe emisii
DHL. "Go green"
ekologická výroba, služby a výrobky = PATOK poskytovat kvalitní produkty a služby = T-mobile a.s zdraví a bezpečnost zaměstnanců = Chemopetrol Litvínov a.s.
enviromentální aktivity - příspěvky na obnovu životního prostředí dary
Go green - DHL
Green strategie - DHL
IiP, Planet Me, Carbon footprint air operations, Green Cargo, Walk the World
Např. DHL přispívá ke vzdělávání studentů. Mají ekologické obaly, používají recyklované materiály. Testují ekologické způsoby dopravy. .... DPD propaguje a podporuje ekologičtější způsoby dopravy. Všechny výše jmenované společnosti mají specifikovaný etický kodex.
Ochrana životního prostředí, zaměstnanecké vztahy, ekologické chování, sponzoring
Společnost DHL přispívá na ochranu životního prostředí tím, že zákazníci platí o malou částku vyšší přepravné, kterou pak investují
TNT - odpovědnost k životnímu prostředí DHL - odpovědnost k životnímu prostředí
TNT - Planet Me TNT - World Food Programme DHL - Pouze všeobecně, nic konkrétního
TNT - Planet Me program FedEx - pomahani pri katastrofach UPS - program pro senior-level executives DHL - CNG vozidla, sazeni stromku, bowling akce pro deti
TNT - redukce emisí CO2 prostřednictvím programu Planet Me, od roku 2002 podporují největší humanitární organizaci na světě World Food programme, certifikace norem ISO DHL- spolupracuje s organizací Business Leaders Forum (BLF), která je součástí 2 mezinárodních hnutí prince of Wales International BLF a CSR Europe, spulupracují s Nadací Partnertsví , spolupráce s Czech Trade, zúčastňují se projektův oblasti životního prostředí GOGREEm, ISO norma 14001, sociálních sfer a ekonomických
11. Co si myslíte, že jsou primární odpovědnosti firem? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Uspokojování potřeb zákazníků | 91 | 86,67 % | 86,67 % |
Produkovat užitečné a vysoko kvalitní služby/produkty | 73 | 69,52 % | 69,52 % |
Investování do růstu svých zaměstnanců | 39 | 37,14 % | 37,14 % |
Vytváření hodnoty pro společnost/místní komunitu, ve které fungují | 28 | 26,67 % | 26,67 % |
Maximalizace hodnoty pro stakeholdery | 25 | 23,81 % | 23,81 % |
Zlepšování podmínek životního prostředí | 25 | 23,81 % | 23,81 % |
Jiné | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
Nabízení rovnocenných možností pro zaměstnání | 4 | 3,81 % | 3,81 % |
Obohacování podmínek životního prostředí | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
12. Zvýšili byste nákup resp. poptávku po zboží/službách společnosti, když byste se dozvěděli, že zvyšuje svůj pozitivní vliv na společnost díky iniciativám SOF?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 54 | 51,43 % | 51,43 % |
ano | 51 | 48,57 % | 48,57 % |
13. Existuje firma A, která nedělá nic v oblasti SOF a vy si od nich koupíte produkt/služby, a pak zjistíte že existuje jiná firma B, která je společensky odpovědná, zaměnili byste nakupování od firmy A za produkt/služby firmy B? (všechny jiné podmínky včetně cen, servisu, doručení, atd by byly stejné)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 60 | 57,14 % | 57,14 % |
nevím | 40 | 38,1 % | 38,1 % |
ne | 5 | 4,76 % | 4,76 % |
14. Vyhýbali byste se spolupráci se společností, která je vnímána jako společensky nezodpovědná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 82 | 78,1 % | 78,1 % |
ne | 23 | 21,9 % | 21,9 % |
15. Přesvědčovali byste lidi kolem sebe, aby nakupovali služby/produkty jen od společnosti, která je společensky odpovědná podle vaší vlastní zkušenosti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 56,19 % | 56,19 % |
ne | 46 | 43,81 % | 43,81 % |
16. Jaké aktivity firem byste rádi viděli v rámci jejich SOF iniciativ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
odpovědnost k životnímu prostředí
-
- investice do růstu zaměstnanců - kvalitní a spolehlivé služby - transparentnost
- produktovata užitečné a kvalitní výrobky - starat se o šetrnou výrobu vzhledem k prostředí - zpětný servis -recyklace, pomoc s recyklací atd. - vytváření hodnot pro společnost či komunitu - nabízení rovnocených podmínek pro zaměstnance - podpora růstu/v zdělání zaměstnanců.
- uspokojování potřeb zákazniků -produkování kvalitních služeb či zboží - dodržování etických pravidel
---
?
??
..
100% plnění všech celosvětově dohodnutých kriterií
být leader v ekologickém myšlení - preferovat elektronickou výměnu informací, jezdit ekologickými auty, šetřit veškerými zdroji být leader v HR politice - kultura, vzdělávání, péče
community involvement edu support
Dlouhodobou investice firmy do jejího celkového rozvoje, preferováním optimálního zisku nad maximálním, investicemi do svých zaměstnanců
Dobrý den, nevím stále úplně přesně co má "společenská odpovědnost firem" znamenat, nějakou představu jsem si podle Vašeho dotazníku utvořila, a nemám co bych sama za sebe momentálně doplnila. Co se týče express společností, využíváme ve firmě všechny, které působí na českém trhu a zajímá nás především cena služeb. Konkurence je veliká, proto stěžejním faktorem pro výběr je cena. Pěkný den
Dodržování etických pravidel
Důsledné dodržování závazků vůči životnímu prostředí.
Ekologické aktivity.
Ekologickou odpovědnost, výchova zaměstnanců
ekologie
Ekologie, vytváření společenských hodnot (např. na základě daňových odpočtů)
Etický kodex
growth spoulecnosti
Hlavně dodržovat platební morálku
humanitární projekty a projekty na ochranu životního prostředí
charita
Investice do firemních bytů určených na pronájem vlastním zaměstnancům.
Investice do životního prostředí, vzdělanosti svých zamšstnanců
Investování do růstu zaměstnanců, rovné příležitosti
Jakékoliv aktivity s ohledem na zaměstnanost lidí, plynulost a produktivitu práce v rámci firemního odvětví a vše s ohledem na životní prostředí.
jakekoliv, pokud by jejich vysledek mel vlyv na danou spolecnost. mam spis dojem, ze se to dela jen pro formu.
korektnost, kvalita služb, etika
kvalita, zodpovědnost, rychlost a přesnost
kvalitní produkty a služby zodpovědnost k zaměstnacům zodpovědnost k životnímu prostředí
Kvalitní služby, životní prostředí, spokojení zaměstnanci
marketingovou a reklamní etiku
minimalizace zatěžování životního prostředí
mm
N/A
nadace
například různé společenské akce pro zdravotně nebo jinak znevýhodněné občany příspěvky na obnovu lesů sbírky na přístroje do nemocnic
nebudu odpovídat
nemám představu
nemám představu, o co jde, takže iniciativy nevím
neúplatnost férovost (dodržování základních pravidel podnikání) charitativní projekty
nevim
nevim
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím o dalších
nevím, na některé otázky nelze odpovědět zcela přesně dle činnosti naší společnosti
Nevím.
Nikdy jsem neslyšel o SOF, takže se bohužel nemohu vyjádřit.
Obecně vzato myslím, že SOF působí příznivě na produktivitu a efektivitu společností, které se souzní s principy SOF(zejména v oblasti stimulace zaměstnanců). Proto jim to dává konkurenční výhodu na trhu. Hodně štěstí při zpracování diplomové práce.
odpovědnost k životnímu prostředí podpora místních komunit včetně podpory vzdělávání podpora sociálně a zdravotně hendikepovaných
Odpovědnost k životnímu prostředí Zdraví a bezpečnost zamestnanců Podpora místní infrastruktury
Odpovědnost za zaměstnance.
Ochrana životního prostředí, ochrana pracovního prostředí, sociální odpovědnost vůči zamětsnancům
ochrana životního prostředí, úspory nákladů, přijatelné ceny za ¨služby
Péče o vlastní zaměstnance na takové úrovni, aby zákazník poznal podle kvality poskytovaných služeb, že si toho váží a podle toho i přistupují k zákazníkovi.
penzijní připojištění - zajištění zaměstnance i po ukončení prac. smlouvy
podpora mistni komunity
Podpora ochrany historickych pamatek v miste pusobeni, sponzoring kulturnich akci, podpora prace zamesntancu pro neziskove organizace, maximalni duraz na zatezovani ziv. prostredi pri vyrobe.
Podpora projektů v oblasti vážné hudby, divadla, obnovy architektonických památek.
podpora zivotniho prostredi, dbani o firemni kulturu
Potlačování diskriminace podle věku, pohlaví,...
Primární SOF je vytvářet zisk, aby mohly dále podnikat a tím se pokusit naplnit všechny další možné i nemožné iniciativy.
primární vliv na společnost a životní prostředí
Pro naší společnost není SOF podstatná.Hodnotíme kvalitu, cenu, přístup k řešení problémů apod.
Především minimalizace ekologické stopy. Spravedlivý a ohleduplný přístup k zaměstnancům.
přispívat ke vzdělávání zaměstnanců, plnění závazků vůči zaměstnancům, zaměření na ekologickou likvidaci odpadů,
rozvoj a zodpovědnost za lokalitu/kraj/město kde daná firma sídlí
spolupraca so studentami aj v mensich mestach ako je Praha
Spoluprace s univerzitami pri rozvoji boudoucich lidru. Aktivity spojene se dobrovolnictvim zamestnancu - nejsou to jen penize ale take tohle. Jednoduche a prehladne reporty o SOF - ne 70 stran. Male kroky ve prospech k ZP - byt tzv. role models a delat veci jako prvni.
Starost o Deti z detskych domovu
šetrnost k živ prostředí
touto otázkou jsem se nikdy nezabývala
Transparentnost Odpovědnost k životnímu prostředí
Transparentnost Etický kodex .. a to zejména ve vztahu k výběrovým řízením pro státní správu, ale i mezi firmami
uspokojování potřeb zákazníků; vytváření hodnoty pro společnost/komunitu, ve které žijí; zlepšování podmínek životního prostředí
V podstatě mne až tak moc nezajímá jaké aktivity mají. Nejdůležitější je cena a kvalita. V momentě kdy bude firma B s SOF stejně kvalitní a levná jako firma A bez SOF aktivit. Bude mít firma B přednost a bude doporučovaná. Když bude méně kvalitní a nebo dražší žádné SOF aktivity jí nepomůžou.
Větší tlak na používání lokálních vstupních zdrojů (podpora místního-tuzemského podnikání)
viacej školení pre zamestancou na dosahovanie lepších kvalifikácií
viz výše vybrané aktivity pod bodem 7 a 11 a dále: transparentnost zaměření na závazky vůči zaměstnancům, investování do jejich růstu, zdraví a bezpečnosti rozvoj zaměstnanosti a místní infrastruktury vytváření hodnot pro společnost / místní komunitu, ve které fungují ekologická výroby, výrobky a služby
Všechny aktivity z otázky číslo 7 - zaměstnavatelé by měli najít rovnováhu a podílet se na SOF v maximálním možném rozpětí a hledat maximální možnou odezvu a výsledky.
vytváření dalších prac.míst
vytváření hodnot pro společnost, kde fungují
vzdělávání zvyšování kvality produktů a služeb
vztah k zivotnimu prostredi
xxcvdfa
zkvalitnovani sluzeb a produktu, setreni zivotniho prostredi v ramci zasad ekologie a nad jejich ramec, spokojenost zamestancu a obvytelstva v blizkosti zavodu,...
zlepsovani a respektovani environmentalni politiky, nabidka konkurencniho uplatneni zamestnancum, jejich rozvoj.
zlepšení kvality služeb, ekologie
Zlepšování mezilidských vztahů a zajišťování sociálních jistot aby ekonomické snažení nebylo směřováno k bezmyšlenkovité tvorbě zisků a aby měl každý na paměti, že svět není určen jen pro mladé a úspěšné jedince
Zlepšování podmínek pro životní prostředí.
Zlepšování podmínek ŽP
životní prostředí
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.